Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rasse.
    replied
    Originally posted by anttiroisto View Post
    hei pystysikö joku laskeen tai antaan ohjeet miten laskea puristus kuinka paksun kannentiivisteen tarvin että saa puristukse lähelle 8:sia moottori on m20 b25 vakio kampia-akseli, m50b20 kierto kanget, m50b25 männät(männät tarvin vielä voi kaupata) ja kestääkö vakio jako päänremmi kuin hyvin pitääkö vaihtaa 400hp autoo jo parempi?
    Minulta löytyy ylimääräisenä m20b25 sorvatut KAT männät. 135mm kangilla puristukset n. 8:1
    Ja vakio remmi kestää.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Mitä kukakin pitää kohtuuhintaisena mutta useista tuhansista puhutaan :think

    Ensimmäinen ongelma on se ettei N52-koneseen ole olemassa valmista sarjaa. Jos teet ahtamisen itse, sinun on joka tapauksessa hankittava euro 4-normin alittava päästömittaus VTT:ltä. Maksaa tonnin käydä kokeilemassa. Jos siis haluat saada autosi katsastettua. Tai sitten irroitat remmin katsastukseen.

    ESStuning tekee ahdinsarjoja joiden hinta pyörii 4000-6000e luokassa...
    Kiitti infosta, tosiaan kuulostaa siltä että menee liian kalliiksi mun kukkarolle. Melkein jo vaihtaisi M-malliin jos alkaa tuhansia kulua.

    Onko mitään hyvää/kivaa tapaa saada lisäpiristystä tällaseen vehkeeseen? Lastutus ei vapaastihengittävässä paljoa paina mutta onko muita "settejä" olemassa?

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Kuullut että kohtuu hintaisiakin muka olisivat.
    Mitä kukakin pitää kohtuuhintaisena mutta useista tuhansista puhutaan :think

    Ensimmäinen ongelma on se ettei N52-koneseen ole olemassa valmista sarjaa. Jos teet ahtamisen itse, sinun on joka tapauksessa hankittava euro 4-normin alittava päästömittaus VTT:ltä. Maksaa tonnin käydä kokeilemassa. Jos siis haluat saada autosi katsastettua. Tai sitten irroitat remmin katsastukseen.

    ESStuning tekee ahdinsarjoja joiden hinta pyörii 4000-6000e luokassa...

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Remmiahdin Z4 3.0Si

    Morjens, onkohan oikea ketju, mutta onko kokemuksia/huhuja miten remmiahdin on pelittänyt 3 litrasessa suorassa kutosessa?

    Onko jotain alan liikettä suositella jos hinta ei karkaa käsistä? Kuullut että kohtuu hintaisiakin muka olisivat...

    Syökö ylipäätään moottorin tai pitääkö vaihtaa muita osia myös?

    Leave a comment:


  • anttiroisto
    replied
    hei pystysikö joku laskeen tai antaan ohjeet miten laskea puristus kuinka paksun kannentiivisteen tarvin että saa puristukse lähelle 8:sia moottori on m20 b25 vakio kampia-akseli, m50b20 kierto kanget, m50b25 männät(männät tarvin vielä voi kaupata) ja kestääkö vakio jako päänremmi kuin hyvin pitääkö vaihtaa 400hp autoo jo parempi?

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Valtsi View Post
    Ehkä tosta pystyis ymmärtää myös että perästä puhuttais? Tai liian vilkas mielikuvitus :think
    Näit sen mun Make H:n lainauksen jossa oli boldattu "hammastanko" ?

    Leave a comment:


  • Jannuhuoleton
    replied
    Saatiinpas tänne kohinaa aikaiseksi.
    Eli ohjaus ei juurikaan nopeutuisi tuolla ämmän ohjauksella?
    Ja laatikko ei taida mennä mallia "heittämällä"?
    Eipä tuosta sitten hirveästi taida irti saada jos ei ala oikein tosissaan virittämään...

    Leave a comment:


  • Valtsi
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Tosin sun perävälitys jää tuolla ZF:llä aika lyhyeks, eli pitäs peräki hommata sit pitempi tai välitys tosta ämmästä.
    Originally posted by jannmann View Post
    Miks toi kaikkein hitain välitys pitäis ottaa käyttöön?
    Originally posted by jannmann View Post
    Luitko edes tota "Jannuhuoleton" postausta läpi? Tai mun postausta?
    Ehkä tosta pystyis ymmärtää myös että perästä puhuttais? Tai liian vilkas mielikuvitus :think

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Jannuhuoleton View Post
    Kysytääs nyt tässä ketjussa tälläistäkin asiaa, eli olisi mahdollista hyödyntää e36 m3 3.0 värkistä osia tuohon e30 327 turboon.
    Eli onko järkeä vaihtaa getragin tilalle tuosta zf:n tekelettä?
    Ohjaustehostinhan kannattaa vaihtaa.
    Perät noissa lienee sama typ188 lukolla.
    Onkohan mitään muuta mitä voi tai ennenkaikkea kannattaa hyödyntää?

    Viisaammat saa vapaasti valistaa...
    Originally posted by Valtsi View Post
    Tais olla kyse perävälityksestä,eikä ohjauksesta
    Luitko edes tota "Jannuhuoleton" postausta läpi? Tai mun postausta?

    Ja Make H:lle, se on käytännössä yhtä hidas/hitaampi kuin e30 vakio, muuttuva välitys tekee siitä vaan 200° jälkeen hivenen nopeamman. Mieluummin vaikka mikä tahansa e36 normi/3,2l M3;sen ohjausvaihde.

    Leave a comment:


  • Valtsi
    replied
    Tais olla kyse perävälityksestä,eikä ohjauksesta

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Miks toi kaikkein hitain välitys pitäis ottaa käyttöön?
    Onhan se kuitenki nopeempi ku e30 325? Itellä e36 325 tanko ja 3,25 kierrosta:think...Onko m3 e36 tanko muuttuvavälitteinen vai mikä tosta hitaan tekee?

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    En siitä viisaammasta tiiä, mutta....ite laittaisin ainaki moottorin, ZF-lootan, hammastangon, vaihdekepin ja vaihteensiirtotangon, kardaanin siitä e36 m3:sta. Tosin sun perävälitys jää tuolla ZF:llä aika lyhyeks, eli pitäs peräki hommata sit pitempi tai välitys tosta ämmästä.
    Miks toi kaikkein hitain välitys pitäis ottaa käyttöön?

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Jannuhuoleton View Post
    Kysytääs nyt tässä ketjussa tälläistäkin asiaa, eli olisi mahdollista hyödyntää e36 m3 3.0 värkistä osia tuohon e30 327 turboon.
    Eli onko järkeä vaihtaa getragin tilalle tuosta zf:n tekelettä?
    Ohjaustehostinhan kannattaa vaihtaa.
    Perät noissa lienee sama typ188 lukolla.
    Onkohan mitään muuta mitä voi tai ennenkaikkea kannattaa hyödyntää?

    Viisaammat saa vapaasti valistaa...
    En siitä viisaammasta tiiä, mutta....ite laittaisin ainaki moottorin, ZF-lootan, hammastangon, vaihdekepin ja vaihteensiirtotangon, kardaanin siitä e36 m3:sta. Tosin sun perävälitys jää tuolla ZF:llä aika lyhyeks, eli pitäs peräki hommata sit pitempi tai välitys tosta ämmästä.

    Leave a comment:


  • Jannuhuoleton
    replied
    Kysytääs nyt tässä ketjussa tälläistäkin asiaa, eli olisi mahdollista hyödyntää e36 m3 3.0 värkistä osia tuohon e30 327 turboon.
    Eli onko järkeä vaihtaa getragin tilalle tuosta zf:n tekelettä?
    Ohjaustehostinhan kannattaa vaihtaa.
    Perät noissa lienee sama typ188 lukolla.
    Onkohan mitään muuta mitä voi tai ennenkaikkea kannattaa hyödyntää?

    Viisaammat saa vapaasti valistaa...

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Lämpösuojamattoa, esim. ThermoTec, ainakin täältä. TammerDieselkin näytti olevan distributor-listalla.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎