Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bode86
    replied
    Olis tossa vesipumppu remppaa tulossa niin moniasteisia termostaatteja porukka on näihin laitellu?

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    Osaisko joku vielä heittää että miksi e30 etupalkin alle tarvii korokkeet,onko voimansiirron linjauksen takia vai se että saa konepellin kiinni,vai kummankin?

    Nuitahan on sekä 10 /20mm ja varmaan siitä väliltäki,mitkähän sinne pitää heittää,epytecin korvilla ja pitäs osata vielä nuiden palikoiden korkeus päättää...
    Siks et ne on helpoin keino asentaa moottori.
    99% v8:sin asentajista ei välitä miten päin persettä tukivarret sillon on ja sillon toi on se aidan matalin kohta.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Osaisko joku vielä heittää että miksi e30 etupalkin alle tarvii korokkeet,onko voimansiirron linjauksen takia vai se että saa konepellin kiinni,vai kummankin?

    Nuitahan on sekä 10 /20mm ja varmaan siitä väliltäki,mitkähän sinne pitää heittää,epytecin korvilla ja pitäs osata vielä nuiden palikoiden korkeus päättää...

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Vielä kerran ihmettelen ääneen.. M60B30 manuaali ja on/off-kaasu vituttaa edelleen. Eli kierrosaluetta 700-1500 ei saa vapaalla mitenkään, ei polkimesta eikä läpästä. Tämä tekee ajosta aika nykivää ja moottorijarrutus ei toimi niinkuin pitäis eli kulutuskin kasvaa.

    Lambdat ja kaasuläpän asentoanturi vaihdettu, kokeiltu toisella maffilla mutta näillä ei asiaan vaikutusta. Ei vikakoodeja. Automaatin DME paikallaan, tätä itse epäilen (osa)syyksi.

    Mitä tässä lähtee kokeilemaan? Eihän tämä ajoa estä mutta mielenkiinnosta haluttas tämäkin keissi saada ratkastua.
    Paiskaappa privaa niin katsotaan löytyykö lääke.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Vielä kerran ihmettelen ääneen.. M60B30 manuaali ja on/off-kaasu vituttaa edelleen. Eli kierrosaluetta 700-1500 ei saa vapaalla mitenkään, ei polkimesta eikä läpästä. Tämä tekee ajosta aika nykivää ja moottorijarrutus ei toimi niinkuin pitäis eli kulutuskin kasvaa.

    Lambdat ja kaasuläpän asentoanturi vaihdettu, kokeiltu toisella maffilla mutta näillä ei asiaan vaikutusta. Ei vikakoodeja. Automaatin DME paikallaan, tätä itse epäilen (osa)syyksi.

    Mitä tässä lähtee kokeilemaan? Eihän tämä ajoa estä mutta mielenkiinnosta haluttas tämäkin keissi saada ratkastua.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    No se on kyl tosi..mut 328 zf varmaan parempi ja kestäväki pitäs olla..
    Jep se lienee fiksumpi vaihtoehto.

    Ja kestää kyllä

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Ykkönen on ainaki melko turha vaihde dieselin lootassa kun välitys on niin lyhyt.
    No se on kyl tosi..mut 328 zf varmaan parempi ja kestäväki pitäs olla..

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Ykkönen on ainaki melko turha vaihde dieselin lootassa kun välitys on niin lyhyt.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by leksii View Post
    Vironpojat noita vissiin enemmän käyttää eikä ainakaan yhdeltä tutulta oo huonoa kuullu ku joskus omaan v8 miettisin tollasta ratkasua, siihen sit vaan tarvii kaveriks sen vauhtiksen jota käytetään ton adapterin kanssa
    Juu puolan poika kauppas pakettia missä vauhtiski mukana,mut mietin että käpälää säätämäälä saa vähän pelattua,jos ihan kotimaisen vauhtipyörän teoksen sinne laittas

    Riippuen tieten palkonkohan tuo adapteri paksuus on paljonko tuo lootaa ulos..

    Tuon tyylistä pakettia on puolassa tarjolla..
    Attached Files

    Leave a comment:


  • leksii
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    Oos kellään käytössä tommosta adapterilevyä m60 perässä ja m50/m57 laatikkoa..lähinnä kiinnostais että onko tuo ihan kestävä ja järkevä ratkasu?

    Suunnittelin että laittas m57 laatikon tuon adapterilevyn kans,eikös tuon pitäs olla aika luja laatikko,mikähän nuissa on boori kytkinakselilla?

    Nuita laatikoita löytys hyvin,mut nuo m60 manuaalit on vähän tiukemmassa..
    Vironpojat noita vissiin enemmän käyttää eikä ainakaan yhdeltä tutulta oo huonoa kuullu ku joskus omaan v8 miettisin tollasta ratkasua, siihen sit vaan tarvii kaveriks sen vauhtiksen jota käytetään ton adapterin kanssa

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Oos kellään käytössä tommosta adapterilevyä m60 perässä ja m50/m57 laatikkoa..lähinnä kiinnostais että onko tuo ihan kestävä ja järkevä ratkasu?

    Suunnittelin että laittas m57 laatikon tuon adapterilevyn kans,eikös tuon pitäs olla aika luja laatikko,mikähän nuissa on boori kytkinakselilla?

    Nuita laatikoita löytys hyvin,mut nuo m60 manuaalit on vähän tiukemmassa..
    Attached Files

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Originally posted by Daylight View Post
    Juu, tyhjäkäynnillä näyttää tuolta. Eikä vikakoodejakaan löydy.
    Kaippa sen uuden maffin voisi Saksasta tilata ja vaihtaa. Tuskin huono sijoitus vanhaan autoon, kun vaan 150e maksaa.
    Mitä näyttää analog values 2 näytössä adaptaatiot? Ainakin itsellä M5:ssa löi ne "nollille". Normaalisti ne hieman muuttuu ehjässäkin autossa. Uusilla maffeilla korjaantui kaikki arvot.

    Leave a comment:


  • Daylight
    replied
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Jos se näytti tuota tyhjäkäynnillä, niin ilmamassamittari vaikuttaisi mittaavan enemmän, kuin ilmaa oikeasti menee. Nuo arvot on INPA:ssa muutenkin perseellään, jos vertaa laskemalla saatuun lukemaan, mutta esim. M5:ssa tyhjäkäynnillä tuon pitäisi olla jotain 18, niin 540i:ssä vastaavasti vähemmän. Kannattaa kokeilla toisella MAF:lla, jos saat mistään lainaan. Jos on seoksiin liittyviä vikakoodeja, niin vaihtaisin uuden.
    Juu, tyhjäkäynnillä näyttää tuolta. Eikä vikakoodejakaan löydy.
    Kaippa sen uuden maffin voisi Saksasta tilata ja vaihtaa. Tuskin huono sijoitus vanhaan autoon, kun vaan 150e maksaa.

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Originally posted by Daylight View Post
    Kysymys koskien omaa e39.
    Livedataa seurattaessa takerruin erääseen kohtaan :
    TOTAL AIR CONSUMPTION HLM
    Min: 0 Max:20. Arvot näytti !22.75
    540i vm. 1998
    Jos se näytti tuota tyhjäkäynnillä, niin ilmamassamittari vaikuttaisi mittaavan enemmän, kuin ilmaa oikeasti menee. Nuo arvot on INPA:ssa muutenkin perseellään, jos vertaa laskemalla saatuun lukemaan, mutta esim. M5:ssa tyhjäkäynnillä tuon pitäisi olla jotain 18, niin 540i:ssä vastaavasti vähemmän. Kannattaa kokeilla toisella MAF:lla, jos saat mistään lainaan. Jos on seoksiin liittyviä vikakoodeja, niin vaihtaisin uuden.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Saffa italialainen levy

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎