selitä sitten se että mun 316 jarrut ei kelpaa kun laitan siihen 325i bemarin 204 hp koneen.
Tai älä selitäkkään vaan tee itte tekniikan vaihto ja käy kokeileen niin tiiät sitten
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)
Collapse
X
-
Originally posted by nemesisA) laki sanoo että tarttet mallisarjan tehokkaimmat jarrut turbon asenuksen yhteydessä, tämä vie todennäköisesti prosentteja kun vaihdat jarruja.
Leave a comment:
-
-
Vaikka näitä samankaltasia topicceja on jo miljoona, ni kysyn kuitenkin ku mielestäni tää ei oo ollu oikein esillä.. Eikös alustan yhteneväisyys pidä jotenkin todistaa, eli todistetaan katsastusmiehelle että alla on todellakin ne 325:n tolpat / jarrut..? Itselläni kohta katsastusta vaille valmis 323 turbo ja siitähän tarvitsee sen todistuksen että alusta todellakin on sama kuin mallisarjan tehokkaimmassa on (niinku siinä nyt onkin)?
Eli kysymys kuuluukin minkälaisen lappusen konttorit yleensä vaatii, vai voiko lappusen tehdä ite kopioimalla varaosakirjoista jarrulevyjen yhteneväisyydet ja mitat jne?
Yhden alustan osien todistamisen olen hoitanut maahantuojalta saaduilla lapuilla, mutta valokopioitahan ne olivat (eli voi itekkin tehä?). Nämä todistukset siis olivat mazdalta (ja auto oli mazda, ylläri, ylläri). Käsittääkseni BMW:ltä näitä samoja lappuja ei oikein helpolla saa?
Tulipas taas jaaritteluja..
Leave a comment:
-
-
Ja se rajapyyki on 7/87 jonka jälkeisissä missä ei ole kattia joutuu sen siihen laittamaan jos meinaa solmun putkeen laittaa.
Ja kyllä, turbotus rinnastetaan moottorin vaihtoon mutta siis TEHOJEN osalta eli niitä tehoja vastaavat jarrut tulee löytyä alta mitä dynolappu näyttää.ja prosentteja jos menee enemmän kuin pakosarjasta/muista mitä on oikeesti vaihdettu on katsastusmies toiminut väärin koska on helppo ymmärtää väärin tuo lause "rinnastetaan moottorin vaihtoon"
silloin ei pidä viedä prosentteja koko mosasta.
Leave a comment:
-
-
...
Eli helpoin tapa hoitaa jälkiasennus turbotus:tee se -87, -tai vanhemman vuosimallin autoon,jolloin ei tarvita kuin tavallinen päästömittaus(siis ei sitä VTT:n joka maksaa maltaita) sekä muutoskatsastus.simple as that.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JouskariOriginally posted by nemesisEn ole turbottanut ensimmäistäkään mutta jotain yleistä tulee.
B) Turbon asennus ei vie prosentteja, koska prosentteja kuluu ainoastaan siitä että ottaa vanhan pois ja laitaa jotain tilalle (huom pakosarjasta menee prosentteja). Ota huomioon että jos mallisarjan tehokkaimassa oli ABS jarrut vakio varuste Sinä vuonna kun sinun oma autosi on tehty, niin sinunkin on laitettava sitten ne ABS jarrut.
poistakaa tämä viesti heti kun tulee varma tieto, niin ei sitten jää näitä arvonta viestejä pyörimään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nemesisEn ole turbottanut ensimmäistäkään mutta jotain yleistä tulee.
B) Turbon asennus ei vie prosentteja, koska prosentteja kuluu ainoastaan siitä että ottaa vanhan pois ja laitaa jotain tilalle (huom pakosarjasta menee prosentteja). Ota huomioon että jos mallisarjan tehokkaimassa oli ABS jarrut vakio varuste Sinä vuonna kun sinun oma autosi on tehty, niin sinunkin on laitettava sitten ne ABS jarrut.
poistakaa tämä viesti heti kun tulee varma tieto, niin ei sitten jää näitä arvonta viestejä pyörimään.
Leave a comment:
-
-
En ole turbottanut ensimmäistäkään mutta jotain yleistä tulee.
Ei ole sitten missään järsjetyksessä eli koittakaa kestää
A) laki sanoo että tarttet mallisarjan tehokkaimmat jarrut turbon asenuksen yhteydessä, tämä vie todennäköisesti prosentteja kun vaihdat jarruja.
B) Turbon asennus ei vie prosentteja, koska prosentteja kuluu ainoastaan siitä että ottaa vanhan pois ja laitaa jotain tilalle (huom pakosarjasta menee prosentteja). Ota huomioon että jos mallisarjan tehokkaimassa oli ABS jarrut vakio varuste Sinä vuonna kun sinun oma autosi on tehty, niin sinunkin on laitettava sitten ne ABS jarrut.
C) tarttet Dynolapun josta selviää käytetyt ahtopaineet ja saavutetut tehot. Tämän pitää olla alle 1.2 kertaa mallisarjan tehokkamin auton tehojen (eli 1.2 kertaa tehokkain version tehot on raja).
D) erillisisä turbolupia ei tarvita
E) Jos autosi on vähäpäästöinen niin vaatii VTT;n päästö kokeet
F) Jos ei ole väpäästöinen ja on ilman kattia, niin katin lisäys riittänee.
G) Kaikista asetuksista ja käytännöistä _KANNATTAA_ eka käydä katsastuskonttorilla kysymässä, tällöin saat selville mm. sellaisen leppoisen konttorin vrt. vittupäät jotka tekee ilketäään kiusaa tai eivät vaan tiedä asioista niin ei tartte sitten taistella kun on kamat kiinni vaan asia menee joutuin ja asianmukaisesti läpi. (Jos et saa tietoja niin ota yhteys Vesa Lampinen nimiseen kaveriin AKE:sta joka tekee katsastuskonttoreille ohjeistukset koskien BMW tekniikan vaihtoja ja muuta viritystä silmällä pitäen. On siitä korkea heppu että hänen sana/ohje on laki konttorille tulkinta kysymyksissä).
Tuohon LASSIN projektiin en osaa sanoa oikeen mitään koskien tekniikkaa mutta jotain kuitenkin..
Elikkäs ota selville tarttetko Painekotelon imusarjalle, Lisärikastimia, Intercooler tottakai, itse turbo tulee myös hankintaan, mitenkä on riittääkö bensapaineet nykyisellä pumpulla vai tarttetko järeämmän, mitenkäs sysytyksen ohjaus (haltech,hestech,megasquirt?), paineletkut jne, turbon pakosarja, kenties takomännät ja veivit, mitenkä kansi pahvi, entäpä bensapaineen säädin, se varmaan tulee hankintaan, entäs bypass valve ja blow-off gate?
tuossa nyt jotain osalistaa ettei kaikki tule yllärinä
Leave a comment:
-
-
bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)
noniin kirjoittakaa kaikki bmw:n turbottaneet tänne kaikki alusta loppuun turbotus/remmitys projektin vaiheet. ettei tarvi joka päivä jonkun kysyä miten mä turbotan bemarin. ja yleiset lupa yms scheisset samaan rahaan
ja moderaattorit vois laittaa tän stickyks että on tossa ekana että vähäosaisempikin löytää varmana tän.
ja kirjoittakaa ainoastaan turbotukseen liittyvä asia, eli hohhoijjaa yms TURHAT jutut voi pitää omana tietonaan
Olkaa hyvät, areena on teidänTags: None
-
Leave a comment: