Kierrättävää dumppiahan ne käyttää remmin kanssa. Toki map pohjasella mittauksella pelaa ulkoilmaan työntäväkin, mutta tosi vajakin kuulonen esim. tyhjäkäynnillä ja varsinkin moottorijarrulla, kun älytön puhina ja suhina käy.
Niissä missä ei oo dumppia, on sitten kaaduläppä ennen ahdinta (esim. jenkki v8:t joissa ahdin on imusarjan ja kaasuttimien välissä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)
Collapse
X
-
Vois se toimia ilman dumppia, jos mitoittaa ahtimen pyörintänopeuden hihnapyörän avulla sopivan pieneksi. En sitte osaa sanoa, kuinka paljon se myöhästyttää ahtojen nousua...se vois pilata koko homman jos on liian pieni ahdin. Ylävireinen siitä jokatapauksessa tulis, mutta loppujen lopuksi "mitoitus" on se taikasana.
Kaikista paras ois variaattoriveto, niinku jossain moottorikelkassa. Ei pyöris tyhjäkäynnillä.Last edited by sLedge; 16-10-2014, 11:22.
Leave a comment:
-
-
Kyllähän se eaton puskee ilmaa tyhjäkäynnilläkin, kun kaasuläppä kiinni. Vai meinaatko että toimis ilman dumppia koko vehje?
Noh mut koitetaan ja katotaan miten käykai sen jollaintapaa saa toimimaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Joma View PostVoiko boschilainen maffi olla painepuolella, m30 motronicista kyse?
Kaverin volvossa ainakin on pakokaasuahtimella maffi painepuolella, kun taas toisen kaverin kakskasissa maffi on ahtimen imupuolella.
Siksi mietin koska mekaanisella ahtimella tulossa, niin toimiiko ylipäänsä kone jos maffi mittaa paljon ilmaa ahdin imee ja tyhjäkäynnillä/pienellä kuormalla dumppi puhaltaa ulos ilmaa kokoajan.
Vai voiko suoraan pitää painepuolella vaan?
Sit tietty vaihtoehtona tehä kiertävä dumppi mikä päästää ilman ahtimen imupuolelle maffin jälkeen.
Ajattelin koittaa jättää maffin painepuolelle orkkis paikkaan.
Kai täällä nyt ihmisiä on ketä joskusmuinoin tämmöistä kokeillu.
Ulkoilmaan päästävä dumppi sekoittaa bensansyötön hetkellisesti aina ilmamassamittarin tapauksessa. Mitattu ilma ja ahtimella tuotettu energia karkaa harakoille. MAP, joka saa tiedon imusarjasta reagoi tähän välittömästi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostHerää kysymys Joma, että miks sie sen vakiomaffin haluat pitää? Eikai oo tulossa joku projekti, missä yritetään mennä berberi edellä puuhun vakioruiskulla?
Leave a comment:
-
-
Herää kysymys Joma, että miks sie sen vakiomaffin haluat pitää? Eikai oo tulossa joku projekti, missä yritetään mennä berberi edellä puuhun vakioruiskulla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sLedge View PostEiköhän se MAF tyyppinen mittari oo yleensä siellä imupuolella. Ainaki vakio vehkeissä. Onko ne suunniteltu ylipaineelle?
MAP eli absoluuttisen paineen anturia käytetään painepuolella.
Kyllähän mä sen tiedostan että ne yleensä siellä ovat, muttei millään jaksais alkaa väsäämään mitään kiertävää bypassia mitä tuo systeemi sitten vaatii.
Ellei aivan pakko ole eikä toimi tuolla tavoin.
Leave a comment:
-
-
Eiköhän se MAF tyyppinen mittari oo yleensä siellä imupuolella. Ainaki vakio vehkeissä. Onko ne suunniteltu ylipaineelle?
MAP eli absoluuttisen paineen anturia käytetään painepuolella.
Leave a comment:
-
-
Voiko boschilainen maffi olla painepuolella, m30 motronicista kyse?
Kaverin volvossa ainakin on pakokaasuahtimella maffi painepuolella, kun taas toisen kaverin kakskasissa maffi on ahtimen imupuolella.
Siksi mietin koska mekaanisella ahtimella tulossa, niin toimiiko ylipäänsä kone jos maffi mittaa paljon ilmaa ahdin imee ja tyhjäkäynnillä/pienellä kuormalla dumppi puhaltaa ulos ilmaa kokoajan.
Vai voiko suoraan pitää painepuolella vaan?
Sit tietty vaihtoehtona tehä kiertävä dumppi mikä päästää ilman ahtimen imupuolelle maffin jälkeen.
Ajattelin koittaa jättää maffin painepuolelle orkkis paikkaan.
Kai täällä nyt ihmisiä on ketä joskusmuinoin tämmöistä kokeillu.Last edited by Joma; 14-10-2014, 21:10.
Leave a comment:
-
-
kumpi moottori kannattaa laittaa m50b20(liekkirenkailla) vai m20b25(m50vanos männillä ja non vanos kangilla?+liekki renkaaat) ? ahdin olis wr 560 kummassa soveltus paremmin?Last edited by anttiroisto; 18-12-2013, 17:14.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Make H. View PostTokkopa niihin kannattaa koskea sorvailumieles ollenkaan. Jos menee samanlailla puristukset ku "isoveljessä" b25:ssa niin non-vanos puristukset 10.0 ja vanos 10,5....en tästä kyllä varma oo mutta 10-11 välillä kuitenki. Mihin alle ysin puristuksia tarvit
:think?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by anttiroisto View Posttietääks joku pystyykö m50b20 non vanos mätiä sorvata? palioko? ja pitääkö paikkansa että puristus suhde vakiona on 10.5 ? saisko ees mäntiä sorvaamalla alle ysin puristuksia?. Mihin alle ysin puristuksia tarvit
:think?
Leave a comment:
-
-
tietääks joku pystyykö m50b20 non vanos mätiä sorvata? palioko? ja pitääkö paikkansa että puristus suhde vakiona on 10.5 ? saisko ees mäntiä sorvaamalla alle ysin puristuksia?
Leave a comment:
-
Leave a comment: