Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3503
    • Raisio

    Koska 4,4L koneen tilavuuden kasvattaminen keskustelun perusteella kallista ja ahtamisetkaan ei helpolla suomilaillisia, pitää pähkäillä pikkumuutoksia mahdollisesti ja ohjelmamuutoksia vai tekeekö kukaan vapareihin mitään tai saako edes lisäpotkua muokattua vakioboksin kautta jos imu ja pakopuolta hieman hipistelty?

    M5 olis helppo valinta, mutta kun ei saa farkkuna...
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      Kyllähän siihen tilavuutta saa jos M5 verran rahaa käytettävissä, custom kamaa tarvii käytännössä veivit :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        Originally posted by ritariässä View Post
        Koska 4,4L koneen tilavuuden kasvattaminen keskustelun perusteella kallista ja ahtamisetkaan ei helpolla suomilaillisia, pitää pähkäillä pikkumuutoksia mahdollisesti ja ohjelmamuutoksia vai tekeekö kukaan vapareihin mitään tai saako edes lisäpotkua muokattua vakioboksin kautta jos imu ja pakopuolta hieman hipistelty?

        M5 olis helppo valinta, mutta kun ei saa farkkuna...

        Käy ensin rullilla että tiiät onko kaikki kotona. Jos ei oo niin korjaat. semmonen 310hv pitäs kunnossa olevassa olla.

        M5 akselilla tulee n.4,9 litran tilavuus muistaakseni. Siihen tosiaan tarviit kanget teettää. Mutta voin varoittaa että KUULOSTAA yksinkertaiselle mutta rahaa siihenkin muutokseen menee tuhansia euroja. Pelkät tiivisteet koko koneeseen on varmaan luokkaa 500-600€
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by ritariässä View Post
          Koska 4,4L koneen tilavuuden kasvattaminen keskustelun perusteella kallista ja ahtamisetkaan ei helpolla suomilaillisia, pitää pähkäillä pikkumuutoksia mahdollisesti ja ohjelmamuutoksia vai tekeekö kukaan vapareihin mitään tai saako edes lisäpotkua muokattua vakioboksin kautta jos imu ja pakopuolta hieman hipistelty?

          M5 olis helppo valinta, mutta kun ei saa farkkuna...
          Jos sun on tarkoitus pitää autoasi pitkään ja olet valmis laittamaan siihen koneeseen hivenen rahaakin kiinni niin helpoin on varmaan ostaa toinen moottori ja alkaa tekemään sitä. Mutta kuten urpo_rotta mainitsi, palaa jakopäähän,laakereihin ja tiivisteisiin jo tonni.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • pope
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 687
            • Harjavalta

            Originally posted by Haatainen View Post
            Koitin olla hauska. Tokihan sielä 62:n tai m67:n alakerrassa on strategisilta mitoiltaan kivempi kampura.

            Ajattelin, että leimamies kattelisi valunumeroita tmv siitä lohkosta varmistaakseen, että autossa on mitä väitetään.

            S
            Jos se e28 tai e24 on niin veikkaan ettei kattele niitä valunumeroita
            e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

            Comment

            • ritariässä
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 3503
              • Raisio

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Käy ensin rullilla että tiiät onko kaikki kotona. Jos ei oo niin korjaat. semmonen 310hv pitäs kunnossa olevassa olla.

              M5 akselilla tulee n.4,9 litran tilavuus muistaakseni. Siihen tosiaan tarviit kanget teettää. Mutta voin varoittaa että KUULOSTAA yksinkertaiselle mutta rahaa siihenkin muutokseen menee tuhansia euroja. Pelkät tiivisteet koko koneeseen on varmaan luokkaa 500-600€

              Tarkoitus jossain kohtaa kevättä tosiaankin mittauttaa tehot, mutta sitä ennen mahdolliset häiriötekijät vaihtuvat uuteen, esim MAF, polttoainepumppu ja suodatin. Imuvuodot, anturit, huohottimet ym tarkistettu/vaihdettu joten siltä osin kait kunnossa.

              Muutenhan tää on vakiokunnossa, paitsi supersprintin takapönttö ja suoralla putkella resonaattori korvattu. Joidenkin lähteiden mukaan vie jostain kohtaa vääntöa, mutta ei pitäs huipputehoa alentaa?

              Tälläistä alkupohdiskelua ja vaihtoehtojen pohdintaa. Jos nyt kuitenkin + 300hv puskee kuten jotkut yksilöt, se on kait sitten tälläsenään jees
              Last edited by ritariässä; 12-01-2015, 16:21.
              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

              Comment

              • ike24
                BTCF Member
                • Mar 2011
                • 957
                • haapavesi

                Originally posted by ritariässä View Post
                Tarkoitus jossain kohtaa kevättä tosiaankin mittauttaa tehot, mutta sitä ennen mahdolliset häiriötekijät vaihtuvat uuteen, esim MAF, polttoainepumppu ja suodatin. Imuvuodot, anturit, huohottimet ym tarkistettu/vaihdettu joten siltä osin kait kunnossa.

                Muutenhan tää on vakiokunnossa, paitsi supersprintin takapönttö ja suoralla putkella resonaattori korvattu. Joidenkin lähteiden mukaan vie jostain kohtaa vääntöa, mutta ei pitäs huipputehoa alentaa?

                Tälläistä alkupohdiskelua ja vaihtoehtojen pohdintaa. Jos nyt kuitenkin + 300hv puskee kuten jotkut yksilöt, se on kait sitten tälläsenään jees
                Onkos tossa sun mallissa se paskempi imusarja??

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3503
                  • Raisio

                  Jos paskemmalla tarkoitat tu koneisen, niin kyllä.

                  Mistään en ole varmaa dataa/penkitysvertailua löytänyt miten isompiröörisen kasin imusarja käyttäytyy vääntö7tehokäyrien suhteen.

                  Googlettamalla löytyy laidasta laitaan kommenttia.

                  Raskas lahna automaatilla, ei mielellään lähde alhaalta vääntöjä hirveemmin huonontaan vaikka yläkierroksille saiskin tulla lisää hönkää.

                  Nää kasit uusi juttu mulle, niin tiedonjyväsiä keräillään ettei kaikkea tartte kantapään kautta kirota.
                  G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5257
                    • Pirkkala

                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Jos paskemmalla tarkoitat tu koneisen, niin kyllä.

                    Mistään en ole varmaa dataa/penkitysvertailua löytänyt miten isompiröörisen kasin imusarja käyttäytyy vääntö7tehokäyrien suhteen.

                    Googlettamalla löytyy laidasta laitaan kommenttia.

                    Raskas lahna automaatilla, ei mielellään lähde alhaalta vääntöjä hirveemmin huonontaan vaikka yläkierroksille saiskin tulla lisää hönkää.

                    Nää kasit uusi juttu mulle, niin tiedonjyväsiä keräillään ettei kaikkea tartte kantapään kautta kirota.
                    Mutta onko siellä ne suppilot? Osassa m60 sarjoissa on. Tornihuhu kertoo että se olis tötterötöntä mallia parempi
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Mutta onko siellä ne suppilot? Osassa m60 sarjoissa on. Tornihuhu kertoo että se olis tötterötöntä mallia parempi
                      Ei noin uudessa ole suppiloita. Kymmenisen vuotta vanhemmasta voisi löytyä.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5257
                        • Pirkkala

                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Ei noin uudessa ole suppiloita. Kymmenisen vuotta vanhemmasta voisi löytyä.
                        All sprite.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • aae30
                          BTCF Member
                          • May 2010
                          • 2691
                          • .fi

                          Bongasin tämän koirani kopin moottorin muovien alta :think
                          Kopin rek.kilven alusen myötä kävi mielessä, että jos joku täältä tietäis ko. patentin tarkoituksen..?
                          m62b44 on siis kyseessä, ja selvittelyn kohteena tuo ylimmän kuvan sininen kutistesukalla suojattu 'osa'.

                          Liittimeen tulevat johdot ovat siis ruskea valkoisella raidalla, ja punainen sinisellä raidalla.
                          Vastapuolella ei uros-liitintä ole edes käytetty, vaan johdot tais olla vain työnnetty(en tutkinut vielä tarkemmin) narttuun.

                          Lisäksi oli toinenkin liitin irti, jossa punainen valkoisella raidalla, ja sininen keltaisella raidalla.
                          Nopealla vilkaisulla ainoastaan vesipumpun suunnalta löytyi paikka johon toinen noista kaksinapaisista nartuista saattaisi kuulua.

                          Kävi mielessä, että jos jo -98 m62:sesta sähköinen termari löytyy ja olisi tuossa korvattu m60 osin tjsp?
                          Kaikki tuntuu toimivan kuten kuuluu, enkä vikakoodejakaan saa katsottua ennen kaapelin+adapterin saapumista, eli arvauksiakin ottaisin nyt mielelläni vastaan.





                          Sorry I'm Not Sorry
                          E34 540iA 93 sedan
                          E34 540iA 93 sedan
                          E39 530iA 00 touring

                          Comment

                          • TuKeZii
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 79
                            • Hämeenlinna

                            m62b44tu laahain

                            Moro, tuli purettua oma e39 540i jakopää kun aloitti rallattamisen. Viaksi löytyi tuo keskimmäinen laahain (U-muotoinen), josta oli muovipinta kokonaan irronnut..

                            Kysymykset kuuluukin: Kuinka suurella todennäköisyydellä on venttiilit osunut mäntiin? Auto kuitenkin kävi vielä, mutta rallatti melkoisesti.
                            Kannattaako samassa uusia muuta kuin ketju+rikkinäinen laahain?
                            Mistä saa osat järkihintaan ja mielellään melko nopeasti?

                            Kiitos!
                            ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by TuKeZii View Post
                              Moro, tuli purettua oma e39 540i jakopää kun aloitti rallattamisen. Viaksi löytyi tuo keskimmäinen laahain (U-muotoinen), josta oli muovipinta kokonaan irronnut..

                              Kysymykset kuuluukin: Kuinka suurella todennäköisyydellä on venttiilit osunut mäntiin? Auto kuitenkin kävi vielä, mutta rallatti melkoisesti.
                              Kannattaako samassa uusia muuta kuin ketju+rikkinäinen laahain?
                              Mistä saa osat järkihintaan ja mielellään melko nopeasti?

                              Kiitos!
                              Ketjun kanssa yleisesti suositellaan rattaatkin vaihdettaviksi. Vanos tiivisteitä kannattaa harkita. Tuossa nyt on yksi lista osista:

                              Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • ritariässä
                                BTCF Member
                                • Jan 2006
                                • 3503
                                • Raisio

                                Turun suunnalla nettiautossa olleesta ketjuvikaisesta yksilöstä varmaankin kyse?
                                Last edited by ritariässä; 17-01-2015, 19:34.
                                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎