Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tero_92
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 67
    • Kaustinen


    Onkohan kenelläkään kokemuksia tämmöisen pakosarjan toimivuudesta?
    Purussa e39 530d -00
    kysele rohkeasti! lähes kaikki osat tallella

    Comment

    • r.w.
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2510
      • Länsirannikko

      Originally posted by Tero_92 View Post

      Onkohan kenelläkään kokemuksia tämmöisen pakosarjan toimivuudesta?
      Mitä tarkoitat toimivuudella? Kai siitä pakokaasu läpi virtaa.

      Ensitöiksi saa todennäköisesti ajaa tasopinnan suoraksi koneistamossa, sarjan design ei ole ihan paskin mahdollinen, mutta hyvin lähelle pääsee.
      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

      Comment

      • Tero_92
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 67
        • Kaustinen

        [QUOTE=r.w.;2756005]Mitä tarkoitat toimivuudella? Kai siitä pakokaasu läpi virtaa.

        lähinnä nuo putkien mitat mietityttää :think
        Purussa e39 530d -00
        kysele rohkeasti! lähes kaikki osat tallella

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          Originally posted by Tero_92 View Post

          lähinnä nuo putkien mitat mietityttää :think
          Putkien mitathan on ihan perseestä, mutta uskoisin että toimii siinä käytössä mihin tuollaiset on suunniteltu (budjettiluokan hillittyyn ahtamiseen).

          Mutta suurempana ongelmana tuossa pidän sitä, että hyvin paljon tulee netissä juttua vastaan tärinästä aiheutuneita murtumia saumojen vierestä. Ja sitten tietysti tuo tasopinnan suoruus saattaa heittää reippaastikkin.

          Comment

          • duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10501
            • Saaressa

            Originally posted by Micce///M View Post
            Putkien mitathan on ihan perseestä, mutta uskoisin että toimii siinä käytössä mihin tuollaiset on suunniteltu (budjettiluokan hillittyyn ahtamiseen).

            Mutta suurempana ongelmana tuossa pidän sitä, että hyvin paljon tulee netissä juttua vastaan tärinästä aiheutuneita murtumia saumojen vierestä. Ja sitten tietysti tuo tasopinnan suoruus saattaa heittää reippaastikkin.
            Kyllä se siellä kestää.. Muutaman tukiraudan kun hitsuuttelee niin nou problemo antaa mennä vaan.. Nuuka tilaa ebaysta samanmoisen ja säästää muutaman egen.

            duke's garage:
            Suzuki R50
            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
            S38 S54 S62

            instagram: _duuk

            Comment

            • J. Kuusisto
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 860
              • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

              Kokemusta on 1000km ajalta. Laipan tasossa tosiaan heittoa 1-2mm. "Ahdin taakse ja alas"-tyylillä sopii pulttien reiät hyvin, mutta "eteen ja ylös"-mallisesti ei pulttijako natsaa täysin..
              e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
              e28 M535i -85

              Comment

              • ROne
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 468
                • 90850

                Mikähän kestävyys tällä tinamöykyllä sitten on? Onko kukaan tohtinut kokeilla?
                sigpic
                e24 635csi

                Ex e39 530i touring
                Ex e36 325i coupe ratalelu
                Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
                Ex e39 528i
                Ex e36 320i
                Ex e36 "328i" cab Individual
                Ex e46 330xi

                Comment

                • anttiroisto
                  BTCF Member
                  • Feb 2011
                  • 91
                  • kalajoki

                  turbo moottori?!?

                  kummat männät kestää enemmä ahto painetta m50 b25 vai m20 b25?
                  onko m50 b20 ja m20 b20 kiertokanget saman pituiset? ja kummat kestävämmät?

                  moottori siis m20. kumpi kansi parempi aateltuna b25, b20 aateltuna poraamista?

                  sitten ois hakusessa m21 b24 kampi akseli vai käykö muistaki diisseleistä?
                  kun kaverilla olis b omegan moottori yli määräsenä?
                  käyttis
                  e46 touring 320d

                  projectit

                  -e28 520 -83

                  Exät:
                  E30 318 -88
                  E36 318 -97 touring, 320 -91 sedan ,320 touring -97,325 coupe msport
                  e34 525-88, 518 -92
                  e39 530d m-sport touring -01

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Originally posted by anttiroisto View Post
                    kummat männät kestää enemmä ahto painetta m50 b25 vai m20 b25?
                    onko m50 b20 ja m20 b20 kiertokanget saman pituiset? ja kummat kestävämmät?

                    moottori siis m20. kumpi kansi parempi aateltuna b25, b20 aateltuna poraamista?

                    sitten ois hakusessa m21 b24 kampi akseli vai käykö muistaki diisseleistä?
                    kun kaverilla olis b omegan moottori yli määräsenä?
                    Toinen kestää enemmän kuin toinen, mutta vaikea sanoa kumpi on toinen. Eli kuka tietää vanhoista romuista. Niin ja ahtopaine sinänsä ei riko mitään (tai no, ehkä ahtimen).

                    Ei ole samanpituiset.

                    Ja mitä ajattelit porata kannesta, riippuu aivan siitä?

                    Multa löytyy kampura.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1278
                      • Kokkola

                      Originally posted by anttiroisto View Post
                      kummat männät kestää enemmä ahto painetta m50 b25 vai m20 b25?
                      Molemmat varmasti kestää jos säädöissä. m20 männät pehmeempiä / m50 männät kovempia, joten m50 männät ei kestä nakutusta niin paljoo ku m20. m50 männissä männänlaki ohuempi joten sitä ei kannattane juuri sorvailla, jos ny yleensäkkään kannattaa laskee puristuksia vakiosta ....

                      Comment

                      • anttiroisto
                        BTCF Member
                        • Feb 2011
                        • 91
                        • kalajoki

                        Originally posted by Jasu View Post
                        Toinen kestää enemmän kuin toinen, mutta vaikea sanoa kumpi on toinen. Eli kuka tietää vanhoista romuista. Niin ja ahtopaine sinänsä ei riko mitään (tai no, ehkä ahtimen).

                        Ei ole samanpituiset.

                        Ja mitä ajattelit porata kannesta, riippuu aivan siitä?

                        Multa löytyy kampura.
                        aatelin kanavia avartaa ja ventiilit vaihtaa

                        paljon hintaa kampuralla?
                        käyttis
                        e46 touring 320d

                        projectit

                        -e28 520 -83

                        Exät:
                        E30 318 -88
                        E36 318 -97 touring, 320 -91 sedan ,320 touring -97,325 coupe msport
                        e34 525-88, 518 -92
                        e39 530d m-sport touring -01

                        Comment

                        • Ezpej
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2012
                          • 252
                          • Pilkanmaan ylipaineistaja

                          onko kellää tietoa tai kokemusta motronicista johon asennettu MS prossu?
                          kuinka pätevä se todellisuudessa on?

                          Comment

                          • MiKqsu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2010
                            • 404
                            • Turku

                            = kdfi? Mitä lueskellut niin hyvä vehje paitsi komponenttien vaihtaminen vaikeaa kun on kasattu kiinatyyliin tms?
                            sigpic

                            Comment

                            • Mörökölli
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 1735
                              • Turku

                              Mikä maali turboahdetun pakosarjaan? Black satin on juu hyvä vaihtoehto, mutta mitä tehdä jos haluaakin hopean värisen pakosarjan?

                              Kokemuksiin perustuvaa tietoa kellään?
                              www.nenifab.com

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                Originally posted by Mörökölli View Post
                                Mikä maali turboahdetun pakosarjaan? Black satin on juu hyvä vaihtoehto, mutta mitä tehdä jos haluaakin hopean värisen pakosarjan?

                                Kokemuksiin perustuvaa tietoa kellään?
                                Ikävä kyllä kokemusta ei vielä ole, mutta oletko käynyt läpi Tech Linen vaihtoehdot?
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎