Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalevik
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 957
    • Salo

    Originally posted by Gedd View Post
    Perään tulee hydraulilinjat :think

    Edit: Ja mulla ainakin TU koneessa tankin carbon can on takalokarin sisässä kuskin puolella josta se tuli suoraan koneen etuosaan. Sähkösen venttiilin kautta imusarjaan.
    Voipi se noinkin olla, pitäisi käydä pihalla katsomassa

    (käy pihalla)

    No joo, pumppu se on.
    Last edited by kalevik; 30-01-2016, 10:29. Reason: hoopous
    E61 525i, Suzuki VS1400
    Exät: Jaana, Susanna, Maija

    Comment

    • [fuse]
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 299
      • Kerava

      Originally posted by kalevik View Post
      Ettei kuitenkin olisi tankin tuuletuksen liittyvä suodatin?
      Lyöppäs kuukkelin kuvahakuun m62 dcs precharge pump

      E: olitteki nopeempia

      Comment

      • kalevik
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 957
        • Salo

        Originally posted by [fuse] View Post
        Lyöppäs kuukkelin kuvahakuun m62 dcs precharge pump

        E: olitteki nopeempia
        Joo, aika nolo homma

        Eipä ole koskaan tullut kunnolla katsottua, vaikka olen vaihtanut venttiilikoppien tiivisteet ja räplännyt vesiventtiileitä siitä ihan vierestä.
        E61 525i, Suzuki VS1400
        Exät: Jaana, Susanna, Maija

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          M62B44TU alkanut yhtäkkiä kylmäkäynnistyksessä pölläyttämään kunnon sinisen pilven. Millainenkos huohotin näissä on, voiko aiheuttaa ?

          E: muutoin ei savuta/käryä öljy ja tämä on yhtäkkiä ilmestynyt vaiva.
          Last edited by Peltsii; 30-01-2016, 14:03.
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • MH motorsport
            BTCF Member
            • Sep 2011
            • 2301
            • Turku

            Originally posted by Peltsii View Post
            M62B44TU alkanut yhtäkkiä kylmäkäynnistyksessä pölläyttämään kunnon sinisen pilven. Millainenkos huohotin näissä on, voiko aiheuttaa ?

            E: muutoin ei savuta/käryä öljy ja tämä on yhtäkkiä ilmestynyt vaiva.
            Näitten perusviat, huohotus imuvuodot ja jakopäänlaahaimet. Itselläsi on nyt ainakin yksi niistä
            Autopalvelu MH-motor
            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
            Maxxecu myynti ja asennus
            www.mh-motor.fi
            0503218217
            Kulkineet:
            E6 2000 touring
            E6 2002 touring
            E30 318is ///Mtechnic 2
            E34 ///M5 nürburgring
            E34 S62b50 turbo dct
            E39 523i ///Msport
            F30 320d

            Comment

            • [fuse]
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 299
              • Kerava

              Originally posted by Peltsii View Post
              M62B44TU alkanut yhtäkkiä kylmäkäynnistyksessä pölläyttämään kunnon sinisen pilven. Millainenkos huohotin näissä on, voiko aiheuttaa ?

              E: muutoin ei savuta/käryä öljy ja tämä on yhtäkkiä ilmestynyt vaiva.
              Venttilinvarrenkumit

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                Originally posted by Pikkuvelii View Post
                Näitten perusviat, huohotus imuvuodot ja jakopäänlaahaimet. Itselläsi on nyt ainakin yksi niistä
                Miten jakopään laahaimet vaikuttaa tuohon pölläytykseen ?:think

                E: kyllä se vika varmaankin tuossa huohottimessa on, hiukan asiaa pohdittuani. Minkä hintaiset on uudet osat mitä tarvitsee ?

                Jakopään laahaimet näytti ainakin kuukausi sitten hyvältä ja kiristimen vaihdoin.
                Last edited by Peltsii; 30-01-2016, 16:19.
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by Peltsii View Post
                  M62B44TU alkanut yhtäkkiä kylmäkäynnistyksessä pölläyttämään kunnon sinisen pilven. Millainenkos huohotin näissä on, voiko aiheuttaa ?

                  E: muutoin ei savuta/käryä öljy ja tämä on yhtäkkiä ilmestynyt vaiva.
                  Yllättäen alkanut pöllytys kyllä melko varmasti johtuu huohottimen kalvosta, joka on imusarjan takana. Yleinen vaiva tässä moottorissa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Gedd
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 479
                    • Tampere

                    Niihin laahaimiin ei kannata muuten ulkonäöllisesti luottaa. Kun otin omani pois niin ne näytti ihan hyvältä, mutta heti kun muoviin koski niin se mureni. Se oli yhtään liioittelematta heikompaa kun näkkileipä, katkesi ihan 2 sormella taittamalla.

                    Comment

                    • Patriot
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 274

                      Originally posted by Peltsii View Post
                      M62B44TU alkanut yhtäkkiä kylmäkäynnistyksessä pölläyttämään kunnon sinisen pilven. Millainenkos huohotin näissä on, voiko aiheuttaa ?

                      E: muutoin ei savuta/käryä öljy ja tämä on yhtäkkiä ilmestynyt vaiva.
                      Imusarjan takana oleva kalvo kannattaa vaihtaa ensimmäiseksi, koska on helpoin ja todennäköisin. Jos senkin jälkeen pölläyttelee, niin jakopäässä oleva öljynerotinpöntön liitoskohta imusarjan alla olevaan pitkään putkeen vuotaa. Muistaakseni keskilaahaimen läpi tulee ruuvi, joka painaa pöntön liittimen tiiviiksi putkeen. Mielestäni jollain oli koko kauluskin kadonnut välistä.

                      Samalla kun pöntön vaihtaa, vaihtaa jakopäähänkin osat ja vanokseen uudet beisanin setit ja ... se oli tonnin seteli.
                      Last edited by Patriot; 31-01-2016, 08:54.
                      E39 540iA M62TUB44

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        Originally posted by Patriot View Post
                        Imusarjan takana oleva kalvo kannattaa vaihtaa ensimmäiseksi, koska on helpoin ja todennäköisin. Jos senkin jälkeen pölläyttelee, niin jakopäässä oleva öljynerotinpöntön liitoskohta imusarjan alla olevaan pitkään putkeen vuotaa. Muistaakseni keskilaahaimen läpi tulee ruuvi, joka painaa pöntön liittimen tiiviiksi putkeen. Mielestäni jollain oli koko kauluskin kadonnut välistä.

                        Samalla kun pöntön vaihtaa, vaihtaa jakopäähänkin osat ja vanokseen uudet beisanin setit ja ... se oli tonnin seteli.
                        Joo vaihdellaan kalvo ja sen jälkeen ihmetellään jakopäätä.. Tän hintaiseen autoon tosin ei "samalla" vaihdeta yhtäkään turhaa osaa
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki



                          Voisiko joku näyttää, mitä osaa tuolla kalvolla tarkoitetaan ?

                          En nyt löydä "vacuum control" tai "crankcase ventilation" alta mitään oikein sopivaa osaa ?:think

                          E: Ilmeisesti 11617501563 Non-returnvalve for the intake manifold
                          Last edited by Peltsii; 31-01-2016, 09:53.
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Peltsii View Post
                            http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...BMW-540i&mg=11

                            Voisiko joku näyttää, mitä osaa tuolla kalvolla tarkoitetaan ?

                            En nyt löydä "vacuum control" tai "crankcase ventilation" alta mitään oikein sopivaa osaa ?:think

                            E: Ilmeisesti 11617501563 Non-returnvalve for the intake manifold
                            Juuri tuo osa. Jotkut vaihtavat vain tuon pyöreän osan alla olevan kalvon säästääkseen aikaa.
                            Last edited by Muurahainen; 31-01-2016, 11:47.

                            Comment

                            • Roisto
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 2542
                              • Kajaani

                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Juuri tuo osa. Jotkut vaihtavat vain tuon pyöreän osan alla olevan kalvon säästääkseen aikaa.
                              Ja tässä How-to
                              2001 E39 525iA
                              1992 E34 "540i/5"

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                Kiitoksia. Täytyy laittaa osa tilaukseen. Eiköhän tuo vaihdu ilman youtube videoitakin
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎