Announcement

Collapse
No announcement yet.

M47D20 / N47D20 voimaa reilummin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tugeh
    Newbiemmer
    • Apr 2013
    • 10
    • Turku

    Tuli laitettua 136hp 320d manuaalina. Tämä vielä jakaja-/syöttöpumpullinen malli, päteekö tähän topicin reseptit vai mitä eroa?

    -isompi välijäähy hommattu
    -3" ränni kiinni

    -2056 tai 2260 ahdin nykysen tilalle?
    -toimiiko 535d suuttimet vai mitä tilalle?

    Toinen asia mikä askarruttaa on se, että tällä hetkellä kiinni 150hp m47 (common rail) ahdin eli gt1749v joka ilmeisesti VNT-ahdin toisin kuin tän alkuperäinen ahdin? Joten miten siipien säätö tapahtuu nyt kun tähän semmonen laitettu?

    Kai tästäki museovehkeestä saa vähä voimanpaskaa!?
    E36 328 coupe, E46 320d

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5273
      • Pirkkala

      Originally posted by tugeh View Post
      Tuli laitettua 136hp 320d manuaalina. Tämä vielä jakaja-/syöttöpumpullinen malli, päteekö tähän topicin reseptit vai mitä eroa?

      -isompi välijäähy hommattu
      -3" ränni kiinni

      -2056 tai 2260 ahdin nykysen tilalle?
      -toimiiko 535d suuttimet vai mitä tilalle?

      Toinen asia mikä askarruttaa on se, että tällä hetkellä kiinni 150hp m47 (common rail) ahdin eli gt1749v joka ilmeisesti VNT-ahdin toisin kuin tän alkuperäinen ahdin? Joten miten siipien säätö tapahtuu nyt kun tähän semmonen laitettu?

      Kai tästäki museovehkeestä saa vähä voimanpaskaa!?
      Mä luulen että voimaa voi saadakin mutta resepti on kyllä vähän eri

      Tämän viritykseen pätee varmaan parhaiten tds koneen ohjeet:think
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • alpine3
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2010
        • 1273
        • Kajjjaani

        Itsellä olisi tarkoitus seuraavaksi päivittää tuohon sigun autoon isommat suuttimet, koneena N47D20C. Kyseeseen tulisi ilmeisesti N57 x35D:n suuttimet. Pystyykö tuota yhteensopivuutta tarkastelemaan muuten kuin suuttimien ulkonäön perusteella, ja mihin siinä ulkonäössä pitäisi kiinnittää huomiota?

        Lisäksi nykyinen hiukan väsähtänyt 1800 mbar HPFP on tarkoitus vaihtaa 2000 mbar pumppuun. Turbo on muokattu, EGR + DPF off ja cooleri päivitetty.
        Last edited by alpine3; 20-11-2019, 20:58.
        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

        Comment

        • huupi
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 1192
          • Tyrnävä

          Unohtunut näköjään päivittää tähän ketjuun viimeisimmät touhuilut. Ahdin vaihtui 2056:sta 2260:aan, johon kairattu isommat siivet tuikun reseptin mukaisesti (3-litraiselle). Samalla Supra^ hieroi ohjelman uusiksi.



          Tuosta tekijämies huomasi, että map-anturi loppuu kesken, sillä näyttää vain 2,15 bar ylipainetta. Kolmilitraisen anturi on jo hankittuna, ja vaihtoakin vähän yritetty, mutta kun ei ole ihan plugnplay johtosarjan liittimen vaihto, niin jäi kevään hommiksi. Ihan kauheasti ei olisi tähän vuodenaikaan hyötyä tuosta yli 3700 rpm:n alueen tehon noususta. Kolmeensataan kurkotellaan edelleen, kunhan anturi vaihtuu ja softa vielä päivitetään.
          I01 i3s 94

          Comment

          • alpine3
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2010
            • 1273
            • Kajjjaani

            Nyt on Darksideltakin saatavilla oma kitti N47-moottoriin:

            https://www.darksidedevelopments.co....118d-318d.html
            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

            Comment

            • huupi
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 1192
              • Tyrnävä

              Originally posted by alpine3 View Post
              Nyt on Darksideltakin saatavilla oma kitti N47-moottoriin:

              https://www.darksidedevelopments.co....118d-318d.html
              Ja M47:aan myös:

              https://www.darksidedevelopments.co....7-engines.html

              ~2900 euroa + toimitus + softan teko :think Tuleehan tuo hintoihin.
              I01 i3s 94

              Comment

              • alpine3
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2010
                • 1273
                • Kajjjaani

                Joo kyllä tuossa tarveharkintaa saa suorittaa ennenkuin tilaa. Kaveri puheli tuolla videolla että N47 saisi tuolla paketilla jossa 2260 ahdin noin 300 hv, myöhemmin vissiin tulossa myös 2860 paketti jolla pääsisi 400 hv. Molemmissa tapauksissa luonnollisesti myös polttoainepuoli päivitettävä.

                https://youtu.be/70jCh2edd90

                Oli muuten projekti N47 ilmeisesti katkennut jakoketju dynottamisen jälkeen tyhjäkäynnillä
                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                Comment

                • myroni
                  Newbiemmer
                  • Jul 2013
                  • 5
                  • Helsinki

                  Eroaako e60 530d ahdin jotenkin e90 330d vband mallista? Vitosen ahdin ainakin taitaa olla gt2260vk. Onko kolmosen ahdin sitten gtb2260vk? Darkside developmentsin sivujen mukaan ainakin näin. (Ja taas toisen lähteen mukaan molemmat gt2260vk) Pähkäilen tässä kumman heitän M47 kylkeen. 6syl pakosarjan modaamisestakin otetaan vinkkejä vastaan. Peltinen lienee helpompi aihio kuin valurautainen.

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Originally posted by myroni View Post
                    Eroaako e60 530d ahdin jotenkin e90 330d vband mallista? Vitosen ahdin ainakin taitaa olla gt2260vk. Onko kolmosen ahdin sitten gtb2260vk? Darkside developmentsin sivujen mukaan ainakin näin. (Ja taas toisen lähteen mukaan molemmat gt2260vk) Pähkäilen tässä kumman heitän M47 kylkeen. 6syl pakosarjan modaamisestakin otetaan vinkkejä vastaan. Peltinen lienee helpompi aihio kuin valurautainen.
                    pre-lci E60 530d (M57N) ahdin on sillä kolmipulttikiinnityksellä eli menee suoraan M47 pakosarjaan ilman minkäänlaisia muokkauksia. E9x 330d on aina v-bandilla koska M57N2.
                    Peltistä pakosarjaa ei ole M47:kaan tainnut edes saada ja hyvä niin, kun vakionakin halkeilevat.

                    Täältä löytyy Fin-turbon muokkaama/huoltama ajamaton E60 530d M57N ahdin jos tarvetta on.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • myroni
                      Newbiemmer
                      • Jul 2013
                      • 5
                      • Helsinki

                      Originally posted by Supra^ View Post
                      Täältä löytyy Fin-turbon muokkaama/huoltama ajamaton E60 530d M57N ahdin jos tarvetta on.
                      Laita vaikka yv:llä enemmän tietoa modauksesta, sekä hintapyynti.

                      Helpompihan olisi tuollainen M57N ahdin heittää paikoilleen. Mutta jos M57N2 on tuo GTB sarjan ahdin niin olisi uudempaa tekniikkaa (VNT 3. gen) väittävät että herää kivemmin ja VNT siivikko ahdistaa vähemmän korkeilla kaasunvirtauksilla.

                      Viriahdin olisi tietysti viriahdin, mutta miellyttää nuo kunnostetut vakioahtimet Saksasta enemmän opiskelijan lompakkoa. 😀

                      Ja näissä x30d ahtimissa taitaa olla downpipen lähtö 3" vrt. vakio 2,5"?

                      Comment

                      • Krampus
                        BTCF Member
                        • Nov 2017
                        • 387
                        • Keski-Suomi

                        Omasta 320d -13 Turbotec:in ohjelmalla tuli heidän penkistä 231hv/479Nm. Z4 35i alkuperäisen välijäähyn olin ruuvannut tuohon aikaisemmin kiinni. Egr ohjelmoitiin pois.
                        E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                        F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                        Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                        Comment

                        • Djantikka
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2017
                          • 47
                          • Lahti

                          Mulla sekä m47, että m47n motit tallissa. Äkkiseltään katsottuna noissa aino ero on tuo, että toisessa on jakajapumppu ja toisessa taas korkeapainepumppu. Kannessa eroa venttiilivarren paksuudessa, onko näissä jotain muuta huomattavaa eroa?
                          Last edited by Djantikka; 11-11-2021, 07:26.

                          Comment

                          • -kalevi-
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 507
                            • Tuusula

                            Originally posted by huupi View Post
                            Unohtunut näköjään päivittää tähän ketjuun viimeisimmät touhuilut. Ahdin vaihtui 2056:sta 2260:aan, johon kairattu isommat siivet tuikun reseptin mukaisesti (3-litraiselle). Samalla Supra^ hieroi ohjelman uusiksi.

                            Tuosta tekijämies huomasi, että map-anturi loppuu kesken, sillä näyttää vain 2,15 bar ylipainetta. Kolmilitraisen anturi on jo hankittuna, ja vaihtoakin vähän yritetty, mutta kun ei ole ihan plugnplay johtosarjan liittimen vaihto, niin jäi kevään hommiksi. Ihan kauheasti ei olisi tähän vuodenaikaan hyötyä tuosta yli 3700 rpm:n alueen tehon noususta. Kolmeensataan kurkotellaan edelleen, kunhan anturi vaihtuu ja softa vielä päivitetään.
                            Olisi tarkoitus päivittää talvella hieman tuota e87 118d tekniikkapuolta. Ahtimeksi tulee m57n2 ahdin, joka on v-pannalla. Tarkoitus tommonen m57n2 pakosarja muokata tuohon m47 sopivaksi.

                            Saitko huupi tuon 3litraisen map anturin sopimaan? Tai onko joku muu rakentanut vastaavaa m47 pohjaiselle moottorille? Onko joku muu anturi helpommin askarreltavissa?

                            Edit: Lisäkysymyksenä onko joku laittanut jo tuollaisen pakosarjan m47 kylkeen? Helpoinhan pakosarjan muokkauksen osalta olisi katkasta 2 pyttyä takaa pois, mutta sillon turbo istuisi 2-3 pyttyjen välissä (pakopesän kiinnitys pakosarjaan). Vakiona tuossa m47 turbo on 1-2 sylinterien välissä. Oletan, että fiksumpi ois pitää se aika lähellä vakiopaikkaa ja leikata m57 pakosarjasta molemmista päistä yksi pytty pois?
                            Last edited by -kalevi-; 20-10-2023, 13:17.
                            E87 118d
                            E70 3.0d
                            Ex: E36 M3
                            Ex: E36 cabriolet m60b40
                            Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                            Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                            Comment

                            • huupi
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 1192
                              • Tyrnävä

                              Originally posted by -kalevi- View Post
                              Olisi tarkoitus päivittää talvella hieman tuota e87 118d tekniikkapuolta. Ahtimeksi tulee m57n2 ahdin, joka on v-pannalla. Tarkoitus tommonen m57n2 pakosarja muokata tuohon m47 sopivaksi.

                              Saitko huupi tuon 3litraisen map anturin sopimaan? Tai onko joku muu rakentanut vastaavaa m47 pohjaiselle moottorille? Onko joku muu anturi helpommin askarreltavissa?

                              Edit: Lisäkysymyksenä onko joku laittanut jo tuollaisen pakosarjan m47 kylkeen? Helpoinhan pakosarjan muokkauksen osalta olisi katkasta 2 pyttyä takaa pois, mutta sillon turbo istuisi 2-3 pyttyjen välissä (pakopesän kiinnitys pakosarjaan). Vakiona tuossa m47 turbo on 1-2 sylinterien välissä. Oletan, että fiksumpi ois pitää se aika lähellä vakiopaikkaa ja leikata m57 pakosarjasta molemmista päistä yksi pytty pois?
                              Joo, vaihdoin aikanaan tuon isomman mapin, tuolla on vähän juttua ja kuvia aiheesta:
                              I01 i3s 94

                              Comment

                              • -kalevi-
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 507
                                • Tuusula

                                Originally posted by huupi View Post

                                Joo, vaihdoin aikanaan tuon isomman mapin, tuolla on vähän juttua ja kuvia aiheesta:
                                Kiitos. Pitää kopioida samalla tavalla omaan autoon
                                E87 118d
                                E70 3.0d
                                Ex: E36 M3
                                Ex: E36 cabriolet m60b40
                                Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                                Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎