Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bansku
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2011
    • 1493
    • Savo

    Originally posted by mazajns View Post
    Eli kaverisi autossa on mekaanisesti toimiva by-passi joka ohittaa ahtimen. Sama asia.

    Kokonaan ilman by-passia/dumppia tuollainen remmi vehje on aika jännä ajettava... Kaasuläpän takana on kokoajan "täysi paine". Kaasupoljin on kuin on-off katkaisin. Pienikin kaasun avaus= läppä kokonaan auki vakiossa.
    eli onko tuollainen korvattavissa dumpilla tai kierrättävällä by-passilla, saisi ahtoputkistosta päivitettyä huomattavasti järkevämmän ensi talvena mahdollisesti tulevien muutoksien aikana.

    Comment

    • mazajns
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 511
      • Joensuu

      Originally posted by Bansku View Post
      eli onko tuollainen korvattavissa dumpilla tai kierrättävällä by-passilla, saisi ahtoputkistosta päivitettyä huomattavasti järkevämmän ensi talvena mahdollisesti tulevien muutoksien aikana.
      On tietysti mutta esim marko84: projektia jos luet niin jostain syystä hänkin taitaa käyttää kaasuläpästä tehtyä bypassia nykyään. Tahtoo nuo mäntätoimiset olla aika pieniä kooltaan ja sitten ahdistaa ja aiheuttaa kuormaa turhaan.

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11079
        • Oulu

        Mistähän saisi hommattua uuden tiivisteen hukkaportin varteen. Kiinankopiossa, kun oli väärän kokokoinen tiiviste:


        Koittanu tässä tunnin googlailla, mutta ei ole löytynyt. Jännä että noihin merkkituotteisiin (turbosmart, tial jne.) ei saa edes mitään korjauskittejä. Toki ihan joku yleismallinen tiiviste tohon kans kävisi, mutta mitähän materiaalia tuo lienee. Tuntuu ehkä grafiitilta, mutta aika heikosti mitään grafiitti o-renkaitakaan löytyy.

        Turbosmartilta saa korjauskittiä, jossa on uusi venttiili, ohjuri ja tiiviste osanumerollaTS-0504-3006. Näyttäisi kuvien perusteella passaavan kopioonkin, mutta ainoa ongelma on hinta 120€.
        Last edited by Pazi88; 03-12-2014, 14:28.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          Eikä reklamointi auta?
          Eikö se uusi kuitenkin ollut?
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11079
            • Oulu

            Originally posted by Tonton View Post
            Eikä reklamointi auta?
            Eikö se uusi kuitenkin ollut?
            Itseasiassa tämä ei tullu edes mieleen Täytyypä pustää viestiä kkd:lle, kun sieltä tuo tulikin.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Tuning-Bmw
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 40
              • Uusikaupunki

              Olisi kysymys viisaammille. M20B25 kone joka tarkoitus turbottaa.

              Vakio 75 kampiakseli ja 84mm JE männät tulossa niin kysymys kuuluu että pitääkö laittaa 140 vai 135 kanget?

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Originally posted by Tuning-Bmw View Post
                Olisi kysymys viisaammille. M20B25 kone joka tarkoitus turbottaa.

                Vakio 75 kampiakseli ja 84mm JE männät tulossa niin kysymys kuuluu että pitääkö laittaa 140 vai 135 kanget?
                Riippuu siitä että minkälaiset männät olet tilannut.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • Tuning-Bmw
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 40
                  • Uusikaupunki

                  Siis nuohan on takomännät. Riippuuko ne veivit nyt siis puristuskorkeudesta vai mistä

                  Myyjän mukaan m20 tarkoitetut 84mm halkaisija, 22mm männäntappi ja puristuskorkeus 32.5. Muuta ei osannut sanoa

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Originally posted by Tuning-Bmw View Post
                    Siis nuohan on takomännät. Riippuuko ne veivit nyt siis puristuskorkeudesta vai mistä

                    Myyjän mukaan m20 tarkoitetut 84mm halkaisija, 22mm männäntappi ja puristuskorkeus 32.5. Muuta ei osannut sanoa
                    135mm veivit.

                    (edit. puristuskorkeus merkkaa, 140mm veiveillä se saisi olla max. ~29mm)
                    Last edited by Jasu; 20-04-2016, 10:10.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Tuning-Bmw
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 40
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by Jasu View Post
                      135mm veivit.

                      (edit. puristuskorkeus merkkaa, 140mm veiveillä se saisi olla max. ~29mm)
                      Tämä selvä. Kiittää ja kumartaa 😎

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎