Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Kierrättävää dumppiahan ne käyttää remmin kanssa. Toki map pohjasella mittauksella pelaa ulkoilmaan työntäväkin, mutta tosi vajakin kuulonen esim. tyhjäkäynnillä ja varsinkin moottorijarrulla, kun älytön puhina ja suhina käy.

    Niissä missä ei oo dumppia, on sitten kaaduläppä ennen ahdinta (esim. jenkki v8:t joissa ahdin on imusarjan ja kaasuttimien välissä.

    Leave a comment:


  • sLedge
    replied
    Vois se toimia ilman dumppia, jos mitoittaa ahtimen pyörintänopeuden hihnapyörän avulla sopivan pieneksi. En sitte osaa sanoa, kuinka paljon se myöhästyttää ahtojen nousua...se vois pilata koko homman jos on liian pieni ahdin. Ylävireinen siitä jokatapauksessa tulis, mutta loppujen lopuksi "mitoitus" on se taikasana.

    Kaikista paras ois variaattoriveto, niinku jossain moottorikelkassa. Ei pyöris tyhjäkäynnillä.
    Last edited by sLedge; 16-10-2014, 11:22.

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Kyllähän se eaton puskee ilmaa tyhjäkäynnilläkin, kun kaasuläppä kiinni. Vai meinaatko että toimis ilman dumppia koko vehje?

    Noh mut koitetaan ja katotaan miten käy kai sen jollaintapaa saa toimimaan.

    Leave a comment:


  • sLedge
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Voiko boschilainen maffi olla painepuolella, m30 motronicista kyse?

    Kaverin volvossa ainakin on pakokaasuahtimella maffi painepuolella, kun taas toisen kaverin kakskasissa maffi on ahtimen imupuolella.

    Siksi mietin koska mekaanisella ahtimella tulossa, niin toimiiko ylipäänsä kone jos maffi mittaa paljon ilmaa ahdin imee ja tyhjäkäynnillä/pienellä kuormalla dumppi puhaltaa ulos ilmaa kokoajan.

    Vai voiko suoraan pitää painepuolella vaan?

    Sit tietty vaihtoehtona tehä kiertävä dumppi mikä päästää ilman ahtimen imupuolelle maffin jälkeen.

    Ajattelin koittaa jättää maffin painepuolelle orkkis paikkaan.

    Kai täällä nyt ihmisiä on ketä joskusmuinoin tämmöistä kokeillu.
    Varmaan tyhmä kysymys, mutta miksi dumpin pitäisi olla niin löysällä, että se päästää kokoajan (tyhjäkäynnilläkin) paineen karkuun? Sen tarkoitushan on vapauttaa paineisku, joka aiheutuu kaasuläpän sulkeutumisesta ettei se osu kompressorin siipiin.

    Ulkoilmaan päästävä dumppi sekoittaa bensansyötön hetkellisesti aina ilmamassamittarin tapauksessa. Mitattu ilma ja ahtimella tuotettu energia karkaa harakoille. MAP, joka saa tiedon imusarjasta reagoi tähän välittömästi.

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Herää kysymys Joma, että miks sie sen vakiomaffin haluat pitää? Eikai oo tulossa joku projekti, missä yritetään mennä berberi edellä puuhun vakioruiskulla?
    Kaveriporukassa toiminut ihan hyvin nää vakioruiskut, en näe syytä miksei minunkin satasen talvipommissa toimis?

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Herää kysymys Joma, että miks sie sen vakiomaffin haluat pitää? Eikai oo tulossa joku projekti, missä yritetään mennä berberi edellä puuhun vakioruiskulla?

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Originally posted by sLedge View Post
    Eiköhän se MAF tyyppinen mittari oo yleensä siellä imupuolella. Ainaki vakio vehkeissä. Onko ne suunniteltu ylipaineelle?

    MAP eli absoluuttisen paineen anturia käytetään painepuolella.

    Kyllähän mä sen tiedostan että ne yleensä siellä ovat, muttei millään jaksais alkaa väsäämään mitään kiertävää bypassia mitä tuo systeemi sitten vaatii.

    Ellei aivan pakko ole eikä toimi tuolla tavoin.

    Leave a comment:


  • sLedge
    replied
    Eiköhän se MAF tyyppinen mittari oo yleensä siellä imupuolella. Ainaki vakio vehkeissä. Onko ne suunniteltu ylipaineelle?

    MAP eli absoluuttisen paineen anturia käytetään painepuolella.

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Voiko boschilainen maffi olla painepuolella, m30 motronicista kyse?

    Kaverin volvossa ainakin on pakokaasuahtimella maffi painepuolella, kun taas toisen kaverin kakskasissa maffi on ahtimen imupuolella.

    Siksi mietin koska mekaanisella ahtimella tulossa, niin toimiiko ylipäänsä kone jos maffi mittaa paljon ilmaa ahdin imee ja tyhjäkäynnillä/pienellä kuormalla dumppi puhaltaa ulos ilmaa kokoajan.

    Vai voiko suoraan pitää painepuolella vaan?

    Sit tietty vaihtoehtona tehä kiertävä dumppi mikä päästää ilman ahtimen imupuolelle maffin jälkeen.

    Ajattelin koittaa jättää maffin painepuolelle orkkis paikkaan.

    Kai täällä nyt ihmisiä on ketä joskusmuinoin tämmöistä kokeillu.
    Last edited by Joma; 14-10-2014, 21:10.

    Leave a comment:


  • anttiroisto
    replied
    kumpi moottori kannattaa laittaa m50b20(liekkirenkailla) vai m20b25(m50vanos männillä ja non vanos kangilla?+liekki renkaaat) ? ahdin olis wr 560 kummassa soveltus paremmin?
    Last edited by anttiroisto; 18-12-2013, 17:14.

    Leave a comment:


  • Hammu
    replied
    Vaihda viinaan.

    Leave a comment:


  • anttiroisto
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Tokkopa niihin kannattaa koskea sorvailumieles ollenkaan. Jos menee samanlailla puristukset ku "isoveljessä" b25:ssa niin non-vanos puristukset 10.0 ja vanos 10,5....en tästä kyllä varma oo mutta 10-11 välillä kuitenki . Mihin alle ysin puristuksia tarvit:think?
    jos sais enempi ahtopainetta ettei kone nakuttas.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by anttiroisto View Post
    tietääks joku pystyykö m50b20 non vanos mätiä sorvata? palioko? ja pitääkö paikkansa että puristus suhde vakiona on 10.5 ? saisko ees mäntiä sorvaamalla alle ysin puristuksia?
    Tokkopa niihin kannattaa koskea sorvailumieles ollenkaan. Jos menee samanlailla puristukset ku "isoveljessä" b25:ssa niin non-vanos puristukset 10.0 ja vanos 10,5....en tästä kyllä varma oo mutta 10-11 välillä kuitenki . Mihin alle ysin puristuksia tarvit:think?

    Leave a comment:


  • 525TurboIC
    replied
    Miksi täytyy niin alhaiset puristukset saada?

    Leave a comment:


  • anttiroisto
    replied
    tietääks joku pystyykö m50b20 non vanos mätiä sorvata? palioko? ja pitääkö paikkansa että puristus suhde vakiona on 10.5 ? saisko ees mäntiä sorvaamalla alle ysin puristuksia?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎