Olihan tuo kampuran pultti "normaalilla" kierteellä (eli aukeaa normaalisti vastapäivään)?
Joskus vuosia sitten näin tällä foorumilla linkin BMW V8 (mitä ilmeisemmin M60/M62) koneen korjausmanuaaliin, tms. oppaaseen/ohjeeseen. Mistähän sen mahtaisi löytää nykypäivänä? Jossa olisi kiritysmomentit ja muut tiedot, yms.
Onko m60 kansien/nokkien kanssa mahdollista käyttää m62 nokan asentotunnistinta (non vanos)?
Jos jakopään hilut/ketju yms on m60, mutta siihen jotenkin saisi oikeaan asemaan sen m62 trikkerilevyn ja anturin. :think
Manuaalin eculla ei myöskään ole ongelmia kevyen vauhtipyörän kanssa, ei sammu kierrosten tippuessa, vaikka joskus on joku saattanut väittääkkin että vaatii softan korjauksen.
Eli tosiaan oireet:
-moottorijarru tipahtaa pois 1700rpm jälkeen
-kierroksia välillä 700-1700 (1500 kaasuläpän anturin vaihdon jälkeen) ei saa vapaalla tai kytkin pohjassa
-meno ei mitenkään pehmeää ja tietyssä nopeudessa sopivalla vaihteella aivan helvetin nykivää
-varmasti jotain muuta mitä oon jo unohtanut.
Vaihdettuja osia joko muusta syystä tai täysin tämän oireen takia:
-imusarjan kaikki tiivisteet ja takakansi
-venttiilikoppien tiivisteet prikkoineen + öljykorkki
-jakoketjun laahaimen kiristin
-tulpat ja puolat
-lämpöanturit
-kampiakselin tunnistin
-kaasuläpän tunnistin
-lambdat
-kaikki suodattimet
-toista MAFfia kokeiltu
Aikoinaan tein päähäni listan mitä pitää tsekata, tais ainoat jäljellä olevat vaihtoehdot olla DME ja ajoituksen säätö. Kauan sitten pyörittelin DME:tä käsissä ja koska DME:n VIN ei passannut auton VINiin, niin tarkastin sen sitten: DME oli alunperin automaattilootalla varustetusta autosta.
Varmaan kahta vuotta myöhemmin jälleen kerran täällä itkiessäni surkeaa kohtaloani Urpo_rotta tarjoutui lähettämään manuaalin DME:n kokeiltavaksi ja tadaa, autohan toimii just niinkuin pitääkin. Nyt tipahtaa moottorijarru pois siinä 1000rpm paikkeilla, meno on tasaista ja varmasti kulutuskin tipahtaa tilkkasen Kiitoksia kaikille tässä uskomattomassa matkassa mukana olleille ja eritoten Urpo_rotalle kun otti härkää sarvista ja lähetti DME:n, itse kun oon niin laiska etten saanut aikaiseksi hankkia oikeaa osaa
TL;DR auto ei toimi oikein --> vaihtaa autoon kuuluvan osan kuulumattoman tilalle niin alkaa toimimaan oikein. Case closed. Saatana
Mitenkäs teillä moottorijarrutuksen kans? M60B30 manuaali ja moottorijarrulta kulutus nollilta heittää "apukaasulle" 1700 rpm. Muistelen että tuo toinen (M50B25) päästää kierrokset paljon alemmas..
Niin siis, ihan sama mikä vaihde mikä nopeus, kun laskee alle 1700 rpm ni kulutusviisari nousee nollasta kympin hujakoille. Ja sen tuntee eli ei oo mittaristovika. +30 tuntia ylhäällä ni ei toimi pää sen vertaa että selittäs paremmin.. Ei iso eikä maailman kaatava juttu mutta tuntuu että pitäs olla alemmat kierrokset.
Vielä kerran ihmettelen ääneen.. M60B30 manuaali ja on/off-kaasu vituttaa edelleen. Eli kierrosaluetta 700-1500 ei saa vapaalla mitenkään, ei polkimesta eikä läpästä. Tämä tekee ajosta aika nykivää ja moottorijarrutus ei toimi niinkuin pitäis eli kulutuskin kasvaa.
Lambdat ja kaasuläpän asentoanturi vaihdettu, kokeiltu toisella maffilla mutta näillä ei asiaan vaikutusta. Ei vikakoodeja. Automaatin DME paikallaan, tätä itse epäilen (osa)syyksi.
Mitä tässä lähtee kokeilemaan? Eihän tämä ajoa estä mutta mielenkiinnosta haluttas tämäkin keissi saada ratkastua.
Eli tosiaan oireet:
-moottorijarru tipahtaa pois 1700rpm jälkeen
-kierroksia välillä 700-1700 (1500 kaasuläpän anturin vaihdon jälkeen) ei saa vapaalla tai kytkin pohjassa
-meno ei mitenkään pehmeää ja tietyssä nopeudessa sopivalla vaihteella aivan helvetin nykivää
-varmasti jotain muuta mitä oon jo unohtanut.
Vaihdettuja osia joko muusta syystä tai täysin tämän oireen takia:
-imusarjan kaikki tiivisteet ja takakansi
-venttiilikoppien tiivisteet prikkoineen + öljykorkki
-jakoketjun laahaimen kiristin
-tulpat ja puolat
-lämpöanturit
-kampiakselin tunnistin
-kaasuläpän tunnistin
-lambdat
-kaikki suodattimet
-toista MAFfia kokeiltu
Aikoinaan tein päähäni listan mitä pitää tsekata, tais ainoat jäljellä olevat vaihtoehdot olla DME ja ajoituksen säätö. Kauan sitten pyörittelin DME:tä käsissä ja koska DME:n VIN ei passannut auton VINiin, niin tarkastin sen sitten: DME oli alunperin automaattilootalla varustetusta autosta.
Varmaan kahta vuotta myöhemmin jälleen kerran täällä itkiessäni surkeaa kohtaloani Urpo_rotta tarjoutui lähettämään manuaalin DME:n kokeiltavaksi ja tadaa, autohan toimii just niinkuin pitääkin. Nyt tipahtaa moottorijarru pois siinä 1000rpm paikkeilla, meno on tasaista ja varmasti kulutuskin tipahtaa tilkkasen Kiitoksia kaikille tässä uskomattomassa matkassa mukana olleille ja eritoten Urpo_rotalle kun otti härkää sarvista ja lähetti DME:n, itse kun oon niin laiska etten saanut aikaiseksi hankkia oikeaa osaa
TL;DR auto ei toimi oikein --> vaihtaa autoon kuuluvan osan kuulumattoman tilalle niin alkaa toimimaan oikein. Case closed. Saatana
Erona lienee vain palotilan koko porauksen suhteen.
Noin äkkiä katsottuna.
4,6 akselilla pääsee kivasti sinne 11,5 puristukseen hyvin pienillä muutoksilla. Siihen kun sais 4,6 nokat hivenen muokattuna ja venajouset niin uskoisin et hätyyteltäis komeasti +350hv todellista.
Leave a comment: