Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    #61
    Juu jaettuna tulee portin venttiiliin asti,minimoitiin pulssien sekottuminen jakamalla pesältä tulevat kaasut ominaan.

    Teoriassa ainakin jos sieltä tuo välilevy/jakaja puuttuu niin menee koko pulssittamisen idea hukkaan. Kait sitä tuolla "ryöstön" paikallakin on jotain merkitystä toimintaan.

    Porttihan on kiinni kunnes haluttu paine on saavutettu jonka jälkeen kaasujen pulssien sekottuminen ei haittaa yhtään mitään,ainakin tuo 45mm Aito turbosmartti ajaa asiansa ja ahtopaine pysyy halutussa 1bar kokoajan.
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

    Comment

    • Bansku
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2011
      • 1493
      • Savo

      #62
      No joo siis kyllähän ne pulssit tuossa sekoittuu, nimenomaan haenkin nyt sitä että onko sillä tuossa kohti mitään merkitystä, pakopesässä kuitenkin pulssit ovt kuten pitääkin.
      Kun itse en tuota hitsaa tuohon pakopesään ja hitsaaminen tapahtuu muutenkin eripaikassa missä itse rakennus niin vähän helpompi olisi yksinkertaisia osia delegoida hitsattavaksi mitä monimutkasempia. No pitää tähän asiaan sitten panostaa enemmälti kun taas pääsee työstämään tätä

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11111
        • Oulu

        #63
        Originally posted by Osku View Post
        Kantsii tilata liitin kanssa tolle... on meinaan sellaset neulanpäät ne pinnit tossa anturissa (ainaki orkkiskamassa).
        Saa niistäkin tietysti kolvailtua mut helpommalla pääsee kun hommaa orkkis liittimen kanssa.

        Tolla samalla anturilla tein ohjauksen spallin flektille,Hi sidelta alsapäätynen E36 race syyläri ja E30 oma paisari ja ei oo ollut minkäänlaisia lämpöongelmia.
        kannen lämpötila pysyy tasanen 92-93c kokoajan
        Mulla on jo nyt orggis anturi ja liitin, niin tuo menee Bolt-on. Siks just tarvin orggis kylmemmän anturin, kun ei jaksa jollekkin yleismalliselle ruveta liittimiä vaihteleen.

        Edit mut ei tuo pakopesään hitsattu hukkaportin vissiin ihmeitä huononna ainakaan heräämistä. Mulla hx35 12 pesällä ja sama hukkis pakosarjassa herää 500rpm alempaa, mitä tuo hx40 16 pesällä.
        Last edited by Pazi88; 12-07-2016, 14:13.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • billy
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2012
          • 1052
          • Finland

          #64
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Mulla on jo nyt orggis anturi ja liitin, niin tuo menee Bolt-on. Siks just tarvin orggis kylmemmän anturin, kun ei jaksa jollekkin yleismalliselle ruveta liittimiä vaihteleen.

          Edit mut ei tuo pakopesään hitsattu hukkaportin vissiin ihmeitä huononna ainakaan heräämistä. Mulla hx35 12 pesällä ja sama hukkis pakosarjassa herää 500rpm alempaa, mitä tuo hx40 16 pesällä.

          Mulla oli hx 50mfs ja hukkaportti hitsattuna 19 pesään. Epäiltiin syyksi dynon jälkeen että portin sijoitus ennenaikaisti pakopesän tukkeutumisen. Nyt uudella omistajalla ja uudella 19 pesällä
          ja hukkaportti sijoitettu sarjaan. Mielenkiinnolla odotan uusia tuloksia...

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            #65
            Originally posted by billy View Post
            Mulla oli hx 50mfs ja hukkaportti hitsattuna 19 pesään. Epäiltiin syyksi dynon jälkeen että portin sijoitus ennenaikaisti pakopesän tukkeutumisen. Nyt uudella omistajalla ja uudella 19 pesällä
            ja hukkaportti sijoitettu sarjaan. Mielenkiinnolla odotan uusia tuloksia...
            Milläs toi pakopesän tukkeutuminen oli todettu?
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • billy
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2012
              • 1052
              • Finland

              #66
              Originally posted by O-Peksi View Post
              Milläs toi pakopesän tukkeutuminen oli todettu?
              Epäillys oli silloin ja asennettiin seuraavaan jarruun pakopainemittari, mutta en itse kerennyt uudelleen mittaukseen...mutta kaikki vahvasti viittasi siihen. Ympärillä olevat muut asiat kyllä hengittävät koonpuolesta eivätkä olisi pitänneet vastustaa. Ahtopaineen nosto tehoon nähden
              Hyvin onnetonta 1.1dar 425hv>1.98dar 564,4hv:think
              Last edited by billy; 13-07-2016, 09:00.

              Comment

              • Matuh
                BTCF Member
                • Apr 2013
                • 3702
                • Kouvola

                #67
                Voiko kasata Ehjällä vanhalla Massaosalla joka ollut kiinni niin uudestaan. Kyseessä Athenan Cooperring
                E36 328i M50B30 turbo
                Skoda vRS
                Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                Comment

                • Vinki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1048
                  • Seinäjoki

                  #68
                  Mä oon ainakin kasannut. Laitoin toki kupariliiman molemminpuolin massatiivistettä. VHT:n ainetta ei ainakaan ole enää saatavilla. Voisk kai kanavien ympärille vetää tiivisteeseen vaan kynnellisen tiivistesilikoniakin..
                  F31 320i

                  e36 325tic

                  e30 330tic

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3702
                    • Kouvola

                    #69
                    Originally posted by Vinki View Post
                    Mä oon ainakin kasannut. Laitoin toki kupariliiman molemminpuolin massatiivistettä. VHT:n ainetta ei ainakaan ole enää saatavilla. Voisk kai kanavien ympärille vetää tiivisteeseen vaan kynnellisen tiivistesilikoniakin..

                    Jees kupariliimalla ollu joskus kiinni niin lähti ehjänä irti. Kanavien ympärille jos vähän sit loctitea....

                    Paljonko muuten kärsii tollasessa m50b25 vanos koneessa. Muuttaa ajotuksia vakiosta???
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • Ardi00
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2011
                      • 1518
                      • Spain/Valencia

                      #70
                      Originally posted by Matuh View Post
                      Jees kupariliimalla ollu joskus kiinni niin lähti ehjänä irti. Kanavien ympärille jos vähän sit loctitea....

                      Paljonko muuten kärsii tollasessa m50b25 vanos koneessa. Muuttaa ajotuksia vakiosta???
                      Voi käyttää, mutta tietysti järjrn kanssa. Esimerkiksi ei silloin jos se on vaikka taittunut. Miksi sitä ajotusta pitäisi muuttaa vakiomoottorissa?
                      e36 Fijigrün 328i
                      e46 Stalhgrau 325ci

                      Comment

                      • bmw89
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 565
                        • Ulvila

                        #71
                        B25 vanos koneseen tulee nyt 2.8 sisuskalut, niin oisko athenan cooper ring pahvi hyvä 2mm paksusena? Vai cometiccia:think

                        Lohko ja kansi plaanattu jo ainakin kerran ja kansi menee taas varmaan höyläykseen
                        -E30 "316i"

                        ex. e46 328i,

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11111
                          • Oulu

                          #72
                          Athena laita. Jos kannessa ei oo vikaa, niin eipä sitä oo pakko höylätä. Jos siis se on suht vasta tehty. Oon oman kasannu jo pari kertaa höyläämättä, kun oon ehjästä koneesta purkanu.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Bemssi
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 872
                            • Kerkkoo

                            #73
                            alkuun ahtopainemittari näytti tyhjäkäynnillä -0.5bar. Penkityksessä meni jokin letku , kun näyttää nyt tyhjäkäynnillä -1bar. Ei käy tyhjää ja seokset heittelevät laidasta laitaan. Voiko olla myös ahtoletku repeytynyt ? Äkkii vilkaisulla en nähnyt moottorin alipaine letkuissa mitään.

                            Comment

                            • Vinki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1048
                              • Seinäjoki

                              #74
                              Jos sulla imupuolella vuoto olis niin ahtopainemittarin pitäis näyttää nollaa, ei sillon alipaine imusarjassa kasva. Ettei olis nyt jotain radikaalimpaa?
                              F31 320i

                              e36 325tic

                              e30 330tic

                              Comment

                              • Osku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2005
                                • 3324
                                • Kouvola,Pilkanmaa

                                #75
                                Originally posted by Bansku View Post
                                Hyviä vinkkejä kyllä. Mulla tosiaan olis tulossa melkein 90 kulmalla. Putki on sisältä 58mm ja portin laippa pirrattu saman kokoiseksi, portti on joku 60mm kiinan portti ja osimoilleen saman se on sekin tuolta laipaltaan. Ja 90 kulma sen takia että sen saisi mahollisimman lähelle tuota pakosarjan laippaa pakopesään, screameri tulee suoraan lokarista ulos kun ulkonäkö on toissijainen asia tässä vehkeessä kun talvet vaan ajellaan.
                                Olisin jättänytkin pakosarjaan hukkaportin lähdöt jos olisi mahtunut mutta tuossa korissa aivan mahdoton ajatus.
                                Mutta asiaan, putkelle ei kuitenkaan juuri tuota oskun näyttämää enemmän pituutta kaikkiaan tule, ja nehän on jo kuitenkin pois meneviä kaasuja niin onko tuolla siis mitään kunnollista merkitystä vaikkei olisi jaettu siihen portille asti :think
                                Ja oskullakin siis välilevy tuolla putkessa?
                                Joo koko matkalla on "jakaja" portin venttiiliin asti
                                E30 24V 5D "Vakio"

                                Originally posted by ///Make
                                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎