Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cell
    replied
    Originally posted by anttiroisto View Post
    Tietääkseni ei tarvi edes muutoskatsastaa kun ei moottoritilavuus ei muutu
    Höpö höpö.

    Mitä väliä sillä on rinnastetaanko kannen vaihto moottorin vaihtoon jos olet sinne koko moottoria vaihtamassa? ABS:t tarvitsee jos vertailumallissa on aina abs.

    Leave a comment:


  • anttiroisto
    replied
    Originally posted by Ezpej View Post
    Kuinka isot siivet? pakopesän koko? vaikuttaa aikapaljon nuo. vertaa vähän muihin ahtimiin. En tiedä eroja mutta joku oli penkittänyt 400hp switzerin s2b, koneen kokoa en muista, muistaakseen alle 2l.


    Sitte itse olen mietiskellyt m5020 koneen kiskasemista tonne 520i e34 EI abs mallin koriin, mitenköhän onnistuu? jos oikein olen ymmärtänyt että, tarvisin abs jarrut jotta voin tehdä tommoset muutokset moottoriin, koska moniventtiilikansi rinnastetaan moottorin vaihtoon, am i right?

    Eikös e34 530 mallejakin ollut ilman abseja.
    Tietääkseni ei tarvi edes muutoskatsastaa kun ei moottoritilavuus ei muutu

    Leave a comment:


  • Ezpej
    replied
    Originally posted by anttiroisto View Post
    Paljoko hantuolla turbolla on teho tuotto?
    Olis tarkoitus semmonen laittaa m20b25 moottoriin saakohan tolla yli 350 hp?
    Kuinka isot siivet? pakopesän koko? vaikuttaa aikapaljon nuo. vertaa vähän muihin ahtimiin. En tiedä eroja mutta joku oli penkittänyt 400hp switzerin s2b, koneen kokoa en muista, muistaakseen alle 2l.


    Sitte itse olen mietiskellyt m5020 koneen kiskasemista tonne 520i e34 EI abs mallin koriin, mitenköhän onnistuu? jos oikein olen ymmärtänyt että, tarvisin abs jarrut jotta voin tehdä tommoset muutokset moottoriin, koska moniventtiilikansi rinnastetaan moottorin vaihtoon, am i right?

    Eikös e34 530 mallejakin ollut ilman abseja.
    Last edited by Ezpej; 03-11-2012, 15:01.

    Leave a comment:


  • anttiroisto
    replied
    swizer s2a

    Paljoko hantuolla turbolla on teho tuotto?
    Olis tarkoitus semmonen laittaa m20b25 moottoriin saakohan tolla yli 350 hp?

    Leave a comment:


  • Ezpej
    replied
    Originally posted by Jannuhuoleton View Post
    Mistähän löytyisi m50b25 koneeseen sopivaa turbopakosarjaa? Ja autona olisi e30? Tuohon ei ilmeisesti käy e36 tai e34 mallien sarjat? M20 sarjoja tuntuu löytyvän, mutta tuo uudempi kone vähän himoittaisi...

    m50 kone e30 korissa. onhan noita netissä, jos ei budjetista kiinni niin ota yhteys KKD motorsporttiin, ne kyllä tekee sulle viimisenpäälle

    Leave a comment:


  • Jannuhuoleton
    replied
    M50 palikkaa

    Mistähän löytyisi m50b25 koneeseen sopivaa turbopakosarjaa? Ja autona olisi e30? Tuohon ei ilmeisesti käy e36 tai e34 mallien sarjat? M20 sarjoja tuntuu löytyvän, mutta tuo uudempi kone vähän himoittaisi...

    Leave a comment:


  • tikkku
    replied
    Originally posted by Yazer View Post
    Mitenkäs, kun omassa e36 ensimmäinen käyttöönottopvä on rekisteriotteen mukaan 10.12.1990, eikä kateista/vähäpäästöisyydestä ole mitään mainintaa. Katti on kyllä paikallaan ja auto saksantuonti. Mitenkäs sitten tuon vähäpäästöisyyden kanssa kuitenkin, ollako vai eikö olla?


    jos ei ole kolmitoimi katalysaattorista merkintää niin tod näkösesti on ei vähäpäästöinen onhan vanhoissa jenkeissäkin alunperin katit.. ja joissain bensa hiluxeissakin..

    Leave a comment:


  • Ezpej
    replied
    no niimpä niin, eipä niitä karttoja ruveta tarkastelemaan.
    Mitäs vauhtipyörän pultteja olette käyttänyt m20 lievästi kevennetyssä vauhtipyörässä? Eikös vakiot mene?

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by [Max] View Post
    Tai imupuolen kuristimella, joka on mielestäni hienostuneempi tapa rajoittaa pänninkiä. Tokihan säädettävä ohjaus kannattaa olla jokatapauksessa, mutta pelkällä soosilla ja sytyllä tehon pelaaminen ales on oman filosofiani mukaan väärä keino. Kuristimella ongelmana se että mahdollisesti ylhäällä voi painua alipaineen puolelle, mutta eihän lapussa tarvitse koko ahtokäyråä näkyä, vain se mikä on ollut maksimi paine.
    Miksi väsätä kuristimia kun otetaan vaan yksi tai kaksi penkkivetoa poskelleen säädetyillä kartoilla? Ei tarkoitus ole kun saada se käyrä tietyn hv-luvun alle ja sitten laitetaan ne kohdalleen säädetyt takaisin. Kukaan ei millään todista että mitkä kartat penkkivedossa oli.

    Ja kaikki vain siksi että Suomen rakentelusäännöt on perseestä. Kaikessa muussa apinoidaan Ruotsalaisia systeemejä muttei autojen rakennemuutoksissa

    Leave a comment:


  • [Max]
    replied
    Tai imupuolen kuristimella, joka on mielestäni hienostuneempi tapa rajoittaa pänninkiä. Tokihan säädettävä ohjaus kannattaa olla jokatapauksessa, mutta pelkällä soosilla ja sytyllä tehon pelaaminen ales on oman filosofiani mukaan väärä keino. Kuristimella ongelmana se että mahdollisesti ylhäällä voi painua alipaineen puolelle, mutta eihän lapussa tarvitse koko ahtokäyråä näkyä, vain se mikä on ollut maksimi paine.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Ezpej View Post
    En sitte tiiä millä konstein penkittäjäkään pystyisi huijaamaan tehot lapulle.
    Säädettävällä moottorinohjausjärjestelmällä

    Leave a comment:


  • Ezpej
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Näin.

    Otteeseenhan yleensä merkitään myös ahtopaine joka jossain vaiheessa piti trafin (ent. ake) mukaan olla vähintään 0.5bar. Se kannattaa ruuvvata katsastuksen ajaksi otteen mukaiseksi ettei tule vittuilua...

    Mistään muusta eikä millään muulla katsuri pysty sanomaan mikä se turbo on jossei siinä sitten isolla lue "HOLSET". Tehossa sama homma. Jos sulla on lappu missä seisoo "150hv" niin ei se katsastaja sitä rullille vie vaikka voimaa sattuisi vähän enemmän löytymään.

    Edit: kokemukseni on eräästä ei-bemarista johon piti saada 107hv koneeseen 0.7bar ahdoilla xD

    Selvä kiitos.

    täytyy sitte se turbon lappu vaihtaa. Onneksi auto on jo katsastettu turbolle, vois olla vähän hankaluuksia saada teholappuun turbolla ku turbolla 0,5 ahdoilla 150hv. En sitte tiiä millä konstein penkittäjäkään pystyisi huijaamaan tehot lapulle.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Ezpej View Post
    turbosta metalli kilpi toiseen ja hymy korviin
    Näin.

    Otteeseenhan yleensä merkitään myös ahtopaine joka jossain vaiheessa piti trafin (ent. ake) mukaan olla vähintään 0.5bar. Se kannattaa ruuvvata katsastuksen ajaksi otteen mukaiseksi ettei tule vittuilua...

    Mistään muusta eikä millään muulla katsuri pysty sanomaan mikä se turbo on jossei siinä sitten isolla lue "HOLSET". Tehossa sama homma. Jos sulla on lappu missä seisoo "150hv" niin ei se katsastaja sitä rullille vie vaikka voimaa sattuisi vähän enemmän löytymään.

    Edit: kokemukseni on eräästä ei-bemarista johon piti saada 107hv koneeseen 0.7bar ahdoilla xD
    Last edited by Vauhtivaunu; 22-10-2012, 17:07.

    Leave a comment:


  • Ezpej
    replied
    Turbosta puheenollen, kuinka helppo laittaa isompi turbo ja viedä konttorille(hyväksytysti)?
    papereissa lukee että ..asennettu T04 turbo. tuohan ei käytännössä kerro yhtään mitään. Itellä ilmeisesti tehorajat 150hp. b20 ilman abs. teho rajaa ei ilmeisesti pysty nostamaan mitenkään ellei ole abs jarruja?
    vanhasta turbosta metalli kilpi toiseen ja hyvy korviin tai sitte vaan penkittämään?

    Leave a comment:


  • MiKqsu
    replied
    Jeesjees, ei olis ollut pahanhintainen. Osaatko heittää maksimi tuottoa tollaselle? Tuollasta kaveri oli m20b20 suunnittelemassa. Ensi epäilys ittellekki tuli ettei tuollasella kauheita taiota mut kiinnostus silti syntyi hinnan puolesta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎