Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    Juu orkkis jäykkä massalevy,eikös se riitä vakio m60b40 hyvin..?
    850hv 970nm opeksin mukaan on vastaavalla kytkimellä jarrutettu. Toki varmasti vaikuttaa millä kerroksilla voima tulee jne muuttujat mutta eiköhän se vakio m60 perässä mene. Ainakin mulla meni. Shimaa asetelman oikein eli 2.4-2.6mm kun asetelma painuu kasaan on aika optimi

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Bmw orkkis massalevy vai?
    Esim manuaali 530i m60 koneen kytkinlevy. vm1993 eteenpäin e34 korinen
    Juu orkkis jäykkä massalevy,eikös se riitä vakio m60b40 hyvin..?

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    Mikäs jousittamaton levy menee tuon sre -765 kaveriksi(osanumero?) Laatikko on m60 5v..

    Mitä siinä on käytetty?

    Bmw orkkis massalevy vai?
    Esim manuaali 530i m60 koneen kytkinlevy. vm1993 eteenpäin e34 korinen

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Jouukuha höpöti

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Öööö

    ........
    Last edited by ike24; 20-09-2016, 17:53. Reason: Öö

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Mikäs jousittamaton levy menee tuon sre -765 kaveriksi(osanumero?) Laatikko on m60 5v..

    Mitä siinä on käytetty?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Tilasin Viktor Reinz yläpään tiivistesarjan ja lohkon tiivistesarjan. Oon tekemässä vielä tilausta saksaan oem-osille (laahaimet, ketjut, yms. muut hilut). Vanoksen tiivisteet otan Beisanilta.

    Niin tarviiko jotain pikkunippeleitä, lähinnä tiivisteitä lisäksi mitä tarviisi huomioida, ettei tarvii aina yhtä osaa sitten tilailla jos tarvetta tulee?

    Pitääkö kuningaspultti vaihtaa aina kun sitä aukoo, vai käykö vanha (no otan kuitenkin uuden kun ei oo kallis)?
    Ilmeisesti kannattaa se kampiakselin ratas vaihtaa (nokkien rattaita ei ilmeisti tarvitse uusia)? Ö-pumpun ketjun otan myös, vaikka ei sitä kai tarviis välttämättä uusia.

    Tuo yläpään tiivistesarja (kannen tiivisteet tilaan muualta) 02-33396-01



    Tuo lohkon tiivistesarja, 08-31828-01

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    E39 touring, kuskin puoleinen sylinterikansi. Sen irrottaneilta tarvittaisiin hiukan vinkkejä, miten tuo olisi helpoin tehdä. Apparin puolelta irrotin kannen pakosarja ja downpipe kiinni, mutta kuskin puolella ei mahdu tulemaan simpukan takia. Onko helpoin purkaa simpukka pois tieltä, vai irrottaa pakosarja paikallaan ? Melkoisen ahdas purkaa tuo pakosarja + mutterit melkoisen ruosteessa...

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Onhan tuollakin noita. Ei vielä ole akuutti asia, mutta tuo TISsi on jostain etsittävä ja ladattava kuitenkin. Varmaan siellä paljon muutakin hyödyllistä on.

    Kyllä oli perkele tiukassa kampuran pultti. Ei lähteny pulttimopoilla jotka oli paikallisella korjaamolla. Sitten vääntivät puolen tuuman hylsyllä ja pitkällä jatkolla, niin avain katkes siitä neliöstä johon hylsy tulee kiinni. Isommalla väätimellä ja samalla jatkolla lähti heti (ilmeisesti sai sopivan paukun kun räsähti poikki se aikaisempi). Onneks en vitosen takia ruvennu ite kotona teluamaan tuon kanssa.


    Edit. Typeriä kysymyksiä lisää.

    Jos innostun kansia yms. joutoajalla irroittelemaan auki, yms. Niin onko kansien pulttien avauksessa jotkut ohjeet/järjestys että jengat ei korkkaa?

    Joskus luin että soikeita reikiä ollu M62:ssa ja S62:ssa, tai tullut rempan yhteydessä. Tais jonkun projektissa olla kun sylinterit porattu, että meni soikeaksi kun laitto roippeet sitten kiinni. Onko vaaraa jos lohko on ilman kansia pitkän aikaa kiinni, että käy jotain tämän tapaista?
    Ei ole vaaraa. Poraus pitäisi tehdä stressilevyn ja runkopukkien kanssa kanssa. Kansipultit ja runkopukkien pultit vääntää lohkoa siksi esim irtolohkon sylinterit ovat soikeat.

    Aika vähän näitä poraillaan....

    Ja kansipultteihin pätee varmaan sama ohje kun muihinkin että pikkuhiljaa ja päinvastainen järjestys kun kiristäessä.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Mulla on palvelimella tämmönen pdf. toivottavasti on apuja -> http://mankeli.dy.fi/bmw/1_Yleiset%2...momentteja.pdf
    Onhan tuollakin noita. Ei vielä ole akuutti asia, mutta tuo TISsi on jostain etsittävä ja ladattava kuitenkin. Varmaan siellä paljon muutakin hyödyllistä on.

    Kyllä oli perkele tiukassa kampuran pultti. Ei lähteny pulttimopoilla jotka oli paikallisella korjaamolla. Sitten vääntivät puolen tuuman hylsyllä ja pitkällä jatkolla, niin avain katkes siitä neliöstä johon hylsy tulee kiinni. Isommalla väätimellä ja samalla jatkolla lähti heti (ilmeisesti sai sopivan paukun kun räsähti poikki se aikaisempi). Onneks en vitosen takia ruvennu ite kotona teluamaan tuon kanssa.


    Edit. Typeriä kysymyksiä lisää.

    Jos innostun kansia yms. joutoajalla irroittelemaan auki, yms. Niin onko kansien pulttien avauksessa jotkut ohjeet/järjestys että jengat ei korkkaa?

    Joskus luin että soikeita reikiä ollu M62:ssa ja S62:ssa, tai tullut rempan yhteydessä. Tais jonkun projektissa olla kun sylinterit porattu, että meni soikeaksi kun laitto roippeet sitten kiinni. Onko vaaraa jos lohko on ilman kansia pitkän aikaa kiinni, että käy jotain tämän tapaista?
    Last edited by bemmeri; 16-09-2016, 14:58.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Mulla on palvelimella tämmönen pdf. toivottavasti on apuja -> http://mankeli.dy.fi/bmw/1_Yleiset%2...momentteja.pdf

    Leave a comment:


  • BaTTman
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Olihan tuo kampuran pultti "normaalilla" kierteellä (eli aukeaa normaalisti vastapäivään)?

    Joskus vuosia sitten näin tällä foorumilla linkin BMW V8 (mitä ilmeisemmin M60/M62) koneen korjausmanuaaliin, tms. oppaaseen/ohjeeseen. Mistähän sen mahtaisi löytää nykypäivänä? Jossa olisi kiritysmomentit ja muut tiedot, yms.
    Täältä niitä löytyy:
    http://workshop-manuals.com/bmw/

    Hieman ehkä tuskallista, kun pop-uppi mainos pomppii kokoajan. Eli TISsiä suosittelen.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Kone vielä peräkärrissä, niin pitää käyttää jossain kellä kunnon pulttimopo, niin ei tarvii tapella tuon pultin kanssa sen enempää.

    Täytyy katella viikonlopun aikana josko löytyisi tuo TIS ladattavaksi.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Olihan tuo kampuran pultti "normaalilla" kierteellä (eli aukeaa normaalisti vastapäivään)?

    Joskus vuosia sitten näin tällä foorumilla linkin BMW V8 (mitä ilmeisemmin M60/M62) koneen korjausmanuaaliin, tms. oppaaseen/ohjeeseen. Mistähän sen mahtaisi löytää nykypäivänä? Jossa olisi kiritysmomentit ja muut tiedot, yms.
    Normaalisti lähtee.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Olihan tuo kampuran pultti "normaalilla" kierteellä (eli aukeaa normaalisti vastapäivään)?

    Joskus vuosia sitten näin tällä foorumilla linkin BMW V8 (mitä ilmeisemmin M60/M62) koneen korjausmanuaaliin, tms. oppaaseen/ohjeeseen. Mistähän sen mahtaisi löytää nykypäivänä? Jossa olisi kiritysmomentit ja muut tiedot, yms.
    Lataa BMW TIS, niin löytyy korjausohjeet kiristysmomentteineen.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎