Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)
Collapse
X
-
jos ahdat 316 ja tehoa on ~130hv, niin joudut laittamaan mallisarjan tehokkaimmat.
Leave a comment:
-
-
jaahas karkas homma käsistä taas. tarkoitus oli ettei kiistellä mistään vaan kerrotaan OMAT kokemukset turbottamisesta,työvaiheet alusta loppuun. nemesis aloitti hineosti tämän topicin mutta seassa oli pieni virhe siitä ettei turboa rinnasteta moottorin vaihtoon, kyllä se rinnastetaan. OTETAAS UUSIKS, moderaattorit jos tyhjentää tän topicin ja aloitetaan alusta että saadaan selkeä toiminta ohje turboitukseen,kokemuksien kera 8)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by f1zzjos ahdat 316 ja tehoa on ~130hv, niin joudut laittamaan mallisarjan tehokkaimmat.
mutta jos autossa 126hp niin 105hp+20%=126hp eli 316i vakio jarrut riittää...=) ja kukas sitä säätölappua pyytäis enemmille tehoille EN MINÄ AINAKAAN prkl.....
Leave a comment:
-
-
jos ahdat 316 ja tehoa on ~130hv, niin joudut laittamaan mallisarjan tehokkaimmat.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jvakevaeikös se jarrujen 20% koskennu vain mallisarjan tehokkaimmasta ylöspäin, muuten aina tehoiltaan vähintään vastaavaa.. ? :roll:
Leave a comment:
-
-
eikös se jarrujen 20% koskennu vain mallisarjan tehokkaimmasta ylöspäin, muuten aina tehoiltaan vähintään vastaavaa.. ? :roll:
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nemesisjos setä sanoo konttorilla että ei käy niin sitten ei käy. Edessä on joko sedälle säädösten opetusta joka on pitkä ja kivinen tie tai sitten vaihtaa konttoria.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MeisseliOriginally posted by nemesisselitä sitten se että mun 316 jarrut ei kelpaa kun laitan siihen 325i bemarin 204 hp koneen.
Paras ku jokainen käy kuitenkin kysyyn omalta konttoriltaan nää tulkinta kysymykset ettei tuu yllätyksiä. Meinaan on aivan paskan hailee mitä me täällä kinataan näistä koska jos setä sanoo konttorilla että ei käy niin sitten ei käy. Edessä on joko sedälle säädösten opetusta joka on pitkä ja kivinen tie tai sitten vaihtaa konttoria.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nemesisOriginally posted by MeisseliOriginally posted by nemesisselitä sitten se että mun 316 jarrut ei kelpaa kun laitan siihen 325i bemarin 204 hp koneen.
Edit: Hidas olin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nemesisselitä sitten se että mun 316 jarrut ei kelpaa kun laitan siihen 325i bemarin 204 hp koneen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MeisseliOriginally posted by nemesisselitä sitten se että mun 316 jarrut ei kelpaa kun laitan siihen 325i bemarin 204 hp koneen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tonnikalaVaikka näitä samankaltasia topicceja on jo miljoona, ni kysyn kuitenkin ku mielestäni tää ei oo ollu oikein esillä.. Eikös alustan yhteneväisyys pidä jotenkin todistaa, eli todistetaan katsastusmiehelle että alla on todellakin ne 325:n tolpat / jarrut..? Itselläni kohta katsastusta vaille valmis 323 turbo ja siitähän tarvitsee sen todistuksen että alusta todellakin on sama kuin mallisarjan tehokkaimmassa on (niinku siinä nyt onkin)?
Eli kysymys kuuluukin minkälaisen lappusen konttorit yleensä vaatii, vai voiko lappusen tehdä ite kopioimalla varaosakirjoista jarrulevyjen yhteneväisyydet ja mitat jne?
Yhden alustan osien todistamisen olen hoitanut maahantuojalta saaduilla lapuilla, mutta valokopioitahan ne olivat (eli voi itekkin tehä?). Nämä todistukset siis olivat mazdalta (ja auto oli mazda, ylläri, ylläri). Käsittääkseni BMW:ltä näitä samoja lappuja ei oikein helpolla saa?
Tulipas taas jaaritteluja..
Itse tein oman tekniikanvaihto projektini osalta niin että kysyin eka konttorilta että riittääkö tälläiset "print screen" paperit BMW:n varaosafilmiltä jossa näkyy 316 automalli, vuosimalli ja sen osat numeroineen sekä sitten 320i automalli ja vuosimalli numeroineen ja heille se riitti. Näitä kuvia sitten printtailin about 30 sivua molemmista malleista koska näitä printtejä tarvitaan AINOASTAAN niirä osia varten jotka sinä väität olevan samoja (minun tapauksessa kaikista niistä osista jotka olivat samoja 316 ja 320i autoissa varten piti olla tämä 1 sivun valokuva numeroineen molemmista autoista)
katso alla olevat kuvat joista selviää esim etualatukivarsien olevan samalla varaosanumerolla, kuvasta selkiää myös 316 vuosimalli ja 320i vuosimalli jne..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nemesisselitä sitten se että mun 316 jarrut ei kelpaa kun laitan siihen 325i bemarin 204 hp koneen.
Tai älä selitäkkään vaan tee itte tekniikan vaihto ja käy kokeileen niin tiiät sitten
Eihän tuo ole sama asia kuin se, että ahtaisit 316:n ja tehot nousisivat siitä max 20%.
edit: editti poistettu
Leave a comment:
-
-
Leave a comment:
-
Leave a comment: