Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    #31
    Paljonko bensanpaineet on m60:ssä, kierroksilla ja tyhjäkäynnillä?
    Jos huvikseen mittaisi viikonloppuna. Meinasin mitata ennen suodatinta, kun siihen saa näppärästi t-haaran ja eipähän pääse mitään sontaa suuttimille, yms.


    Miten isot suuttimet on m60:ssä ja kuin pitkälle ne riittää? Tuossa mulla vissiin vakiot m60 suuttimet kun ei oo alpina eritelly osalistassaan niitä
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5257
      • Pirkkala

      #32
      Osaako kukaan heittää, paljonko tuon m62\60sekasikiön l\h lukema on tyhjäkäynnillä?

      vakiossa m60 oli muistaakseni 1.6-1.7

      Tässä on nyt 2.0-2.3 riippuu onko ilmastointi ja tai valot päällä.

      Mahtaako olla vikaa? Eikö isompi iskutilavuus hiukan kasvata tuotakin?
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        #33
        Mulla on nyt 1.5l/h. Aikaisemmin oli 1,6-,7l/h.

        Mutta tuota pitäisi hieman laskea % lla ylöspäin että olisi verrannollinen todelliseen. Luulisin että 335hp teholla l/h lukema olisi 100 kantturoissa, ennemmin yli kuin alle. Uudella maffilla saan täyskaasulla 3.lla 71l/h. Eli tuostahan tuon saa laskettua.

        Autossa siis "väärä" obc ja polttoaineen syötön laskee jonku vajaasylinterisen mukaan.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • mrrk
          BTCF Member
          • Sep 2007
          • 515
          • Satakunta.

          #34
          Miten isot suuttimet on m60:ssä ja kuin pitkälle ne riittää? Tuossa mulla vissiin vakiot m60 suuttimet kun ei oo alpina eritelly osalistassaan niitä[/QUOTE]

          Eikös ne ole 188 mutta niilläkin pääsee yllättävän pitkälle, ja noin 300-350 pääsee 450 hummaan asti.Tuskin on samat mitä vakioissa m60 koneissa

          Olettaisin että sulla olisi jo 4 piste suuttimet jos laitat vaikka kuvan niin nähdään onko ne samoja mitä tuotantolaitteissa.

          Haitko muuten jotain tiettyä imusarjaa vai miksi pyysit kuvia?

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            #35
            Originally posted by mrrk View Post
            Miten isot suuttimet on m60:ssä ja kuin pitkälle ne riittää? Tuossa mulla vissiin vakiot m60 suuttimet kun ei oo alpina eritelly osalistassaan niitä
            Eikös ne ole 188 mutta niilläkin pääsee yllättävän pitkälle, ja noin 300-350 pääsee 450 hummaan asti.Tuskin on samat mitä vakioissa m60 koneissa

            Olettaisin että sulla olisi jo 4 piste suuttimet jos laitat vaikka kuvan niin nähdään onko ne samoja mitä tuotantolaitteissa.

            Haitko muuten jotain tiettyä imusarjaa vai miksi pyysit kuvia?[/QUOTE]

            En saa kuvaa suuttimista kun kaikki paikoillaan vielä ja auto ajossa. Saman näköiset punaiset suuttimet kun normaalissa m60.

            Hakusessa ois se aikasempi versio imusarjasta, jossa on ne tötteröt. Ulkomaan elävät noita vaihdelleet ja pikkusen rullillakin eroa ollut, joillain kierrosalueilla useampi hp.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #36
              Originally posted by mrrk View Post
              Miten isot suuttimet on m60:ssä ja kuin pitkälle ne riittää? Tuossa mulla vissiin vakiot m60 suuttimet kun ei oo alpina eritelly osalistassaan niitä
              Eikös ne ole 188 mutta niilläkin pääsee yllättävän pitkälle, ja noin 300-350 pääsee 450 hummaan asti.Tuskin on samat mitä vakioissa m60 koneissa

              Olettaisin että sulla olisi jo 4 piste suuttimet jos laitat vaikka kuvan niin nähdään onko ne samoja mitä tuotantolaitteissa.

              Haitko muuten jotain tiettyä imusarjaa vai miksi pyysit kuvia?[/QUOTE]

              Katsoitko oliko siinä alpinan imusarjassa (mikä tuli kaasuläpän mukana sulle), samat suuttimet kuin vakioissa 4,4l koneissa? Mun muistikuvan mukaan ne oli samat :think
              Aprilia RSV4

              Comment

              • mrrk
                BTCF Member
                • Sep 2007
                • 515
                • Satakunta.

                #37
                Hakusessa ois se aikasempi versio imusarjasta, jossa on ne tötteröt. Ulkomaan elävät noita vaihdelleet ja pikkusen rullillakin eroa ollut, joillain kierrosalueilla useampi hp.[/QUOTE]

                M60b40:ssä on ollut ainakin kolmea erilaista imusarjaa mutta tuo malli missä on tötteröt on helppo tunnistaa myös ulkopuolelta.

                Bensatukki on kiinni 4 llä pultilla kun tavallisissa se on kiinni 5 pultilla.
                -92 vuoden koneista löytyy tötteröt.

                Kaikissa on silti sama osanumero ja viimeinen numero 9 on muutettu 8


                jannman, pitää tarkistaa kun kerkee käymään tallissa

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  #38
                  Löytyy vielä 93 vuoden malleista.
                  Juu, tiedossa olikin että neljällä pultilla oleva polttoainekisko on näissä josta löytyy suppilot imusarjasta. Ostinkin yhden ko sarjan, mutta ikävä yllätys olikin että suppilot puuttui.
                  Yksi oli jätetty, 5 pytyn kurkulle. Enpä ymmärrä miksi joku ne poistanut ja ei kaikkia vieny. Oishan noita saanu 3d tulostettua, kun mallikin olisi ollut, mutta hintaa varmasti enemmän mitä imusarja maksaa...



                  öljyt vaihdoin. Laitoin sittenkin ne castroil slx 0w-30:t. Kun kerta alpinalta sitä suosittelivat ja sopuhintaan Saksasta tuli, reilu 80€ kotiin tuotuna 8l. Lisäksi jonku testin katoin jossa öljyä kuumennettiin, niin tuo oli mineraalien jälkeen parhaimpia öljyjä mustumisen suhteen. Toki häviää joissain muissa ominaisuuksissa jollekin toiselle ölpälle. Olipa tws aika mustaa lirua kun laskettiin pois.:think
                  Last edited by bemmeri; 03-10-2014, 18:24.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #39
                    Tuo pelkkä öljyn väri ei kyllä vielä kerro hirveästi muista ominaisuuksista.

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #40
                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Löytyy vielä 93 vuoden malleista.
                      Juu, tiedossa olikin että neljällä pultilla oleva polttoainekisko on näissä josta löytyy suppilot imusarjasta. Ostinkin yhden ko sarjan, mutta ikävä yllätys olikin että suppilot puuttui.
                      Yksi oli jätetty, 5 pytyn kurkulle. Enpä ymmärrä miksi joku ne poistanut ja ei kaikkia vieny. Oishan noita saanu 3d tulostettua, kun mallikin olisi ollut, mutta hintaa varmasti enemmän mitä imusarja maksaa...
                      Mun kokemuksen mukaan aika monesta suppiloimusarjasta ne torvet on irronnut ja imusarjan takakannen vaihdossa tms. noukittu pois tukkimasta peräpäätä. Itekin syylistynyt joskus suppiloiden poistamiseen, kun yksikään ei ole ollut paikallaan.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #41
                        Originally posted by Morkai View Post
                        Mun kokemuksen mukaan aika monesta suppiloimusarjasta ne torvet on irronnut ja imusarjan takakannen vaihdossa tms. noukittu pois tukkimasta peräpäätä. Itekin syylistynyt joskus suppiloiden poistamiseen, kun yksikään ei ole ollut paikallaan.
                        No, tuo kuullostaisi järkeen käyvälle. Aika tiukassa oli se vimonen, minkä otin pois ja toinen kynte katkesi. Noissahan on semmoiset ohuet kynteet sivuilla ja epoksiliimaa pieni täppä varmistamassa.



                        Suuttimista vielä.
                        -M60B40:ssä 192cc@3bar 14,2ohm.
                        -M62B44/B46/B48 200cc@3bar 14.5ohm.
                        -S62B50 257cc@3bar 12ohm (?)

                        Edit. Mittasin bensanpaineen, niin tyhjäkäynnillä karvan yli 3bar ja kierroksia kun antaa niin nousee n. 3.7-3.8bar. Varmaan toimii oikein.
                        Last edited by bemmeri; 04-10-2014, 13:15.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • samppup
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2011
                          • 31
                          • rauma

                          #42
                          m60b30 moottoriin tarttis ketjun kiristimet vaihtaa. Käsittääkseni niitä o kaikkiaan kolme? Millanen homma kaiken kaikkiaan?

                          Comment

                          • ike24
                            BTCF Member
                            • Mar 2011
                            • 957
                            • haapavesi

                            #43
                            Originally posted by samppup View Post
                            m60b30 moottoriin tarttis ketjun kiristimet vaihtaa. Käsittääkseni niitä o kaikkiaan kolme? Millanen homma kaiken kaikkiaan?
                            Jakoketjussa??

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5257
                              • Pirkkala

                              #44
                              Originally posted by samppup View Post
                              m60b30 moottoriin tarttis ketjun kiristimet vaihtaa. Käsittääkseni niitä o kaikkiaan kolme? Millanen homma kaiken kaikkiaan?


                              kurkkaas realoem.com se rakenne. Hommaan saa tottumaton menemään kyllä helposti päivän. Lukitustappi vauhtipyörälle tarvii olla, sekä nokalle. Molemmat voi rahanpuutteessa tehdä itse, kuten minä tein.

                              E: nokkiin siis ei mikään tappi vaan kaksi erillistä työkalua.
                              Last edited by Urpo_rotta; 04-10-2014, 12:39.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Daa Daa
                                BTCF Member
                                • Aug 2004
                                • 908
                                • Jyväskylä

                                #45
                                Itse jakoketjun kiristimen vaihtoon saa amatööri menemään ehkä vartin. Eli ei todellakaan paha homma, vanha irti ja uusi tilalle.

                                Mutta jos haluaa kansissa olevat kiristimet irti, niin sitten saattoi mennä amatöörillä sormi suuhun. En lähtisi edes turhan päiten niitä irroittamaan, jos ne siis eivät ole jumissa, eikä ketju rallata kummassakaan kannessa. Jos kuitenkin haluaa niitä ihmetellä, niin en näe mitään syytä vaihtaa noita kansien kiristimiä, koska ne pystyy purkamaan aivan atomeiksi ja puhdistuksen jälkeen ne toimivat ihan siinä missä uudetkin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎