Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sami_87_
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 57
    • hyvinkää/suomi

    #31
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Taitaa tosiaan tuo ylävetoisuus johtua vähän turhan isosta ahtimesta. Ja riippuen siitä miten hyvin hukkaportin pelaa (Kiina vai mikä?), miten sille menee pakokaasut ja miten se on ohjattu, niin nuo vaikuttaa aika paljon milloin ahdin alkaa heräämään. Lisäksi jos sulje on vanos kone ja jos vanos ei oo käytössä, niin tekee koneen alapäästä melko kuolleen ja vaikuttaa negatiivisesti myös ahtimen heräämiseen.
    Tosiaan nyt on tilattuna 40superi 16# pesällä ja 12lapasella pakosiivellä ja billetti imusiivellä...

    Tällä hetkellä on kiinahukkis suoraan pakopesään hitsattuna... Ja vanos on toiminnassa

    Ja tuo ahdin tuli koneen mukana ja oli kuulemma pelannu hienosti (pelaahan se hienosti mutta olis kivempi ku olis vähä alempaa vetävä..)

    Mutta siitä tuli vaan mieleen toi ajoitus homma ku kaikki huutelee että toi m50 ei toimi vakioajoituksilla oli ahdin mikä tahansa niin meinasin nyt sit varmistaa ku täältä sitä tietoo löytyy paremmin ku esson baarilta��
    Last edited by sami_87_; 24-06-2016, 22:54.

    Comment

    • sami_87_
      Bimmer Rookie
      • Nov 2011
      • 57
      • hyvinkää/suomi

      #32
      Originally posted by bmw89 View Post
      Miksi noin iso fööni? Onko koneeseen tehty jotain muutoksia?
      Moottori on muuten tehty mutta kansi ja nokat on vakiot...

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #33
        Saakko hukkikseen vastapaineohjausta? Eli kalvon yläpuolelle pai e joka piettää portin kiini.. autaa heräämiseen suht hyvin... sit moni on käyttäny nv imunokkaa pakopuolel...
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11120
          • Oulu

          #34
          Ja nokkien ajotuksena taitaa olla yleisesti käytetty 0,5 - 1 mm auki ykk:ssa kummallekkin nokalle.

          Niin ja millä on sen hukkaportin ohjaus? Joku perus bleederi ei oo mikään paras mahdollinen. Rajapaineventtiili tai sähköinen ahtopaineen ohjaus ois parempi.
          Last edited by Pazi88; 25-06-2016, 09:21.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • sami_87_
            Bimmer Rookie
            • Nov 2011
            • 57
            • hyvinkää/suomi

            #35
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Ja nokkien ajotuksena taitaa olla yleisesti käytetty 0,5 - 1 mm auki ykk:ssa kummallekkin nokalle.

            Niin ja millä on sen hukkaportin ohjaus? Joku perus bleederi ei oo mikään paras mahdollinen. Rajapaineventtiili tai sähköinen ahtopaineen ohjaus ois parempi.
            Vastapaine ohjausta ei ole (pitäisi kyllä laittaa) ja hukkiksessa on ihan 1.8bar jouset. Eli mitää bleediä tms ei ole välissä vuodattamassa..

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #36
              joku kkd kopioportti? kaverilla ainakin tekee 1bar jousellakin jo sitä että hukkis alkaa vuotamaan kun löysäjousi, niin vaikuttaa heräämiseen..
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3167
                • 47200

                #37
                Kyllä mä sain heräämisen ihan uusiin ulottuvuuksiin bleediä käyttämällä. Pysyy kiinni lähes kahteen kiloon ja sit aukeaa "laakista" levälleen ja ahdot jää siihen haluttuun kahteen kiloon. 14# pesällä superi tosin m10 koneessa mutta kuitenkin auttoi kummasti asiaa vastapaineohjaus. Reilu 2k rpm alkaa ahtamaan ja 3.5k rpm on se 2bar kolmosella. Kakkosellakin helposti maksimit ahtaa

                Comment

                • sami_87_
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2011
                  • 57
                  • hyvinkää/suomi

                  #38
                  Originally posted by pazq View Post
                  Kyllä mä sain heräämisen ihan uusiin ulottuvuuksiin bleediä käyttämällä. Pysyy kiinni lähes kahteen kiloon ja sit aukeaa "laakista" levälleen ja ahdot jää siihen haluttuun kahteen kiloon. 14# pesällä superi tosin m10 koneessa mutta kuitenkin auttoi kummasti asiaa vastapaineohjaus. Reilu 2k rpm alkaa ahtamaan ja 3.5k rpm on se 2bar kolmosella. Kakkosellakin helposti maksimit ahtaa
                  Tarkoitatko että käytit bleediä vastapaine ohjaukseen eli että bleedi ohjaus kalvon yläpuolelle ja ahtoputkesta ohjaus kalvon alapuolelle..? Meinaan kalvon yläpuolelle ei tuu nyt ohjausta ollekaan. Ja portissa on 3jousta millä saatii paineet sinne 1.8bar mutta tosiaan vasta sekin paine saavutetaan 4.5vaihteilla.. Kolmosvaihteella paineet jää sinne 1.1-1.3bar luokkaa..

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    #39
                    Originally posted by sami_87_ View Post
                    T
                    Tällä hetkellä on kiinahukkis suoraan pakopesään hitsattuna... Ja vanos on toiminnassa
                    Miksi ihmeessä porukka turailee hukkaportteja pakopesiin? Oikea paikka hukkikselle on kollektorissa ennen turboa, mielellään vielä reilusti vastakarvaan. Tässä ongelmat tuskin liittyy asiaan mutta ihmettelen suuresti tuota nykyistä muotia räkiä hukkaportit pakopesiin.

                    No tietysti pakopesän muoto on erittäin kriittinen, se on diffuusori tietyllä kulmalla ja jos siihen hukkaportin väsää niin diffuusorin muotoa ei saa muuttaa. Vakioahtimien intergroidut hukkaportit pelaa osittain tuon pakopesän muodon pilaamisella hukkaportin auetessa eli selvitään selvästi pienemmällä hukkaportilla kuin kollektorissa majailevassa. Mutta siis jos nyt nähdään vaivaa erillisen hukkaportin asennuksella niin miksi ihmeessä sitä lähdetään pakopesään tunkemaan kun kollektoriin väkertäminen on vieläpä huomattavasti yksinkertaisempaa.....
                    Last edited by naukkis; 26-06-2016, 16:43.

                    Comment

                    • bmw89
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 565
                      • Ulvila

                      #40
                      Originally posted by naukkis View Post
                      kun kollektoriin väkertäminen on vieläpä huomattavasti yksinkertaisempaa.....
                      Tilanpuute konehuoneessa taitaa olla suurin syy
                      -E30 "316i"

                      ex. e46 328i,

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11120
                        • Oulu

                        #41
                        E30 m50 motilla ja reiluhko ahdin siinä perinteisellä paikalla pissapojan säiliön tienoilla, niin ei siinä jää tilaa tehdä kunnollista hukkaportin lähtöä kollektoriin.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          #42
                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          E30 m50 motilla ja reiluhko ahdin siinä perinteisellä paikalla pissapojan säiliön tienoilla, niin ei siinä jää tilaa tehdä kunnollista hukkaportin lähtöä kollektoriin.
                          Hukkaportin lähdön voi tarvittaessa ottaa oikeestaan ihan mistä vain pakosarjalta ja viedä putkella sinne minne mahtuu, tarkoitus on vuotaa vastapaine pois tarvittaessa. Eihän nyt hukkiksen väsäämisessä pakopesään ole järjen häivääkään, tehdastekoisissakin ratkaisuissa joudutaan tinkimään kompuran ominaisuuksista ja jälkiasennetun voisi äkkiä arvella vetävän turbiinin hyötysuhteesta aika ison osan pois.
                          Last edited by naukkis; 26-06-2016, 19:47.

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by naukkis View Post
                            Mutta siis jos nyt nähdään vaivaa erillisen hukkaportin asennuksella niin miksi ihmeessä sitä lähdetään pakopesään tunkemaan kun kollektoriin väkertäminen on vieläpä huomattavasti yksinkertaisempaa.....
                            Moneenko sarjaan oot hukkaportin laittanut, kun noin uskallat väittää? Varsinkaan E30+M50 -moottorin kaveriksi, jossa tilaa ei kyllä ole juuri ollenkaan. Mie väitän, että vaikka kuinka paljon olisi tilaa sarjan ympärillä, niin silti pakopesään laitettu portti on yksinkertaisin.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              #44
                              Originally posted by O-Peksi View Post
                              Moneenko sarjaan oot hukkaportin laittanut, kun noin uskallat väittää? Varsinkaan E30+M50 -moottorin kaveriksi, jossa tilaa ei kyllä ole juuri ollenkaan. Mie väitän, että vaikka kuinka paljon olisi tilaa sarjan ympärillä, niin silti pakopesään laitettu portti on yksinkertaisin.
                              Aikanaan yksi etu integroitu vs intergroimaton hukkaportti ahtimilla oli nimenomaan se että erillisen hukkoportin saa vietyä putkella sinne missä on tilaa, yleensä nyt yhden tai jaetun pesän tapauksessa kahden putken veto onnistuu melkein mistä vain.

                              Sen sijaan sen hukkaportin käpistely ahtimeen ei varmaan myöskään ole mikään helpoimmin toteutettava proggis ja hyvin todennäköisesti ahtimen toiminta huononee samalla, onko väliä niin nähtävästi sitten ei.

                              Comment

                              • Arppa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1048
                                • Lumbriver

                                #45
                                Minkälaista sähköflektin anturia muilla on paikallaan? Omassa cabissä on vakion 91/99 astetta ja saisi lähteä aikaisemmin pyörimään kun ei ole viskoa paikoillaan. Äkkiseltään en realoemista löytänyt pienemmillä asteilla vaikka koitin Afrikan malleja tutkia
                                Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                                Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                                Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                                -Raahe Connection-
                                -Team Kärppä- limited edition

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎