Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pope
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Laatikkohan on käytännössä sama, mutta siinä on se anturin reikä kykäkopassa.(kuin myös m62 kiinni olleissa laatikoissa) En ole varma onko ykkösen välitys pitempi kuin kansanmallissa.
    On pidempi

    Leave a comment:


  • mrrk
    replied
    [QUOTE=bemmeri;3801477]M62:ssa ne öljykanavan "takaiskuventtiilit"? Lähteekö ne mitenkä irti? Ja mikä virka niillä on?
    En löydä osanumeroa tai kuvaa niistä realOEMstä.

    Yhteen koneeseen laitoin uuden että kyllä niitä ainakin on saanut.

    Osa 8?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    M62:ssa ne öljykanavan "takaiskuventtiilit"? Lähteekö ne mitenkä irti? Ja mikä virka niillä on?
    En löydä osanumeroa tai kuvaa niistä realOEMstä.
    Lohkoa meinasin puhdistella ja harjalla kävisi läpi kanavat, niin mietin saisiko nuo venttiilit pois, vai antaako olla.

    Jotenkin muistelen, että m60 ei moisia ollut.


    Typerä kysymys. Alusil lohkon männissä ilmeisesti joku pinnoite, vai onko kun ei ole esim helmoissa tummaa pinnoitetta kuten joitain kuvia nähny jossain? Uskaltaako nuo viedä korjaamolle osienpesukoneeseen, ettei ole liian kovia myrkkyjä pesuaineena ja reagoi jotenkin pinnoitteen kanssa(jos edes on joku pinnoite)?

    Liottelin löpössä, mutta ei tunnu karsta, yms irtoovaan. Samoin ei meinaa lohkostakaan tai muista osista lähteä pinttymät pois löpöllä tai muilla liuottimilla mitä kotona. Kuulemma osienpesukoneella tulee puhdasta ja kaikki moottorin osat pesevät sillä kun kysyin onko liian kovat myrkyt.

    Suosittelen hellävaraisuutta pesuhommissa. Yhteen koneeseen tuli alusiliin pesuaineesta pysyvät jäljet...

    Ne venttiilit ei mielestäni lähde ehjänä ne on vastaventtiilit kuten sanoitkin. Itse totesin kansitasoja pussaamalla ja imemällä ja puhaltamalla että ne toimii, olin tyytyväinen enkä purkanut niitä.

    käsittääkseni pinnoite ei näy männissä mitenkään. Vai olisinko jossain koneessa nähnyt jotakin mut pääsääntöisesti ei.


    Alusil lohkoja on kai kahden eri valmistajan tekeleitä näin jostakin ymmärsin. Olen nähnyt koneita jossa aivan selvät hoonausjäljet ja sitten niitä joissa pinta on vain tasaisen harmaa. Ilmeisesti valmistusmenetelmissä on pientä eroa.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    M62:ssa ne öljykanavan "takaiskuventtiilit"? Lähteekö ne mitenkä irti? Ja mikä virka niillä on?
    En löydä osanumeroa tai kuvaa niistä realOEMstä.
    Lohkoa meinasin puhdistella ja harjalla kävisi läpi kanavat, niin mietin saisiko nuo venttiilit pois, vai antaako olla.

    Jotenkin muistelen, että m60 ei moisia ollut.


    Typerä kysymys. Alusil lohkon männissä ilmeisesti joku pinnoite, vai onko kun ei ole esim helmoissa tummaa pinnoitetta kuten joitain kuvia nähny jossain? Uskaltaako nuo viedä korjaamolle osienpesukoneeseen, ettei ole liian kovia myrkkyjä pesuaineena ja reagoi jotenkin pinnoitteen kanssa(jos edes on joku pinnoite)?

    Liottelin löpössä, mutta ei tunnu karsta, yms irtoovaan. Samoin ei meinaa lohkostakaan tai muista osista lähteä pinttymät pois löpöllä tai muilla liuottimilla mitä kotona. Kuulemma osienpesukoneella tulee puhdasta ja kaikki moottorin osat pesevät sillä kun kysyin onko liian kovat myrkyt.
    Last edited by bemmeri; 03-10-2016, 17:19.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Tuli rykästyä tosta 540iin 6lovisesta getragista tod näk siirtäjä poikki. 1-2 reipas vaihto ja ei vaihdu enää pykälä ja jäi kakkonen päälle. Täytyy avata ja ihmetellä.
    Mahtaako s62 perästä sopia laatikko bolt on tuon m60 perään. Ilmeisesti sama laatikko s6s 420g mutta mieluusti laitan bolt on laatikon enkä ala esim kardaania modaamaan.
    Olis vaan e39 m5 laatikosta kaupat mahd tulossa.
    Laatikkohan on käytännössä sama, mutta siinä on se anturin reikä kykäkopassa.(kuin myös m62 kiinni olleissa laatikoissa) En ole varma onko ykkösen välitys pitempi kuin kansanmallissa.

    Leave a comment:


  • mrrk
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Tuli rykästyä tosta 540iin 6lovisesta getragista tod näk siirtäjä poikki. 1-2 reipas vaihto ja ei vaihdu enää pykälä ja jäi kakkonen päälle. Täytyy avata ja ihmetellä.
    Mahtaako s62 perästä sopia laatikko bolt on tuon m60 perään. Ilmeisesti sama laatikko s6s 420g mutta mieluusti laitan bolt on laatikon enkä ala esim kardaania modaamaan.
    Olis vaan e39 m5 laatikosta kaupat mahd tulossa.
    Sopii

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Tuli rykästyä tosta 540iin 6lovisesta getragista tod näk siirtäjä poikki. 1-2 reipas vaihto ja ei vaihdu enää pykälä ja jäi kakkonen päälle. Täytyy avata ja ihmetellä.
    Mahtaako s62 perästä sopia laatikko bolt on tuon m60 perään. Ilmeisesti sama laatikko s6s 420g mutta mieluusti laitan bolt on laatikon enkä ala esim kardaania modaamaan.
    Olis vaan e39 m5 laatikosta kaupat mahd tulossa.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by DreE30 View Post
    Kyselisin vähän infoa m62 liittyen. Päätin purkaa koneen samalla kun jouduin irrottamaan autosta ja vaihdan suurimman osan tiivisteistä ja kuluvista osista. Mieleeni juolahti että tarvitseeko kansia välttämättä koneistaa jos ei mitään vikojakaan ole ilmennyt tiivisteidein suhteen aikaisemmin.. Ajettu jo 260tkm. Säästäisi jokusen satasen jos pystyy välttää hionnan :think asiallisia vastauksia sitten eikä mitään vittuiluja ja omiamielipiteitä vaan faktaa ja tositarinoita

    Jos avaat niin plaanaus. Mutta miksi avaisit?

    Toki monet asentavat kansia takaisin ilman oikaisua mutta epäilen vahvasti että yksikään esim. Moottorikorjaamo tekisi niin että kasaisi moottorin oikaisemattomalla kannella.

    Leave a comment:


  • DreE30
    replied
    Kyselisin vähän infoa m62 liittyen. Päätin purkaa koneen samalla kun jouduin irrottamaan autosta ja vaihdan suurimman osan tiivisteistä ja kuluvista osista. Mieleeni juolahti että tarvitseeko kansia välttämättä koneistaa jos ei mitään vikojakaan ole ilmennyt tiivisteidein suhteen aikaisemmin.. Ajettu jo 260tkm. Säästäisi jokusen satasen jos pystyy välttää hionnan :think asiallisia vastauksia sitten eikä mitään vittuiluja ja omiamielipiteitä vaan faktaa ja tositarinoita

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Mites öljynsuodatin olisi järkevin toteuttaa e34+m62 yhdistelmälle?
    Ihan vakio m62, että mitään rata-arvoa ei ratkaisulla tarvis olla.
    Sopiiko m60 kuskinpuolen ylempi kotelo suoraan/helposti/tiiviisti m62nv? :think
    Ei tahdo m6x tiivistesarjat löytyä laatikoista, eikä o konetta mistä sopis nyt irroittaa osia asian ihmettelyyn.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Onko kukaan vaihtanut öljynsuodattimen letkujen o-renkaita lohkon päästä? Paikka vaikuttaa todella ahtaalta. Tilaa saisi lisää kun irroittaisi DSC compressor:in (DSC esipainepumpun?). Tämän jälkeen sitten joutuisi ilmaamaan jarrujärjestelmän käyttäen testeriä. Ei sinällään ongelma kun ISTA löytyy, mutta lisää työtä. :think

    Moottorin nostaminen myös antaisi lisätilaa. Mikäli joku on nuo o-renkaat vaihtanut, niin mielellään kuulisin miten homma onnistuu ilman turhaa purkamista.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Uskoisin et käy suoraan. Poraus hivenen pienempi, mutta ei haittaa. Voi vaan parantaa paljealuetta.
    Ja puristussuhde saattaa nousta hivenen koka sekin plussaa.
    Ite miettinyt et jos laittais 4,6 akselin 4,4 lohkoon. Melko pienillä muutoksilla sais rutut 11,5 luokkaan ja siihen vähän kovemmat kepit niin luulis pelittävän paremmin kuin std 4,6 kone.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Meinaatko et 4,6 kannet laittaisit 4,4 tilalle vai miks palotilaa mietit?

    Eikun 4.4l kannet 4.6 lohkon päälle. 4.6 kannet näytti olevan n. 60ml tulppa paikoillaan. Edit. Mittasin muovailuvahalla ja 54ml pitäisi olla tarkempi mittaus. Eilen laitoin lääkeruiskusta vettä palotilaan, mutta vesi jää vähän "koholle" johtuen pintajännityksestä (esim. pisara tasaisella pinnalla).
    Last edited by bemmeri; 25-09-2016, 17:17.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Onko jollain b44 vanos kansia hollilla ja vois mitata palotilan koon? Tai jos tieto kuinka suuri se on, niin parempi.

    Meinaatko et 4,6 kannet laittaisit 4,4 tilalle vai miks palotilaa mietit?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Onko jollain b44 vanos kansia hollilla ja vois mitata palotilan koon? Tai jos tieto kuinka suuri se on, niin parempi.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎