Announcement

Collapse
No announcement yet.

M47D20 / N47D20 voimaa reilummin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #46
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Ihan näyttäisi siltä, että maffi olisi finaalissa.
    MAFfi on alle 10tkm ajettu, ja orkkiksellakin näytti samanlaiselta. :think
    Ahdin ainakin on finaalissa. Tällä viikolla odotan saapuvaksi "bolt-on"-mallista GT2260V:tä (E46 330d Euro4) kun ei tuo E60:n 2260:n sovittaminen ole se helpoin ja nopein tapa.
    Last edited by Supra^; 08-03-2016, 10:22.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • tuikku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1353

      #47
      .
      Luulisin että tuossa ilmamäärän kuvaajassa sahalaita merkitsee vnt siipien liikahtelua.
      Jostain syystä tuon parhaimman ilmamäärän jälkeen ahdin luovuttaa, ei tee mitään ja ilman määrä tipahtaa, ja sitten taas säätö jatkuu.
      Ahtopyyntöä lisää ?

      Olethan laittanut puhtaan ilman pyyntöä tarpeeksi, siellä alkupäässä ohjelmaa taisi olla sellaisia rajoitteita kun 15000, jos et ole vielä muuttanut, niin kokeileppa, johonkin sille tasolle nyt toppaa.

      Näissä lambda ohjatuissa pitää osata pyytää tarpeeksi sitä ilmaa moottoriin, muuten se ecu ei ota sitä laskelmissaan huomioon, vaikka sinne menisi miten paljon tahansa.

      Maffin mittaaman ilman määrän perusteella +200 pitäisi tulla neljässä tonnissa. 85x14,6x1,05 = ~1300mg/isku
      Parhaan väännön kohdalla noin 1500mg/isku on lähelle 100mg syöttöä, jolla 500nm menee kirkkaasti rikki.
      => omaan kammioon vielä mietiskelemän.
      Last edited by tuikku; 08-03-2016, 11:02.
      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1968
        • Seinäjoki

        #48


        Olisko tässä se oikea versio mikä passaa m47 koneen kylkeen ja vnt ohjausta myöten tuollaisen 320d:n päivitys ahtimeksi? Pakoputken lähtö pitää soveltaa ja ehkä imuputki mut muuten vissiin sopii. Noin niinku muuten kannattaako noihin kunnostettuihin sekaantua onko kokemuksi?
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #49
          Originally posted by joko View Post
          http://www.ebay.de/itm/Turbolader-BM...0AAOSwHPlWguL7

          Olisko tässä se oikea versio mikä passaa m47 koneen kylkeen ja vnt ohjausta myöten tuollaisen 320d:n päivitys ahtimeksi? Pakoputken lähtö pitää soveltaa ja ehkä imuputki mut muuten vissiin sopii. Noin niinku muuten kannattaako noihin kunnostettuihin sekaantua onko kokemuksi?
          No tuohan menee pakosarjaan suoraan, servo taitaa myös suoraan sopia. Ahtoputken sekä pakoputken lähdöt pitää tehdä, ja imuputkikin varmaan halkaisijaltaan eri.

          E46 330d EURO4-ahdin on muuten samanlainen kuin linkittämäsi mutta siinä on vielä tuo ahtoputken lähtö samassa asennossa kuin M47:n vakioahtimessa.

          Ei ole kokemusta noista kunnostetuista, niitä vaan on hankala ostaa tällaiseen virityskäyttöön kun pitäisi lähetellä samanlainen ahdin tilalle tai saa maksaa 100-150e ylimääräistä.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1968
            • Seinäjoki

            #50
            ei tuo 100-150e pantti nyt kai kynnyskysymys ole tuostakin tulisi 590e ahdin+ alle 20e toimituskuluihin. Mut lienee järkevintä nyt vain katella se e46 peräisin oleva ahdin niin pääsee vähemmällä sovittamisella kun ei kiire ole asialla. Josko se kesäkeleillä olis ohjelmoituna tuolla ahtimella jo ajossa...
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1968
              • Seinäjoki

              #51


              Tälläinen siis? n. 640e ilman panttiahdinta
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                #52
                Tuollainen joo. Yhtälaillahan sen aiemmin linkittämäsi E60:n ahtimen sinne saa, mutta jos hinta on kutakuinkin sama ja meinaa uuden hommata niin mielummin mä hommaisin tuon. :think


                EDIT:
                Nyt kun tuota E46:n ahdinta tutkailin niin eipä ole ahtoputken lähtö samassa kulmassa, vaan vähän enemmän alaviistoon. Voi olla että tila loppuu kesken kun ohjaustehostimen pumppu on siinä aika hollilla. Ylöspäin noissa taas olisi paremmin tilaa, jolloin tuo E60:n ahdin olisi parempi vaihtoehto. Onhan näitä tehty mutta tietoa ei oikein löydy mistään.

                No, pitää tutkailla kunhan kerkeää.


                EDIT2:

                Tuossa kuvat ko. ahtimesta.










                Kompurasiipi on 5-lapainen vrt. E60-mallin 6-lapaiseen.
                Last edited by Supra^; 10-03-2016, 12:18.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1968
                  • Seinäjoki

                  #53
                  Noh ei hätää en ehtinyt vielä painaa tuota tilaus nappia. Pitäisköhän sitä sitten kuiteskin ostaa e60 sähköservolla oleva ahdin ja kokeilla sitä, niitä kun tuntuu olevan käytettyjäkin myynnissä. Mukavempi puljata parin satkun turbon kanssa jos ei saa järkevästi sopimaan niin nakkaa roskalavalle sitten. E39 530d gt 2556v ahdinta ei vissiin kannata hommata kokonsa puolesta ja toisekseen se on alipaine ohjauksella joka varmaankin kyllä on vaihdettavissa?
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #54
                    Originally posted by joko View Post
                    Noh ei hätää en ehtinyt vielä painaa tuota tilaus nappia. Pitäisköhän sitä sitten kuiteskin ostaa e60 sähköservolla oleva ahdin ja kokeilla sitä, niitä kun tuntuu olevan käytettyjäkin myynnissä. Mukavempi puljata parin satkun turbon kanssa jos ei saa järkevästi sopimaan niin nakkaa roskalavalle sitten. E39 530d gt 2556v ahdinta ei vissiin kannata hommata kokonsa puolesta ja toisekseen se on alipaine ohjauksella joka varmaankin kyllä on vaihdettavissa?
                    Multakin löytyy yksi E60 530d:n GT2260 ylimääräisenä, tosin kompurasiipi ottanut itseensä, eli joutuu huoltamaan, ja on lisäksi uudemmasta koneesta eli pakosarjan laippa on V-bandilla, joka taas tarkoittaa lisää muokkaamista/adapteria.
                    Jos käytetty välikoon GT2056 (525d) kiinnostaa niin huupi-nimikerkiltä voi tiedustella sellaista
                    En ole oikein noihin vanhempiin VNT-ahtimiin tutustunut. Ainahan sinne saa askarreltua sähköservon alipainekellon tilalle mutta onko vaivan arvoista...
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • huupi
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 1192
                      • Tyrnävä

                      #55
                      Originally posted by Supra^ View Post
                      Jos käytetty välikoon GT2056 (525d) kiinnostaa niin huupi-nimikerkiltä voi tiedustella sellaista


                      Itse asiassa olen tuuminut tekeväni ahtimesta myynti-ilmoituksen foorumille, mutta aina parempi jos ei tarvitse vaivautua. Osittain myyntiajatuksiin on ohjannut huomio, että tuon ahtimen pakosarjan laippa ei sovi likimainkaan N47:n pakosarjaan, vaikka onkin aivan saman muotoinen päälle päin. Tämä ilmeni sovittamalla N47-pakosarjan tiivistettä ahtimeen, kun tuollainen käsiin ajautui. Varmastihan siihen olisi adapteri tehtävissä niin halutessaan.
                      I01 i3s 94

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #56
                        Originally posted by tuikku View Post
                        .
                        Luulisin että tuossa ilmamäärän kuvaajassa sahalaita merkitsee vnt siipien liikahtelua.
                        Jostain syystä tuon parhaimman ilmamäärän jälkeen ahdin luovuttaa, ei tee mitään ja ilman määrä tipahtaa, ja sitten taas säätö jatkuu.
                        Ahtopyyntöä lisää ?

                        Olethan laittanut puhtaan ilman pyyntöä tarpeeksi, siellä alkupäässä ohjelmaa taisi olla sellaisia rajoitteita kun 15000, jos et ole vielä muuttanut, niin kokeileppa, johonkin sille tasolle nyt toppaa.

                        Näissä lambda ohjatuissa pitää osata pyytää tarpeeksi sitä ilmaa moottoriin, muuten se ecu ei ota sitä laskelmissaan huomioon, vaikka sinne menisi miten paljon tahansa.

                        Maffin mittaaman ilman määrän perusteella +200 pitäisi tulla neljässä tonnissa. 85x14,6x1,05 = ~1300mg/isku
                        Parhaan väännön kohdalla noin 1500mg/isku on lähelle 100mg syöttöä, jolla 500nm menee kirkkaasti rikki.
                        => omaan kammioon vielä mietiskelemän.

                        Kiitos taas vinkeistä, pitää tutkiskella softaa viikonloppuna. Ilmamassa käy kyllä tapissa 1600mg jonka jälkeen jää n. 1550mg 2000-3000rpm. Tuon dynokäppyrässä näkyvän piikin jälkeen taitaa ahtopainerajoitin tulla vastaan. Nyt ahtopainetta on 2500-4000rpm 1.9-2bar koko matkan, pyyntiä 1.8-1.9 ja raja 1.9bar.

                        3000rpm, 1600bar, 1.5ms duraatio. Olisi melkein voinut olettaa riittävän.


                        Nyt tosin lokia tutkiskellessa duraatio näyttää sahaavan eestaas jonkinverran tuossa parhaimman väännön alueella. Pitää laskeskella sekin, että rajoittaako siellä nyt sitäkin jokin.
                        Last edited by Supra^; 10-03-2016, 23:10.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1968
                          • Seinäjoki

                          #57
                          Onkos tuossa e6x-sarjan ahtimessa tuo pakoputken laipan lähökoko sama 525d/530d kohdalla? Ja onko sama laippa jo e39 530d koneessa? Ajatuksena naittaa pätkö 5-sarjan dowpipea e91 hiukkasloukkuun kun varmaan jostain purkuautosta moisen 10-15cm pätkän saa ostettua kivasti niin ei tarvitse alkaa sitä tyhjästä tekemään. Käsittääkseni molemmissa nuo osat on ruostumatonta että naittaminen yhteen onnistuu helposti?

                          Ajatuksena siis M47 koneisen e91 koneen kylkeen laittaa gt2260v ahdin ja siitä tosiaan pätkä e39 tai e60 downpipea ja liittää siihen tyhjennetty e91 hiukkasloukku jatkoksi jolloin loppuputkisto saa jäädä alkuperäiseksi.
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • mikkis-92
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2012
                            • 86
                            • Taivalkoski

                            #58
                            Itellä e46, koneena m47n. Tilasin hybriditurbon englannista, lisäksi vielä 535d suuttimet ja isompi cooleri. Ohjelmoitu ja penkitetty, 221hv/3265rpm ja 447nm/3024rpm. Max ahdot 1,8bar.
                            e39 M5 ahdettuna

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8092
                              • Willähde

                              #59
                              Originally posted by mikkis-92 View Post
                              Itellä e46, koneena m47n. Tilasin hybriditurbon englannista, lisäksi vielä 535d suuttimet ja isompi cooleri. Ohjelmoitu ja penkitetty, 221hv/3265rpm ja 447nm/3024rpm. Max ahdot 1,8bar.


                              mulle kans
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                #60
                                Originally posted by mikkis-92 View Post
                                Itellä e46, koneena m47n. Tilasin hybriditurbon englannista, lisäksi vielä 535d suuttimet ja isompi cooleri. Ohjelmoitu ja penkitetty, 221hv/3265rpm ja 447nm/3024rpm. Max ahdot 1,8bar.
                                Aika matalilla kierroksilla maksimiteho, loppuuko hybridiahtimestakin ilmantuotto vai jätettiinkö tarkoituksella alas? Minkälainen hybridi kyseessä? Liekö 320d M47N vs M47N2 suuttimien tuotossa eroja, noihin tehoihin ainakin kakkosen suuttimet riittää vielä helposti. Toki paineetkin taitaa olla matalemmat(1500bar?) vaikka korkeapainepumppu molemmissa sama.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎