Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -Markus-
    replied
    Tämmönenkin löyty.

    Onko tohon 20% sääntöön tullu hovista päätöksiä... Vai meneekö toisilla konttoreilla se läpi vaikka auto ei olisikaan se mallisarjan tehokkain?

    Eli, jos turbotan esim. E30 320:sen niin, että tehot ei nouse yli 20 %, tarviiko vaihtaa jarruja?

    Kokemuksia, faktaa?

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by Mikso
    Tarttee seuraavan isomman mallin jarrut.
    20% sääntöä sovelletaan vasta mallisarjan tehokkaimpaan.
    Viisaammat korjatkoon
    Itse asiaa kysyin akelta ja vastaus oli että tuota 20% sääntöä sovelletaan vain mallisarjan tehokkaimpaan. Todellisuus onkin sitten toinen asia...

    Leave a comment:


  • Mikso
    replied
    Tarttee seuraavan isomman mallin jarrut.
    20% sääntöä sovelletaan vasta mallisarjan tehokkaimpaan.
    Viisaammat korjatkoon
    Last edited by Mikso; 30-07-2005, 21:56.

    Leave a comment:


  • Tuoppo
    Guest replied
    Mites tämä nyt on. Tarviiko jarruille tehdä mitään jos autoon asentaa turbon ja tehot ei nouse yli 20 % ???

    Leave a comment:


  • Satellite
    replied
    Originally posted by Maza
    Aika suoraviivaista hommaahan tuo oli. Autohan oli alkuperäinen 325i, joten tekniikkaan ei tarvinut muutoksia tehdä. Ahdin kamat kiinni autoon. Tehot mitattiin alle 204hv:lle. Auto oli rekisteröity '88, mutta ei ollut vähäpäästöinen, joten vaati katalysaattorin putkeen. Katin pitää toimia, mutta päästörajat ovat samat kuin normaalistikin '88-> autolla. Jokainen saa sitten itse miettiä mitä tuo käytännössä tarkoittaa. Minun piti mitata päästöt ennen kattia ja katin jälkeen todistaakseni, että katalysaattori toimii.

    itellä 89- 325 iX:ään ahdin setti tulossa, ei vähäpäästöinen,
    eli katti pitää hommata joka tapauksessa(?). mistähän ja minkälainen kannattas laittaa ?
    onkos sillä sitten niin väliä että toimiiko katti vai ei? jos kerran päästörajat
    on samat ? eihän siinä taas ole mitään järkeä...

    Originally posted by larmatin
    kyseli onko kattia kun tän ikäseen se pitää laittaa niin sanoin sen siellä olevan ja se kattoi pakokaasutesterilla että näyttäähän tuo puhtaalta päästöjen mukaan.
    taitaa olla aika asema kohtanen tuo katin kanssa pelleily....

    Leave a comment:


  • jomppi
    replied
    elämä on...

    Leave a comment:


  • mika.h
    replied
    Originally posted by jomppi
    en aio ees katsastaa turbolle sitä, ku sen saa nopeesti katsastusta varten pois...
    ihanan kallista.

    Leave a comment:


  • jomppi
    replied
    turbotin itse aivan vasta oman 318is:ssän... kannentiivisteen kans oli ongelmii ku piti saada puristus-suhdetta alemmas, joten tein 3mm kupari levystä kannentiivisteen.. ahtoja nyt noin 1,1bar... suutimina vakiot plus kaks 380cc lisäsuutinta, huippukierroksilla meinaa silti loppua löppönen kesken, laitan viellä yhen suuttimen lisää... en aio ees katsastaa turbolle sitä, ku sen saa nopeesti katsastusta varten pois...

    Leave a comment:


  • hanzu12
    replied
    Paljonko kärsii ottaa ahtoja m20b20 koneella. Mitään ei oo tehty kun pistetty turbo ja kellosta väänetty yks naksu rikkaamalle. Nyt oli 0.8-1.0bar aijoin auton talliin ja laitoin konepellin paikoilleen sitten menin ajaan niin 0.5bar. Vosiko olla kannentiiviste rikki. Öljy on kyllä vielä ihan kirkasta. ei oo välijäähdytintä.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by petsukka
    kysykää ake:lta miten on, kun väittivät mulle katsastus konttorilla että, jälkiturbotus katsotaan 30% tehonlisäykseksi nykyään
    Olisi kiva muutos meille, ketkä on oikeesti tehoja kasvattanut 150%

    Leave a comment:


  • tepi_
    replied
    Originally posted by petsukka
    Ne sano konttorilla siitä tehonmittauslapusta näin: se laki muuttu kuulemma sen takia koska niitä lappuja saa millasia vaan ja todellista teholukemaa näinollen ei voi tietää. AKE:lta kuulemma pitää anoo luvat saa tai ei niin pitää maksaa se vajaa 300 euroo. En tie sen paremmin mitään, mut näin väittivät. Jos se laki ei olis muuttunu ni miks siitä yhestä 325 piti ottaa hyrrä pois. PERSE ku ei tiä taas miten se on
    No varmaan aika lähelle ton 300 euroa meneeki ku muutoskatsastaa(mulla vielä tekniikka,alusta ja vanteet)..

    Mutta sinun kohdallasi haistattaisin vitut sille katastusäijälle,ja vaihtasin konttoria

    Leave a comment:


  • petsukka
    replied
    Ne sano konttorilla siitä tehonmittauslapusta näin: se laki muuttu kuulemma sen takia koska niitä lappuja saa millasia vaan ja todellista teholukemaa näinollen ei voi tietää. AKE:lta kuulemma pitää anoo luvat saa tai ei niin pitää maksaa se vajaa 300 euroo. En tie sen paremmin mitään, mut näin väittivät. Jos se laki ei olis muuttunu ni miks siitä yhestä 325 piti ottaa hyrrä pois. PERSE ku ei tiä taas miten se on

    Leave a comment:


  • mr.b
    replied
    Hienoa että joku tarkistaa asioita, pelästyin jo että tulee ongelmia konttorilla...

    Leave a comment:


  • bmw harrastelija
    replied
    Nii taitaa olla juu...Kävikkö mortti laittaan sen?

    Leave a comment:


  • mortimer
    replied
    Originally posted by bmw harrastelija
    Nyt kun on tämä lakiuudistus otettu käyttöön, niin onkos joku foorumilainen käyny muutoskatsastamaan jarrut? ´Jarruista ei lasketa prosentteja, mutta artikkelissa kerrottiin myös kuluvista osista jotka vaikuttavat turvallisuuteen. Ei voidaan vaihtaa jarrut tehokkaammasta mallista ilman prosentteja, mutta mitenkäs esim:kallistuksenvakaajat jne...?
    ei oikein tuntuisi täsmäävän:

    "Niin sanotusta kanta-ajoneuvosta peräisin olevien osien osuuden laskeminen määritellään nyt asetuksessa aiempaa tarkemmin, mikä selkeyttää ennakoitavuutta ja tulkintaa. Asetusta sovelletaan ajoneuvoihin, joissa vähintään 35 prosenttia osista on vaihdettu."

    ainakin itse käsitin että nuo jarruhuojennukset koskee ainoastaan kanta-autotarkistettuja joissa muutosprosentti yli 35.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎