Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemmeri
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Hiomalla saa extraa vakioihin tu nokkiin.
    Itsellä työn alla 4,6 x5 nokkien "kopiointi" .
    Kuten myös venajousien vertailu. Kun 4,6 kone kiertää sen 6500-6600rpm ja 4,4tu 6000. Eli pitääkö myös jouset vaihtaa samalla.
    Onko sulla X5 4,6i kansia ollu hypisteltävänä, eri osanumero on, mutta onko suurempia eroja 4,4l TU-kansiin?
    Jostain saksalaiselta (?) foorumilta luin joskus että jollain oli ollu X5 4,6IS kone ja se käytti siitä vain alakerran/lohkon, sekä nokat laitto normaaleihin 4,4l vanoskansiin ja tämä paketti kasaan. Jotenkin jäi mielikuva että puristuksia ois saanu enemmän, jotain oli vielä kansipahvien paksuudesta samassa yhteydessä että sillä ohemmalla ois 10.8x rutut? En sitten muista/ymmärtänyt oliko se jotain muuta tehny.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Hiomalla saa extraa vakioihin tu nokkiin.
    Itsellä työn alla 4,6 x5 nokkien "kopiointi" .
    Kuten myös venajousien vertailu. Kun 4,6 kone kiertää sen 6500-6600rpm ja 4,4tu 6000. Eli pitääkö myös jouset vaihtaa samalla.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Ajonestolla ei niin väliä olisi ollut, mutta nuo abs, yms kyllä tarvii.
    Jotenkin järkeilin aikaisemmin että toisella johtosarjalla, eculla, mekaanisella kaasupedalilla, yms., sekä koodaamalla tarpeettomia "ominaisuuksia" pois saisi tuon vanhemman tekniikan pelaamaan.


    Tuon 4.6l lohkon kammen kanssa pitäisi olla ne saman koneen kepit... Niillä kun saapi 4.4l:een vähän vetoa lisää. Ne taitaa muutenkin olla ainoa vaihtoehto jos tu-koneeseen mielii nokkia vaihdella. :think
    Last edited by bemmeri; 30-08-2016, 01:38.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Juu, tiiän kyllä nuo erot kun kumpiakin ollu itellä ja siksi mietin olisko tehtävissä m62 non vanos johtosarjalla ja dmellä, sekä mitä muuta tarvii?
    Tai saako helpommin pelaamaan jollain aftermarket eculla, niin säädättäminenkin olisi helpompaa.
    Sais maksaakin jonkun verran kun aihio halpa.
    Pectelin eculla onnistuu kun sillä sais noi can väylätkin toimimaan. Toki n.10000€ hinta varmaan rajoittaa.

    Neulot vaan sen vanos koneen nippuun niin hyvä tulee.
    4,6 akselilla sais kyl kivasti pikku viilailulla varmasti kivan kevyen virikoneen . Tämä itsellä harkinnassa nyt kun sain edullisen "vara 4,6 akselin"..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Juu, tiiän kyllä nuo erot kun kumpiakin ollu itellä ja siksi mietin olisko tehtävissä m62 non vanos johtosarjalla ja dmellä, sekä mitä muuta tarvii?
    Tai saako helpommin pelaamaan jollain aftermarket eculla, niin säädättäminenkin olisi helpompaa.
    Sais maksaakin jonkun verran kun aihio halpa.
    No ongelma on siinä, että sähköt ei oikein pelaa yhteen. Mainitaan nyt vaikka, että ilmastoinnin flekti ei tule toimimaan sillä non-vanos moottorinohjauksella (moottorinohjaus ohjaa ilmastoinnin flektiä). Ajonesto ei toimi, ABS, DSC jne jne. Toki nämä kaikki on ratkaistavissa, mutta vaatii melkoista säätämistä.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Kylmät kelit ja pitkät öljynvaihtovälit se ei muuta tarvii ni alkaa laahaimet mennä.

    Jos puoletkin kuulemistani kilometreistä pitää paikkansa niin tuossa kahdensadan jälkeen alkaa pakkasen purema m62 lahoamaan. Mutta sehän onkin jo korkea aika uusia rojut.

    Aika moni kone on pelastettavissa. Omakin koneeni on tehty ketjupoikki mallisesta.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    En tiiä sen tarkemmin. Rikki kuulemma on ja ei kannata korjaus.
    Pitää kysellä tarkemmin kunhan saa myyjän kiinni.

    Veikkaan jotain ketjuun liittyvää minäkin. Ihme kun on ihan kohtuumetreillä vielä ollu, reilu 200tkm ja omistajan mukaan pitäis paikkansa. Kyllähän noilla paljon enemmän on menty useimmilla.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Arvaus, rapisevalla jakoketjulla täyslevitetty kone täyteen liian vahvaa alumiinipitoista Rvs ihmeainetta

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    X5 4.8l taitaa jo n62 ja erilainen monilta osin. Alpinan 4.6 ja ja X5 4.6 vähemmän tarjolla.

    Helpommalla ois osia, yms saanu 4.4l ja ei pari desiä meinaa hirveästi. Enemmän nokilla, yms saisi. Onhan noita useilla m60b44 kombeja ja melkein samat irtoo kuin alpinan 4.6l.

    Miten sen oma kone on porsinu? Ei tuu kalua millään?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    No miks ei sitten tehokkaampi vanoskone? 4.6 tai 4.8, x5/alpina :think
    X5 4.8l taitaa jo n62 ja erilainen monilta osin. Alpinan 4.6 ja ja X5 4.6 vähemmän tarjolla.

    Helpommalla ois osia, yms saanu 4.4l ja ei pari desiä meinaa hirveästi. Enemmän nokilla, yms saisi. Onhan noita useilla m60b44 kombeja ja melkein samat irtoo kuin alpinan 4.6l.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    No miks ei sitten tehokkaampi vanoskone? 4.6 tai 4.8, x5/alpina :think

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei. Eri moottorinohjaus, johtosarja, muut sähköt jne.
    Juu, tiiän kyllä nuo erot kun kumpiakin ollu itellä ja siksi mietin olisko tehtävissä m62 non vanos johtosarjalla ja dmellä, sekä mitä muuta tarvii?
    Tai saako helpommin pelaamaan jollain aftermarket eculla, niin säädättäminenkin olisi helpompaa.
    Sais maksaakin jonkun verran kun aihio halpa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Tarjottiin rikkinäisellä koneella olevaa 540i manuaalia. On vanos koneella.

    Onko tehtävissä järkevästi, jos alun perin vanoskoneelliseen e39 540i laittaa M62 non vanos koneen?
    Ei. Eri moottorinohjaus, johtosarja, muut sähköt jne.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Tarjottiin rikkinäisellä koneella olevaa 540i manuaalia. On vanos koneella.

    Onko tehtävissä järkevästi, jos alun perin vanoskoneelliseen e39 540i laittaa M62 non vanos koneen?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Bode86 View Post
    Olis tossa vesipumppu remppaa tulossa niin moniasteisia termostaatteja porukka on näihin laitellu?
    Sigustasi päätellen m60 kyseessä? 85 asteinen on mulla että olisko se sitte se kuumien maiden malli. Mut käy sinne mikä vaan muukin saatavilla ollut ja jos kone on vakio niin mitä sitä muuksi muuttamaan ku vakioksi.

    Edit: laitahan alkuperäinen vesipumppu niin saat päästää lopun elämää vailla murheita.
    Last edited by Urpo_rotta; 24-08-2016, 01:22.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎