Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalevik
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 957
    • Salo

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Jos m62 jakopäällä pääsee 300tkm avaamatta niin tähdet on kyl kohdallaan.
    315 tkm :think

    Edit:

    Kiristin tilattu
    Last edited by kalevik; 18-01-2015, 12:34. Reason: lisätieto
    E61 525i, Suzuki VS1400
    Exät: Jaana, Susanna, Maija

    Comment

    • Joma
      BTCF Member
      • Feb 2011
      • 1320
      • Masku

      Rupesin tuossa kasaamaan osia mitä tartten tähän laahainhuoltoon, omakin alko syksyllä rallattaa juuri kun jäi seisomaan...

      Riittääkö tuohon nuo alemman jakopään laahaimet ja kiristin? Plus tiivisteet alemmalle kopalle? Ajattelin laittaa tarjouskyselyn saksaan niin mitä muuta kannattaa laittaa mukaan? Vai onko joku valmis "setti" olemassa?

      97 vm 540iat
      E30 M52b28 M122h Amme
      E28 x monta
      E23 728i Ministeri
      E10 1600-2 Garret

      VW LT50 Huoltoajoneuvo
      HD lapio jätskikruiseri

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        Originally posted by Joma View Post
        Rupesin tuossa kasaamaan osia mitä tartten tähän laahainhuoltoon, omakin alko syksyllä rallattaa juuri kun jäi seisomaan...

        Riittääkö tuohon nuo alemman jakopään laahaimet ja kiristin? Plus tiivisteet alemmalle kopalle? Ajattelin laittaa tarjouskyselyn saksaan niin mitä muuta kannattaa laittaa mukaan? Vai onko joku valmis "setti" olemassa?

        97 vm 540iat
        Tarkista hyvin myös se kampuran ratas.
        Jos laahain on esim. vain osittain rikki ja ohjannut ketjua pois linjasta jo pidempään voi ratas olla mielenkiintoisen näköinen.

        Ja tarkista se ö-pumpun sihti sisältä.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Joma
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 1320
          • Masku

          Originally posted by jannmann View Post
          Tarkista hyvin myös se kampuran ratas.
          Jos laahain on esim. vain osittain rikki ja ohjannut ketjua pois linjasta jo pidempään voi ratas olla mielenkiintoisen näköinen.

          Ja tarkista se ö-pumpun sihti sisältä.
          Ok kiitos, tilailen sitten nuo osat saksasta ensalkuun.
          E30 M52b28 M122h Amme
          E28 x monta
          E23 728i Ministeri
          E10 1600-2 Garret

          VW LT50 Huoltoajoneuvo
          HD lapio jätskikruiseri

          Comment

          • mapa
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 518
            • Turku

            Separaattori kannattaa myös vaihtaa remontin yhteydessä, on siellä ketjun takana. On enään pieni kuluerä tuossa hommassa. Ajoitustyökalut saa sitten myös lisätä ostoslistaan.

            Alarattaan saapi ostaa täältä. Uusi käyttämätön genuine parts.
            Last edited by mapa; 18-01-2015, 15:13.
            Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
            Tig hitsausta, myös alumiini

            Comment

            • mapa
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 518
              • Turku

              Originally posted by mrrk View Post
              HTK ei ole ilmeisesti avannut yhtääm m60/62 konetta?
              Ketjuja on katkennut paljon enemmän M62 kuin M60

              On eri asia lukea netistä kuin tietää mistä puhuu..

              mapa Ota se keskimmäinen laaihain irti ja katso paljonko puuttuu alumiinia.Todennäköisesti myös viereisistä puuttuu bakeliitit.
              Ensimmäiseksi pieni öljypohja pois ja katsot paljonko siellä on ylimääräistä tavaraa-

              Nämä koneet ovat oikeasti kestäviä jos on huollettu ja tärkeimpänä on öljyjen oikea vaihtoväli
              Auto on siis purettu, korjattu ja ajossa jo. Ei ollut ö-pohjassa muuta kuin muutama muovin palanen. Ei ollut siis päässyt niin pitkälle, että olisi ollut alusilppua.
              Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
              Tig hitsausta, myös alumiini

              Comment

              • mrrk
                BTCF Member
                • Sep 2007
                • 515
                • Satakunta.

                Originally posted by HTK12 View Post
                No en ole kun tuota omaani korjannut. Luulisi kyllä netistäkin löytyvän tietoa, jos niitä M62tu ketjuja olisi paljon katkeillut? Foorumillakin liikkuu niitä, jotka näitä aika paljon korjailee enkä ole huomannut kyllä heidän mainitsevan katkenneista ketjuista. Laahaimia on toki monilla mennyt. Montako M62tu konetta olet itse purkanut, jossa on ketju ollut poikki? En siis sano, että ketju ei voi katketa, mutta harvinaista se käsittääkseni on.
                Onhan noita M62 tullut muutama purettua ja mukaan mahtuu myös ketjun katkeaminen.
                Last edited by mrrk; 21-02-2016, 14:04.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by mrrk View Post
                  Onhan noita M62 tullut muutama purettua ja mukaan mahtuu myös ketjun katkeaminen.
                  Katkeahan se jossain vaiheessa jos sitä ajamista vaan jatkaa koneesta kuuluvasta metelistä välittämättä. Tuossa kuvassa nuo kaksi oikean puoleista laahainta ovat ainakin sen näköiset, että on tainnut kuski vaan ajaa niin pitkään kun on auto kulkenut.. Jos sammuttaa heti metelin alettua ei varmasti ole tuon näköinen se keskilaahain.

                  Vieläkö noista kahdesta kasasit toimivat moottorit vai vaihdoitko jo koneet? Voi olla melkoisesti silppua ympäriinsä..
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • mrrk
                    BTCF Member
                    • Sep 2007
                    • 515
                    • Satakunta.

                    4 m62 tarvittiin että sai tehtyä yhden m60b44.
                    Kaikki oli noin 200 tkm ajettuja..
                    Osa öljypumpuista oli niin kuluneita että sai heittää roskiin.
                    Last edited by mrrk; 21-02-2016, 14:04.

                    Comment

                    • TuKeZii
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 79
                      • Hämeenlinna

                      Tarvii käydä marmorilta kysymässä millä hintaa sieltä saisi, ei oikein huvittaisi tilailla ulkomailta jos ei aivan kauheeta hintaeroa ole.

                      Minkälainen todennäköisyys että on venttiilit kierossa? Tähän en vielä saanut vastausta.

                      Ensimmäinen v8 moottori täällä joten ei paljon näistä ole tietoa!
                      ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5272
                        • Pirkkala

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Katkeahan se jossain vaiheessa jos sitä ajamista vaan jatkaa koneesta kuuluvasta metelistä välittämättä. Tuossa kuvassa nuo kaksi oikean puoleista laahainta ovat ainakin sen näköiset, että on tainnut kuski vaan ajaa niin pitkään kun on auto kulkenut.. Jos sammuttaa heti metelin alettua ei varmasti ole tuon näköinen se keskilaahain.

                        Vieläkö noista kahdesta kasasit toimivat moottorit vai vaihdoitko jo koneet? Voi olla melkoisesti silppua ympäriinsä..
                        Tässä pointti onkin. Useissa tapauksissa betonimylly on käynyt konehuoneessa ihan siihen loppuun asti. Ei näistä ketju heikkouttaan mene. Itse olen purkanut 3 jotka ollut n.200tkm mentyjä. Kaikissa jakopää kaput. Kilometrit tietenkin vain irtomoottorin myyjän juttuja mutta se 200tkm toistuu näissä tarinoissa melko usein...
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5272
                          • Pirkkala

                          Originally posted by TuKeZii View Post
                          Tarvii käydä marmorilta kysymässä millä hintaa sieltä saisi, ei oikein huvittaisi tilailla ulkomailta jos ei aivan kauheeta hintaeroa ole.

                          Minkälainen todennäköisyys että on venttiilit kierossa? Tähän en vielä saanut vastausta.

                          Ensimmäinen v8 moottori täällä joten ei paljon näistä ole tietoa!

                          Ei voi tietää. Ota auki ja kato paljonko jako pielessä. Sitten endoskoopilla kattelemaan. Mulla on yhet ehjät kannet. Vanos koneen.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Tässä pointti onkin. Useissa tapauksissa betonimylly on käynyt konehuoneessa ihan siihen loppuun asti. Ei näistä ketju heikkouttaan mene. Itse olen purkanut 3 jotka ollut n.200tkm mentyjä. Kaikissa jakopää kaput. Kilometrit tietenkin vain irtomoottorin myyjän juttuja mutta se 200tkm toistuu näissä tarinoissa melko usein...
                            Luulisi ettei kovin moni muu kuin harrastaja ajele V8 bemarilla. Harrastajan voisi kuvitella ymmärtävän, että kova ääni koneesta tarkoittaa, että auto sammutetaan siihen ja matka jatkuu hinurilla. Ellei autot kiinnosta niin luotevampi valinta olisi varmaan joku corolla.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Joma
                              BTCF Member
                              • Feb 2011
                              • 1320
                              • Masku

                              Kl vaaraosien tarjous pelkistä osista 660€, pitäisiköhän sitä opetella saksan tiskiltä tilaaminen. :think

                              Jakopään osista siis kyse
                              E30 M52b28 M122h Amme
                              E28 x monta
                              E23 728i Ministeri
                              E10 1600-2 Garret

                              VW LT50 Huoltoajoneuvo
                              HD lapio jätskikruiseri

                              Comment

                              • mapa
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 518
                                • Turku

                                Originally posted by Joma View Post
                                Kl vaaraosien tarjous pelkistä osista 660€, pitäisiköhän sitä opetella saksan tiskiltä tilaaminen. :think

                                Jakopään osista siis kyse
                                Ei niitä sieltäkään ilmaiseksi saa. Jätät paljon oleellista pois, jos tuolla rahalla meinaat selvitä. KL:n tarjous oli kalliimpi huomattavasti, kun autokeskuksen.
                                Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                                Tig hitsausta, myös alumiini

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎