Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    #16
    Roisto tarkennatko vähän?

    Tein pikku testin, hetkellinen kulutus moottorijarrutuksessa salavalikosta katsottuna on nolla vain n.
    65kmh vauhdista ylöspäin. Liekö tämä asiaankuuluvaa? Tosin en koleillut eri vaihteilla...Taidan pistää ahtimen kiinni niin saa sen ess ohjelman käyttöön jossa mahdollisesti säädöt paremmin tontilla.

    Jos laitan tuon ess sirun m60b30 -404 loppuseen boksiin, onko ongelmaa? Sellanen sattuu olemaan jouten.
    Edit: kulutus nolla moottorijarrulla kun KIERROKSET on 1500 tai yli.
    Last edited by Urpo_rotta; 23-09-2014, 20:33.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Roisto
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 2538
      • Kajaani

      #17
      Niin siis, ihan sama mikä vaihde mikä nopeus, kun laskee alle 1700 rpm ni kulutusviisari nousee nollasta kympin hujakoille. Ja sen tuntee eli ei oo mittaristovika. +30 tuntia ylhäällä ni ei toimi pää sen vertaa että selittäs paremmin.. Ei iso eikä maailman kaatava juttu mutta tuntuu että pitäs olla alemmat kierrokset.
      2001 E39 525iA
      1992 E34 "540i/5"

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by Roisto View Post
        Niin siis, ihan sama mikä vaihde mikä nopeus, kun laskee alle 1700 rpm ni kulutusviisari nousee nollasta kympin hujakoille. Ja sen tuntee eli ei oo mittaristovika. +30 tuntia ylhäällä ni ei toimi pää sen vertaa että selittäs paremmin.. Ei iso eikä maailman kaatava juttu mutta tuntuu että pitäs olla alemmat kierrokset.
        Joo pitäisi kyllä. Tuo kuulostaa huomattavan korkealta.
        En nyt muista mitä se oli 540:ssä tarkkaan mutta vähän reilu 1000rpm?

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5257
          • Pirkkala

          #19
          Originally posted by Roisto View Post
          Niin siis, ihan sama mikä vaihde mikä nopeus, kun laskee alle 1700 rpm ni kulutusviisari nousee nollasta kympin hujakoille. Ja sen tuntee eli ei oo mittaristovika. +30 tuntia ylhäällä ni ei toimi pää sen vertaa että selittäs paremmin.. Ei iso eikä maailman kaatava juttu mutta tuntuu että pitäs olla alemmat kierrokset.
          Testasin juuri, omassa kulutus on moottorijarrulla nolla, kunnes moottorin kierrokset laskee n. 1500rpm eikä 65kmh kuten aiemmin postasin.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Roisto
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 2538
            • Kajaani

            #20
            Mikähän kaikki tuohon vaikuttaa, lambdat maffit ICV ainakin..? :think
            2001 E39 525iA
            1992 E34 "540i/5"

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #21
              Normaalilämpöisellä koneella kulutusviisari pomppaa kun kierrokset alittaa 1000.
              Kylmällä koneella ei menny kulutusviisari nollaan lainkaan (en tiedä sitten jos kovemmilla kierroksilla ois koittanu, mutta ainakaan n. 2000-2500rpm alle ei saanu polttoaineen syöttöä poikki kylmänä). Kone kun lämpeää, niin rupeaa asteittain alenemaan kierrosnopeus jolla kulutusviisari taas pomppaa ylös. Pikaseen katoin, niin tais alkaa 1700 paikkeilta ja kun lämmöt nousee, niin kierrosluku pienenee ja lopussa lämpimällä moottorilla jää tuohon 1000:een.

              Semmoisen asia tämäkin, ettei ole ikinä kiinnittänyt huomiota, niin piti ihan asiakseen kokeilla.



              Edit. Roistolle: Olisiko mahdollinen ettei eculle mene oikeaa lämpötilatietoa ja sen taatta antaa apukaasua noinkin korkeilla kierroksilla?
              Last edited by bemmeri; 23-09-2014, 22:20.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Roisto
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 2538
                • Kajaani

                #22
                Originally posted by bemmeri View Post
                Edit. Roistolle: Olisiko mahdollinen ettei eculle mene oikeaa lämpötilatietoa ja sen taatta antaa apukaasua noinkin korkeilla kierroksilla?
                Tuokaan ei oikein sovi kuvaan, lämpöanturit vaihdettu pari kuukautta sitten orkkisosilla Pitää liittimet tarkistaa kun seuraavan kerran siellä päin pyörii.
                2001 E39 525iA
                1992 E34 "540i/5"

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  #23
                  Originally posted by Roisto View Post
                  Mitä eroa E34 B30:n ja B40:n putkistoissa? Meneekö kateilta taaksepäin ristiin? Jotain eroahan noilla on ku fanssi antaa eri osanumerot..
                  Mitä öljyä käytätte näissä vanhemmissa koneissa?

                  Teboil Diamondia laitoin edelliseen 540i ja tuntu että vanos rallatti enemmän. No, näissä vanhoissa ei vanosta ja ko öljyä paljon kehuttu täälläkin.


                  Jännä, kun venakopassa tarra Castrol 10w60 ja alpinan herra käskee laittaa 0W-30 longliveä koneeseen. :think

                  "Mr. Xxxxx
                  Many thanks for your mail.*

                  The recommended oil for the B8 4,6 is Castrol SLX Professional Longtec BMW LL01 SAE 0W-30.*
                  It is also allowed to use all oils recommended by BMW for the corresponding engine type.*

                  Hope this will help.*"
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5257
                    • Pirkkala

                    #24
                    Diamond synthetic olikohan 5W-40 ja venttiilikoneistossa hiljaisuus, myös alle 5 asteen aamuina. Omasta mielestä äkkiseltään parempi mitä magnatec halpis.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5257
                      • Pirkkala

                      #25
                      Onko kellään kuvaa miten m60 öljynpaineanturilta on otettu öljynpaine ahtimelle?

                      Saako banjoa siihen jostain jotenkin? jengahan on 12x1.5.Hiflexillä väitti ettei onnaa. Ehdotuksia? Onko kukaan ottanu siitä kuusiokolotulpasta paineen joka on siinä anturin vieressä? Siinä ilmeisesti on paine mutta tuleeko kummalta puolelta suodatinta?
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • ike24
                        BTCF Member
                        • Mar 2011
                        • 957
                        • haapavesi

                        #26
                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Onko kellään kuvaa miten m60 öljynpaineanturilta on otettu öljynpaine ahtimelle?

                        Saako banjoa siihen jostain jotenkin? jengahan on 12x1.5.Hiflexillä väitti ettei onnaa. Ehdotuksia? Onko kukaan ottanu siitä kuusiokolotulpasta paineen joka on siinä anturin vieressä? Siinä ilmeisesti on paine mutta tuleeko kummalta puolelta suodatinta?
                        Haarotat sen siitä anturiltaa.hain oikeilla kierteillä olevan senmosen haarottimen missä kolomee lähtöää. Siihe anturin tilalle ja sitte siihe haarottimeen se anturi ja siihe yhtee se paine letku:-) oliko epäselvästi. Näin itse tein ja toimiii.
                        Last edited by ike24; 25-09-2014, 19:47.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5257
                          • Pirkkala

                          #27
                          Originally posted by ike24 View Post
                          Haarotat sen siitä anturiltaa.hain oikeilla kierteillä olevan senmosen haarottimen missä kolomee lähtöää. Siihe anturin tilalle ja sitte siihe haarottimeen se anturi ja siihe yhtee se paine letku:-) oliko epäselvästi. Näin itse tein ja toimiii.
                          No näin ite myös meinasin mut jamppa möi ei oota. Eli ei ollu semmosta missä olis ollu se m12x1.5 sisäkierre molemmissa haaroissa.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • ike24
                            BTCF Member
                            • Mar 2011
                            • 957
                            • haapavesi

                            #28
                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            No näin ite myös meinasin mut jamppa möi ei oota. Eli ei ollu semmosta missä olis ollu se m12x1.5 sisäkierre molemmissa haaroissa.
                            Kyllä itekki joutu sen verran muokkaan sitä että joutu hitsaan semmoseen mutterin siihe että saa sen anturi.

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5257
                              • Pirkkala

                              #29
                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Onko kellään kuvaa miten m60 öljynpaineanturilta on otettu öljynpaine ahtimelle?

                              Saako banjoa siihen jostain jotenkin? jengahan on 12x1.5.Hiflexillä väitti ettei onnaa. Ehdotuksia? Onko kukaan ottanu siitä kuusiokolotulpasta paineen joka on siinä anturin vieressä? Siinä ilmeisesti on paine mutta tuleeko kummalta puolelta suodatinta?
                              Selasin katalogia ku kerihtimillä ni banjo löytyy kyllä. mut saapa nähdä miten villin ratkasun saan arvottua.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • E39-530A
                                BTCF Member
                                • Feb 2007
                                • 931
                                • Espoo

                                #30
                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Mitä öljyä käytätte näissä vanhemmissa koneissa?

                                Teboil Diamondia laitoin edelliseen 540i ja tuntu että vanos rallatti enemmän. No, näissä vanhoissa ei vanosta ja ko öljyä paljon kehuttu täälläkin.


                                Jännä, kun venakopassa tarra Castrol 10w60 ja alpinan herra käskee laittaa 0W-30 longliveä koneeseen. :think
                                Minä olen käyttänyt Shell Helix Ultraa (5W40) kesät ja talvet. En keksi valittamista tai vaivoja, jotka tuosta öjystä tulisivat.
                                E92 335iA -08

                                ---
                                ex E34 540iA -93
                                ex E90 325iA -05
                                ex E39 530iA -00
                                ex Toyota Avensis
                                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎