Originally posted by Teukka76
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M47D20 / N47D20 voimaa reilummin?
Collapse
X
-
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
-
-
Dynopäivillä käytiin.
Ei mennyt 500nm rikki, mutta kyllä mieltä silti lämmitti kun alkaa käyrä näyttää siltä mitä tuosta M47:sta vakiona voi loppuunajetulla ahtimella saada. Allekirjoittaneen M47:sta siis 208hv/497nm:
Penkissä kävi myös TorQuel-nimimerkin 320d N47:lla jossa pelkkä softa, siitä irtosi 215hv/493nm.
Vertailun vuoksi; penkissä ajettiin myös nimimerkki Smistik:in vakio E91 320d (M47: 163hv/340nm) joka antoi paperille 165hv/350nm, joten voisi olettaa että lukemat eivät mahdottomia valehtele.Last edited by Supra^; 29-08-2016, 23:39.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Smistik View PostPitääkö sitä lähteä bittikaupoille, vaikka puhuinkin että ei taida jaksaa viritellä tätä enää :think Olikos sulla jo tuo isompi ahdin paikallaan kun tuossa lapussa on vain dpf/softa?Ei mulla vielä muuta ole kuin DPF:n tilalla suora putki, muuten vakio. Isompia ahtimia on kaksin kappalein odottelemassa mutta pitäisi vaan löytää jostain aikaa ja viitseliäisyyttä.
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Pähkäilinpä taas aikani kuluksi softaa, ja nostin railipaineet 1800bar tasolle. Aikaisemmin ne ovat olleet 1700bar kun korkeammalle nostaminen on aiheuttanut vikatiloja+sammumista ilman vikakoodeja. No, syy siihen oli että vikakooditaulukosta on vedetty sen verran paljon siivua kerrallaan sileäksi ettei ihme jossei herjaa, ja tietenkin pari kappaletta railpainerajoitinta jotka oli epähuomiossa jääneet löytämättä.
Savutus väheni ja eiköhän pakolämmöt/paineet vähän laskeneet kun ei enää ihan yhtä myöhäiselle veny EOI. Vetojakin tuli perstuntumalta pikkaisen lisää tuonne 3000rpm ylöspäin, ehkä siellä nyt olisi yli sen maagisen 500Nm.Last edited by Supra^; 23-11-2016, 18:18.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostPähkäilinpä taas aikani kuluksi softaa, ja nostin railipaineet 1800bar tasolle. Aikaisemmin ne ovat olleet 1700bar kun korkeammalle nostaminen on aiheuttanut vikatiloja+sammumista ilman vikakoodeja. No, syy siihen oli että vikakooditaulukosta on vedetty sen verran paljon siivua kerrallaan sileäksi ettei ihme jossei herjaa, ja tietenkin pari kappaletta railpainerajoitinta jotka oli epähuomiossa jääneet löytämättä.
Savutus väheni ja eiköhän pakolämmöt/paineet vähän laskeneet kun ei enää ihan yhtä myöhäiselle veny EOI. Vetojakin tuli perstuntumalta pikkaisen lisää tuonne 3000rpm ylöspäin, ehkä siellä nyt olisi yli sen maagisen 500Nm.
Oletko perehtynyt ruiskutuksen ajoitus ajankohtaan? Entä laskenu EOI?
Comment
-
-
Tuossa M47-koneisessa 120d:ssä näkyy olevan suureksi yllätyksekseni Mitsun ahdin eikä Garrett, kuten olen virheellisesti luullut. :think Ei kellään tietenkään tietoa ole, että miten Garretti taipuisi tilalle pakosarjan, ahtoputkien, servon ohjausliittimen, öljylinjojen ja kiinnitysten osalta? Sehän selviää tietysti kokeilemalla, mutta olisihan se kiva tietää.Brittifoorumilla väittivät, että vanhimmissa 120d:ssä olisi Garrett alipaineohjauksella ja jossain -06 vuoden kieppeillä vaihtuisi Mitsun sähköohjattuun. Tiedä sitten... Onko kolmos- tai vitossarjalaisissakin myös Mitsuja vai koskeeko tämä vain näitä hinnat alkaen BMW-malleja?
Comment
-
-
Miksi se pitäisi väen vängällä Garrettiin vaihtaa?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostMiksi se pitäisi väen vängällä Garrettiin vaihtaa?
On minullakin 320d:ssä tuo mitsun ahdin, joskus tarkistanut, toki väärin kutsunut sitä gt1749v mutta sitä kokoluokkaa se on. Pakosarjan puolen laippa siis sama kuin noissa kaikissa muissakin 3-pulttikiinnitteisissä. Ahtoputki ei sovi gt2056/2260 koska niissä on isompi halkaisija. Servoja taisi olla kahta eri merkkiä, hella ja jokin toinen? Samat signaalit niihin tulee joten ei mikään paha homma vaikka joutuisikin liittimen vaihtamaan.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostMiksi se pitäisi väen vängällä Garrettiin vaihtaa?Originally posted by Supra^ View PostHuupi varmaan tarkoitti isompaa garrettia, gt2056/gt2260.
Originally posted by Supra^ View PostOn minullakin 320d:ssä tuo mitsun ahdin, joskus tarkistanut, toki väärin kutsunut sitä gt1749v mutta sitä kokoluokkaa se on. Pakosarjan puolen laippa siis sama kuin noissa kaikissa muissakin 3-pulttikiinnitteisissä. Ahtoputki ei sovi gt2056/2260 koska niissä on isompi halkaisija. Servoja taisi olla kahta eri merkkiä, hella ja jokin toinen? Samat signaalit niihin tulee joten ei mikään paha homma vaikka joutuisikin liittimen vaihtamaan.
Comment
-
-
Lueskelin jälleen koko ketjun ajatuksen kanssa läpi, ja tuo map-anturin mahdollinen vaihtotarve on kokonaan tullut sivuutettua omassa puuhasteluprojektissani. Onko Supra^:lle (tai jollekin muulle) tullut varmuus, että pitääkö se anturi vaihtaa, jos vaihdellaan isompaa ahdinta? Ilmeisesti mittausalueen riitävyydestä on kyse? Mihin lukemiin vakiolla pääsee? Sen verran tutkailin vaihtoehtoja, että niitä on kaiketi tasan yksi, jota on käytetty käytännössä kaikissa tehokkaammissa dieseleissä, eli x25d:stä ylöspäin. Pikkukoneen anturi on imusarjan tulipellin päässä, kun tuo toinen on ikään kuin imusarjan päällä. Näinpä kiinnitys ei ole sinne päinkään ja liitinkin on eri. Toivottavasti edes se "mehupilli" imusarjan sisään on saman paksuinen. Noh, kiinnitys varmasti onnistuu _jotenkin_ ja liitinkin on vaihdettavissa. Oletettavasti pinnien lukumäärä on sama (3).
Comment
-
-
En ole tuota mappihommaa vielä selvittänyt mutta ainakin 3bar MAPpi on eli 2bar ahdoille asti vähintään lukee. Helppohan se olisi livedatalla+paineilmalla testata. Fyysisesti en osaa sanoa mikä anturi menee helposti tilalle, mutta sama toimintaperiaate noissa kaikissa on joten aika plug and play vaihto, toki softaan pitää muokata se uusi että näyttää ahdot oikein.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostEn ole tuota mappihommaa vielä selvittänyt mutta ainakin 3bar MAPpi on eli 2bar ahdoille asti vähintään lukee. Helppohan se olisi livedatalla+paineilmalla testata. Fyysisesti en osaa sanoa mikä anturi menee helposti tilalle, mutta sama toimintaperiaate noissa kaikissa on joten aika plug and play vaihto, toki softaan pitää muokata se uusi että näyttää ahdot oikein.
Comment
-
-
Laitetaanpa tähänkin ketjuun näytille lappu, kun kuitenkin asiaan liittyy.
Kyseessä siis M47N2 moottorinen 120d, johon vaihdettu käytetty e60 525d:n ahdin Garrett GT2056V sekä samoin käytetty e90 330d:n välijäähdytin sekä AJ-ohjelma. Hiukkaspönttö on toiminnassa edelleen. Hieman olisi kuulemma saanut ohjelmalla puristettua lisää tehoa (n. 10hv), jos ei olisi dpf-poltto mennyt päälle kesken säätämisen ja jatkunut jatkumistaan.
Käyttäytymiseltään on aika lailla vakionlainen, eli alakierroksilla ei vedä kummoisesti. Jostain 1800 rpm alkaa kohtuullinen veto, jolla pärjää arkiajossa, ja hieman alta 3000 rpm tuntuu jo vetävän.Veto jatkuu aika mukavasti rajoittajalle asti.
Comment
-
Comment