Kumpi ruisku olis parempi laitta turbon kera?
Meneekö kumpikaan ruisku suoraan kaasari koneen kanteen?
Miten toi k-jetronic toimii. Eli miten se säätä ruiskutus ajoituksen.
Kumpi olis helpoo asentaa?
Ja kone on se m10b18.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)
Collapse
X
-
jooh
kuullema saattavat vaatia muutoskatsastuksen yhteyvessä. jos kyse on jälkikäteen ahdetusta autosta.
Leave a comment:
-
-
Virtaa paremmin...ja käytännössä jos on huikee ero tavaraan mitä tulee putkesta vakioon verrattuna niin voi olla että parantaa myös päästöjä johtuen virtausnopeuden hidastumisesta isommassa kennossa.
varmaa tietoa sitten ei ole siitä kestääkö tuon katin kenno enemmän ajella huonolla seossuhteella jne..olettaisin eroavan ainakin halvemmissa lähinnä koteloinniltaan. Toki voi olla kestävämpi kennostokin. Jos akuuttia tarvetta on tiedolle niin kannattaa soittaa esim. kemira metalcat:ille ja kysyä sieltä. ilmeisesti myös wrc autoissa on metalcatin kennoja käytössä.
jotakin osaavat suomessakin näköjään..
Last edited by Suutari; 17-03-2005, 14:57.
Leave a comment:
-
-
kisakatin vaikutus päästöihin
niih millainen vaikutus tällä niih sanotulla kisakatilla on päästöihin varsinki turbon asennuksen yhdeyvessä??
Leave a comment:
-
-
Jooh, tarkoitin lähinnä että meneekö paikalleen? Ja mites ne ohmiarvot etc. jossain threadissä sanottiin että menee, mutta loppujen lopuksi siitäkin jäi vähän "mutu"- fiilis.
Leave a comment:
-
-
niimpä eli tuo on aika tapauskohtainen ja ei siihen mitään yleiskaavaa ole. arvioita voi heittää noilla laskureilla ja parhaissa otetaan huomiooon jo aika paljon eri parametrejä. Näillä saa jo kohtuu hyvät arviot heitettyä. Yleisimmät parametrit jotka eniten vaikuttaa tuohon suuttimien kokoon on bensanpaine, moottorin kokonaishyötysuhde(tähän sisältyykin jo sitten volymetriset hyötysuhteet jne..)
Leave a comment:
-
-
tossa mun projekti
lisätään sen verran , että männät uudet joista sorvattu lakea pois
porattu seuraavaan kokoon
syyläri on trooppisten vientimallien
pakosarja pro-turbon tekele yhtä helvettiä
kysykää jos kysyttävää vastaan tietojeni mukaan harjottelija tässä itekin ollaanLast edited by seidltuning; 15-03-2005, 21:36.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by LASSI-Sei saa motroniccia säädettyä. hommaa haltec ja polttoaineen saanti hoituu 535 suuttimilla tai mielummin s38 eli m5 suuttimilla ja m5 bensapumpulla
Tätä thrediä kannattaisi kyllä jatkaa, että saisi noita turbotuskokemuksia johonkin kootusti. Ei vaan tahdo millään onnistua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hanzu12Bensan säädin on ostettu. Siinä on paikka paluu putkelle. Eihän tuplissa oo bensan paluuta.
Eikös se bensan paine pidä olla niin että ahtopaine + 0,2bar vai oonko vääräs.Last edited by ykä; 14-03-2005, 14:24.
Leave a comment:
-
-
Bensan säädin on ostettu. Siinä on paikka paluu putkelle. Eihän tuplissa oo bensan paluuta.
Eikös se bensan paine pidä olla niin että ahtopaine + 0,2bar vai oonko vääräs.
Leave a comment:
-
-
Jos m20b25 koneen ahtaa niin riittääkö, että sorvaa vakiomännät vai vaihtaako suosiolla takomännät koneeseen? Mitkä asiat vaikuttaa mäntien kestävyyteen? Puristukset tarkoitus laskea sinne 7,5 - 8,0 tuntumaan ja ahtoja +1.0 bar.
(tarkoituksena olisi saada sen +350hp koneesta)
Kampiakseli on koneistettu, laakerit uusittu ja muutenkin alakerta tasapainotettu, niin ajattelin jos rakentais ton koneen kerralla kuntoon ja vaihtais noi männät samalla kertaa... Kestääkö noi vakio kiertokanget vai joutuuko niitäkin alkaa uusimaan?
Virheet saa korjata ja niistä ei vedetä herneitä!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hanzu12Ahdin garret to3 kiinteä hukkaportti. Suuttimista ei oo tietoa kun ei kaasarit ole vielä tullut. Mutta ne on 40mm ja ollut 2l koneessa. Sytty on se vakio kärjetön. Painekotelon on alumiinistä jossa dump kiinni.
Mitä suuttimia suosittelet?
Bensa pumppu vielä puuttuu. Kuinka monta bar sen pitääs tuottaa että toimii hyvin.
Vakio pumpulla ei varmaan voi ajaa pienilläkään ahdoilla.
bensapumpuksi käy vaikka joku yleismalli ruiskuauton pumppu ja sitten pitää myös olla paineentasaaja kaasareille että saa mahdollisimman alas paineen kaasareille ei kannata laittaa 0.25bar enempää tai saattaa ruveta tuluvii yli ja sitten aika varmaa joudut vetää autoo isomman bensanpaluu putken koska auton alkuperänen ei riitä ei kerkiä viedä niin noipiasti sitä bensaa tankkii takas niin kaasareille saattaa tulla liikaa painetta ja tulvii yli kokemusta on ja suuttimet on varmaa parasta laittaa jotku 150 aluksi ja säädellä niillä ja sitten kattoa pitääkö isontaa seosputket olis parhaat olla 11 ja sisäkurkut jotku 34 no tuossa jotain
Leave a comment:
-
-
Originally posted by LASSI-Smikä turbo ja onko cooleria, suuttimetkin vaikuttaa paljon minkälaisilla ahdoilla voit ajella kun se sopan riittävyys on aikalailla tärkeää ja tuo moottorinohjauskin pitäisi olla riittävä säätömahdollisuuksiensa puolesta että kone toimisi hyvin
Mitä suuttimia suosittelet?
Bensa pumppu vielä puuttuu. Kuinka monta bar sen pitääs tuottaa että toimii hyvin.
Vakio pumpulla ei varmaan voi ajaa pienilläkään ahdoilla.
Leave a comment:
-
-
Eipä taida toimia noin mut esim usa autot joissa on katti ollut jo jostain 70 luvulta niitä ei kuitenkaan ole merkitty otteeseen vähäpäästöisiksi ja katin voi tällöin poistaa ja eipä taitaisi tuollainen kaasutin katti jenkki alittaa vähäpäästöisen arvoja.
Leave a comment:
-
Leave a comment: