Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Golde
    replied
    viimeks n.1viikko sitten laitettu moottorinhuuhteluainekki läpi 10min tuli vaan pyöritettyä, pitää jättää varmaan yön yli vaikuttamaan puhistusaineet, jos vähän auttas

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Venttiilinostin naputtaa.

    Leave a comment:


  • Golde
    replied
    Ketjuremppa edessä ? ainakin laahaimet? ketjun kiristin vaihettu -> ei vaikutusta. öljyn mukana ei tullut laahaimen palasia. alkaa koneen lämmettyä ja heti ku laittaa kierrosta niin ääni häviää

    Tuosssa videoo äänestä https://youtu.be/wceUyMqGcPs

    Leave a comment:


  • igmas
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Onko pakosarjat ollu samanlaiset kaikissa m62tu koneissa vai onko muuttuneet jossain vaiheessa?

    Tuossa nykyisessä 540issä on ne katit pakosarjoissa ja pakosarjat on samaa tyyliä kuin x5:ssä, eli "4-1" lyhyt malli. Vahvasti muistelen että yhdessä aikaisemmassa 540i:ssä olisi ollut samanlaiset kuin non-vanos ja m5 malleissa, eli ne perinteiset 4-2-1 sarjat. Se auto oli ihan ensimmäisiä vanoskoneella olevia, tais olla valmistettu 98 vuoden puolella. Toki on mahdollista että joku aikaisempi omistaja olisi sinne vaihtanut toiset sarjat ja putkiston, mutta vähän epäilen.

    Meinasin rakennella pakosarjat, mutta jo niillä perinteisillä sarjoilla pakopuoli voisi hengittää paremmin kuin noilla nykyisillä jossa katti heti siinä alussa, niin en tiiä sit viittiikö alkaa sarjoja tekemään kun käytettynä noita vanhemman mallisia saa huokeesti. :think
    M62TU konessa on se pakosarja missä on kati. Toi toinen 540i on ollu M62 varmaan.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Onko pakosarjat ollu samanlaiset kaikissa m62tu koneissa vai onko muuttuneet jossain vaiheessa?

    Tuossa nykyisessä 540issä on ne katit pakosarjoissa ja pakosarjat on samaa tyyliä kuin x5:ssä, eli "4-1" lyhyt malli. Vahvasti muistelen että yhdessä aikaisemmassa 540i:ssä olisi ollut samanlaiset kuin non-vanos ja m5 malleissa, eli ne perinteiset 4-2-1 sarjat. Se auto oli ihan ensimmäisiä vanoskoneella olevia, tais olla valmistettu 98 vuoden puolella. Toki on mahdollista että joku aikaisempi omistaja olisi sinne vaihtanut toiset sarjat ja putkiston, mutta vähän epäilen.

    Meinasin rakennella pakosarjat, mutta jo niillä perinteisillä sarjoilla pakopuoli voisi hengittää paremmin kuin noilla nykyisillä jossa katti heti siinä alussa, niin en tiiä sit viittiikö alkaa sarjoja tekemään kun käytettynä noita vanhemman mallisia saa huokeesti. :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Patriot View Post
    Valot palaa vähän himmeänä kun auto käy tyhjäkäyntiä ja heti kierroksilla kirkastuu. Alkuperäiset Xenonit ovat jossain kohtaa auton elinkaarta vaihtuneet tarvikeangeleyes-roskaan.

    Alkaako hieno vesijäähdytteinen laturi olla tiensä päästä? Kannattaako vaihtaa suoraan uusi vai koittaa fiksata jollain korjaussarjalla?

    Voisi tietysti nyt alkuun vähän tarkkailla latausjännitettä vaikka tupakansytyttimen pistokkeesta?
    Kannattaa kyllä ensin mittailla se lataus ja tarkistaa akkukin ennen suurempaa laturi jumppaa.

    Leave a comment:


  • Patriot
    replied
    Valot palaa vähän himmeänä kun auto käy tyhjäkäyntiä ja heti kierroksilla kirkastuu. Alkuperäiset Xenonit ovat jossain kohtaa auton elinkaarta vaihtuneet tarvikeangeleyes-roskaan.

    Alkaako hieno vesijäähdytteinen laturi olla tiensä päästä? Kannattaako vaihtaa suoraan uusi vai koittaa fiksata jollain korjaussarjalla?

    Voisi tietysti nyt alkuun vähän tarkkailla latausjännitettä vaikka tupakansytyttimen pistokkeesta?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Mikä juttu on, kun näissä kuudessa M6 pultissa pitää olla kumitiivisteellä oleva rikka?

    Eli kyseessä alla olevan linkin osa 10 jonka mukana tulee pultit ja rikat. Ostin Reintzin alapään tiivistesarjan, mutta ylläri että olikin vaan neljä tuollaista rikkaa paketissa.






    Tippakannulla tyrkin öljyä runkolaakerien ja öljyruiskujen kanavaan, niin näytti jonkun ajan päästä tippasevan öljyä noista rei'istä johon M6 pultit tiivisteineen tulee. Eli jollain tavalla öljykanavaan yhteydessä noiden pulttien reiät. Miksi? :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Foxide View Post
    M62B35sta vaivaa pieni käyntihäiriö. Aina käynnistäessä kierrokset pomppaa lähes 2000rpm, mutta laskee kyllä heti käynnistymisen jälkeen normaaliin. Myös vaihdetta vaihtaessa kierrokset jäävät leijailemaan pariksi sekunniksi, ennen kuin tasoittuu.

    Imuvuodoltahan tuo kuulostaisi, mistä sitä kannattas lähteä näissä etsimään? Tai muita mahdollisuuksia? Kohtuu ärsyttävä vaiva pidemmän päälle. Manuaalivaihteinen auto siis kyseessä. :think
    Imusarjan takapäässä lähtöjen kumitulpat. Katso ne ensin kun tahtovat näköjään halkeilla.

    Leave a comment:


  • Foxide
    replied
    M62B35sta vaivaa pieni käyntihäiriö. Aina käynnistäessä kierrokset pomppaa lähes 2000rpm, mutta laskee kyllä heti käynnistymisen jälkeen normaaliin. Myös vaihdetta vaihtaessa kierrokset jäävät leijailemaan pariksi sekunniksi, ennen kuin tasoittuu.

    Imuvuodoltahan tuo kuulostaisi, mistä sitä kannattas lähteä näissä etsimään? Tai muita mahdollisuuksia? Kohtuu ärsyttävä vaiva pidemmän päälle. Manuaalivaihteinen auto siis kyseessä. :think

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    M60 5v laatikko mikä öljy?

    Helppo kysymys


    Oottelen että laatikko saapuu,ja siihen hommaisin öljyt jo valmiiks,mutta mitä sinne laitetaan?atf?220 vai 320..vai mitä ja paljon sinne menee..

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Aikamoinen ero e34m60b40 ja e39m62b44 ilmansuodatin koteloiden sisääntulo rei'issä,
    liekö syytä avartaa e34 koteloa mitättömän tilavuuden nousun takia?

    Ja vähän sinnepäin topikkiin liittyen; Mites e34/M60 moottorin tukikumit, ...

    Kuskin puolelta(?) löyty kait väärän puolen kumi, kun oli paksu 'prikka' alla, eli n4mm rauta'neliö' jossa urat kumin kiinnityksille,
    joista toinen ura tietty osuu myös kolmanteen kohdistavaan kohtaan kumin pohjassa sallien asennuksen väärälle puolen(?).

    ... voiko tuommoinen patentti edes teoriassa keskittää paketin suoraan suhteessa kardaanitunneliin laatikon päästä mitattuna,
    prikan vaikutus korkeuteen lukuunottamatta, että onko kumin yläpäästä kovin epäkeskoja keskenään?

    Ei tullut asiaa ihmeteltyä purkaessa.. ja nyt m62+steppitomaattia tilalle sovittaessa näyttäis kovin vinossa olevan takaa alhaalta katsottuna:think
    Oikeat kumit jo tilasin, mutta voisi vähän niitä odotellessa jo arpoa paljonko vaihteensiirtäjä/vaijerin kiinnitys vaatii muutoksia.

    edit: Case closed; e34 kotelossa oli todellisuudessa n.100mm halkaisijalla tuo reikä, ja siitä sai 'torven' poistettua, joka ahtaimmillaan kait vajaa 60mm.
    Eli e34 n.60mm, ja e39 n40mm+n90mm. kuvassa kotelot vierekkäin.
    Last edited by aae30; 08-10-2016, 19:43.

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Selvä pyy sitten muutakun sellainen paikalleen ja jos taas hetken kestäisi.
    Onko kukaan koittanut hommata getragin varaosia ja mistä mahd tiedustelisi? Aika kiven alla ovat...
    Kattele jostain e46 ämmän smg aski ja ota siitä hilut vanhoihin kuoriin, sellasessa luulis olevan kohtuu hyväkuntoiset sisuskalut.

    Leave a comment:


  • KariS
    replied
    Ei tarvetta enään.
    Last edited by KariS; 05-10-2016, 08:55.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by mrrk View Post
    Sopii
    Selvä pyy sitten muutakun sellainen paikalleen ja jos taas hetken kestäisi.
    Onko kukaan koittanut hommata getragin varaosia ja mistä mahd tiedustelisi? Aika kiven alla ovat...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎