Entäs Mosselman?
Noitahan siis aikoinaan maahantuoja (Veho) asensi uusiin m20b20-koneisiin. Eli onkos kokemusta tollasen tai vastaavan setin pulttauksesta jälkikäteen + kustannukset, tai kokemuksia vaan käytöstä? Okei, ei varmaan mitään tykkiä tosta koneesta saa mitenkään, mutta luulis että tollanen paketti ois aika luotettava.
Entäpä automaatti tuollasen turbokoneen jatkeena, onko siinä mitään huomioitavaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)
Collapse
X
-
Alkaa hiljalleen tuntua siltä ettei tosta Ämmän turbottamisesta taida tulla mitää...
Leave a comment:
-
-
turbo juttuja
Originally posted by Lauritekis mieli avautua, mutta olkoot.... :?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mr. ZVoithan sä perustella sitä 80 heppaa sillä että hyötysuhde paranee ja vähemmän perhosia kuolee sitä myöden..
Leave a comment:
-
-
Onko kellään kokemusta tuosta VTT:n päästömittauksesta?
Kuinka asia hoituu käytännössä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TheLoialJatketaanpas tätä topiccia, eli omalla kohdalla turbotus hoituu näin:
Kävin katsastusasemalla kysymässä asiaa (Kiteellä):
Kori on 315 johon on vaihdettu 1.8 kone. Kone on jo 20% tehon rajalla eli jos laitan turbon, nii tehot ei saisi nousta yhtään. Tällä pääsisi helpolla mutta se kuulostaa tyhmältä. Kyseiselle asemalle kelpaavat ETK:lta tulostetut laput joissa näkee 315 ja tässä tapauksessa 320 alustan osien eroavaisuudet.
Ideana on että nostan tehot 320/6 koneen tasolle plus 20 prosenttia ja näytän lapuilta mitä osia ei tarvitse vaihtaa ja mitä pitää (eli mitkä eroaa ja mitkä ei). Osat saan helposti pihalla lojuvasta raadosta.
Dynamometrimittaus lappu riittää heille todistukseksi tehoista. Helpolla pääsisi jos ei vaihtaisi osia mutta koneen joutuisi todennäköisesti rajoittamaan jotta ne eivät nousisi yhtään. Olisi katsastusmiehellä varmaan hauskaa kun vie viimesen päälle rakennetun auton, ja avot, 80 heppaa turbon kanssa... Siinähän ne samalla vaihtuvat kun käy alustan osia läpi.
Se 20% lisäys mallisarjan tehokkaimman kanssa on sitten eri asia mutta tämä 20%-sääntö alkuperäisen moottorin kanssa on helppo tapa lisätä turbo.
Leave a comment:
-
-
Jatketaanpas tätä topiccia, eli omalla kohdalla turbotus hoituu näin:
Kävin katsastusasemalla kysymässä asiaa (Kiteellä):
Kori on 315 johon on vaihdettu 1.8 kone. Kone on jo 20% tehon rajalla eli jos laitan turbon, nii tehot ei saisi nousta yhtään. Tällä pääsisi helpolla mutta se kuulostaa tyhmältä. Kyseiselle asemalle kelpaavat ETK:lta tulostetut laput joissa näkee 315 ja tässä tapauksessa 320 alustan osien eroavaisuudet.
Ideana on että nostan tehot 320/6 koneen tasolle plus 20 prosenttia ja näytän lapuilta mitä osia ei tarvitse vaihtaa ja mitä pitää (eli mitkä eroaa ja mitkä ei). Osat saan helposti pihalla lojuvasta raadosta.
Dynamometrimittaus lappu riittää heille todistukseksi tehoista. Helpolla pääsisi jos ei vaihtaisi osia mutta koneen joutuisi todennäköisesti rajoittamaan jotta ne eivät nousisi yhtään. Olisi katsastusmiehellä varmaan hauskaa kun vie viimesen päälle rakennetun auton, ja avot, 80 heppaa turbon kanssa... Siinähän ne samalla vaihtuvat kun käy alustan osia läpi.
Se 20% lisäys mallisarjan tehokkaimman kanssa on sitten eri asia mutta tämä 20%-sääntö alkuperäisen moottorin kanssa on helppo tapa lisätä turbo.
Leave a comment:
-
-
toho mister kakkosee saa muute vähä hemmetin hienon satsin weilsideltä :oops:
Leave a comment:
-
-
Originally posted by IvvNHiemanmutta ite on just aloittamassa Toyotan turbotusta. Kun ei mennyt kaupaksi niin tehdään siitä sitten ripempi. Eli kyseessä on toi uusin mr2:nen VTTi:llä ja tämmäistä olisi se suunnitelma tohon. Heti ekaksi rohkeaksi teoksi on toi, että moottoriin ei kosketa. Eli rakennetaan kaikki sen perusmyllyn ympäri. Tässä on pieni laskelma mitä siihen tehtäisi:
Titaani-Rosterinen pakosarja turbolle 750€
Katalysaattori 250-500€ (Kemiraracekat)
Tigillä hitsattu rosteriputki 350-500€
Vilijäähdytin vesi-ilma 1000-1200€ (2kpl kennoja +pumput)
Ahtoputket 200-400€
Ilmansuodatin + putki suodattimelle 200-300€
Imuputki + 4kpl suuttimia 300-500€
Bensapumppu + paineensäädin Bosh 300-500€
Ohjainyksikkö asennettuna 2000-3000€
Haltec E6X 1900€
Haltec E11 2400€
Hestek 2500 € (nokkien ajoitus ohjaus boxilla)
Tänään sitten löytyi halvempi versio APEXILTA millä myös sain tota VTT:tä ohjattua ja se on sitten varmaan viimeisin valinta.
Ahdin 1000-2200€
Carret t25 kuulalaakeroitu 2200€
Holset halpapaska HX40 600-800€
(Jos ei ahtimessa ei ole hukkaporttia mukana niin 300-350€ erillinen hukkaportti) Töiden kanssa toi on semmoiset abäut 10,000€ (ilman 6000-7000€)
Se pakokaasutesti ja katsastus sitten bonuksena vielä 1000€, mutta se sitetn myöhemmin.
Tehoa olisi tarkoitus saada max 300 mut koitetaan se 260, koska muuten toi mylly ei kovin monta päivää kestä.
Kertokaa ihmeessä mielipiteitä, koska vimeisin päätös tehdään huomenna, ja auto varmaan viedään pajalle tällä viikolla. Nyt olisi vielä mahdollista keksiä muita ideoita. Antakaa nopeasti jotain järkevää ideaa tohon vielä. Ajatus on se 10,000€ käyttää turbottamiseen....
Tämä kaikki olisi kesäksi tarkoitus saada toimimaan ja kesällä sitten vielä tämmöinen korisarja kiini. Ilman alusiipiä (sitä ei valitettavasti tuu tähän just nytlöytyy jo yksi bemarissa)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by f1zzhuoh :roll:
Minun mielipide: 5000€ ryyppäät, 5000€ rakennat 300hv koneen kun käytät vähän vähemmän noita gtilehti merkki osia.
ahtoputket 200-400€?!?
ilman putsari ja putkisuodattimelle!!! 200-300€€€€€½!!
!1 :roll: :roll:
Mitä ahtoputkista? pitäis muistaa että toi on keksimoottori. Sama tosta putsarista ja putkesta sille.
Mut sitä järkevää tietoa kyllä kaipaisin. Miten noista nyt sitten tuli gtilehden merkkiosat? Ei ole tommoista kamaa yleensä nähnyt GTI lehdessä.
Leave a comment:
-
-
huoh :roll:
Minun mielipide: 5000€ ryyppäät, 5000€ rakennat 300hv koneen kun käytät vähän vähemmän noita gtilehti merkki osia.
ahtoputket 200-400€?!?
ilman putsari ja putkisuodattimelle!!! 200-300€€€€€½!!
!1 :roll: :roll:
Leave a comment:
-
-
Hiemanmutta ite on just aloittamassa Toyotan turbotusta. Kun ei mennyt kaupaksi niin tehdään siitä sitten ripempi. Eli kyseessä on toi uusin mr2:nen VTTi:llä ja tämmäistä olisi se suunnitelma tohon. Heti ekaksi rohkeaksi teoksi on toi, että moottoriin ei kosketa. Eli rakennetaan kaikki sen perusmyllyn ympäri. Tässä on pieni laskelma mitä siihen tehtäisi:
Titaani-Rosterinen pakosarja turbolle 750€
Katalysaattori 250-500€ (Kemiraracekat)
Tigillä hitsattu rosteriputki 350-500€
Vilijäähdytin vesi-ilma 1000-1200€ (2kpl kennoja +pumput)
Ahtoputket 200-400€
Ilmansuodatin + putki suodattimelle 200-300€
Imuputki + 4kpl suuttimia 300-500€
Bensapumppu + paineensäädin Bosh 300-500€
Ohjainyksikkö asennettuna 2000-3000€
Haltec E6X 1900€
Haltec E11 2400€
Hestek 2500 € (nokkien ajoitus ohjaus boxilla)
Tänään sitten löytyi halvempi versio APEXILTA millä myös sain tota VTT:tä ohjattua ja se on sitten varmaan viimeisin valinta.
Ahdin 1000-2200€
Carret t25 kuulalaakeroitu 2200€
Holset halpapaska HX40 600-800€
(Jos ei ahtimessa ei ole hukkaporttia mukana niin 300-350€ erillinen hukkaportti) Töiden kanssa toi on semmoiset abäut 10,000€ (ilman 6000-7000€)
Se pakokaasutesti ja katsastus sitten bonuksena vielä 1000€, mutta se sitetn myöhemmin.
Tehoa olisi tarkoitus saada max 300 mut koitetaan se 260, koska muuten toi mylly ei kovin monta päivää kestä.
Kertokaa ihmeessä mielipiteitä, koska vimeisin päätös tehdään huomenna, ja auto varmaan viedään pajalle tällä viikolla. Nyt olisi vielä mahdollista keksiä muita ideoita. Antakaa nopeasti jotain järkevää ideaa tohon vielä. Ajatus on se 10,000€ käyttää turbottamiseen....
Tämä kaikki olisi kesäksi tarkoitus saada toimimaan ja kesällä sitten vielä tämmöinen korisarja kiini. Ilman alusiipiä (sitä ei valitettavasti tuu tähän just nytlöytyy jo yksi bemarissa)
Leave a comment:
-
-
ota huomioon että sinulla on toivottavasti ainakin pienempi puristus-suhde joka vähentää tehoa. Myös esim 1.75" pakoputki rajoittaa tehoa mukavasti.
Leave a comment:
-
-
no mitä itte kuullut tosta motronicin boxista niin.
Ongelma turbotuksessa tulee siinä että alemmlla kierroksilal joku tykkää rajottaa bensan saantia ettei olla heti normi aukioloaikoja käyttämässä -> soppaa palaa liikaa ja saataapi mennä jopa tehorajojen yli tehot jos mpitää auto saada leimalle.
Esim ittellä tulossa 3.5i ruiskun suuttimet, ja jos niitä syöttää samoilla aukioloajoilla 2.5lohkoon jossa o 2.7 alakerta+turbo niin lyön vaikka pääni vetoa että menee heittämällä yli 204hp. Tosin tälläinen ongelma varmaan melko harvinainen...
toisekseen, itte oon aatellu että vois olla "bensa ystävällisempi" että about 2500rpm tai alle ei vielä lyödä täyttäannostusta ruiskun suuttimilta turbolle. Notta sitä vois ees vähän taloudellisemmin ajaa pintakaasulla tjsp. Tiedä häntä sitten mutta tälläinen kutina mulla ois tosta omasta projektista.
Leave a comment:
-
Leave a comment: