Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sammys
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 146
    • Lohja

    #16
    Originally posted by mikko
    itellä on lastu, tehoista en tiiä mutta kiertää pirusti! kävi mielessä myös nokka/ lastu paketti 750€/ 163hv kuulemma vain rata käyttöön

    ongelma on vaan se että pannu kiertäis yli 8000 ja orkkis värinänvaimennin kilahtaa melko justiinsa 7200rpm ja omalla kohdalla se että on jo nyt normaalia pidemmät välitykset niin vaihteet olis aika pitkiä, miltä kuulostaa 2nd 125km/h, 3rd 192km/h

    jos olis lyhkäsemmät välitykset niin ehkä nokka/lastu pakettia vois harkita

    ..ei huono! ..paljonkos jouduit pulittamaan tuosta lastusta, joudutko käyttämään korkeampi oktaanista 98:sia? ..ja mistäs sen hommasit? Onkos tuolle tehty mitään muita muutoksia esim. filtteri, putkisto.. yms?
    Tuo nokka/ lastu paketti kuulostaa aika räväkältä, mutta pitäisi tehdä aika paljon muitakin muutoksia.. kuka noita jälleenmyy? Tiedätkö onko tuo 750€:n hinta asennettuna? Kiitokset infosta!
    Pitkä on auttamattomasti pilalla.. lyhyttä voidaan aina jatkaa..

    E46 328iC -99 Helrot
    ex E36 320i -93 Lagune Grun
    ex ex E36 320i -94, 318 IS Coupe -93

    Comment

    • mikko
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1763
      • kotona

      #17
      Originally posted by Sammys
      ..ei huono! ..paljonkos jouduit pulittamaan tuosta lastusta, joudutko käyttämään korkeampi oktaanista 98:sia? ..ja mistäs sen hommasit? Onkos tuolle tehty mitään muita muutoksia esim. filtteri, putkisto.. yms?
      Tuo nokka/ lastu paketti kuulostaa aika räväkältä, mutta pitäisi tehdä aika paljon muitakin muutoksia.. kuka noita jälleenmyy? Tiedätkö onko tuo 750€:n hinta asennettuna? Kiitokset infosta!
      halapa lastu 50€ motorsport lastun kopio, lastua saa diileriltä +200€ hintaan

      nokkie/lastun hinta o pelkät osat asennuksenhan voi tehä vaikka kerrostalon parkkiksella. pro auto saksassa myy, lastu tuli muutamassa päivässä

      minä ainaki ajelen 95e, no nyt laitoin 98 mutta tuskin on eroja.
      putkena vakio peltisatsi ja M40B18 vakioputki, vakio filtteri....

      en tiiä ahistaako kelas mittarii ainaki 218km/h/6200rpm... sillo oli vakio lastu ja perä

      mun mielestä kartio filtterit ja simons putket on GAY mieste hommia (no sehä o muotia nykyää)

      mun rytö piirtää yhtätoista nätisti ja poistuu paikalta pirteän peltisatsi äänen sävelin... maistuu
      Last edited by mikko; 04-04-2005, 22:05.

      Comment

      • Sammys
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 146
        • Lohja

        #18
        Originally posted by mikko
        halapa lastu 50€ motorsport lastun kopio, lastua saa diileriltä +200€ hintaan

        nokkie/lastun hinta o pelkät osat asennuksenhan voi tehä vaikka kerrostalon parkkiksella. pro auto saksassa myy, lastu tuli muutamassa päivässä

        minä ainaki ajelen 95e, no nyt laitoin 98 mutta tuskin on eroja.
        putkena vakio peltisatsi ja M40B18 vakioputki, vakio filtteri....

        en tiiä ahistaako kelas mittarii ainaki 218km/h/6200rpm... sillo oli vakio lastu ja perä

        mun mielestä kartio filtterit ja simons putket on GAY mieste hommia (no sehä o muotia nykyää)

        mun rytö piirtää yhtätoista nätisti ja poistuu paikalta pirteän peltisatsi äänen sävelin... maistuu

        ..niinpä.. samoja lukuja (...kelas mittarii ainaki 218km/h/6200rpm...) piirtää tuo minunkin bimmeri! Tuo kartio filtteri ajatus on kiinnostava vain hintansa puolesta.. Anttihan niistä toki minua jo varoittelikin!
        Asensitko itse tuon lastun? / oliko kummoinen homma?
        Nostiko lastu kierrosten rajoitinta ylemmäksi.. itselläni vakiona lyö stopin 6500rpm:n jälkeen..! Huomasitkos kulutuksessa muutoksia..?
        ..taidan kallistua tuo lastun ja K&N tai vastaavan orkkis putsariin tulevan filsun hankintaan..
        Sattuisko löytymään sitä Pro auton suoraan linkkiä..?
        Last edited by Sammys; 04-04-2005, 22:54.
        Pitkä on auttamattomasti pilalla.. lyhyttä voidaan aina jatkaa..

        E46 328iC -99 Helrot
        ex E36 320i -93 Lagune Grun
        ex ex E36 320i -94, 318 IS Coupe -93

        Comment

        • Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

          #19
          Minulla kyllä pitäisi olla ihan vakio ja kiekkarajotin astuu peliin(on muuten mukavan kuulonen kun pätkii niin nopeasti) mielestäni 6800rpm kohdalla. Ja huippunopeutta olen parhaillaan saanut 212km/h/6600rpm, mittariin siis, tasaisella ja suoralla tiellä olisi varmaan saanut rajoittimellekkin. mihin saakka joku lastu sitten nostaa tuon rajoittimen? jos kerran 7200rpm joku paikka laukeaa ja nyt kiertää 6800rpm niin eihän siinä hirveästi varaa ole.
          Luukku auki ja risut kyytiin

          Comment

          • Sammys
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 146
            • Lohja

            #20
            Originally posted by Tomba87
            Minulla kyllä pitäisi olla ihan vakio ja kiekkarajotin astuu peliin(on muuten mukavan kuulonen kun pätkii niin nopeasti) mielestäni 6800rpm kohdalla. Ja huippunopeutta olen parhaillaan saanut 212km/h/6600rpm, mittariin siis, tasaisella ja suoralla tiellä olisi varmaan saanut rajoittimellekkin. mihin saakka joku lastu sitten nostaa tuon rajoittimen? jos kerran 7200rpm joku paikka laukeaa ja nyt kiertää 6800rpm niin eihän siinä hirveästi varaa ole.

            En tiedä nostaako tuo lastu sitä rajoitinta, se olisi kiva tietää.. mutta ei siinä todellakaan paljoa varaa nostaa ole, jos tuo värinänvaimennin todellakin laukeaa 7200rpm! ..pystyyköhän sen vaimentimen modaamaan jollain tapaa, vai leviääkö koneessa joku muu sitten jos kierroksia viellä nostetaan!? Osaako joku tekniikan ihmelapsi osaa tuon kertoa!?
            Pitkä on auttamattomasti pilalla.. lyhyttä voidaan aina jatkaa..

            E46 328iC -99 Helrot
            ex E36 320i -93 Lagune Grun
            ex ex E36 320i -94, 318 IS Coupe -93

            Comment

            • antti79
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 2499
              • Littoinen

              #21
              Hyvä valinta, jos laitat K&N tai vastaavan vakiokoteloon tulevan filtterin. Säästyt monelta harmilta kuten älyttömiltä imuääniltä, tehonhäviöltä, rikkoontuneelta ilmamassamittarilta jne. Toki tämä on vaan mun mielipide eikä sitä kannata yleistää tai vetää hernettä nokkaan. Tuota lastua suosittelisin sulle, sillä saa hieman lisää alavääntöä (n. +20Nm) ja samalla kulutus laskee. Tehokin taitaa lastulla nousta n. +5-10 hp mutta ei ton enempää. Lastuja on ainakin ollut myynnissä täällä foorumilla n. 60€-70€ hintaan. Lastun asennus ei ole vaikeaa, onnistuu ihan Matti Meikäläiseltäkin jos vähän on edes sorminäppäryyttä. Niin ja nouseehan tuo kierrostenrajoitinkin tuolla lastulla tonne 7000rpm paikeille. Sitten vielä vaikka joku Supersprintin takapönttö niin Avot!
              Originally posted by Sammys
              ..niinpä.. samoja lukuja (...kelas mittarii ainaki 218km/h/6200rpm...) piirtää tuo minunkin bimmeri! Tuo kartio filtteri ajatus on kiinnostava vain hintansa puolesta.. Anttihan niistä toki minua jo varoittelikin!
              Asensitko itse tuon lastun? / oliko kummoinen homma?
              Nostiko lastu kierrosten rajoitinta ylemmäksi.. itselläni vakiona lyö stopin 6500rpm:n jälkeen..! Huomasitkos kulutuksessa muutoksia..?
              ..taidan kallistua tuo lastun ja K&N tai vastaavan orkkis putsariin tulevan filsun hankintaan..
              Sattuisko löytymään sitä Pro auton suoraan linkkiä..?
              sigpic
              Originally Posted by jari kihlman
              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

              Comment

              • Jusaba
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 613
                • Joensuu

                #22
                Jaaaahas... Nyt rupesi minuakin kiinnostamaan tämä juttu.. Itsekkin olen miettinyt nuita lastuja.. Ja sellaisen voisi todella hommata.. Jos olette tilaamassa Saksasta tai jostakin niin laittakaahan privaatti viestiä tulemaan.. Minä en oo huippuja kokeillu enkä oo kyllä rajoittimeenkaan kokeillu..
                MB


                EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                Comment

                • Sammys
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 146
                  • Lohja

                  #23
                  Originally posted by antti79
                  Hyvä valinta, jos laitat K&N tai vastaavan vakiokoteloon tulevan filtterin. Säästyt monelta harmilta kuten älyttömiltä imuääniltä, tehonhäviöltä, rikkoontuneelta ilmamassamittarilta jne. Toki tämä on vaan mun mielipide eikä sitä kannata yleistää tai vetää hernettä nokkaan. Tuota lastua suosittelisin sulle, sillä saa hieman lisää alavääntöä (n. +20Nm) ja samalla kulutus laskee. Tehokin taitaa lastulla nousta n. +5-10 hp mutta ei ton enempää. Lastuja on ainakin ollut myynnissä täällä foorumilla n. 60€-70€ hintaan. Lastun asennus ei ole vaikeaa, onnistuu ihan Matti Meikäläiseltäkin jos vähän on edes sorminäppäryyttä. Niin ja nouseehan tuo kierrostenrajoitinkin tuolla lastulla tonne 7000rpm paikeille. Sitten vielä vaikka joku Supersprintin takapönttö niin Avot!

                  Kiitokset neuvoista Antti! Tuo piristys riittää minulle, lähdenpä tästä lähipäivinä noutamaan tuon suotimen ja metsästämään foorumilta sitä lastua.. vink vink.. jos jollain sellaisia ylimääräisenä niin tarjota saa!
                  Tuosta lastusta vielä.. mistä tiedän millaisen lastun hommaan? Niitä varmaan 1000 erinlaista, joista osa feikkejä/paskoja? ..onko jotain merkkiä tai vastaavaa josta "aidon" ja hyvän tunnistaa?
                  Pitkä on auttamattomasti pilalla.. lyhyttä voidaan aina jatkaa..

                  E46 328iC -99 Helrot
                  ex E36 320i -93 Lagune Grun
                  ex ex E36 320i -94, 318 IS Coupe -93

                  Comment

                  • Exorcist
                    Wax on - Wax off
                    • Dec 2004
                    • 1805
                    • Riihimäki

                    #24
                    Jos lastuja on joku tosiaankin lähdössä edullisesti tilailemaan 318IS:n tai saa lastua replikoitua niin kiinnostaa myös tääläpäin..

                    Comment

                    • Sammys
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2005
                      • 146
                      • Lohja

                      #25
                      Lastusta vielä..

                      Nostetaampa topicci vielä ylös kun aiheesta kiinnostuneita oli enemmänkin!!! Lastuista tietäviltä otetaan nöyrästi vinkkejä vastaan.. niin saatavuudesta kuin muustakin!
                      Hyvää kevättä kaikille!!!
                      Pitkä on auttamattomasti pilalla.. lyhyttä voidaan aina jatkaa..

                      E46 328iC -99 Helrot
                      ex E36 320i -93 Lagune Grun
                      ex ex E36 320i -94, 318 IS Coupe -93

                      Comment

                      • Jusaba
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 613
                        • Joensuu

                        #26
                        Onko kukaan löytänyt niitä lastuja tuohon 318is..? Itse olen yrittänyt etsiä, mutta järkevän hintaisia ei ole löytynyt..
                        MB


                        EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                        Comment

                        • Ravermeister
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1508
                          • Melkeen Turkkuses

                          #27
                          http://www.saunalahti.fi/vnur/

                          Tossa aika edukkaita lastuja, toimivuudesta/tehon noususta ei mulla tietoa... Mutta tuo lastuja myyvä hemmo kirjottelee tänne foorumille nimimerkillä VNT, kysykää siltä suoraan...
                          -Turku Connection-
                          HDJ80 4.2TD
                          ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                          Comment

                          • iSport
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2003
                            • 40

                            #28
                            Edullinen ja TOIMIVA lastu vois kiinnostaa minuakin 318 is:ään.

                            Minulla ainakin toppaa kierrokset omassa M42b18 koneessa tasan 6500 kohdalla. Motti kuitenkin on luonteeltaan semmonen, että tuntuu kuin veto vain paranisi vielä tossa 6500 kohdallakin. Kiihdyttäessä menee ainakin tosi herkästi rajoittajaan, varsinkin jos on vähän äkkinäisempi kuski eikä tiie auton tapoja. Tosin maksimiteho irtoaa valmistajan mukaan 6000 kierroksella.



                            Hyvä sivusto kaikille is:n omistajille

                            Comment

                            • z3
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 273
                              • Tre

                              #29
                              Luulis että ne teidän koneet laukee enne pitkää, jos aina rajottajaa vasten ajelette ja kokeilette uusia enkkoja...
                              - Parin Bemarin kokemuksella -

                              Comment

                              • BMW
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 3828
                                • California

                                #30
                                Originally posted by z3
                                Luulis että ne teidän koneet laukee enne pitkää, jos aina rajottajaa vasten ajelette ja kokeilette uusia enkkoja...
                                Ihan totta. Ottakaa ihan rauhallisesti älkääkä turhaan työllistäkö rajoittajaa jatkuvasti. Tai vaihtakaa vaikka hetkeä ennen

                                Alkoi myös täällä kiinnostamaan vapaammin virtaava suodatin. Omassa ilmaboksissa lukee päällä KN mutta siellä on paperi suodatin (siltä ainakin vaikutti) sisällä. Taitaa olla KN kaukana..?

                                On kyllä saakelin hienot karjumiset kun koitin kierrättää kerran ilman putsaria tuossa pihassa. Meinas pizzit tulla housuhun.

                                Hajoittaako nuo kartiosuodattimet tosissaan ilmamäärä mittarin ja pudottavat tehoa 325:sessa? Meneekö mehut sekaisin jos kerran teho putoaa?
                                P
                                R
                                N
                                D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎