Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)
Collapse
X
-
Miten ajattelit mitata puristussuhteen painemittarilla ??? Yleensä se tehdään laskimella/excelillä sekä pleksillä ja esim 10ml lääkeruiskulla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by anttiroisto View Postpaljoko uskaltas laittaa m20b25 ahtopaineita kone on täysin vakio paitsi männät on laskettu lohkon tasolle ja vahän palotilaa avarrettu b20 kannesta??
puristuksia ei oo voinu mitata kun paine mittarin venttiili on rikki.
Leave a comment:
-
-
Ahtoja???
paljoko uskaltas laittaa m20b25 ahtopaineita kone on täysin vakio paitsi männät on laskettu lohkon tasolle ja vahän palotilaa avarrettu b20 kannesta??
puristuksia ei oo voinu mitata kun paine mittarin venttiili on rikki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jasu View PostSekin, ainakin halpiksissa. Mutta ei se Wiseco huono mäntä ole. Ei vain saa aina ostaa sitä halvinta mallia., on vaan tossa omassa motissa just ne V.Wisecot mutta accraliten tappiilla... konetta on jo käytelty mutta jos tossa kesemmällä pääsis jo paineita nosteleen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by old dog View PostVai onko se wisecon tappi huonoa kamaa, ainakin sellaista olen kuullut? Toki sitä tilaa kangelle on HIEMAN liikaa ja varmasti asiaan vaikuttaa.:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muumi View PostKylmät väreet kulkee selkää pitkin ja oksennus kuplii kurkussa kun miettii noita wisecoja.
Ja ulkomuistista: Taitaa olla semmonen 7mm liikaa tilaa tapilla notkua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostPaljos noi wisecot painaa? 10mm lakipaksuus on melkoinen jopa noilta yleismallin ei-mihinkään sopivilta
Männäntappi-vaurioita odotellessa voisit mitata huvikseen paljonko tappipukkien väli on männässä, eli miten paljon on leveyssuunnassa jätetty tilaa kangen yläpäälle.
Pahoittelen sanamuotoja, noi wisecot aiheuttaa vaan pahoja viboja
Ja ulkomuistista: Taitaa olla semmonen 7mm liikaa tilaa tapilla notkua.
Leave a comment:
-
-
Paljos noi wisecot painaa? 10mm lakipaksuus on melkoinen jopa noilta yleismallin ei-mihinkään sopivilta
Männäntappi-vaurioita odotellessa voisit mitata huvikseen paljonko tappipukkien väli on männässä, eli miten paljon on leveyssuunnassa jätetty tilaa kangen yläpäälle.
Pahoittelen sanamuotoja, noi wisecot aiheuttaa vaan pahoja vibojaLast edited by Cell; 21-05-2012, 15:23.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Daa Daa View PostHarvoin mitään tänne foorumille viitsin kommentoida, mutta nyt on kyllä ihan pakko vaan todeta että, elämmekö vielä 80-luvun alkupuolta jolloin "sääntönä" oli että puristussuhde turboahdetussa on oltava matala?
Emme taida elää.. Nykyään tuollaisesta 9. puristuksilla olevasta moottorista pystyy normi autotalli viilaaja saamaan suht helposti 250hp/litra normaalilla 98okt bensalla, kun on edes hieman viitsinyt opiskella moottorin sielun elämää.
Toki jos ei m30 moottorista 875hp riitä...
Ei toki ole hajuakaan, että mitä siellä suunnitellaan, mutta itsekin jättäisin rutut tuohon 9:1. En ainakaan keksi yhtään järkevää syytä miksi niitä tarvitsisi siitä enää tiputtaa, etenkään alle kasin. Paljealuetta ei varmaan kannata enempää miettiä, taisi orggis palotilan muoto mennä jo vituiksi niiden Virtalan Wisecojen myötä..?Last edited by r.w.; 21-05-2012, 14:39.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BBBimmer View PostItsellä siis e34 vm91 m30b34 9:1 puristuksilla johon teetetty virtalan ristolla eaglen 144mm veivit ja wiseco:n männät niin että on alkuperäisellä puristuksella. Männän laen vahvuus nyt tuo (vahvaksi sanottu 10mm).
Ja nyt tarkoituksena saada puristukset tuonne 7-8 väliin. paineilla otetaan hevosvoimat siis.
Harvoin mitään tänne foorumille viitsin kommentoida, mutta nyt on kyllä ihan pakko vaan todeta että, elämmekö vielä 80-luvun alkupuolta jolloin "sääntönä" oli että puristussuhde turboahdetussa on oltava matala?
Emme taida elää.. Nykyään tuollaisesta 9. puristuksilla olevasta moottorista pystyy normi autotalli viilaaja saamaan suht helposti 250hp/litra normaalilla 98okt bensalla, kun on edes hieman viitsinyt opiskella moottorin sielun elämää.
Toki jos ei m30 moottorista 875hp riitä...Last edited by Daa Daa; 21-05-2012, 08:59.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BBBimmer View PostTällaista netistä luettuna olen saanut kuvan, ja myös työkaveri puhui samaa, että jos tiputtaa alle kansitason niin olisi herkkä nakuttaamaan, koska palotila ei olisi optimaalisen muotoinen:think
Mutta onhan tuossa sekin mahdollisuus että sorvaa ammeen siihen.
Palotila ei juuri milloinkaan ole optimaallisen muotoinen. Teoriassahan melkein kaiken saa toimimaan, mutta käytäntö onkin aivan toinen juttu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jasu View PostMiksi nakutusherkkyys kasvaisi jos mäntä jää alle tason?
Ja jos laen paksuus 10mm, kyllä sitä uskaltaa madaltaa.
Originally posted by Kirjoittaja country sedan » 02 Joulu 2005 13:56 (Ford-Club Finland)
Ei ainoa, mutta merkittävä kuitenkin. On kietämättä hämäävän tuntuinen asia, mutta kokeile, jos et kerran puhetta usko.
Nyt tietysti kääntyy puhe ankkamäntälankkukansi kenttiin, mutta siinä männän ja kannen etäisyys on riittävän suuri jolloin ko. ilmiötä ei esiinny.
Kun männän ja kannen väli menee millin pintaan tai alle, ei sinne pysty enää muodostumaan palamiskelpoista seosta. Pahimmillaan taitaa olla jossain 2-3mm tienoilla.
Esim. nuo YB:n männät kun pistää 0 dekkiin tai pari kymppiä yli on puristukset kohdallaan ja nakutus riski minimoitu.
Myös vapari nakuttaa oikein mainiosti jo 10 puristuksilla kun mäntä 1.5mm alle dekin. Sekin on kokeiltu.
Saman syyn takia amerikanpepen 8 puristeiset saastekoneet on tehty monttu männillä eikä reilusti dekin alle jäävillä flat topeilla.
Leave a comment:
-
-
Miksi nakutusherkkyys kasvaisi jos mäntä jää alle tason?
Ja jos laen paksuus 10mm, kyllä sitä uskaltaa madaltaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Gemmi View PostRiippuu myös siittä minkä luotoisen koneen haluaa, Liian pienillä puristuksilla ei alakierroksilla/ilman ahtopainetta mitään. Tosin jos teho tavotteet maltilliset niin en keskittyisi puristuksien laskuun, vaan perus asiat kuntoon. 1,5mm lyhyemmät kammet nii pitäis olla suurinpiirtein halutulla alueella.
Itsellä siis e34 vm91 m30b34 9:1 puristuksilla johon teetetty virtalan ristolla eaglen 144mm veivit ja wiseco:n männät niin että on alkuperäisellä puristuksella. Männän laen vahvuus nyt tuo (vahvaksi sanottu 10mm).
Ja nyt tarkoituksena saada puristukset tuonne 7-8 väliin. paineilla otetaan hevosvoimat siis.
Mikä olisi paras ratkaisu:
-Jos veivin lyhentää niin nakutus herkkyys kasvaa raakasti, kun mäntä jää alle kansitason?
-Mitenkäs onko s38b38 kannessa suurempi palotila kuin tuo 65cc mitä b34 kannessa. (kannelle ei vielä tehty mitään joten se olisi helppo tässä vaiheessa vielä vaihtaa)
-Männästä ei taida uskaltaa enään ottaa?
-Muita ehdotuksia miten saada puristukset tippumaan:thinkLast edited by BBBimmer; 20-05-2012, 13:32.
Leave a comment:
-
Leave a comment: