Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LASSI-S
    replied
    kerroppas maza kokemuksistas kun olet ainakin tehnyt tyrbo 325:sen

    Leave a comment:


  • Maza
    replied
    jos ahdat 316 ja tehoa on ~130hv, niin joudut laittamaan mallisarjan tehokkaimmat.
    Aivan näin. Eli siis.. väännetään nyt rautalangasta. LAKI SANOO: Mallisarjan tehokkain +20%. Eli aina tekniikka vastaamaan mallisarjan tehokkainta, jos aletaan pienempää moottoria virittämään. Näin siis sanoo laki. Tosin konttorikohtaisia eroja on.. jossain vaativat mallisarjan tehokkaimman tekniikan jossain ei.

    Leave a comment:


  • LASSI-S
    replied
    jaahas karkas homma käsistä taas. tarkoitus oli ettei kiistellä mistään vaan kerrotaan OMAT kokemukset turbottamisesta,työvaiheet alusta loppuun. nemesis aloitti hineosti tämän topicin mutta seassa oli pieni virhe siitä ettei turboa rinnasteta moottorin vaihtoon, kyllä se rinnastetaan. OTETAAS UUSIKS, moderaattorit jos tyhjentää tän topicin ja aloitetaan alusta että saadaan selkeä toiminta ohje turboitukseen,kokemuksien kera 8)

    Leave a comment:


  • rassi
    replied
    Originally posted by f1zz
    jos ahdat 316 ja tehoa on ~130hv, niin joudut laittamaan mallisarjan tehokkaimmat.
    Miks mun mielestä kyllä ihan 320i jarrut riittää... siinähän on tuo 130hp...
    mutta jos autossa 126hp niin 105hp+20%=126hp eli 316i vakio jarrut riittää...=) ja kukas sitä säätölappua pyytäis enemmille tehoille EN MINÄ AINAKAAN prkl.....

    Leave a comment:


  • f1zz
    replied
    jos ahdat 316 ja tehoa on ~130hv, niin joudut laittamaan mallisarjan tehokkaimmat.

    Leave a comment:


  • TheLoial
    replied
    Originally posted by jvakeva
    eikös se jarrujen 20% koskennu vain mallisarjan tehokkaimmasta ylöspäin, muuten aina tehoiltaan vähintään vastaavaa.. ? :roll:
    Kyllä se koskee ihan jokaista mallia, kuten omani jossa 1.6 on vaihdettu 1.8:n ja tehot pysyvät 20% sisällä joten jarruja tms ei ole tarvinnut vaihtaa.

    Leave a comment:


  • jvakeva
    replied
    eikös se jarrujen 20% koskennu vain mallisarjan tehokkaimmasta ylöspäin, muuten aina tehoiltaan vähintään vastaavaa.. ? :roll:

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by nemesis
    jos setä sanoo konttorilla että ei käy niin sitten ei käy. Edessä on joko sedälle säädösten opetusta joka on pitkä ja kivinen tie tai sitten vaihtaa konttoria.
    Ei se sedän opetus niin pitkä ja kivinen ollut.Hyvin se oppi ku sano et lue läksys,vähän aikaa silmäili lakikirjaa ja raapi päätä,ja löi leiman otteeseen,katsastettu ahtimelle.

    Leave a comment:


  • nemesis
    replied
    Originally posted by Meisseli
    Originally posted by nemesis
    selitä sitten se että mun 316 jarrut ei kelpaa kun laitan siihen 325i bemarin 204 hp koneen.
    Olkoon se kone vaikka ruohonleikkurista. Jos siinä on 204hp niin 316 bemariin verrattuna teho on kuitenkin kasvanut yli 20% jolloin sen alkuperäiset jarrut ei riitä.
    kappas kappas, ja sitten tämä edellyttääkin jo niitä 325i mallin jarruja, josta alunperin väitettiin että ei tarvita 325i jarruja mutta sama se.
    Paras ku jokainen käy kuitenkin kysyyn omalta konttoriltaan nää tulkinta kysymykset ettei tuu yllätyksiä. Meinaan on aivan paskan hailee mitä me täällä kinataan näistä koska jos setä sanoo konttorilla että ei käy niin sitten ei käy. Edessä on joko sedälle säädösten opetusta joka on pitkä ja kivinen tie tai sitten vaihtaa konttoria.

    Leave a comment:


  • hate79
    replied
    Originally posted by nemesis
    Originally posted by Meisseli
    Originally posted by nemesis
    selitä sitten se että mun 316 jarrut ei kelpaa kun laitan siihen 325i bemarin 204 hp koneen.
    Millä laskukaavalla 316 bemun tehoja 20% kasvattamalla päädytään 204 hummaan?
    Mutta ei siitä tule 20 prosenttia tehonlisäystä jos 316 koppaan laitat 204 heppasen myllyn, vaan enemmän. Tällöin joudut ne jarrutkin vaihtamaan isommiksi.

    Edit: Hidas olin.

    Leave a comment:


  • Meisseli
    replied
    Originally posted by nemesis
    selitä sitten se että mun 316 jarrut ei kelpaa kun laitan siihen 325i bemarin 204 hp koneen.
    Olkoon se kone vaikka ruohonleikkurista. Jos siinä on 204hp niin 316 bemariin verrattuna teho on kuitenkin kasvanut yli 20% jolloin sen alkuperäiset jarrut ei riitä.

    Leave a comment:


  • nemesis
    replied
    Originally posted by Meisseli
    Originally posted by nemesis
    selitä sitten se että mun 316 jarrut ei kelpaa kun laitan siihen 325i bemarin 204 hp koneen.
    Millä laskukaavalla 316 bemun tehoja 20% kasvattamalla päädytään 204 hummaan?

    Leave a comment:


  • nemesis
    replied
    Originally posted by tonnikala
    Vaikka näitä samankaltasia topicceja on jo miljoona, ni kysyn kuitenkin ku mielestäni tää ei oo ollu oikein esillä.. Eikös alustan yhteneväisyys pidä jotenkin todistaa, eli todistetaan katsastusmiehelle että alla on todellakin ne 325:n tolpat / jarrut..? Itselläni kohta katsastusta vaille valmis 323 turbo ja siitähän tarvitsee sen todistuksen että alusta todellakin on sama kuin mallisarjan tehokkaimmassa on (niinku siinä nyt onkin)?

    Eli kysymys kuuluukin minkälaisen lappusen konttorit yleensä vaatii, vai voiko lappusen tehdä ite kopioimalla varaosakirjoista jarrulevyjen yhteneväisyydet ja mitat jne?

    Yhden alustan osien todistamisen olen hoitanut maahantuojalta saaduilla lapuilla, mutta valokopioitahan ne olivat (eli voi itekkin tehä?). Nämä todistukset siis olivat mazdalta (ja auto oli mazda, ylläri, ylläri). Käsittääkseni BMW:ltä näitä samoja lappuja ei oikein helpolla saa?

    Tulipas taas jaaritteluja..
    Siellä konttorilla joudut täyttämään sellasen lapun jossa lujetellaan vaihdetut osat. Sitten tähän samaiseen lappuun tulee henkilö/taho joka todistaa/lupaa että osat on mitä väitetty, eli olet vaihtanut oikeasti ilmoittamasi osat sinne. Ja sitten sinun kuittaus jos itse vaihdoit osat, tai jos oli joku firma tms joka lupaa että nää osat käy niin sitten siltä firmalta virallinen paperi/yheneväisyys todistus tms.

    Itse tein oman tekniikanvaihto projektini osalta niin että kysyin eka konttorilta että riittääkö tälläiset "print screen" paperit BMW:n varaosafilmiltä jossa näkyy 316 automalli, vuosimalli ja sen osat numeroineen sekä sitten 320i automalli ja vuosimalli numeroineen ja heille se riitti. Näitä kuvia sitten printtailin about 30 sivua molemmista malleista koska näitä printtejä tarvitaan AINOASTAAN niirä osia varten jotka sinä väität olevan samoja (minun tapauksessa kaikista niistä osista jotka olivat samoja 316 ja 320i autoissa varten piti olla tämä 1 sivun valokuva numeroineen molemmista autoista)

    katso alla olevat kuvat joista selviää esim etualatukivarsien olevan samalla varaosanumerolla, kuvasta selkiää myös 316 vuosimalli ja 320i vuosimalli jne..

    Leave a comment:


  • 0u†Law
    replied
    Originally posted by nemesis
    selitä sitten se että mun 316 jarrut ei kelpaa kun laitan siihen 325i bemarin 204 hp koneen.

    Tai älä selitäkkään vaan tee itte tekniikan vaihto ja käy kokeileen niin tiiät sitten
    :shock:
    Eihän tuo ole sama asia kuin se, että ahtaisit 316:n ja tehot nousisivat siitä max 20%.

    edit: editti poistettu

    Leave a comment:


  • Meisseli
    replied
    Originally posted by nemesis
    selitä sitten se että mun 316 jarrut ei kelpaa kun laitan siihen 325i bemarin 204 hp koneen.
    Millä laskukaavalla 316 bemun tehoja 20% kasvattamalla päädytään 204 hummaan?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎