Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw harrastelija
    replied
    Originally posted by Keimo
    Olisiko linkkiä tähän lakiuudistukseen?
    Totta mooses!

    Leave a comment:


  • tepi_
    replied
    Originally posted by ykä
    no niin ite soitin juuri konttorille ja kysyin 325 turbotusta niin pitää olla vaan tehopaperi näyttää ettein teho nouse tuon 20% yli
    Juuh tuli itekki soitettuu toho Raision K1:seen,ja laki ei mihkään oo muuttunu...arvelin tota itekki et kaveri menny ilman teholappuja konttoril..

    Leave a comment:


  • ykä
    replied
    no niin ite soitin juuri konttorille ja kysyin 325 turbotusta niin pitää olla vaan tehopaperi näyttää ettein teho nouse tuon 20% yli

    Leave a comment:


  • ykä
    replied
    Originally posted by petsukka
    kysykää ake:lta miten on, kun väittivät mulle katsastus konttorilla että, jälkiturbotus katsotaan 30% tehonlisäykseksi nykyään, ei kuulemma mee enää muutoskatsastuksella läpi vaan vaatii ake:lta luvat. suurin sarjavalmisteinen E30 on 325 ja siihen ei kuulemma löydy jarruja, näin väittivät. en tiä onnistuisko 320 turbotus 325 jarruilla.

    ettei vaan tämä asia päde siinä kohalla jos ei oo tehopaperia näyttää että teho ei nouse enempää kun se sallittu 20% joskus kysyin konttorilta että jos ei oo tehopaperi näyttää niin miten lasketaa teho niin konttorilta sanottii muistaakseni että jälki turbotuksesta lasketaa sitten tehon nousu oliko se nyt juuri tuo 30% en nyt sata varma ole asiasta kun siitä on jo jonki aikaa kun kyselin

    Leave a comment:


  • Keimo
    replied
    Originally posted by bmw harrastelija
    Nyt kun on tämä lakiuudistus otettu käyttöön, niin onkos joku foorumilainen käyny muutoskatsastamaan jarrut? ´Jarruista ei lasketa prosentteja, mutta artikkelissa kerrottiin myös kuluvista osista jotka vaikuttavat turvallisuuteen. Ei voidaan vaihtaa jarrut tehokkaammasta mallista ilman prosentteja, mutta mitenkäs esim:kallistuksenvakaajat jne...?
    Olisiko linkkiä tähän lakiuudistukseen?

    Leave a comment:


  • bmw harrastelija
    replied
    Nyt kun on tämä lakiuudistus otettu käyttöön, niin onkos joku foorumilainen käyny muutoskatsastamaan jarrut? ´Jarruista ei lasketa prosentteja, mutta artikkelissa kerrottiin myös kuluvista osista jotka vaikuttavat turvallisuuteen. Ei voidaan vaihtaa jarrut tehokkaammasta mallista ilman prosentteja, mutta mitenkäs esim:kallistuksenvakaajat jne...?

    Leave a comment:


  • petsukka
    replied
    Näin ne väitti että, tän vuoden alusta on laki muuttunu. Olivat kuulemma antanee yhteen 325 turboon leiman mutta, tällä hetkellä kyseisestä autosta puuttuu turbo. kiitos AKE:n. Piti itte tehdä mut se tyssäs siihen konttorilla käyntiin.

    Leave a comment:


  • mr.b
    replied
    eipä lue ainakaan AKE.n sivuilla mitään, jotenAKE.n ohje 10/208/2004 (14.1 2004) luulis olevan voimassa. http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf

    Leave a comment:


  • cricke
    replied
    Originally posted by Teppo
    Siis mitäs vittuu?? Misäs konttorilla tämmöstä sanoivat?
    ei toi voooi pitää paikkaansa, jos pitää niin nostan hattua suomen laille...
    Toisaalta en yhtään ihmettelis..

    Leave a comment:


  • tepi_
    replied
    Originally posted by petsukka
    kysykää ake:lta miten on, kun väittivät mulle katsastus konttorilla että, jälkiturbotus katsotaan 30% tehonlisäykseksi nykyään, ei kuulemma mee enää muutoskatsastuksella läpi vaan vaatii ake:lta luvat. suurin sarjavalmisteinen E30 on 325 ja siihen ei kuulemma löydy jarruja, näin väittivät. en tiä onnistuisko 320 turbotus 325 jarruilla.
    Siis mitäs vittuu?? Misäs konttorilla tämmöstä sanoivat?

    Leave a comment:


  • petsukka
    replied
    kysykää ake:lta miten on, kun väittivät mulle katsastus konttorilla että, jälkiturbotus katsotaan 30% tehonlisäykseksi nykyään, ei kuulemma mee enää muutoskatsastuksella läpi vaan vaatii ake:lta luvat. suurin sarjavalmisteinen E30 on 325 ja siihen ei kuulemma löydy jarruja, näin väittivät. en tiä onnistuisko 320 turbotus 325 jarruilla.

    Leave a comment:


  • bmw harrastelija
    replied
    Osta l-jet kansi apulaitteineen ja siitä on helppo alottaa...

    Leave a comment:


  • hanzu12
    replied
    Kummas ruiskus suuttimet on suoraan kannes vai onko kummaskaan. Pitänee vissiin myydä kaasarit ja ostaa ruisku koneen kansi ja k-jetti. Hilppeet tulle turbo käytöön...

    Leave a comment:


  • bmw harrastelija
    replied
    Originally posted by hanzu12
    Kumpi ruisku olis parempi laitta turbon kera?
    Meneekö kumpikaan ruisku suoraan kaasari koneen kanteen?
    Miten toi k-jetronic toimii. Eli miten se säätä ruiskutus ajoituksen.
    Kumpi olis helpoo asentaa?
    Ja kone on se m10b18.
    Mitä tarkotat ruiskulla? 4kpl suutinta vai imusarjaa vai koko ruiskujärjestelmää?
    Jos koko järjestelmän meinaat laittaa, homma on aika iso ja vaatii virtauspenkin. 1.8i ja 16/1.8 kansi ei ole vartailukelpoisia keskenään. Eli ruisku hilppeet 1.8i kannesta ei mene ilman koneistuksia 1.6/1.8 tai menee mutta ei toimi kuten pitäs.

    Leave a comment:


  • mortimer
    replied
    Originally posted by hanzu12
    Kumpi ruisku olis parempi laitta turbon kera?
    Meneekö kumpikaan ruisku suoraan kaasari koneen kanteen?
    Miten toi k-jetronic toimii. Eli miten se säätä ruiskutus ajoituksen.
    Kumpi olis helpoo asentaa?
    Ja kone on se m10b18.
    k-jet = CIS = continuous injection system = jatkuva suihkutus eli suuttimista tulee bensaa koko ajan, määräjakaja säätää polttoaineen määrän ilmamäärän ja kuorman mukaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎