Originally posted by Lanttu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Sampza View PostKoneistamo sääti välykset 0,25mm ja antoivat ohjeeksi että uudelleen säätö noin 500km päästä. Nyt rempan jälkeen ajeltu 380km. Eli en usko et ne nyt ainakaan liian pienet olis..
Comment
-
-
Originally posted by Sampza View PostPohjatietona tähänki että moottorin vaihdoin rikkoutuneen tilalle ja kanteen tehty täys remppa ja siinä tietenkin kaikki tiivisteet vaihdettu.. tyhjäkäynti on epätasaista kiekkamittarin neula soutaa kevyesti siinä 700-800rpm tienoilla. Aivan niinkun vähän moottori vähän röpöttelis.?.. Vedot on kyllä kohdillaan.
Itsellä oli tänään vuosikatsastus --> Hylätty --> HC joutokäynnillä liian korkea
autona toi e30 m20b25 EI vähäpäästöinen.
Mitatut arvot joutokäynnillä:
CO% 0,34
CO2 10,5
HC ppm 1100
O2 5
Tais inssi-ukkeli tupista jotain et käy rikkaalla ja imuvuotoa mahd. Aika sekavasti selvensi. Jos nuita arvoja joku viitsis suomentaa niin olis ihan hyvä.
Moottorithan on yksilöitä eli voisko tässä olla nyt se tilanne et vain tarvis uudet säädöt tohon uuteen moottoriin?
Kone käy aivan liian laihalla!,rikkaammalle saa säätää koska tämä on katiton ja korkeapuristeinen kone.itsellä vastaavassa 8.8 puristeisessa oli leimalla 0,7co ja 167 hc ilman kattia.
co tarkoittaa häkäpitoisuutta eli kuinka rikkaalla on sun autossa on yläraja 3,5
ja hc tarkoittaa palamattomat hiilivedyt = ei polta kunnolla. yläraja sulla on 600. Tosin kun co on noin pieni niin se nostaa hc arvoa suuremmaksi. tarkista ilmamäärämittarin kumiletku onko hiushalkeamaa,veikkaa ilmavuotoa,ja kaikki alipaineletkut ja ruiskun kumiletkut,myös jarrutehostin voi vuotaa (harvinaista)
jos happiarvo on suuri eli o2 niin vääristää päästöjä = putki vuotaa,ja jos putki vuotaa niin turha säätää ennemmin mitään,se kuntoon ensiksi.E30 ja E46 ///M
Comment
-
-
Originally posted by Juhis2000 View PostVarsin hyvä topicci, jaksoin lukea n. 2/3 sivuista.
Samanhenkistä ongelmaa tuon ('87) 325i (M20B25) Cäbin kanssa ollut rekisteröintikatsastuksessa.....BMW e60 525i terapiaprojekti
-------------------------
Ex. Bemarit: BMW e46 320i M-Sport 2001, BMW e60 520i 2003, BMW e61 525iA 2005, BMW e39 523iA 1997, BMW e34 525i 1995, BMW e38 740iA Individual, BMW e39 ///M5, BMW e36 318iS Coupe, BMW e39 528iA "Vollausstattung" M-Sport, BMW e39 523i M-Sport, BMW e39 525d, BMW e30 325i Cabrio "Orange"
Comment
-
-
Originally posted by Janssoni View PostOli ensimmäisen katsastuksen aika tällä autolla ja ylläri sinäänsä, päästöistä jäi kiinni...
CO 0,36 (0,5) 1,25(0,3)
HC 242 (100) 131(100)
L 0,99 (0,97-1,03)
CO2 14,59 13,87
O2 0,52 (5) 0,73(5)
Ja arvatkaa mikä auto.. OIKEIN! vm. 1991 E36 325
Eiköhän se oo suoraan lambda vaihtoon, tuntuu ainakin olevan melkeen ruostunu putkeen kiinni että ei oo taidettu hetkeen vaihtaa..
Lambdan lämmitysvastuksen resistanssi oli ainakin liian korkea, ei enää lämmittänyt lambdaa nimeksikään, joten ei ollut epäilystä mistä kiikastaa...
sigpic
Comment
-
-
Katsastuksessa e34 m30b34 -90 anto seuraavat arvot:
Tyhjäkäynti:
CO 0.01/0.5
HC 15/100
CO2 10.88
02 6.26/5.0
Kierroksilla:
CO 0.06/0.3
HC 25/100
Lambda 1.00/0.97-1.03
CO2 15.68
O2 0.10/5.0
Putkivuoto? Tyhjäkäynnillä kuuluu pakoputkesta "putputusta". Katsastusmies epäili että ei pyörisi kaikilla pytyillä. Tulpat vaihdettu äskettäin ja menossa venttiilien säätöön, joku puola pimeänä? :think
Comment
-
-
Itsellä oli myös HC:t korkealla ja uusilla tulpilla korjaantui. Tyhjäkäynnillä oli jotain 1000 ja vähän kierroksia, niin heti putos. Tulpat oli vaihdettu vasta 3kk aiemmin ja oli jotain Boschin parempaa laatua, eikä käynnissä juuri mitään huomannut. Tosin uusilla sitten kävi herkemmin. Auto oli 525 -94.
Comment
-
-
Originally posted by tunppi View PostKatsastuksessa e34 m30b34 -90 anto seuraavat arvot:
Tyhjäkäynti:
CO 0.01/0.5
HC 15/100
CO2 10.88
02 6.26/5.0
Kierroksilla:
CO 0.06/0.3
HC 25/100
Lambda 1.00/0.97-1.03
CO2 15.68
O2 0.10/5.0
Putkivuoto? Tyhjäkäynnillä kuuluu pakoputkesta "putputusta". Katsastusmies epäili että ei pyörisi kaikilla pytyillä. Tulpat vaihdettu äskettäin ja menossa venttiilien säätöön, joku puola pimeänä? :thinkei ne tehot vaan se kuski...
Comment
-
-
Originally posted by armageddon View Posthappiarvo korkealla?!? olisko vikaa jossain olis ilma vuoto kurkkuputki tai jotain?!?itellä oli. kato ensin se pakoputki...
Tulpat kyl näytti siltä että laihalla kävis, olivat valkoiset.
Comment
-
-
Originally posted by tunppi View PostVaihdon jo putket 8, 13 ja 14 http://www.realoem.com/bmw/showparts...67&hg=13&fg=15
Tulpat kyl näytti siltä että laihalla kävis, olivat valkoiset.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostVaihdoitko osat ennen vai jälkeen päästömittauksen? 14 ei vaikuta päästöihin, vetää vaan likasta ilmaa ohi putsarin eli jos oli rikki niin tietysti hyvä vaihtaa.
Edit: Jaahas kahtelin imusarjan tiivisteitä, yksi ainakin näytti olevan "vaihtokunnossa". Taitaa mennä sitten vielä vaihtoon imusarjan tiivisteet ja virranjakaja.Last edited by tunppi; 12-08-2007, 15:30.
Comment
-
-
Originally posted by Sampza View PostItsellä oli tänään vuosikatsastus --> Hylätty --> HC joutokäynnillä liian korkea
autona toi e30 m20b25 EI vähäpäästöinen.
Mitatut arvot joutokäynnillä:
CO% 0,34
CO2 10,5
HC ppm 1100
O2 5
Tais inssi-ukkeli tupista jotain et käy rikkaalla ja imuvuotoa mahd. Aika sekavasti selvensi. Jos nuita arvoja joku viitsis suomentaa niin olis ihan hyvä.
Moottorithan on yksilöitä eli voisko tässä olla nyt se tilanne et vain tarvis uudet säädöt tohon uuteen moottoriin?Originally posted by jr66 View PostTarkastappas nuo vaikka ihan piruuttas ja huom. oikeasti kylmässä moottorissa, välys on oikein ilmoitettu.
Noniin Venttiilistön ja seosten säätöjen jälkeen HC ppm arvoksi saatiin ~226
ja CO%= 2
+leima lappuun.
Comment
-
-
Täällä jälleen uusi jäsen "HC tyhjäkäynnillä koholla" kerhoon. Moottorina M50B25TU.
Code:r/min CO% HC ppm O2 CO2 Lambda tyhjäk. 0.1 [COLOR="Red"]170[/COLOR] 0.4 14.8 - >2000 0.1 76 0.8 14.1 1.01
2003-2005 315 '83
2005-2011 525ix '94
2011-2017 330xi '00
2017-???? 525i '04
Comment
-
-
Originally posted by ttsalo View PostTämän säikeen perusteella alan etsiä ongelmaa: 1. imuvuodot 2. lambda 3. ilmamäärämittari... Katsotaan miten käy.2003-2005 315 '83
2005-2011 525ix '94
2011-2017 330xi '00
2017-???? 525i '04
Comment
-
Comment