Originally posted by Bimmero
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)
Collapse
X
-
Originally posted by s3nder View Postjos laitat Megasquirtin niin kannata myös laitta hukkakipina(3x2 coilpack)325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMiksi? Kyllä se jakajakin riittää aika pitkälle, kun kaikki muukin on mallia helppo ja halpa niin ei ehkä kannata ylimääräistä hakata sytkäjärjestelmään ihan huvin vuoksi."Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-
e90 335i
Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia
Comment
-
-
Originally posted by Bimmero View PostEipä ole tuota jakajaakaan ...raakakone tuli ostettua.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostOnko se tuommonen pata? -> http://kuvablogi.com/nayta/2495891/"Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-
e90 335i
Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia
Comment
-
-
Nostetaas nyt tätäkin,kun en uutta viitti ruveta tekemään.
Elikkä mul on autona bmw 323 vm.84 johon on vaihdettu m50b25 ja ei ole vähäpäästöinen.
Elikkä mitä tarvii tehä,kun ajattelin pistää turbon kylkeen ja ajattelin että tehoa tulee olemaan sen 325 +20% eli yritetään saada siihen se 204 heppaa turbon kans. Mitä joudun vaihtamaan? Tässä ei ole ABS,joudunko laittamaan ABS tähän että saan sen kilpiin? Entä jos yritän katsastaa sen vaikka 250hp,mitä sitten joudun siihen vaihtamaan?
Niin ja onko 323 ja 325 jotain eroa alustassa?
Ja siis minua kiinnostaa vaan se,että mitä joudun tekemään että saan katsastuksesta läpi?
Tai voisiko joku kertoa,mitä on tehnyt kun on samanlaista laitetta katsastanut turbolle?
Comment
-
-
Originally posted by [-Make-] View PostNostetaas nyt tätäkin,kun en uutta viitti ruveta tekemään.
Elikkä mul on autona bmw 323 vm.84 johon on vaihdettu m50b25 ja ei ole vähäpäästöinen.
Elikkä mitä tarvii tehä,kun ajattelin pistää turbon kylkeen ja ajattelin että tehoa tulee olemaan sen 325 +20% eli yritetään saada siihen se 204 heppaa turbon kans. Mitä joudun vaihtamaan? Tässä ei ole ABS,joudunko laittamaan ABS tähän että saan sen kilpiin? Entä jos yritän katsastaa sen vaikka 250hp,mitä sitten joudun siihen vaihtamaan?
Niin ja onko 323 ja 325 jotain eroa alustassa?
Ja siis minua kiinnostaa vaan se,että mitä joudun tekemään että saan katsastuksesta läpi?
Tai voisiko joku kertoa,mitä on tehnyt kun on samanlaista laitetta katsastanut turbolle?
Hyrrä kylkeen, sopiva lappu penkistä ja muutoskatsastamaan. Toki kannattaa ens kysyä konttorilta mielipidettä misä meinaat katsastaa, valitettavasti vieläkin tuntuu jotkin konttorit olevan aika ulalla näiden muutoskatsastusten kanssa.
Comment
-
-
Olis pari kysymystä vielä.
Elikkä tukeeko motronic isompia suuttimia? Eli jos vaihdan ton m50b25 vakio suuttimet vaikka 440cc suuttimiin niin ymmärtääkö se niitä?
Sitten toinen esim. jos pistän isommat suuttimet,boksin millä voi säätää seossuhdetta ja sitten toisen boksin millä pystyy säätämään sytytystä niin onko mahdollista saada ahdettua m50b25 toimimaan tollasella kokoonpanolla?
Niin ja tiedän kyllä että mega,tatech,hestec yms. on kyllä parempia,mutta haluan nyt tietää onko tollasella kokoonpanolla mahdollisuus saada konetta toimimaan kunnolla?
Joten olisiko mahdollista että vastaisitte kysymyksiini,ettekä rupeaisi selittelemään kuinka paljon parempia kaikki muut on.
Comment
-
-
Originally posted by [-Make-] View PostElikkä tukeeko motronic isompia suuttimia? Eli jos vaihdan ton m50b25 vakio suuttimet vaikka 440cc suuttimiin niin ymmärtääkö se niitä?
Originally posted by [-Make-] View PostSitten toinen esim. jos pistän isommat suuttimet,boksin millä voi säätää seossuhdetta ja sitten toisen boksin millä pystyy säätämään sytytystä niin onko mahdollista saada ahdettua m50b25 toimimaan tollasella kokoonpanolla?
Piggyback-laitteilla homma onnistuu, mutta vaatii tietotaitoa. Laitteita on esim. AEM:illa, Dastekilla, Haltechilla ja monella muulla. Laitteet maksaa suunnilleen yhtä paljon kuin "oikeat" moottorinohjaukset mutta ovat yleensä helpompia asentaa. Säätäminen on työläin vaihe.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Muuten mikäs se juttu on mihin törmäsin voorumil mut en löydä enää mistää et ku joku on säätänyt m20 motronicista jotain vissii kampuran asentoanturia tms. niin saanut sytkää myöhäsemmälle tai aikasemmalle..
Onko tuossa mitää perää? :thinkMe ollaan jo eellä
nyk. Top Sickret
BMW ex.
E34 M5
E36 325 Cabriolet
E30 325 IX
E34 520i Turbo
E34 525i
E30 320i
E21 320i
E21 323i
E21 315/320
E10 2002 Yellow
Comment
-
-
Originally posted by Thuuning View PostMuuten mikäs se juttu on mihin törmäsin voorumil mut en löydä enää mistää et ku joku on säätänyt m20 motronicista jotain vissii kampuran asentoanturia tms. niin saanut sytkää myöhäsemmälle tai aikasemmalle..
Onko tuossa mitää perää? :think
Comment
-
-
Originally posted by bmw525tds View PostMitenhän toi m50b20 koneen turbotus onnistuu? Lähinnä sitä ajattelin että pitääkö moottorinohjaus yksikkö vaihtaa jos tavoitellaan n.20-40hv lisätehoja.. ja joutuuko tekemään mitään muuta muutoksia?
Montako kertaa se pitää sanoa että jos muutetaan vakiomoottorin hengitystä jollain tavalla paremmaksi niin ohjainyksikköön pitää ohjelmoida uudet kartat (="lastu") tai vaihtaa ohjemoitava moottorinohjaus. Ja BMW:n tapauksessa vaihtaa isommat suuttimet, koska vakiosuuttimet on surkean kokoiset.
Kyllähän turbon voi viskata kylkeen ja jollain tavalla sen saa toimimaan mutta polttoaineseos on laihalla joka tarkoittaa että moottori nakuttaa ja sytytysennakko on pielessä joka tarkoittaa että se moottori nakuttaa vielä herkemmin. Nakutus = tuhoutunut moottori.
Hommaa ilokaasusarja jos haluat hetkellistä tehonlisäystä. Niissä tulee kaikki tarvittava ja (lähes)joka jannu asentaa semmosen.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
Comment