Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Mikke.e View Post
    Maffin liittimen irroitus aiheuttaa tyypillisen notkahduksen käynnissä, mutta ei vaikuta koneen toimintaan.
    Kaasuläpän toimintaan en vielä tutustunut, mutta tulpankolot kurkkasin, eivätkä uineet öljyssä. Sellaisen havainnon tein että auton jäähdyttyä vajaan tunnin verran, toiminta parani hieman, mutta heikkenee jälleen lämmetessä.
    Niin ja tyhjäkäynnissä ei mitään moitteita.
    Mitenkäs katit? Jos vaikka olisi mennyt putket tukkoon.
    Myös polttoaineen pula voisi tuota tehdä ehkä kenties.

    Leave a comment:


  • Mikke.e
    replied
    Maffin liittimen irroitus aiheuttaa tyypillisen notkahduksen käynnissä, mutta ei vaikuta koneen toimintaan.
    Kaasuläpän toimintaan en vielä tutustunut, mutta tulpankolot kurkkasin, eivätkä uineet öljyssä. Sellaisen havainnon tein että auton jäähdyttyä vajaan tunnin verran, toiminta parani hieman, mutta heikkenee jälleen lämmetessä.
    Niin ja tyhjäkäynnissä ei mitään moitteita.
    Last edited by Mikke.e; 14-08-2016, 12:47.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Mikke.e View Post
    M62:lle ei kelpaa kierrokset. Varovaisesti houkuttelemalla saa nostettua noin 2500 kierrokseen ja sen jälkeen kuulostaa siltä että hukkuu bensaan ja jonkunverran polttaa putkessa. Juuri nyt ei ainakaan hirveen helposti käsillä diagnostiikkavehkeitä joten oisko edes hyviä arvauksia?
    Nappaa maffin liitin irti ja kato muuttuuko mitenkään. Mulla meni yhdestä 540i:stä maffi sillee että ei maantiellä jaksanu mennä mihinkään, en muista kokeilinko kierrättää, tms, mutta uudella mittarilla rupesi toimimaan normaalisti.

    Edit. Käykö tyhjäkäyntiä hyvin, tai onko muuta erikoista kuin se että ei ota kierroksia?

    Kaasuläppä on sähköinen, kai nekin vikaantuu, mutta en oo ite törmänny m62tu:ssa siihen vikaan vaikka kolme 540i tä ollu. Läpän toiminnan näkisi ilman testeriä jos ottaa maffin liitin ollessa irti sen imuputken siitä kaasuläppäkotelosta ja toinen vaikka kaasuttelee pikkuisen. Läpän ei tarvii paljoa olla auki että paikallaan kierrokset nousee korkealle. (Toki kannattaa kattoo ettei paskaa tms ime sisään moottoriin)
    Last edited by bemmeri; 14-08-2016, 11:39.

    Leave a comment:


  • Mikke.e
    replied
    M62:lle ei kelpaa kierrokset. Varovaisesti houkuttelemalla saa nostettua noin 2500 kierrokseen ja sen jälkeen kuulostaa siltä että hukkuu bensaan ja jonkunverran polttaa putkessa. Juuri nyt ei ainakaan hirveen helposti käsillä diagnostiikkavehkeitä joten oisko edes hyviä arvauksia?

    Leave a comment:


  • Daylight
    replied
    Kysymys koskien omaa e39.
    Livedataa seurattaessa takerruin erääseen kohtaan :
    TOTAL AIR CONSUMPTION HLM
    Min: 0 Max:20. Arvot näytti !22.75

    NEEDED AIR I.S. CONTROLER
    Min:0 Max:10. Arvot näytti !19.50

    Mitä nämä tarkoittaa?

    540i vm. 1998
    Last edited by Daylight; 11-08-2016, 21:33.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Katohan sitten oikein ne. Pahalla tuurilla tulee huonoo jälkee. Se vetää toisen puolen ihan rikkaalle toisen laihalle ja kaiken hatuksi boksi voi mennä tilaan jossa johtojen kääntö ei enää korjaa ongelmaa vaan kaikki adaptaatiot pitää nollata. Ews poistoon tarvitset boksista inpalla sen identiteettinumeron jonka kera boksi emulaattorin asennukseen johonkin asiantuntevaan firmaan.

    E: siksi ei toimi ristiin kun moottorinohjaus käsittelee seoksia bankki kohtaisesti. Huomaa että toinen laihalla yrittää rikastaa-> rikastaa väärää puolta kokoajan lisää koska kyseessä väärä lambdatieto. On sattumasta kiinni kumpi menee kumpaankin laitaan.
    Jep..thanks hommaan varmaan sen -404 loppusen boksin jos tuolla ei pelaa kun pin 66 katkasee..
    Mulla on sähkökaavio moottorista saan siitä mittaamalla ja vertaamalla selville kumpi lambdan johto on 1-4cyl jne..

    Pitää käyttää aikaa asian selvittämiseen..

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    Mites tuossa v8 menee nuo pytyt kummala puolen on 1-4 cyl ja 5-8cyl..

    Lamdan johdot pitäs laittaa oikeille puolille,en kyl käsitä miks ei toimis ristiin?mut ilmeisesti ei pelaa jos väärin päin..ja e38.sin moottori sähköissä ei ollu perinteistä pyöreää liitintä,vaan valkonen littana liitin mikä x... liitin se on?
    Katohan sitten oikein ne. Pahalla tuurilla tulee huonoo jälkee. Se vetää toisen puolen ihan rikkaalle toisen laihalle ja kaiken hatuksi boksi voi mennä tilaan jossa johtojen kääntö ei enää korjaa ongelmaa vaan kaikki adaptaatiot pitää nollata. Ews poistoon tarvitset boksista inpalla sen identiteettinumeron jonka kera boksi emulaattorin asennukseen johonkin asiantuntevaan firmaan.

    E: siksi ei toimi ristiin kun moottorinohjaus käsittelee seoksia bankki kohtaisesti. Huomaa että toinen laihalla yrittää rikastaa-> rikastaa väärää puolta kokoajan lisää koska kyseessä väärä lambdatieto. On sattumasta kiinni kumpi menee kumpaankin laitaan.
    Last edited by Urpo_rotta; 08-08-2016, 14:01.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Bank 1 eli 1-4 on apukuskin puolella
    Kiitän👍

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Bank 1 eli 1-4 on apukuskin puolella

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Mites tuossa v8 menee nuo pytyt kummala puolen on 1-4 cyl ja 5-8cyl..

    Lamdan johdot pitäs laittaa oikeille puolille,en kyl käsitä miks ei toimis ristiin?mut ilmeisesti ei pelaa jos väärin päin..ja e38.sin moottori sähköissä ei ollu perinteistä pyöreää liitintä,vaan valkonen littana liitin mikä x... liitin se on?

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by karrimiettinen View Post
    Meneekö e36 koppaan ilman ö-pohjan muokkausta?
    Ei mene

    Leave a comment:


  • karrimiettinen
    replied
    M62B35 e36:seen

    Meneekö e36 koppaan ilman ö-pohjan muokkausta?

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Jep testaan,mut se vie vähän aikaa,niin tietää varautua.. eli vielä selvennykseksi koneen kyljessä on -94 ja vin antaa näin..


    BMW 740i
    Series 7' E38
    Body Sedan
    Engine M60
    Region Europe
    Left-hand drive, Transmission: Automatic
    Production date August 1994

    Ja tämän mukaan ews on tullut tuolloin..

    EWS II CONTROL UNIT from 01.1995 till 09.1996

    Eli käsitän että tässä sitä ei ole vaikka ecun loppunumero -484

    Eli napsautan 66 poikki,olenko käsittäny oikein?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Ei ole kaikissa, nimimerkillä sellainen pihassa, 12/94
    Kuten sanoinkin ettei välttämättä kerro mitään

    95 alusta taitaa kyseessä olla ews II joka ei ilmeisesti poistu johdon katkaisulla.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tuo vin:llä tuleva info sisältää kaikki E38 sopivat osat joten siitä ei oikein voi päätellä mitään.

    Eikös tuo nyt ole helppo juttu testata? Tosin en yhtään E38:ä ole nähnyt missä ei ews:ää olisi mutta sekään nyt ei vielä kerro mitään.
    Ei ole kaikissa, nimimerkillä sellainen pihassa, 12/94

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎