Originally posted by kari@p
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)
Collapse
X
-
-
-
tyhmänä kysyy hän
entä jos tehot ei nouse? (e30/320) onko kellää kokemusta mitä on vastaus?
Leave a comment:
-
-
Kokemuksia haetaan täälläkin s50b32 koneesta.
Remmitys vakavasti harkinnassa...Eihän tosta panssarivaunusta ole mihinkään vakiotehoisena.
Eli mitähän männät ja kanget tykkää paineistamisesta noilla puristuksilla?
Hirveitä paineita ei kestä, mutta kertokaas mitä tehoja ollaan vakio alakerralla saatu aikaiseksi. Vaikka sitten privana jos ei kiinnosta huudella julkisesti.
Noista jenkkifoorumeista ei paljon apua ole kun ajelevat naurettavilla puristussuhteilla
Kaikki linkit ym tieto kiinnostaa.
Leave a comment:
-
-
Laitetaanpas vähän mielipiteitä myös s-sarjan (M) moottoreiden ahtamisesta.
Onko olemassa mitään kohtuu "järkevää" tapaa ruveta ottamaan m3:sen 3litraisesta tehoja irti?
Valmiita ahdin settejä löytyy niin remmi kuin -pakokaasuahtimilla ainakin tuolta saksan maalta. Tunnetuimpia paketteja löytyy varmaankin www.da-motorsport.com -sivulta. Paketin osat ovat laadukkaita ja hinnat myös odotetun korkealla. Kumpaa ahdinta itse suosisitte ja miksi?
Kokemuksia turbotetuista ämmäläisitä ei varmaankaan paljoa ole, koska siihen ei taida olla kellään tarvetta. Keskustelua pystyyn niin ehkäpä joku siihen vielä OIKEASTI ryhtyy
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostE-bay:stä löyty ainakin joku turbosetti (m20 myllyyn). Laatu vaan ei taida olla kovin hyvä dnsf.net foorumilla oli "testi" nissaniin s13:en. Reijät ei passannu ja muutekin ahtimen laatu todella surkea, liimaliitoksia ja jotain aivan uskomattomia valmistusvirheitä.
ja jos plaatu tuota luokkaa niin..mutta jos jollain pyörii nurkissa M30:sen Mosselmansetti niin voisin olla kiinnostunut.
Eikös nuo mosselmanit olleet TUV hyväksyttyjä eli voi laittaa vähäpäästöiseksi merkittyynkin ilman että joutuu VTT:n testiin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MTV View PostOnko tiedossa että vieläkö joku firma tuo maahan näitä vanhan koulukunnan
Mosselmanin valmiita turbosettejä bemuihin?
Leave a comment:
-
-
Muistakaas M3 ja 325 on eri mallisarjaa. Eli jos tarkoitat 328 tekniikkaa (2,8) niin kannattaa selvittaa onko suuria eroja alustassa ja jarruissa. Tuskin on... Eli koneen saa muistaakseni vaihtaa 10% iskultaan suurempaan ja 20% tehokkaampaan, mikä tässä tapauksessa tulisi olemaan vertailu kohteena 328. Eli jos alusta ja jarrut vastaavat näissä yksiin niin koneen saa mutoskatsatettua helposti.(kannattaa tarkistaa konttorilta)
Sit sellainen vinkki että jos kyseiseen hommaan rupea niin laita siitä 2,5 imusarja siihen 2,8. Itsellä ei kokemusta,mutta huhut kertovat että lastulla(penkissä säädetyllä) ja 2,5 imusrjalla tehon lisäys on todella huomattava!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sparkyy View PostEi kyl tähän aiheeseen niin täydellisesti sovi..
huomenta, vähän kerkesin jo lukea noita sivuja ja aattelin itsekysyä..
Miten on jos laittaisin e36 325i runkoon m3 tekniikan 2.8 niin elikkä...
ainakin laatikko,kone+apulaitteet?
Entä jarrut? Joudunko vaihtamaan niitä?
Aloitetaan vaikka näistä..
Leave a comment:
-
-
Onko tiedossa että vieläkö joku firma tuo maahan näitä vanhan koulukunnan
Mosselmanin valmiita turbosettejä bemuihin?
Leave a comment:
-
-
Ei kyl tähän aiheeseen niin täydellisesti sovi..
huomenta, vähän kerkesin jo lukea noita sivuja ja aattelin itsekysyä..
Miten on jos laittaisin e36 325i runkoon m3 tekniikan 2.8 niin elikkä...
ainakin laatikko,kone+apulaitteet?
Entä jarrut? Joudunko vaihtamaan niitä?
Aloitetaan vaikka näistä..
Leave a comment:
-
-
Turbotus
Itsellä auto on katsastettu ahtimelle ja tehot on merkitty otteeseen 180kw/0.6bar. Katti on mutta se on tyhjennetty. Eikä ole tavinnut todistaa että se toimii. Mitään jarruja yms. osia ei ole vaihdettu. Riitti kun vein dynolapun ja laput että 535:ssa on samat jarrut jonka mukaan tehot tuli. Normaalisti jos kytkin olis tehonmittauksessa pitänyt niin ahtopaineeksi olis tullu jotai alle 0.2baria. Eli oli ihan hyvä kun se luisti mittauksessa. Käytössä on ollut 0.85bar jolla tehot on n.350hv ja 440nm. Ja auto on siis E34 525 m50b25koneella johon on vaihdettu 390cc suuttimet,ahdin schwitzer s2bg 60mm pakopesällä ja 50mm imupuolella(mikä on liian pieni, tulossa on suurennos 54mm sitten joskus),Itsetehty pakosarja, cooleri, 3" ahtoputkisto, 3" itsetehty pakoputki simonsin läpivirtaavalla välivaimentajalla ja itsetehdyllä loppuvaimentajalla. Kytkimenä on tällähetkellä m3:sen vauhtipyörä sachsin kisa-asetelmalla ja m5:sen 6-lapaisella sintterillä. Lastu on ohjelmoitu Karalalla.Sitten joskus kun sais toteutettua tuon imupuolen suurennoksen niin lastu täytyy tietysti käydä ohjelmoimassa uudestaan. Katsastuksesta sen verran että jouduin soittelee n.15-20 eri katsastusasemalle ennenkuin löytyi semmonen mikä hyväksyi 535mallin vertailuautoksi. Eikä nekään olis hyväksyny muuten mutta ne ei tienny että 540 on tehty. Moni asema olis hyväksyny paketin jos olis ollut ne 540:sen jarrut. Monella asemalla taas olis vaatinu VTT:n testin koska niiden mielestä auto on vähäp. koska autossa on katti vaikka ei merkintää vähäpäästöisyydestä. Yhdellä asemalla vaadittiin alustanosia samaksi kun 540:ssä. Kun kysyin mitä kaikkea he vaatii että vaihtaisin niin vastaus oli ettei he tiedä, selvitä itse.. Eli kannattaa kysellä eri asemilta antaako ne lupaa muutoskatsastukseen. Näkyy olevan hyvin vaihtelevia mielipiteitä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MTV View PostMoi,
sellaista ihan yleistä, että mites tuollaisessa 535:ssa (e34) muut paikat
kestää sellaisia n. reilun 300 hv:n tehoja, tuleeko ongelmia?
Leave a comment:
-
-
Moi,
sellaista ihan yleistä, että mites tuollaisessa 535:ssa (e34) muut paikat
kestää sellaisia n. reilun 300 hv:n tehoja, tuleeko ongelmia?
Leave a comment:
-
-
Pitääkö olla ABS?
Entäs kanta-autona on 320 25,5,87... 325 tekniikalla. Siis on leimattu kyseiselle tekniikalle ja kiinnoistas tietää että vaatiiko se ne ABS jarrut ku tulee turbo mukaan kuvioihin? Olen lukenut vähän ristiriitaisia kommentteja asiasta. Käsittääkseni ei, vaan juuri nämä mallisarjan(tässä tapauksessa 325 jarrut, alusta jne jne... riittää) Varmaan riittää se normi päästömittaus koska kanta-auto on rekisteröity ennen sitä 1,7,87 eli ei tarvi kattia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Markus-Tämmönenkin löyty.
Onko tohon 20% sääntöön tullu hovista päätöksiä... Vai meneekö toisilla konttoreilla se läpi vaikka auto ei olisikaan se mallisarjan tehokkain?
Eli, jos turbotan esim. E30 320:sen niin, että tehot ei nouse yli 20 %, tarviiko vaihtaa jarruja?
Kokemuksia, faktaa?
eikö se nyt ole niin että jos sun 320:n tehot nousee yhtään niin pitää olla 325 jarrut, ja tolpat, ja perä, ja vetarit, ja mitä vielä? niin, takatukivarret. sitten saa olla 170:n hepan päälle 20% eli 204 yhteensä...
eli vain mallisarjan tehokkaimpaan (325) voidaan lisätä 20% tehoja (katsastukseen menevään dynolappuun)
Leave a comment:
-
Leave a comment: