Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gemmi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 3355
    • Espoo

    Originally posted by TuKeZii View Post
    ex e39 m62 nuo o-renkaat vaihtelin, ei ole ihan helppo homma. Joutuu moottorin tyynyn irroittamaan, mutta silti todella ahdas paikka. Alakautta joutuu tekemään.

    Jos en aivan väärin muista, putket menevät moottorin korvakkeeseen jonka sisältä kulkeutuu lohkoon Eli kannattaa ottaa myös lohkon ja korvakkeen väliin uudet o-renkaat ja laitella ne samassa

    Fiksummat korjatkoon jos puhun aivan omiani :think
    Juurikin näin. Helpoiten pääsee nostamalla koneen pois. Samalla pääsee moneen muuhun paikkaan helpommin käsiks.

    Comment

    • Patriot
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 274

      Millanes homma tuo kampuran takastefan vaihto on automaattivaihteisessa autossa? Laatikon takaisinlaitossa oli jotain tarkkuutta vaativaa? Kannattaako ilman nosturia lähteä tekemään? Mitä muuta kannattaa uusia samalla?
      E39 540iA M62TUB44

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Patriot View Post
        Millanes homma tuo kampuran takastefan vaihto on automaattivaihteisessa autossa? Laatikon takaisinlaitossa oli jotain tarkkuutta vaativaa? Kannattaako ilman nosturia lähteä tekemään? Mitä muuta kannattaa uusia samalla?
        Ei kannata ilman nosturia, turbiini irti vetolevystä ennen laatikon irroitusta ja turbiini laatikkoon kiinni ennen paikoilleen laittoa

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          Mistä kaupasta osat M62 jakopäähän ?
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by Peltsii View Post
            Mistä kaupasta osat M62 jakopäähän ?


            Vaikka tuolta.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10501
              • Saaressa

              Originally posted by Peltsii View Post
              Mistä kaupasta osat M62 jakopäähän ?
              Alkoiko jännittämään? :think

              pielmerieriltä mä olen tilaillut osia..

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                Originally posted by duuk View Post
                Alkoiko jännittämään? :think

                pielmerieriltä mä olen tilaillut osia..
                Mua vähän jännittää, mutta rouvaa ei jännittänyt kun ajoi tänään noin 10km rallattavalla koneella

                Eli nyt täytyisi haalia tarvittavat laahaimet ja tiivisteet.

                Tarviko tuossa ajoitustyökaluja jos ei vaihda ketjua ? En ole tuota konetta ennen purkanut, mutta olettaisin, että kiristimet vaihtuu ketjua/ajoitusta muuttamatta:think
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Originally posted by Peltsii View Post
                  Mua vähän jännittää, mutta rouvaa ei jännittänyt kun ajoi tänään noin 10km rallattavalla koneella

                  Eli nyt täytyisi haalia tarvittavat laahaimet ja tiivisteet.

                  Tarviko tuossa ajoitustyökaluja jos ei vaihda ketjua ? En ole tuota konetta ennen purkanut, mutta olettaisin, että kiristimet vaihtuu ketjua/ajoitusta muuttamatta:think

                  Keskilaahain saman 80e
                  Kiristin myös 80e
                  kiristimen puoleinen laahain 90e
                  vastapuolen laahain 75e

                  n.325e plus tiipparit

                  Ketju 80eskoa, en kyl jättäis vaihtamatta.

                  Mutta jos ite teet ja kammoat ylihuoltamista/ehjien osien vaihtamista(kuten annoit ymmärtää), niin pelkkä keskilaahain vaihtoon ja kopat kiinni silikonilla +Purat kiristimen ja peset sen niin siinä halvin resepti.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    Originally posted by jannmann View Post
                    Keskilaahain saman 80e
                    Kiristin myös 80e
                    kiristimen puoleinen laahain 90e
                    vastapuolen laahain 75e

                    n.325e plus tiipparit

                    Ketju 80eskoa, en kyl jättäis vaihtamatta.

                    Mutta jos ite teet ja kammoat ylihuoltamista/ehjien osien vaihtamista(kuten annoit ymmärtää), niin pelkkä keskilaahain vaihtoon ja kopat kiinni silikonilla +Purat kiristimen ja peset sen niin siinä halvin resepti.
                    En mä mitään osien vaihtamista kammoa ja kyllähän tiivisteet vaihdetaan. Mutta jos ketju ja rattaat on OK, en mä turhaan ala vaihtamaan. Kiristimen vaihdoin 2tkm sitten.

                    Mutta kiitoksia
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • BMW_Harrastaja
                      BTCF Member
                      • Dec 2012
                      • 819
                      • Oulu area

                      Originally posted by Peltsii View Post
                      En mä mitään osien vaihtamista kammoa ja kyllähän tiivisteet vaihdetaan. Mutta jos ketju ja rattaat on OK, en mä turhaan ala vaihtamaan. Kiristimen vaihdoin 2tkm sitten.

                      Mutta kiitoksia
                      Eikö tuommoinen yksirivinen ketju veny jonkin verran? Minä ainakin vaihtaisin sen.
                      BMW driver and owner since 2000.

                      Comment

                      • kalevik
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 957
                        • Salo

                        Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                        Eikö tuommoinen yksirivinen ketju veny jonkin verran? Minä ainakin vaihtaisin sen.
                        Jos/kun ketju venynyt, pitäisi myös rattaat vaihtaa samalla ja sitten jos ne, niin...

                        Itse en ole kuullut/netistä nähnyt että kellään olisi m62 koneesta ketju katkennut, se keskilaahainhan se ongelma on. Mitali sen suunnittelijalle.
                        E61 525i, Suzuki VS1400
                        Exät: Jaana, Susanna, Maija

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5257
                          • Pirkkala

                          Originally posted by kalevik View Post
                          Jos/kun ketju venynyt, pitäisi myös rattaat vaihtaa samalla ja sitten jos ne, niin...

                          Itse en ole kuullut/netistä nähnyt että kellään olisi m62 koneesta ketju katkennut, se keskilaahainhan se ongelma on. Mitali sen suunnittelijalle.
                          On katkennut ja monelta.

                          Olkoonkin että keskilaahain syynä.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by kalevik View Post
                            Jos/kun ketju venynyt, pitäisi myös rattaat vaihtaa samalla ja sitten jos ne, niin...

                            Itse en ole kuullut/netistä nähnyt että kellään olisi m62 koneesta ketju katkennut, se keskilaahainhan se ongelma on. Mitali sen suunnittelijalle.
                            Toi on vähän niin ja näin.. Nyt kuitenkaan ei ole kyse mistään prätkän ketjuista joissa rattaat oikeasti kuluu. Mun +200tkm ajetusta S14 koneesta ei pystynyt sanomaan nokkarattaasta kumpi pöydällä olevista oli uusi.
                            Kotona purettuna 150tkm ajettu m62 ja 350tkm ajettu. Rattaista et löydä kuluma eroa.

                            Pihassa auto jolla ajettu n.30tkm ketjun/jakopään laahainten vaihdon jälkeen,eikä ainakaan vielä ole levinnyt vaikka vanhat rattaa jäikin.. Mittarissa jo 380tkm.

                            Toki jos keskilaahain on jo menettänyt muoviosan, alkaa ketju kulkemaan sivussa oikeasta linjasta jolloin varsinkin kampuran ratasosa ottaa itseensä ja tämä sivuun sorvaaminen lopulta myös sen ketjun katkaisee.
                            Last edited by jannmann; 19-03-2016, 00:20.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • kalevik
                              BTCF Member
                              • Apr 2009
                              • 957
                              • Salo

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              On katkennut ja monelta.

                              Olkoonkin että keskilaahain syynä.
                              No just joo, käyttämällä rikkinäistä konetta voi hajota mitä vaan.

                              Pitäiskö lisätä m62 tyyppivika-listaan että öljypumppu ja laakerit ei kestä rikkinäisestä keskilaahaimesta irronnutta alumiinimujua?

                              Tai että venttiilit eivät toimi oikein jos jakoketju on poikki?
                              E61 525i, Suzuki VS1400
                              Exät: Jaana, Susanna, Maija

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5257
                                • Pirkkala

                                Originally posted by kalevik View Post
                                No just joo, käyttämällä rikkinäistä konetta voi hajota mitä vaan.

                                Pitäiskö lisätä m62 tyyppivika-listaan että öljypumppu ja laakerit ei kestä rikkinäisestä keskilaahaimesta irronnutta alumiinimujua?

                                Tai että venttiilit eivät toimi oikein jos jakoketju on poikki?
                                kaikille sepelimyllyn ääni ei kerro koneen rikkinäisyydestä. Harrastajat ja ammattilaiset erikseen jotka ymmärtää vähän paremmin tekniikasta.
                                Valitettavan monelle moottori on rikki kun se ei enää käynnisty.

                                Minä olen purkanut 2-3 katkenneen ketjun konetta.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎