soitin akelle tänää ni sano et se ei välttämättä oo vähäpäästöinen vaikka siellä katti onki?? mistä näistä tietää, pitäis kuulemma jyväskylään soittaa et jos niillä olis tieto siellä ku on ensi rekisteröinti suomeen vasta 4/09
lainataas vähä tätä topiccia! mulla on e34 M5 mut mistä saan selville onko se vähäpäästöinen vai ei?? oon soittanu akelle, katsastuksee ja trafilta yrittäny saada tietoa mut kukaa ei tunnu tietävän. auto on vuosimallia 90. akella sano vaan että katti siellä on mut ei lue mitää vähäpäästöisyydestä
Oli vähäpäästöinen tai ei, siitä ei ole nykyotteissa mainintaa.
Hanki käsiisi viimeisin katsastuslappu tai vie konttorille pakokaasutestiin, raja-arvoista näkee onko vähäpäästöinen.
Eikä tarkoita. Riippuu asemasta miten sen tulkitsevat.
Riippuuko se myös sitten saman logiikan mukaan poliisiasemasta miten lakia tulkitaan eri puolella Suomea? Esim. onko 0.6 promillen humalassa ajaminen laitonta Kempeleellä mutta ok Laitilassa?
Eli tarkoitan vaan sanoa että on hyvä erottaa asiat "leimattu" ja "laillinen". Samaa lakikirjaa ja määräyksiä ne kaikki konttorit lukevat. Välillä hyvä, välillä huono että tekevät niistä omia tulkintojaan. Jos haluaa tosissaan laillisen paketin ja oikeita vastauksia niin ne saa Trafilta. Jos inssi konttorilla alkaa mussuttaa vastaan niin kannattaa pyytää olemaan yhteydessä Trafiin, toki olettamuksella että ei itse ole tehnyt välissä vääriä tulkintoja Trafin lausunnoista.
hei kertokaas miten se meni, kun muistan jossakin nähneeni jonkun taulukon missä oli ennen 1989, 1991 ja 1993 ne lakisäädökset miten autoa saa ahtaa? Siinä oli muistaakseni että jotenkin 1.1.1993 ja sen jälkeen käyttöönotetut ei melkeen mitenkään tjsp..:think
-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Riippuuko se myös sitten saman logiikan mukaan poliisiasemasta miten lakia tulkitaan eri puolella Suomea? Esim. onko 0.6 promillen humalassa ajaminen laitonta Kempeleellä mutta ok Laitilassa?
Eli tarkoitan vaan sanoa että on hyvä erottaa asiat "leimattu" ja "laillinen". Samaa lakikirjaa ja määräyksiä ne kaikki konttorit lukevat. Välillä hyvä, välillä huono että tekevät niistä omia tulkintojaan. Jos haluaa tosissaan laillisen paketin ja oikeita vastauksia niin ne saa Trafilta. Jos inssi konttorilla alkaa mussuttaa vastaan niin kannattaa pyytää olemaan yhteydessä Trafiin, toki olettamuksella että ei itse ole tehnyt välissä vääriä tulkintoja Trafin lausunnoista.
Ei vaan joillakin asemilla kolmitoimikatalysaattori tulkitaan automaattisesti vähäpäästöiseksi vaikka auto ei välttämättä ole sellainen. Itsellä on sellainen e34 525. Kysyin konttorilta että voiko sitä ahtaa niin tarkistivat tietokoneelta että löytyykö ruksia kohdasta vähäpäästöisyys ja ei löytynyt niin sanoivat että voi ahtaa ilman pussitestiä vaikka rekisteriotteessa lukee kolmitoimikatalysaattori. Katti luonnollisesti tarvii olla ja muut tarvittavat muutokset ja paperit niistä. Yhden e34sen olen jo aiemmin muutoskatsastanut ahtimelle ja siinä oli sama homma.
Last edited by 525TurboIC; 31-01-2012, 06:48.
Reason: tarkennusta...
Garrettin kotisivuilla on tuommoinen ahtimenvalinta-sovellus, mutta parempi opetella heti aluks lukemaan kompurakarttoja ja plottaamaan ilmamääriä/painesuhteita sinne.
Garrettin kotisivuilla on tuommoinen ahtimenvalinta-sovellus, mutta parempi opetella heti aluks lukemaan kompurakarttoja ja plottaamaan ilmamääriä/painesuhteita sinne.
Ok.Kyllä tässä tosiaankin on opeteltavaa ja opittavaa...Kiitoksia!
Tarkoitus ahtaa maltillisilla tehoilla. Saako tuon katsastettua vakiotehot +20% vai onko tuo +20% aina VAIN mallisarjan tehokkaimpaan.
Entä voiko verrata esim. 318i jossa 105hv? Tai 320i jossa 129hv?
Ja siksi kyselen kun yritän keksiä keinoa olla vertaamatta 325i jolloin vaatisi myös abs-jarrut.
No miksi sitä ei voi verrata siiten vaikka tohon 320i, mutta sen 129hv, EI VOIS lisätä sitä +20%. Eli käytännössä sulla taarttee olla silloin 128hv penkkilappu. 130hv, tarvit 325i alustan. Näin olenasian itse tulkkinnut, jos olen väärässä joku muu koraa, mutta mun mielestä menee näin.
No miksi sitä ei voi verrata siiten vaikka tohon 320i, mutta sen 129hv, EI VOIS lisätä sitä +20%. Eli käytännössä sulla taarttee olla silloin 128hv penkkilappu. 130hv, tarvit 325i alustan. Näin olenasian itse tulkkinnut, jos olen väärässä joku muu koraa, mutta mun mielestä menee näin.
Joku joskus sanonu vaan, että verrataan aina mallisarjan tehokkaimpaan, mutta en ihan uskonut.
90hv vakiona, joten ei varmaan tuota vaikeuksia tuo 128hv pikkugarretilla.
E30 316 M42TBO -87 BMW 1502 Turbo -77
''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''
Comment