Announcement

Collapse
No announcement yet.

M47D20 / N47D20 voimaa reilummin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    #61
    .
    Suunnilleen tuollaista tulosta, tai ainakin lähelle, tulee jo vakiohilppeillä.
    Minun mielestäni 535,n suuttimilla, coolerilla ja 530d,n hybridiahtimella pitäisi luokkaa sata heppaa enemmän lähteä, helposti, jos vaan polttoainejärjestelmän tuotto riittää.

    Olen mersun pikkumoottorista saanut 290hv jo melkein kymmenen vuotta sitten paaaaljon huonommilla osilla.
    Syksyllä vieläpä mittasin sen ja luokkaa 280 oli edelleen tallella.

    Kyllä nykyisillä viriahtimilla pitää kolmesatanen mennä rikki että heilahtaa.
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #62
      Tuli modattua ylimääräinen M47 pakosarja vähän paremmin tuolle GT2260:lle sopivaksi. Vanha tiiviste malliksi ja tsekkaus että on 1:1 GT2260:n laipan kanssa, sitten vinku laulamaan.






      Sen jälkeen tiivistepinnat puhtaaksi. n. puolen millin luokkaa heitto laipassa, eiköhän se pysy tiiviinä.




      Nyt ei jää enää pykälää ahtimen ja pakosarjan liitokseen (vaikka kuvassa näyttääkin erikokoisilta).





      Samalla käytin ahtoputken irti autosta todetakseni että M47 vs M57 on selkeä ero lähdön halkaisijassa turbon päässä. Tarvitsee siis sellainen metsästää tai tehdä.

      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • huupi
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 1192
        • Tyrnävä

        #63
        Originally posted by Supra^ View Post
        Tuli modattua ylimääräinen M47 pakosarja vähän paremmin tuolle GT2260:lle sopivaksi.
        Asiallista touhuamista. Mielenkiinnolla, ainakin täällä, odotellaan uusia lukemia uudella kokoonpanolla.
        I01 i3s 94

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #64
          Kokeilinpa tuohon täysin vakioon M47:aan nostella railipaineita 1600->1800bar. Noissahan on sama korkeapainepumppu kuin 330d (R70)joten tuottoa voisi luulla riittävän. Ei kuitenkaan jaksa niin paljoa pumppu tuottamaan, ainakaan 330tkm ajettuna ja noilla nykyisillä syöttömäärillä. Meni täyskaasukiihdytyksessä vikatilaan ilman vikakoodeja, ja kerran sammui koko romu. 1750bar sama ongelma hieman lievempänä/harvemmin, 1700bar:illa toimii vielä järkevästi ilman vikatiloja.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • AK-87
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2015
            • 324
            • Hml

            #65
            Mites Supralla prokkis etenee? Pystyykö M47 vakioturboja modaamaan mitenkään? Jostain sain käsityksen, että porukka tekis muutoksia vakiopuhaltimen sisälmyksille.
            V60 D4 AWD -16
            Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
            ex V60 D4 -13
            ex E36 323i 4D -96
            ex E91 320d -06 Stage 1

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #66
              Originally posted by AK-87 View Post
              Mites Supralla prokkis etenee? Pystyykö M47 vakioturboja modaamaan mitenkään? Jostain sain käsityksen, että porukka tekis muutoksia vakiopuhaltimen sisälmyksille.
              Onhan noita vakioita ulkomaanelävät modaillu. Luotan kuitenkin tuikun sanaan, että tuo GT2260 ei ole liian iso, vaan oikein säädettynä toimii ja herää kyllä.

              On mulla nyt hyllyssä myös tuollainen E6x 525d:n GT2056. Tekisi mieli laitella paikoilleen jompikumpi, mutta aika ei oikein tahdo riittää. No, ehkä tuossa kesälomalla sitten...
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • huupi
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 1192
                • Tyrnävä

                #67
                Originally posted by Supra^ View Post
                Onhan noita vakioita ulkomaanelävät modaillu. Luotan kuitenkin tuikun sanaan, että tuo GT2260 ei ole liian iso, vaan oikein säädettynä toimii ja herää kyllä.

                On mulla nyt hyllyssä myös tuollainen E6x 525d:n GT2056. Tekisi mieli laitella paikoilleen jompikumpi, mutta aika ei oikein tahdo riittää. No, ehkä tuossa kesälomalla sitten...
                Jaa, sait jostain halvemmalla 2056:n. Sivusta seuraajan toiveena olisi, että teet muutoksia asteittain "enempään", eli aluksi pienempi viriahdin tilalle -> mikä vaikutus tehoon, sitten isompi -> mikä vaikutus jne. Toki siinä pientä extra-jumppaa tulee, kun noita alvariinsa vaihtelee.

                Pieni korsi kekoon topicin aiheen viereen - varasin parin viikon päähän ajan AJ-Techille ohjelman laittoon.
                I01 i3s 94

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #68
                  Originally posted by huupi View Post
                  Jaa, sait jostain halvemmalla 2056:n. Sivusta seuraajan toiveena olisi, että teet muutoksia asteittain "enempään", eli aluksi pienempi viriahdin tilalle -> mikä vaikutus tehoon, sitten isompi -> mikä vaikutus jne. Toki siinä pientä extra-jumppaa tulee, kun noita alvariinsa vaihtelee.

                  Pieni korsi kekoon topicin aiheen viereen - varasin parin viikon päähän ajan AJ-Techille ohjelman laittoon.
                  Toimiva, 110e posteineen. :think

                  Kyllä tuo GT2056 olisi ensimmäisenä listalla ihan vaan jo helpomman asennuksenkin takia. GT2260:ssä (E46 330d Euro4) tulee ahtolähtö huonoon kulmaan, ja kompurapesää joutuu siis kääntää ja servon kiinnitys miettiä uusiksi.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    #69
                    .
                    Sellainen 177hv neliveto versio ko moottorista.
                    Hiukkassuodatin vielä paikoillaan, lambda 1,1, vakio - osilla.
                    Vääntö voi olla ongelma, mutta siihen on itseasiassa kaksikin tietä, millä moottorin ohjaimen saa yli 450nm ymmärtämään, niin että syötöt näkyy oikein.
                    Noin 480/230.

                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • tuikku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1353

                      #70
                      .
                      Kolmelitraisten ahtimet herää niin parin litran pikkumoottorissa, että veto alkaa jo melko lailla heti 1500rpm jälkeen.
                      Heti kahden tuhannen jälkeen menee 2bar rikki.
                      Kaksi sellaista tulee mulla kasiin.
                      Sille amg,n pakosiivelle tehty ahdin on oikeastaan ainut, joka kannattaa laittaa, jos virittämään aikoo.
                      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #71
                        Kiitos tuikku kun jaksat jakaa kokemuksiasi täällä. Antaa perspektiiviä ja ymmärrystä noiden vehkeiden sielunelämään ja mahdollisuuksiin.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • huupi
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 1192
                          • Tyrnävä

                          #72
                          Originally posted by huupi View Post
                          Pieni korsi kekoon topicin aiheen viereen - varasin parin viikon päähän ajan AJ-Techille ohjelman laittoon.
                          Nyt on reissu käyty ja tyytyväinen olen, sillä muuttui aika lailla entiseen. Kyseessä on siis N47N-koneinen 318d 12/2010 dpf paikoillaan. 204 / 416

                          I01 i3s 94

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            #73
                            Originally posted by huupi View Post
                            Nyt on reissu käyty ja tyytyväinen olen, sillä muuttui aika lailla entiseen. Kyseessä on siis N47N-koneinen 318d 12/2010 dpf paikoillaan. 204 / 416
                            Hyvältä näyttää käppyrät, ja todella kiva ero vakioon verrattuna, varsinkin tuo rajoittimen nosto. Ohjelmoinnin/kulutuksen kannalta N47 on kyllä hyvä aihio.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • huupi
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 1192
                              • Tyrnävä

                              #74
                              Originally posted by Supra^ View Post
                              Hyvältä näyttää käppyrät, ja todella kiva ero vakioon verrattuna, varsinkin tuo rajoittimen nosto. Ohjelmoinnin/kulutuksen kannalta N47 on kyllä hyvä aihio.
                              Kierrostenrajoitin..? :think Ei siinä mun mielestä koskettu siihen, jotain AJ puheli, että tuli 210km/h mittariin ja siksi rajoitin? Vai oliko se jokin toinen veto, jonka jälkeen laittoi suuremman pykälän... En minä kyllä tiedä enkä muista

                              Mutta joo, ero entiseen on kyllä huomattava ja se jopa tuntuukin vielä näin liki kuukauden jälkeenkin. Juuri tänään tuumin, että nyt on aika hyvin balanssissa kulku ja kulutus sekä muut käyttökustannukset, kunhan vain pysyisi "jako kohdillaan".
                              I01 i3s 94

                              Comment

                              • Teukka76
                                Newbiemmer
                                • Jul 2013
                                • 5
                                • Joenzoo

                                #75
                                Mikäs tuossa 116D N47 koneessa ensimmäisenä ottaa vastaan tehon lisäyksessä? 177hp/400Nm taitaa turbotec lupailla softalla?

                                Välijäähyä löytyy aika hyvin bolt-on versiona, suuttimet varmaan syytä myös vaihtaa jos tavoitellaan jotain 240hp lukemia. Mihinkäs asti turbossa riittää varat.

                                Mitäs eroja on noissa uudemmissa N47 koneissa 116D/118D/120D/125D?
                                Last edited by Teukka76; 28-08-2016, 13:19.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎