Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha77
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 749
    • Vaasa

    Rozer: Ite kyllä tarkastaisin putken + imuvuodot ensimmäiseksi. Ainakin putki vuotaa kun o2 6,50. Ja pakkohan toi vuoto on jokatapauksessa korjata. Tarkasta/korjaa nuo ja ajat koneen kunnolla lämpimäks ja katot tapahtuko päästöissä ja lambda arvossa mitään. Jos ei niin sitten pitää miettiä sitä lambdaa. Korjatkoon joku jos olen hirveän väärässä
    e90 330ia
    E36 328i touring
    Ex:
    e46 330i touring facelift
    e46 318ci facelift
    e36 320i cab M-Sport
    e36 325i coupe
    e30 318i

    Comment

    • Rozer
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 573
      • Tornio, SuomiFinlandPerkele

      Ja homma jatkuu, ajoin tänään auton lämpimäksi ja kävin yrittämässä, ei mennyt läpi. Seuraavaksi täytyy kokeilla tarkistaa imuvuodot josko se vaikka auttaisi.
      Nyt: BMW 318i E36

      Exät: BMW 316i E36, Volkswagen Golf VR6 mk3, Honda Civic Coupe 1,6L ROARING VTEC POWER


      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Paikkaa nyt kuitenkin ihan ensimmäiseksi se tajuttomasti vuotava ränni.
        Ilman sitä on ihan turha lähteä vaihtelemaan tai etsiskelemään vikaa yhtään mistään. Veikkaan että kun saat O2:n alle 1%, on muutkin arvot kohdallaan.

        Comment

        • Rozer
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 573
          • Tornio, SuomiFinlandPerkele

          Originally posted by Hemi View Post
          Paikkaa nyt kuitenkin ihan ensimmäiseksi se tajuttomasti vuotava ränni.
          Ilman sitä on ihan turha lähteä vaihtelemaan tai etsiskelemään vikaa yhtään mistään. Veikkaan että kun saat O2:n alle 1%, on muutkin arvot kohdallaan.
          Perhana ko on inssi ja auton huoltanu heppu todennu että putkisto on nyt tiivis. Pajalle kait tuo tarttis taas raahata prkl...
          Nyt: BMW 318i E36

          Exät: BMW 316i E36, Volkswagen Golf VR6 mk3, Honda Civic Coupe 1,6L ROARING VTEC POWER


          Comment

          • tigu
            BTCF Member
            • May 2006
            • 947
            • Oulu

            Käytin oman e36:sen 325:sen pakokaasutestissä ja hc oli yli 400.Sitten luettiin vikakoodit ja ilmoitti että DMA ohjainyksikkö viallinen.Autossa OLI chippi paikollaan..huomenna uudestaan testiin..saa nähä oliko vika siinä:think
            OT:Tuntui olevan enemmän vetoja tuolla vakiochipillä mitä "teho"lastulla..että sellasta
            Last edited by tigu; 17-01-2007, 17:13.
            -e21 m50-

            Comment

            • Ravermeister
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1508
              • Melkeen Turkkuses

              Jaahas. V*tuiksihan se meni.
              CO-arvo oli jotain yli 15. Kuulemma jos menee yli kuuden niin auton kuuluisi mennä ajokieltoon. Onneks oli mukava inssisetä ja merkkas lappuun "vaan" 4,8.

              Mutta mutta. Voiko tollanen enää johtua vain kylmästä katista/nokisesta lambadasta? Yritin kyllä ajella lämpimäksi, 15km @ 4000rpm. Katastusmieski vielä vähän kenkis siinä mittarissa, ei auttanut mihinkään suuntaan. Lambda-arvo oli 0,8.
              Kaikki muut arvot oli mielestäni ok, tosin hylkylappu ei nyt tässä käsillä niin en voi vahvistaa.

              Nimim. Siirränkö seuraavan kuun palkan suoraan Metro-autoon?
              -Turku Connection-
              HDJ80 4.2TD
              ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                Originally posted by Ravermeister View Post
                Jaahas. V*tuiksihan se meni.
                CO-arvo oli jotain yli 15. Kuulemma jos menee yli kuuden niin auton kuuluisi mennä ajokieltoon. Onneks oli mukava inssisetä ja merkkas lappuun "vaan" 4,8.

                Mutta mutta. Voiko tollanen enää johtua vain kylmästä katista/nokisesta lambadasta? Yritin kyllä ajella lämpimäksi, 15km @ 4000rpm. Katastusmieski vielä vähän kenkis siinä mittarissa, ei auttanut mihinkään suuntaan. Lambda-arvo oli 0,8.
                Kaikki muut arvot oli mielestäni ok, tosin hylkylappu ei nyt tässä käsillä niin en voi vahvistaa.

                Nimim. Siirränkö seuraavan kuun palkan suoraan Metro-autoon?
                Ei kai tuo enää edes käy kunnolla? Rikastus päällä koko ajan, ei todellakaan johdu katista eikä kylmyydestä, toki lambda anturi voi olla finito muttei noin pieleen pitäisi sittenkään mennä. Sytytyspuolella ongelmia? Kerropa tarkemmin miten käynti, ja mitenkä muut arvot, HC?

                Comment

                • Ravermeister
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1508
                  • Melkeen Turkkuses

                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Ei kai tuo enää edes käy kunnolla? Rikastus päällä koko ajan, ei todellakaan johdu katista eikä kylmyydestä, toki lambda anturi voi olla finito muttei noin pieleen pitäisi sittenkään mennä. Sytytyspuolella ongelmia? Kerropa tarkemmin miten käynti, ja mitenkä muut arvot, HC?
                  Autossa ei mitään käyntivikaa, toimii kuin unelma. Bensaa vie sekä ajotietokoneen että omien laskujen mukaan matkassa 9,5 ja kaupungissa ~13l/100km. Täytyy noi muut arvot tarkistaa lapusta vielä huomenna...
                  -Turku Connection-
                  HDJ80 4.2TD
                  ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                  Comment

                  • Ravermeister
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1508
                    • Melkeen Turkkuses

                    Noniin, eli tässä nuo hylkäykseen johtaneet arvot:

                    Tyhjäkäynnillä:

                    CO% 3,46
                    CO2 12,8
                    HC 241
                    O2 0,08

                    Kierroksilla:

                    CO% 4,8 (merkattiin lappuun, todellisuudessa oli jotain aivan muuta)
                    CO2 12,3
                    HC 210
                    O2 0,10

                    Ja lambda-arvo oli se 0,8

                    Voikos noista nyt tehdä jotain johtopäätöksiä?

                    Ja mitkä on S38B36 koneelle sallitut arvot, niitä kun ei tuossa lapussa kerrota ollenkaan?
                    -Turku Connection-
                    HDJ80 4.2TD
                    ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      Eiköhän ne rajat ole kattikoneille samat.

                      Co 0,5
                      HC 100
                      02 5
                      Lambda n. 0,97-1,03

                      Helkutin rikkaalla käy sukkulasi.

                      Kun bensa palaa kunnolla, Co2 on yli 15 %.
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • TT3.5
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2006
                        • 29
                        • Skatta

                        Itsellä pomppasi noista tyhjäkäynti-arvoista ja puoli autoa purettua syyksi selvisi yksi löystynyt pistoke ruiskusuuttimessa...
                        2008 X5 4.8 xDrive

                        Comment

                        • tigu
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 947
                          • Oulu

                          Eipä saa kaasuja autosta..
                          Tyhjäkäynnillä
                          hc 372
                          co% 2.5
                          co2 14.2
                          o2 0.00
                          lambda 0.973
                          Hieman arvot laskivat kun "tehochippi" on poissa pelistä.

                          Meinasivat että katalysaattorit ei suodata
                          Kyllä osaa ottaa päähän prkl
                          Last edited by tigu; 18-01-2007, 16:12.
                          -e21 m50-

                          Comment

                          • juha77
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 749
                            • Vaasa

                            Originally posted by tigu View Post
                            Eipä saa kaasuja autosta..
                            Tyhjäkäynnillä
                            hc 372
                            co% 2.5
                            co2 14.2
                            o2 0.00
                            lambda 0.973
                            Hieman arvot laskivat kun "tehochippi" on poissa pelistä.

                            Meinasivat että katalysaattorit ei suodata
                            Kyllä osaa ottaa päähän prkl
                            Onko arvot kierroksilla samaa luokaa? Mites se ohjainlaitteen vikakoodi - tuliko takas ilman chippiä? En nyt kyllä noita arvoja ihan ensimmäisenä katin piikkiin laittais. Tarkastuta lambda ja se ohjainlaite jos kerran antaa vikakoodia.
                            e90 330ia
                            E36 328i touring
                            Ex:
                            e46 330i touring facelift
                            e46 318ci facelift
                            e36 320i cab M-Sport
                            e36 325i coupe
                            e30 318i

                            Comment

                            • tigu
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 947
                              • Oulu

                              Kierroksilla hc laski reiluun sataseen.En nyt muista tuloksia kun ei tulostettu lappua.Vien auton ensiviikolla takasin korjaamolle.Luetaan sitten vasta vikakoodit ja otetaan päästöt ennen kattia.
                              Joo enpähän minä rupea katteja uusimaan ennekuin olen 100% varma niitten kunnosta.
                              Lambdan ajattelin uusia ennen korjaamolle viemistä.
                              Mutta mitäs jos vika on ohjainlaitteessa?Jos se uusitaan niin pitääkö se olla täysin identtinen nykyiseen vai kuinka asia on?Eli voiko siihen laittaa minkä tahansa e36 325:sen motronicin boksin?:think
                              -e21 m50-

                              Comment

                              • bimmerE34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 6209
                                • Gotham

                                Päästöistä jäi auto kiinni..

                                CO-pitoisuus joutokäynti 3,67 (sallittu 0,50), yli 2000rpm 5,70 (sallittu 0,30)..

                                HC pitoisuus 279 (sallittu 100) yli 2000rpm 177 (sallittu 100)..

                                Lambda arvo 0,82 (sallittu 0,97-1,03)

                                os 0,10 ja 0,01..

                                Mistä aloitetaan? Lambdasta vaiko lastun vaihdosta orkkikseen?

                                ///Pumppu Pojat Racing Team
                                Metaline sport #40

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎