Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
viimeks n.1viikko sitten laitettu moottorinhuuhteluainekki läpi 10min tuli vaan pyöritettyä, pitää jättää varmaan yön yli vaikuttamaan puhistusaineet, jos vähän auttas
-
-
Ketjuremppa edessä ? ainakin laahaimet? ketjun kiristin vaihettu -> ei vaikutusta. öljyn mukana ei tullut laahaimen palasia. alkaa koneen lämmettyä ja heti ku laittaa kierrosta niin ääni häviää
Tuosssa videoo äänestä https://youtu.be/wceUyMqGcPs
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOnko pakosarjat ollu samanlaiset kaikissa m62tu koneissa vai onko muuttuneet jossain vaiheessa?
Tuossa nykyisessä 540issä on ne katit pakosarjoissa ja pakosarjat on samaa tyyliä kuin x5:ssä, eli "4-1" lyhyt malli. Vahvasti muistelen että yhdessä aikaisemmassa 540i:ssä olisi ollut samanlaiset kuin non-vanos ja m5 malleissa, eli ne perinteiset 4-2-1 sarjat. Se auto oli ihan ensimmäisiä vanoskoneella olevia, tais olla valmistettu 98 vuoden puolella. Toki on mahdollista että joku aikaisempi omistaja olisi sinne vaihtanut toiset sarjat ja putkiston, mutta vähän epäilen.
Meinasin rakennella pakosarjat, mutta jo niillä perinteisillä sarjoilla pakopuoli voisi hengittää paremmin kuin noilla nykyisillä jossa katti heti siinä alussa, niin en tiiä sit viittiikö alkaa sarjoja tekemään kun käytettynä noita vanhemman mallisia saa huokeesti. :think
Leave a comment:
-
-
Onko pakosarjat ollu samanlaiset kaikissa m62tu koneissa vai onko muuttuneet jossain vaiheessa?
Tuossa nykyisessä 540issä on ne katit pakosarjoissa ja pakosarjat on samaa tyyliä kuin x5:ssä, eli "4-1" lyhyt malli. Vahvasti muistelen että yhdessä aikaisemmassa 540i:ssä olisi ollut samanlaiset kuin non-vanos ja m5 malleissa, eli ne perinteiset 4-2-1 sarjat. Se auto oli ihan ensimmäisiä vanoskoneella olevia, tais olla valmistettu 98 vuoden puolella. Toki on mahdollista että joku aikaisempi omistaja olisi sinne vaihtanut toiset sarjat ja putkiston, mutta vähän epäilen.
Meinasin rakennella pakosarjat, mutta jo niillä perinteisillä sarjoilla pakopuoli voisi hengittää paremmin kuin noilla nykyisillä jossa katti heti siinä alussa, niin en tiiä sit viittiikö alkaa sarjoja tekemään kun käytettynä noita vanhemman mallisia saa huokeesti. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Patriot View PostValot palaa vähän himmeänä kun auto käy tyhjäkäyntiä ja heti kierroksilla kirkastuu. Alkuperäiset Xenonit ovat jossain kohtaa auton elinkaarta vaihtuneet tarvikeangeleyes-roskaan.
Alkaako hieno vesijäähdytteinen laturi olla tiensä päästä? Kannattaako vaihtaa suoraan uusi vai koittaa fiksata jollain korjaussarjalla?
Voisi tietysti nyt alkuun vähän tarkkailla latausjännitettä vaikka tupakansytyttimen pistokkeesta?
Leave a comment:
-
-
Valot palaa vähän himmeänä kun auto käy tyhjäkäyntiä ja heti kierroksilla kirkastuu. Alkuperäiset Xenonit ovat jossain kohtaa auton elinkaarta vaihtuneet tarvikeangeleyes-roskaan.
Alkaako hieno vesijäähdytteinen laturi olla tiensä päästä? Kannattaako vaihtaa suoraan uusi vai koittaa fiksata jollain korjaussarjalla?
Voisi tietysti nyt alkuun vähän tarkkailla latausjännitettä vaikka tupakansytyttimen pistokkeesta?
Leave a comment:
-
-
Mikä juttu on, kun näissä kuudessa M6 pultissa pitää olla kumitiivisteellä oleva rikka?
Eli kyseessä alla olevan linkin osa 10 jonka mukana tulee pultit ja rikat. Ostin Reintzin alapään tiivistesarjan, mutta ylläri että olikin vaan neljä tuollaista rikkaa paketissa.
Tippakannulla tyrkin öljyä runkolaakerien ja öljyruiskujen kanavaan, niin näytti jonkun ajan päästä tippasevan öljyä noista rei'istä johon M6 pultit tiivisteineen tulee. Eli jollain tavalla öljykanavaan yhteydessä noiden pulttien reiät. Miksi? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Foxide View PostM62B35sta vaivaa pieni käyntihäiriö. Aina käynnistäessä kierrokset pomppaa lähes 2000rpm, mutta laskee kyllä heti käynnistymisen jälkeen normaaliin. Myös vaihdetta vaihtaessa kierrokset jäävät leijailemaan pariksi sekunniksi, ennen kuin tasoittuu.
Imuvuodoltahan tuo kuulostaisi, mistä sitä kannattas lähteä näissä etsimään? Tai muita mahdollisuuksia? Kohtuu ärsyttävä vaiva pidemmän päälle. Manuaalivaihteinen auto siis kyseessä. :think
Leave a comment:
-
-
M62B35sta vaivaa pieni käyntihäiriö. Aina käynnistäessä kierrokset pomppaa lähes 2000rpm, mutta laskee kyllä heti käynnistymisen jälkeen normaaliin. Myös vaihdetta vaihtaessa kierrokset jäävät leijailemaan pariksi sekunniksi, ennen kuin tasoittuu.
Imuvuodoltahan tuo kuulostaisi, mistä sitä kannattas lähteä näissä etsimään? Tai muita mahdollisuuksia? Kohtuu ärsyttävä vaiva pidemmän päälle. Manuaalivaihteinen auto siis kyseessä. :think
Leave a comment:
-
-
M60 5v laatikko mikä öljy?
Helppo kysymys
Oottelen että laatikko saapuu,ja siihen hommaisin öljyt jo valmiiks,mutta mitä sinne laitetaan?atf?220 vai 320..vai mitä ja paljon sinne menee..
Leave a comment:
-
-
Aikamoinen ero e34m60b40 ja e39m62b44 ilmansuodatin koteloiden sisääntulo rei'issä,
liekö syytä avartaa e34 koteloa mitättömän tilavuuden nousun takia?
Ja vähän sinnepäin topikkiin liittyen; Mites e34/M60 moottorin tukikumit, ...
Kuskin puolelta(?) löyty kait väärän puolen kumi, kun oli paksu 'prikka' alla, eli n4mm rauta'neliö' jossa urat kumin kiinnityksille,
joista toinen ura tietty osuu myös kolmanteen kohdistavaan kohtaan kumin pohjassa sallien asennuksen väärälle puolen(?).
... voiko tuommoinen patentti edes teoriassa keskittää paketin suoraan suhteessa kardaanitunneliin laatikon päästä mitattuna,
prikan vaikutus korkeuteen lukuunottamatta, että onko kumin yläpäästä kovin epäkeskoja keskenään?
Ei tullut asiaa ihmeteltyä purkaessa.. ja nyt m62+steppitomaattia tilalle sovittaessa näyttäis kovin vinossa olevan takaa alhaalta katsottuna:think
Oikeat kumit jo tilasin, mutta voisi vähän niitä odotellessa jo arpoa paljonko vaihteensiirtäjä/vaijerin kiinnitys vaatii muutoksia.
edit: Case closed; e34 kotelossa oli todellisuudessa n.100mm halkaisijalla tuo reikä, ja siitä sai 'torven' poistettua, joka ahtaimmillaan kait vajaa 60mm.
Eli e34 n.60mm, ja e39 n40mm+n90mm. kuvassa kotelot vierekkäin.Last edited by aae30; 08-10-2016, 19:43.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pikkuvelii View PostSelvä pyy sitten muutakun sellainen paikalleen ja jos taas hetken kestäisi.
Onko kukaan koittanut hommata getragin varaosia ja mistä mahd tiedustelisi? Aika kiven alla ovat...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mrrk View PostSopii
Onko kukaan koittanut hommata getragin varaosia ja mistä mahd tiedustelisi? Aika kiven alla ovat...
Leave a comment:
-
Leave a comment: