Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikko
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1761
    • kotona

    #31
    Originally posted by z3
    Luulis että ne teidän koneet laukee enne pitkää, jos aina rajottajaa vasten ajelette ja kokeilette uusia enkkoja...
    kyllähä tuo rajoitin räpättää aika ajoin... pitänee ostaa lyhkäsempi perä

    sääli on sairautta! jos paska hajoo niin sitte se hajoo!!

    on nuita filtteri testejä tullu tehtyä mutta ei nappaa, imuäänet värisyttää koko autoa, oikein ratissa tuntuu se kornahtelu

    ehkä keskialueen vääntö hieman lisääntyny

    mutta taas 6000-7000 välillä hieman jo laskenut.
    Last edited by mikko; 22-04-2005, 09:11.

    Comment

    • Jusaba
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 613
      • Joensuu

      #32
      Itse en kyllä harjasta tuota rajoittajalle asti kyyhdyttelyä.. Kerran on vahingossa rajoitin moikannut.. Mitä sitä tahallaan hyvää autoo hajottamaan...
      MB


      EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

      Comment

      • Tomba87
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 4030
        • Imatra

        #33
        Ei ole kovin helppoa olla kierrättämättä rajottimelle, sillä minulla ainakin ykkösellä nappaa todella helposti sinne, ja kun tuo ykkönen on vielä niin prkleen lyhyt, niin aika useasti paukkuu rajotin.. Voiskohan mulla sitten olla tuossa joku lastu jos kerran muilla ottaa rajotin vastaan 6500rpm:ssä ja mulla kyllä mielestäni vasta 6800:ssa? Ja mikä siellä sitten hajoaa jos rajotinta vasten polkee?
        Luukku auki ja risut kyytiin

        Comment

        • mikko
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1761
          • kotona

          #34
          Originally posted by Jusaba
          Itse en kyllä harjasta tuota rajoittajalle asti kyyhdyttelyä.. Kerran on vahingossa rajoitin moikannut.. Mitä sitä tahallaan hyvää autoo hajottamaan...
          ei nyt tahallaan mutta joskus tilanne vaatii! 2 vaihde liian lyhyt ja 3 liian pitkä

          Comment

          • LASSI-S
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 4918
            • hattula/hämeenlinna.

            #35
            jos kartiofiltteristä aikoo saada jotain hyötyä niin suositeltavaahan olisi tehdä sille sellanen suoja ettei se ime suoraa konehuoneesta lämmintä ilmaa, ja vetää jostain erittäin ison putken esim 100mm tai isomman siihen suodattimen eteen ja putken toinen pää johonkin kohtaa keulaa josta se saa haukattua jatkuvasti kylmää ilmaa ja ajonopeuden mukaan sitten suuremmalla virtauksella.

            jos koteloi tuon suodattimen ja siihen koteloon vetää tuollaisen paksun putken ja putken toinen pää keulaan niin ajonopeuden kasvaessa ilmaa ns väkisin ahdetaan sinne suodatin koteloon.

            nää nyt on vaan pohdintoja mutta en näe syytä miksi ei toimisi.

            kartio filsulla saa myös alennettua tehoa jos se ottaa ilman sellaisesta paikka missä ilma on kuumaa eli välittömästä koneen läheisyydestä joten tuollainen kotelointi on ihan fisku tekele
            E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

            Comment

            • LASSI-S
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 4918
              • hattula/hämeenlinna.

              #36
              Originally posted by Jusaba
              Itse en kyllä harjasta tuota rajoittajalle asti kyyhdyttelyä.. Kerran on vahingossa rajoitin moikannut.. Mitä sitä tahallaan hyvää autoo hajottamaan...
              auto tykkää kun sillä ajetaan
              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

              Comment

              • Axu83
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 601
                • Vantaa

                #37
                Originally posted by LASSI-S
                jos kartiofiltteristä aikoo saada jotain hyötyä niin suositeltavaahan olisi tehdä sille sellanen suoja ettei se ime suoraa konehuoneesta lämmintä ilmaa, ja vetää jostain erittäin ison putken esim 100mm tai isomman siihen suodattimen eteen ja putken toinen pää johonkin kohtaa keulaa josta se saa haukattua jatkuvasti kylmää ilmaa ja ajonopeuden mukaan sitten suuremmalla virtauksella.

                jos koteloi tuon suodattimen ja siihen koteloon vetää tuollaisen paksun putken ja putken toinen pää keulaan niin ajonopeuden kasvaessa ilmaa ns väkisin ahdetaan sinne suodatin koteloon.
                Tunnetaan nimellä CAI. Toimii myös paneelisuodattimella.
                E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                Comment

                • iSport
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2003
                  • 40

                  #38
                  iS:n kone vaan on semmone et sitä ei ajeta millään alaväännöllä. Se vaatii kierroksia vetääkseen ja just kun tuntuu et on veto parhaimmillaan, tappaa rajotin koko touhun.

                  Quote:
                  itse en kyllä harjasta tuota rajoittajalle asti kyyhdyttelyä.. Kerran on vahingossa rajoitin moikannut.. Mitä sitä tahallaan hyvää autoo hajottamaan...

                  Quote:
                  Originally Posted by z3
                  Luulis että ne teidän koneet laukee enne pitkää, jos aina rajottajaa vasten ajelette ja kokeilette uusia enkkoja...

                  No rajotinhan on tehty estämään moottorivauriot, kun kone ei kierrä ylikierroksille. Sitä paitsi eihän sitä nyt vissiin monikaan ees is:llä aja kilometritolkulla rajoitin paukkuen, mitä sitte jos se välillä siellä käy?

                  Sitä paitsi puhehan oli et jos lastulla sais rajoittajan ylemmäs ja lisää tehoa pannuun.

                  Et onkos lasturintamalla mitään uutta?

                  Comment

                  • Jusaba
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 613
                    • Joensuu

                    #39
                    Hmm.. Mulla tuli tuossa mieleen että vois kokeilla laittaa sen kartiofiltterin siihen munuaisten taakse, siinä se sais viileetä ilmaa.. Taidampa käydä ostamassa sopivaa putkea ja kokeilla..
                    MB


                    EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                    Comment

                    • Sammys
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2005
                      • 147
                      • Lohja

                      #40
                      Originally posted by Tomba87
                      Ei ole kovin helppoa olla kierrättämättä rajottimelle, sillä minulla ainakin ykkösellä nappaa todella helposti sinne, ja kun tuo ykkönen on vielä niin prkleen lyhyt, niin aika useasti paukkuu rajotin.. Voiskohan mulla sitten olla tuossa joku lastu jos kerran muilla ottaa rajotin vastaan 6500rpm:ssä ja mulla kyllä mielestäni vasta 6800:ssa? Ja mikä siellä sitten hajoaa jos rajotinta vasten polkee?

                      Ripeästi kiihdyttäessä minun täytyy vaihtaa HETI kun kierrosluku mittari ylittää 6000rpm jos haluaa ettei paukahda rajoittajaan! Kierrokset nousee viellä senkin jälkeen kun höllää kaasua, polkasee kytkimen lattiaan ja vaihtaa 2 pesään..! Kun kierroslukumittaria/ moottoria oppii lukemaan kerkeää ottamaan vaihtoon sopivan ennakon.. sama ei kyllä toistu enää isommilla vaihteilla.
                      MIKON vaihteen lyhyyteen yhdyn siinä mielessä että ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa kierrokset putoavat liian alas ja kone menettää hetkellisesti sen "parhaan" väännön.. tämä siis nopeassa kiihdytyksessä..! Parempi onkin mielestäni passata tuo ykkönen kokonaan ja lähteä kiihdyttämään pienestä vauhdista kakkosen kanssa joka jaksaa kyllä vääntää sinne noin 90km/h rajamaille asti..
                      Pitkä on auttamattomasti pilalla.. lyhyttä voidaan aina jatkaa..

                      E46 328iC -99 Helrot
                      ex E36 320i -93 Lagune Grun
                      ex ex E36 320i -94, 318 IS Coupe -93

                      Comment

                      • Sammys
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2005
                        • 147
                        • Lohja

                        #41
                        Originally posted by Jusaba
                        Hmm.. Mulla tuli tuossa mieleen että vois kokeilla laittaa sen kartiofiltterin siihen munuaisten taakse, siinä se sais viileetä ilmaa.. Taidampa käydä ostamassa sopivaa putkea ja kokeilla..
                        Kerroppa toki millaisia vaikutuksia virityksellä oli..
                        Pitkä on auttamattomasti pilalla.. lyhyttä voidaan aina jatkaa..

                        E46 328iC -99 Helrot
                        ex E36 320i -93 Lagune Grun
                        ex ex E36 320i -94, 318 IS Coupe -93

                        Comment

                        • TONI_VAAN
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 210

                          #42
                          vappua

                          Originally posted by Sammys
                          Ei tuo ainakaan pahan hintainen ollut...!? Murinaa kuluu mutta huomasitkos mitään käytännön muutosta suoritus kyvyssä? Kukakohan noita lastuja IS malliin valmistaa? ..voisihan sitä kysäistä suoraan valmistajalta/ jälleen myyjälta millaisia lupauksia he sille antavat ja missä hintaluolissa ne pöyrii!
                          Periaatteessa käytetään korkeampi oktaanista bensiiniä ja syötetään kakkua enemmän koneeseen..? Tämäkai toiminta periaate..?
                          Paljonkos pyydät tuosta suotimesta jos vaihdat pois?
                          eiks kannattas kantta avartaa? vois lastustaki olla hyötyä silloin
                          ja muista virityksistä

                          Comment

                          • Takalo_kari
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 1359
                            • tku

                            #43
                            oli pakko kommentoida tähän, että itellä kävi toi lastutus mielessä mutta ajatus hiipui hyvin äkkiä kun kurkkasin siitä luukusta missä se ohjaus boxi on.. .sinne menee ainaki 3624566874673756867kpl johtoa... ja kun sitä liitintä lähtee iroittelemaan niin mitä jos yksi niistä hapertuu p*skaks vanhuuuttaan? eipä taida toimia sen jälkeen kovin hyvin... ja sitä rikkinäistä johtoa on varmasti kiva jäljittää niitten 4636746857353ehjän joukosta... toki lastutus kiinostaa viläkin mutta jos on huono mäihä niin voi tulla kallista...:think
                            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                            Kiitos ajastasi? :think

                            Comment

                            • reddewil
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 3015
                              • West Coast

                              #44
                              Originally posted by Aksuli89 View Post
                              oli pakko kommentoida tähän, että itellä kävi toi lastutus mielessä mutta ajatus hiipui hyvin äkkiä kun kurkkasin siitä luukusta missä se ohjaus boxi on.. .sinne menee ainaki 3624566874673756867kpl johtoa... ja kun sitä liitintä lähtee iroittelemaan niin mitä jos yksi niistä hapertuu p*skaks vanhuuuttaan? eipä taida toimia sen jälkeen kovin hyvin... ja sitä rikkinäistä johtoa on varmasti kiva jäljittää niitten 4636746857353ehjän joukosta... toki lastutus kiinostaa viläkin mutta jos on huono mäihä niin voi tulla kallista...:think
                              Ei haperru pinnit, tai olisi jo hapertuneet. Liitin on "kaasutiivis" joten kuiva kuin uutena. Rohkeesti vain liitintä irti!
                              ...

                              Comment

                              • ///saMi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1198
                                • 52300

                                #45
                                kirjoitetaanpa tähän vanhaan topikkiin.. (ei viitsi uuttakaan tehdä kun aihe on sama)

                                eli löytyykö foorumilta ketään joka olis vaihtanu jyrkempiä nokka-akseleita tähän m42b18:een ja saanu viel päästöistä läpi? mielessä kävi et jos olis "vähän" jyrkemmiksi vaihtanut nuo vakionokat ja käyttäny kantta paikallisella pajalla.. suomesta noita nokka-akseleita ei kylläkään taida löytyä, että joutuu ilmeisesti saksanmaalta tilaamaan.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎