Originally posted by Arppa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2016
Collapse
X
-
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
-
Originally posted by Supra^ View PostJos mikä tahansa aftermarket-ecu niin ohjaisin sieltä normaalia relettä moottorinlämpötila-anturin mukaan niin voi heitellä ihan minkä lämpötilan haluaa. Mutta tässä taitaa nyt olla vakio-ohjaus kyseessä, niin joku muu saa ottaa kantaa releen suhteen, mistä löytyisi matalemmalla kytkentälämpötilalla.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostTämähän tieto auttoi, Kdfi mulla moottoria ohjaa Täytyy opiskella viikolla kuinka sillä käskytetään relettä.
Ohjelmoitavista outputeista m52 boksissa IAC1 on sit kiekkasignaali ja IAC2 vanos, et jääkö sinne mitään jäljelle..
Itsekin haluaisin pikkasen kylmemmän termostaattikytkimen flektille. Mulla seilaa vähän keskiviivasta ylöspäin lämmöt ennenkun flekti alkaa pyörimään. Saahan noita aftermarkettina, mut oem liittimellä ois jees.Last edited by Pazi88; 09-07-2016, 11:48.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEi välttämättä tarvi edes tehdä ihmeitä. Ainakin m52 kdfi purkissa on ign d/js11 valmiiksi kytketty ohjaamaan flektin relettä pinnin 19 kautta (tais olla joku ilmastointi päällä linja joka käytännössä tarkoittaa, et flektin menisi päälle ilmastoiduissa autoissa). Ainoa vaan, et tuo js11 ei vaan taida löytyä ohjelmoitavista outputeista sillä firmisversiollla ja Olikohan edes uudemmassakaan. Se ois pelkästään käytettävissä ahtopainesolenoidille :think
Ohjelmoitavista outputeista m52 boksissa IAC1 on sit kiekkasignaali ja IAC2 vanos, et jääkö sinne mitään jäljelle..
Itsekin haluaisin pikkasen kylmemmän termostaattikytkimen flektille. Mulla seilaa vähän keskiviivasta ylöspäin lämmöt ennenkun flekti alkaa pyörimään. Saahan noita aftermarkettina, mut oem liittimellä ois jees.
Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostAikanaan yksi etu integroitu vs intergroimaton hukkaportti ahtimilla oli nimenomaan se että erillisen hukkoportin saa vietyä putkella sinne missä on tilaa, yleensä nyt yhden tai jaetun pesän tapauksessa kahden putken veto onnistuu melkein mistä vain.
Sen sijaan sen hukkaportin käpistely ahtimeen ei varmaan myöskään ole mikään helpoimmin toteutettava proggis ja hyvin todennäköisesti ahtimen toiminta huononee samalla, onko väliä niin nähtävästi sitten ei.
Ainaki E30 sovelluksissa.
Ei mulla menny kun yks 5 tuntia kun tein HX40 superin 16 twinscroll pesään 45mm turbosmartille paikan.. niin ja putki tulee jaettuna portille asti :think
Ei se ainakaan huonontanu ahtimen toimintaa,Opeksi tietää mitä tarkotanE30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by sami_87_ View PostMorgon. Minkälaisilla ajoituksilla olette kasailleet nuita koneita..? Itsellä tällä hetkellä vakio ajoitukset ja on erittäin ylävetoinen 5300--> alkaa ahtaa ja täydet paineet noin 6000rpm kohilla..
Ahtopaineet:
1.vaihteella 0bar
2.vaihteella 0.8bar
3.vaihteella 1.3bar
4.vaihteella 1.8bar
5.vaihteella 1.8bar
Moottori tosiaan on m50b25 vanos:
Holset hx50 18# 72/78 siivet muistaakseni
60mm hukkis
1000cc suuttimet
Re85 polttoaine
Vag-puolat
Maxxecu ohjaa moottoria
Yms....
10.6 purkkareilla,wisecon "dome" männillä,vakio NV koneen venakoneisto ja kansi,kanavat muotoiltuna,vakionokilla 0.8mm ja 0.75mm ajotukset YKK:ssa
HX40 superi twinscroll 16 pesällä ja 45mm Turbosmart portilla pesässä.
Retkua polttoaineena.
2500rpm---> ylipaineelle..
1bar ahdoilla kerettiin vasta ajamaan dynossa.
3500rpm on vääntöä muikeat 400Nm ja 4700 rpm +670nm
huipputehoa koneesta 557hv
Tossa oli pahimmillaan 1.1-1.2 bar pakopainetta just ennenkun portti aukee mutta sillä portin avautumisellahan se sitten jo putoaakin
Kilo molemmilla puolilla kantta..E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostTuollainen tuli Ebayssä vastaan, taidan ottaa kokeeksi itelle.
http://m.ebay.com/itm/61318-361787-T...973?nav=SEARCH
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostPitääpä tilata itsellekin
Saa niistäkin tietysti kolvailtua mut helpommalla pääsee kun hommaa orkkis liittimen kanssa.
Tolla samalla anturilla tein ohjauksen spallin flektille,Hi sidelta alsapäätynen E36 race syyläri ja E30 oma paisari ja ei oo ollut minkäänlaisia lämpöongelmia.
kannen lämpötila pysyy tasanen 92-93c kokoajanE30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostM50B28 strokeri turbo
10.6 purkkareilla,wisecon "dome" männillä,vakio NV koneen venakoneisto ja kansi,kanavat muotoiltuna,vakionokilla 0.8mm ja 0.75mm ajotukset YKK:ssa
HX40 superi twinscroll 16 pesällä ja 45mm Turbosmart portilla pesässä.
Retkua polttoaineena.
2500rpm---> ylipaineelle..
1bar ahdoilla kerettiin vasta ajamaan dynossa.
3500rpm on vääntöä muikeat 400Nm ja 4700 rpm +670nm
huipputehoa koneesta 557hv
Tossa oli pahimmillaan 1.1-1.2 bar pakopainetta just ennenkun portti aukee mutta sillä portin avautumisellahan se sitten jo putoaakin
Kilo molemmilla puolilla kantta..E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View PostMinkälainen pakosatsi?E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Jos sen hukkaportin tekee tuohon pakopesään kiinteäksi ja siitä putkesta tulee aika lyhyt, niin onko sillä enään mitään merkitystä tuossa kohti onko jaettu portille asti vai ei? Omaan pitäs tota porttia ihan näillä hetkillä ruveta katselemaan kiinni ja ainuttakaan järkevää ratkaisua en ole keksinyt miten saisi tehtyä sen putken jaetuksi portille asti ilman että olisi ihan älyttömän tökerön näköinen :think
Comment
-
-
Originally posted by Bansku View PostJos sen hukkaportin tekee tuohon pakopesään kiinteäksi ja siitä putkesta tulee aika lyhyt, niin onko sillä enään mitään merkitystä tuossa kohti onko jaettu portille asti vai ei? Omaan pitäs tota porttia ihan näillä hetkillä ruveta katselemaan kiinni ja ainuttakaan järkevää ratkaisua en ole keksinyt miten saisi tehtyä sen putken jaetuksi portille asti ilman että olisi ihan älyttömän tökerön näköinen :think
Istuttaa ensin koko paketin istumaan siihen pesän päälle ja pirraa reunat yms,merkkaa tussilla kohdan.
Sit vetää isol räysällä esmes 3mm kivellä kahtia ja 3mm lattaa väliin 90 käyrä on jo vähän haastavampi tehä mut onnistuu sekin.
Ite poltin puikolla ton natsan kiinni,esilämmitin pesää kosanilla.
Helpoin homma on se pakopesän puhkominen/kairaaminen.
Latasin pari kuvaa bucketiin niin selventää huomattavasti minkälaisella ratkaisulla rakensin ton.
Noista kuvista saa vähän suuntaa tosin toteutus oli lopunviimein vähän poikkeava noista sommittelukuvista,pirrasin jouheaksi noi liitoskohdat yms.
Ylimmässä kuvassa siis ihan perus supistuskartio joka puristettu soikeaksi että "istuu samal taval" molempiin scrolleihin.
Tossa viel yks kuva puoltekosesta konehuoneesta.. Ei oo tullu otettua kuvia nyt tän hetken tilanteesta.. mut eipä tuolta paljon näy noista portin saumoista tai muutenkaan kun laitettiin noi lämpösuojat päälle.
Tohon pyöräkoteloon on vielä tehty "lovi" että on vähän liikuntavaraakin.
Tietyst jos ei halua screamerpipeä tehdä niin sitten on heikosti paikkoja minne saa soviteltua,ei se huono ole tuolla pakosarjan allakaan.. aavistuksen ehkä hankala jos täytyy huoltaa/purkaa Esmes dynossa käydessä...Last edited by Osku; 12-07-2016, 00:28.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Hyviä vinkkejä kyllä. Mulla tosiaan olis tulossa melkein 90 kulmalla. Putki on sisältä 58mm ja portin laippa pirrattu saman kokoiseksi, portti on joku 60mm kiinan portti ja osimoilleen saman se on sekin tuolta laipaltaan. Ja 90 kulma sen takia että sen saisi mahollisimman lähelle tuota pakosarjan laippaa pakopesään, screameri tulee suoraan lokarista ulos kun ulkonäkö on toissijainen asia tässä vehkeessä kun talvet vaan ajellaan.
Olisin jättänytkin pakosarjaan hukkaportin lähdöt jos olisi mahtunut mutta tuossa korissa aivan mahdoton ajatus.
Mutta asiaan, putkelle ei kuitenkaan juuri tuota oskun näyttämää enemmän pituutta kaikkiaan tule, ja nehän on jo kuitenkin pois meneviä kaasuja niin onko tuolla siis mitään kunnollista merkitystä vaikkei olisi jaettu siihen portille asti :think
Ja oskullakin siis välilevy tuolla putkessa?
Comment
-
Comment