hei pystysikö joku laskeen tai antaan ohjeet miten laskea puristus kuinka paksun kannentiivisteen tarvin että saa puristukse lähelle 8:sia moottori on m20 b25 vakio kampia-akseli, m50b20 kierto kanget, m50b25 männät(männät tarvin vielä voi kaupata) ja kestääkö vakio jako päänremmi kuin hyvin pitääkö vaihtaa 400hp autoo jo parempi?
Minulta löytyy ylimääräisenä m20b25 sorvatut KAT männät. 135mm kangilla puristukset n. 8:1
Ja vakio remmi kestää.
Mitä kukakin pitää kohtuuhintaisena mutta useista tuhansista puhutaan :think
Ensimmäinen ongelma on se ettei N52-koneseen ole olemassa valmista sarjaa. Jos teet ahtamisen itse, sinun on joka tapauksessa hankittava euro 4-normin alittava päästömittaus VTT:ltä. Maksaa tonnin käydä kokeilemassa. Jos siis haluat saada autosi katsastettua. Tai sitten irroitat remmin katsastukseen.
ESStuning tekee ahdinsarjoja joiden hinta pyörii 4000-6000e luokassa...
Kiitti infosta, tosiaan kuulostaa siltä että menee liian kalliiksi mun kukkarolle. Melkein jo vaihtaisi M-malliin jos alkaa tuhansia kulua.
Onko mitään hyvää/kivaa tapaa saada lisäpiristystä tällaseen vehkeeseen? Lastutus ei vapaastihengittävässä paljoa paina mutta onko muita "settejä" olemassa?
Mitä kukakin pitää kohtuuhintaisena mutta useista tuhansista puhutaan :think
Ensimmäinen ongelma on se ettei N52-koneseen ole olemassa valmista sarjaa. Jos teet ahtamisen itse, sinun on joka tapauksessa hankittava euro 4-normin alittava päästömittaus VTT:ltä. Maksaa tonnin käydä kokeilemassa. Jos siis haluat saada autosi katsastettua. Tai sitten irroitat remmin katsastukseen.
ESStuning tekee ahdinsarjoja joiden hinta pyörii 4000-6000e luokassa...
hei pystysikö joku laskeen tai antaan ohjeet miten laskea puristus kuinka paksun kannentiivisteen tarvin että saa puristukse lähelle 8:sia moottori on m20 b25 vakio kampia-akseli, m50b20 kierto kanget, m50b25 männät(männät tarvin vielä voi kaupata) ja kestääkö vakio jako päänremmi kuin hyvin pitääkö vaihtaa 400hp autoo jo parempi?
Saatiinpas tänne kohinaa aikaiseksi.
Eli ohjaus ei juurikaan nopeutuisi tuolla ämmän ohjauksella?
Ja laatikko ei taida mennä mallia "heittämällä"?
Eipä tuosta sitten hirveästi taida irti saada jos ei ala oikein tosissaan virittämään...
Kysytääs nyt tässä ketjussa tälläistäkin asiaa, eli olisi mahdollista hyödyntää e36 m3 3.0 värkistä osia tuohon e30 327 turboon.
Eli onko järkeä vaihtaa getragin tilalle tuosta zf:n tekelettä?
Ohjaustehostinhan kannattaa vaihtaa.
Perät noissa lienee sama typ188 lukolla.
Onkohan mitään muuta mitä voi tai ennenkaikkea kannattaa hyödyntää?
Luitko edes tota "Jannuhuoleton" postausta läpi? Tai mun postausta?
Ja Make H:lle, se on käytännössä yhtä hidas/hitaampi kuin e30 vakio, muuttuva välitys tekee siitä vaan 200° jälkeen hivenen nopeamman. Mieluummin vaikka mikä tahansa e36 normi/3,2l M3;sen ohjausvaihde.
Miks toi kaikkein hitain välitys pitäis ottaa käyttöön?
Onhan se kuitenki nopeempi ku e30 325? Itellä e36 325 tanko ja 3,25 kierrosta:think...Onko m3 e36 tanko muuttuvavälitteinen vai mikä tosta hitaan tekee?
En siitä viisaammasta tiiä, mutta....ite laittaisin ainaki moottorin, ZF-lootan, hammastangon, vaihdekepin ja vaihteensiirtotangon, kardaanin siitä e36 m3:sta. Tosin sun perävälitys jää tuolla ZF:llä aika lyhyeks, eli pitäs peräki hommata sit pitempi tai välitys tosta ämmästä.
Miks toi kaikkein hitain välitys pitäis ottaa käyttöön?
Kysytääs nyt tässä ketjussa tälläistäkin asiaa, eli olisi mahdollista hyödyntää e36 m3 3.0 värkistä osia tuohon e30 327 turboon.
Eli onko järkeä vaihtaa getragin tilalle tuosta zf:n tekelettä?
Ohjaustehostinhan kannattaa vaihtaa.
Perät noissa lienee sama typ188 lukolla.
Onkohan mitään muuta mitä voi tai ennenkaikkea kannattaa hyödyntää?
Viisaammat saa vapaasti valistaa...
En siitä viisaammasta tiiä, mutta....ite laittaisin ainaki moottorin, ZF-lootan, hammastangon, vaihdekepin ja vaihteensiirtotangon, kardaanin siitä e36 m3:sta. Tosin sun perävälitys jää tuolla ZF:llä aika lyhyeks, eli pitäs peräki hommata sit pitempi tai välitys tosta ämmästä.
Kysytääs nyt tässä ketjussa tälläistäkin asiaa, eli olisi mahdollista hyödyntää e36 m3 3.0 värkistä osia tuohon e30 327 turboon.
Eli onko järkeä vaihtaa getragin tilalle tuosta zf:n tekelettä?
Ohjaustehostinhan kannattaa vaihtaa.
Perät noissa lienee sama typ188 lukolla.
Onkohan mitään muuta mitä voi tai ennenkaikkea kannattaa hyödyntää?
Leave a comment: