Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ike24
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Kyl niist pitäis iskunpituus löytyä jolla nyt ainakin selviää mikä akseli on.
    Minkä numeron oot oikein löytänyt sieltä mikä on sama molemmissa?

    Nyt vissiin putkitettu lohko työnalla....
    1733095 joka on taas sitte yhessä 4,4 kampussa eri numero ja google löytää tuolla 4,0l kampuran ja sillä toisella 4,4l kampuran.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Onko kellään 4,4 alakertaa levällään että näkis kampurasta mitä numeroita siellä onn? Mulla on 4,4 alakertaa jossa numeroitte perusteella on sama kampura ku 4,0l??????? Putäs romua kiikuttaa koneistamolle nii pitäs oikia kampura tuosta pöydältä löytää
    Kyl niist pitäis iskunpituus löytyä jolla nyt ainakin selviää mikä akseli on.
    Minkä numeron oot oikein löytänyt sieltä mikä on sama molemmissa?

    Nyt vissiin putkitettu lohko työnalla....

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Ei ois kellään jouten ilmaputsarin koteloon tulevaa lämpötilasensoria johtoineen ja liittimineen? Vai saakohan pelkkää liitintä oem..? Oli alkuperäinen viskon mukaan lähteny
    Mikä sensori siellä putsarikotelossa on? Eikös maffissa ole lämpötilan mittaus ja vanhemmissa imusarjan etuosassa? :think



    Edit: Jaa, näkyy siellä olevan joku anturi. Ei e39:ssä tuommoista ollu.
    Last edited by bemmeri; 13-11-2016, 18:11.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Ei ois kellään jouten ilmaputsarin koteloon tulevaa lämpötilasensoria johtoineen ja liittimineen? Vai saakohan pelkkää liitintä oem..? Oli alkuperäinen viskon mukaan lähteny

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Onko kellään 4,4 alakertaa levällään että näkis kampurasta mitä numeroita siellä onn? Mulla on 4,4 alakertaa jossa numeroitte perusteella on sama kampura ku 4,0l??????? Putäs romua kiikuttaa koneistamolle nii pitäs oikia kampura tuosta pöydältä löytää
    Last edited by ike24; 12-06-2018, 20:25.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Putki maksaa reilu kolme kymppiä. Oishan tuon voinu käytettynä esim. kympillä ja vitonen posteja. No tilasin uuden samassa osakasassa muiden kanssa.


    Öljypumpun avasin, niin aika virheettömälle näytti sisäkalut, muutama hentoinen naarmu siinä isomman "rataksen" pesässä, ilmeisesti joku pieni partikkeli menny läpi, mutta muuten kyllä hyvä. Pesin osat ja lukitteella kasaan ja uusi jousi (se pitempi niistä).

    Olikin ihan pieniä laahaimen palasia siellä imusihdin ja sen pellin välissä. Eli ihan oikeeseen aikaan jakopääremppa tuli tähän moottoriin. Tuskin olisi selvinnyt kovia pakkasjaksoja ja käynnistyksiä kevääseen asti.
    9/99 ja 257tkm. Kyllä se ikä tekee hallaa näille muovilaahaimille.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by mrrk View Post
    Kyllä se kannattaa avata. (Nimimerkillä 9 pumppua osina)

    Jos pumppu on karstainen niin jousi voi vaatia voimaa mutta yleensä aukeaa ihan käsin.


    M62 putkia löytyy mutta Realin mukaan niin halpa että ei paljon kannata käytettyä lähetellä.
    Joo, ei se putki kallis ole, mutta saksan tilaus se varmaan on kun ei tuommoisia hyllyssä ole kuitenkaan. Taidan laittaa samantien tilaukseen, niin saisi ensi viikon alkuun.

    Leave a comment:


  • mrrk
    replied
    Kyllä se kannattaa avata. (Nimimerkillä 9 pumppua osina)

    Jos pumppu on karstainen niin jousi voi vaatia voimaa mutta yleensä aukeaa ihan käsin.


    M62 putkia löytyy mutta Realin mukaan niin halpa että ei paljon kannata käytettyä lähetellä.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Onko tuo öljypumppu ns. huoltovapaa vai tarviiko avata ja kattoo mille sisäkalut näyttää?
    Ei ollu sihdissä mitään ja jakopää ehjä, eli ei ole menny alumiinisilppua läpi.

    Ostin uudet o-renkaat ja jousen siihen painekytkimeen (arvelin jos päässyt jo kuoleentumaan tuo vanha).

    Onko kuinka tiukka jännitys tuossa jousessa? Jaksaako kädellä painaa sitä peräpäätä kun ottaa lukkorenkaan pois, vai tarviiko jollain jämerämmällä keinolla pitää sitä paikoillaan ettei kimpoo ohtaan nuo osat?




    Jostain foorumilta luin syksyllä että vaihtaneet paksumman rikan sinne jousen alle ja ilmeisesti öljynpaineen saa hivenen nousemaan. Onko kellään kokemuksia vai onko vaan amerikan höpötyksiä?



    Edit. Jos jollain on m62 separaattorin putki joutavana, se josta öljy valuu ö-pohjaan niin nakkaa privaa? Ostan sen, niin ei tarvii purkaa jakopäätä tuon takia. (X5:ssä oli erilainen separaattori ja ei tuota putkea ole)
    Last edited by bemmeri; 08-11-2016, 07:51.

    Leave a comment:


  • Ville.
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Minulla ei tule mieleen että pääsisi oikein mistään muualta sekoittumaan kun kannentiivisteestä. Mutta öljyn pitäisi mennä veteen eikä toisinpäin jos kyseessä on perus kansivaurio. Jos vesi menee öljyyn ja pyttyyn auton seisoessa niin silloin tulee mieleen että onko kansi halki ja valuttaa veden sieltä pyttyyn ja pikkuhiljaa edelleen öljyn sekaan kun auto seisoo.
    Joo. No varmaan sillä kannen irrotuksella selviää enämpi. Pittääkö ne nokanpäästä ne hammasrattaat ottaa irti vai saako ketjuun löysiä jostaki. Ja oliko tossa jotain merkkejä missä asennossa kannattaa purkaa.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Ville. View Post
    Joo vaihtoin e32 730 m60b40 moottorin ja ilmeisesti katolleeb ajetusta e34 stä peräisin.
    Hyvin lähti käyntiin ilman nesteitä koetin( n. 20 sek. Muutaman kerran). Nesyeet kaajoin sisälle ja kävi hyvin. Kun sammutti ja yritti uuestaa meni jumiin kone(vesilukko männän päällä?)
    Vänkärinpuolen kaikki tulpat ui kermanvärisessä öljyssä myös tulppien ulkopuolella tätä mönjää. Moottori öljyt ulos ja täysin valakosta öljyä kaikki mitä tuli.
    Muistaakseni paisunta astiassa ei tullut painetta.
    Halpis puristusmittarilla näytti paineet nousevan joka pyttyyn ja pysyi myös.
    Voiko nesteet päästä öljytilaan jostain muualta kuin kannen tienoilta ja mitä kannattaa seuraavaksi purkaa tai tehä. Imusarja onjo irti mutta kysytään nyt täältä ennwnku kansia otan irti.
    Ville
    Minulla ei tule mieleen että pääsisi oikein mistään muualta sekoittumaan kun kannentiivisteestä. Mutta öljyn pitäisi mennä veteen eikä toisinpäin jos kyseessä on perus kansivaurio. Jos vesi menee öljyyn ja pyttyyn auton seisoessa niin silloin tulee mieleen että onko kansi halki ja valuttaa veden sieltä pyttyyn ja pikkuhiljaa edelleen öljyn sekaan kun auto seisoo.

    Leave a comment:


  • Ville.
    replied
    nesteet ja öljyt sekaisin

    Joo vaihtoin e32 730 m60b40 moottorin ja ilmeisesti katolleeb ajetusta e34 stä peräisin.
    Hyvin lähti käyntiin ilman nesteitä koetin( n. 20 sek. Muutaman kerran). Nesyeet kaajoin sisälle ja kävi hyvin. Kun sammutti ja yritti uuestaa meni jumiin kone(vesilukko männän päällä?)
    Vänkärinpuolen kaikki tulpat ui kermanvärisessä öljyssä myös tulppien ulkopuolella tätä mönjää. Moottori öljyt ulos ja täysin valakosta öljyä kaikki mitä tuli.
    Muistaakseni paisunta astiassa ei tullut painetta.
    Halpis puristusmittarilla näytti paineet nousevan joka pyttyyn ja pysyi myös.
    Voiko nesteet päästä öljytilaan jostain muualta kuin kannen tienoilta ja mitä kannattaa seuraavaksi purkaa tai tehä. Imusarja onjo irti mutta kysytään nyt täältä ennwnku kansia otan irti.
    Ville

    Leave a comment:


  • Golde
    replied
    Originally posted by escortmk2 View Post
    Öljypumpun pultit tsekattu?
    On tarkistettu ja kiinni oli

    Leave a comment:


  • escortmk2
    replied
    Originally posted by Golde View Post
    Ketjuremppa edessä ? ainakin laahaimet? ketjun kiristin vaihettu -> ei vaikutusta. öljyn mukana ei tullut laahaimen palasia. alkaa koneen lämmettyä ja heti ku laittaa kierrosta niin ääni häviää

    Tuosssa videoo äänestä https://youtu.be/wceUyMqGcPs
    Öljypumpun pultit tsekattu?

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Ei ne fortet yms. auta nostimiin, kun ei se nostimessa oleva sonta pääse sieltä mihinkään. Mutta nostimien purku ja putsaus auttaa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎