Mahtaa olla sama auto kuin tuolla nettiautossa..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M47D20 / N47D20 voimaa reilummin?
Collapse
X
-
Originally posted by JHo View Posthttp://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=228434
Mahtaa olla sama auto kuin tuolla nettiautossa..Tärkeimpinä asioina, mitä luulin ymmärtäväni, oli:
- 535d välijäähdytin on erittäin hyvä modi 2-litraiseen (40-50 % isompi kuin vakio)
- tuo hybriditurbokin on liian pieni (vedot hyytyy yläkierroksilla)
- 330d ahdin on liian iso (herää karvan alle 3000 rpm)
- autossa oli paikoillaan M47N 318d / M57N 325d:n suuttimet ennen niiden vaihtoa 535d:n vastaaviin (pienemmät kuin vakiot)
E: Laskeskelin välijäähyjen tilavuuden eron ja ei nyt aivan 50% enempi ole tilavuutta 535d vs. 320d, vaan 38%. 320d kennon koko on 508x100x85mm, ja 535d:n 543x133x105mm. On muuten sama kuuleri M47N:n 318d ja 320d sekä N47:n 316d ja 318d malleissa.Last edited by huupi; 02-12-2015, 17:47.
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostAhdinta jos lähtee isommasta vaihtamaan, saa aikalailla tehdä kaikki laipat uusiksi, joten ei ole oikein mikään plug'n'play siltä osalta. Ja tottakai ahtimen tarvitsee olla myös samanlaisella VNT-ohjauksella kuin alkuperäinenkin, jolloin sitä saa vielä järkevästi softasta ohjattuakin?
Comment
-
-
Originally posted by huupi View PostOnko esim. tuollaisen BMW:stä irrotetun GT2056V:n sähköinen vnt-ohjaus samanlainen vaikkapa GT1749V:n kanssa? Päällisin puolin kuvista katsomalla näyttää, että liitin on samanmuotoinen ja pinnejä yhtä monta. Toisin sanoen, onko tuollaisen ahtimen vaihto vakion tilalle sähköjen puolesta "kiinnitä ja pelaa"?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostEn nyt varmaksi osaa sanoa mutta pitäisi olla. Ei se toki luultavasti kauhean järkevästi toimi ennenkuin säätää VNT-kartat kohdilleen moottorinohjauksesta. Vertailen tässä juuri kompressorikarttoja noiden kahden välillä ja vaikuttaa kyllä siltä että GT2056V olisi aika passeli eikä tarvitse välttämättä yläpäästä ainakaan tinkiä syöttöjen kanssa. Osaiskohan joku kertoa loppuuko MAP-anturin skaala näissä nelimukisissa 3bar absoluuttista painetta? Tuolla ahtimella kun varmaan "joutuu" ajamaan yli 2bar ahdoilla.Ebay:ssä näyttää ainakin olevan tarjontaa noista 2056:ista ihan mukavasti. Olihan tuossa eestiläisessäkin vaihdettu map, ja ahdot taisivat olla ainakin jossain kohtaa 2,25bar, mutta onko se sitten ollut pakollinen muutos, vai varalta. :think
Mitä tarkoittaa, että syöttöjä ei tarvirse rajoittaa yläkierroksilla, paljonko sitä sitten voi olla ja mitä se tarkoittaa tehossa?
Comment
-
-
Originally posted by huupi View PostKiitos jälleen selkästä vastauksesta.Ebay:ssä näyttää ainakin olevan tarjontaa noista 2056:ista ihan mukavasti. Olihan tuossa eestiläisessäkin vaihdettu map, ja ahdot taisivat olla ainakin jossain kohtaa 2,25bar, mutta onko se sitten ollut pakollinen muutos, vai varalta. :think
Mitä tarkoittaa, että syöttöjä ei tarvirse rajoittaa yläkierroksilla, paljonko sitä sitten voi olla ja mitä se tarkoittaa tehossa?
No laskin teoreettisesti että koneeseen saadaan menemään 100mg @ 4000rpm, silloin sieltä tulee n. 260-265hp. Jos ollaan vielä yli 90mg syöttömäärässä rajoittimella (4500rpm) niin 270hp raja menee rikki.
535d suuttimet riittää ainakin 120mg syöttöön ilman kummempia kikkailuja, joku viisaampi pystyy varmaan kertomaan irtooko niistä enemmänkin, ja miten. Pitää itsekin tutkia 535d:n softasta suutinkarttaa kunhan kerkeää, sillähän se selviää.
120mg syöttö M47:ssa antaa >550nm.
Kävin ottamassa lokia taas tuosta omasta, saa vähän tutkailtua miten ilmamäärä toteutuu vrt. kompurakarttaan. Ihan selkeästi tuo ahdin on näillä ilmamäärillä 'alueen' ulkopuolella ja reilusti. Ja sehän tarkoittaa turhaa lämpöä ja rasitusta.
P.S.
Nämä mun höpinät saa ja pitääkin kyseenalaistaa jos on parempaa tietoa. Tää on tällaista aloittelijan ihmettelyä.Last edited by Supra^; 02-12-2015, 22:01.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostP.S.
Nämä mun höpinät saa ja pitääkin kyseenalaistaa jos on parempaa tietoa. Tää on tällaista aloittelijan ihmettelyä.
Tähän ketjuun tulee aika paljon samoja asioita käsitteleviä aiheita kuin "DPF:n poisto / E9x Diesel viritys" sekä "E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin" -topikeissa on, mutta ne taitavat olla enemmän isojen poikien isolohkojen juttuja, ja niitä veljiä ei taida tämä ketju kiinnostaa, mutta aprikoidaan sitten näin aloittelijoiden ja todellisten amatöörien kesken.
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View Post535d suuttimet riittää ainakin 120mg syöttöön ilman kummempia kikkailuja, joku viisaampi pystyy varmaan kertomaan irtooko niistä enemmänkin, ja miten. Pitää itsekin tutkia 535d:n softasta suutinkarttaa kunhan kerkeää, sillähän se selviää.
120mg syöttö M47:ssa antaa >550nm.
Ps. Ootko käyttänyt Inpaa logien keräämisen vai onko joku toinen ohjelma millä saa helposti analysoitua moottoria?Audi A3 GTRON
EX: BMW 325D Coupe -07
EX: BMW 320ia -08
Comment
-
-
Originally posted by Hastra View PostTarkoitatko että neljä 535d suutinta riittää tuohon 120mg? Paljonko nuo 318d/325d suuttimet vastaavasti riittää?
Ps. Ootko käyttänyt Inpaa logien keräämisen vai onko joku toinen ohjelma millä saa helposti analysoitua moottoria?
120mg syöttöä per sylinteri/suutin. Siihen riittää 535d suuttimet, riittää varmaan jonkin verran pidemmällekin, jos faktaa on, saa kertoa. 318/325d suuttimista en osaa sanoa paljonko ovat prosentuaalisesti pienemmät kuin 320/330d.
Nimimerkki Phenon duunaama Testo-ohjelma on ihan ykkönen näissä hommissa.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
.
Ei sitä oikeasti ole, kun yksi kunnollinen vnt-viriahdin ja se on se kolmelitraisen ahtimesta tehty "neljän sadan" ahdin.
Siinä riittää kapasiteettia pikkumoottorissa ++2,5bar ahtoihin hyvällä hyötysuhteella, mikä varmaan tarvitaan kun reilusti yli kolmen sadan mennään ja herää vielä hyvin. Useampi paja niitä nykyään tekee, mutta vaikka Murola, jos et muuta keksi.
535,n suuttimet riittää kuusipyttyisessä +80hv/suutin vauhtiin, joten eiköhän pienemmässäkin moottorissa pääse väh. samaan tulokseen.
Kato itse se mapin koko softasta, se on siinä egr,n juttujen jälkeen heti, ennen vikatilataulukoihin liittyviä juttuja. Ihan regeneraatioon liittyviä tehorajoitteita vasten.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Ei sitä oikeasti ole, kun yksi kunnollinen vnt-viriahdin ja se on se kolmelitraisen ahtimesta tehty "neljän sadan" ahdin.
Siinä riittää kapasiteettia pikkumoottorissa ++2,5bar ahtoihin hyvällä hyötysuhteella, mikä varmaan tarvitaan kun reilusti yli kolmen sadan mennään ja herää vielä hyvin. Useampi paja niitä nykyään tekee, mutta vaikka Murola, jos et muuta keksi.
535,n suuttimet riittää kuusipyttyisessä +80hv/suutin vauhtiin, joten eiköhän pienemmässäkin moottorissa pääse väh. samaan tulokseen.
Kato itse se mapin koko softasta, se on siinä egr,n juttujen jälkeen heti, ennen vikatilataulukoihin liittyviä juttuja. Ihan regeneraatioon liittyviä tehorajoitteita vasten.
Pitää tsekkailla, kiitos!
Mua epäilyttää kovasti tuollaisen ahtimen herääminen tällaisessa vajaamukisessa, pakopuoli niin reilusti isompi. Onko tuikulla käytännön kokemusta asiasta että ei moottori mene puhdittomaksi alakierroksilla? Vakioahtimella se on muutenkin ihan mahdoton alle 2000rpm.Last edited by Supra^; 10-12-2015, 23:10.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by huupi View PostTuli hommattua tuollainen gt2056v, kun sopivasti sai. Osaisiko tuikku, Supra^ tai joku muu tietäjä sanoa, että mitä tuolla saisi kutiteltua tuosta N47D20 143 heppaisesta ohjelman kera?
M47:ssa tulisi tuon kanssa seuraavaksi suuttimet vastaan, mutta en kyllä tiedä missä vaiheessa, se selviää ehkä tulevaisuudessa jossei joku kerro.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostOliko tämä nyt se foorumilla myynnissä ollut? Ehkä mä vaan tilaan kunnostetun ebaystä. Tuo ahdinhan riittää tuotoltaan sinne 260-300hp, mutta en tiedä miten pitkälle N47:n polttoainepuoli riittää, siitä voi varmaan joku viisaampi kertoa.
M47:ssa tulisi tuon kanssa seuraavaksi suuttimet vastaan, mutta en kyllä tiedä missä vaiheessa, se selviää ehkä tulevaisuudessa jossei joku kerro.
Ehkä sun on viisain selvittää itse niiden M47:n suutinten riittävyys, niin saadaan lisää konkretiaa tähän ketjuun.
Comment
-
Comment