Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11111
    • Oulu

    #91
    Originally posted by Keksa87 View Post
    Tere.

    Oon kaikessa hiljjaisuudessa rakentanu itelle m50turbo konetta ja tarkotus olis viinalla laittaa käymää.

    Nii tota sellanen vaivannu mieltä että laittaako katin vaiko ei. Auto on 92 e30 farkku ja tietty vähäpäästönen. Mutta meneekö viinalla läpi päästöistä ilman kattia?:think

    Ja joo tiiän että pitää olla katti mut aatellu laittaa jonkuu katin näkösen vaimentimen tai tyhjän katin
    Pitäsi se mennä läpi päästöistä ilmankin kattia, ellei sul oo sit jotku tosi järeät nokat jne.. Mulla oli muistaakseni HC jotain 250 luokkaa, niin eikö se pidä olla alle 300 (vai 600)? ton ikäsissä.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Keksa87
      BTCF Member
      • Feb 2008
      • 70
      • Hamina

      #92
      Originally posted by Pazi88 View Post
      Pitäsi se mennä läpi päästöistä ilmankin kattia, ellei sul oo sit jotku tosi järeät nokat jne.. Mulla oli muistaakseni HC jotain 250 luokkaa, niin eikö se pidä olla alle 300 (vai 600)? ton ikäsissä.


      Perus setillä eli nonvanos imunokka pakosena jne. Tota joo no kyl se sit katon vaati jos sulla 250 luokkaa hc kun raja on 100 🤔 No mutta kiitokset tää tieto autto asiaa 😊

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11111
        • Oulu

        #93
        Jaa sekö on vähäpätöinen :think Mut tuo 250 HC on mitattu ilman et on edes yritetty säätää päästöjä paremmiksi. Seoskin oli reilusti rikkaalla, et uskoisin saavan alle sadan, jos jaksaa vähän säädellä. Mut toki sinähän se on parempi, jos jaksaa tehdä pykälien mukaan.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • bmw89
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 565
          • Ulvila

          #94
          Menee viinalla helposti tyhjän katin kanssa
          E; hc oli mulla 70, kun afr arvo tyhjäkäynnillä noin 14.7
          -E30 "316i"

          ex. e46 328i,

          Comment

          • Keksa87
            BTCF Member
            • Feb 2008
            • 70
            • Hamina

            #95
            Joo siis 92vuotinen toukka kysees. Okei eli siis saa menee. no kokeilemalla se sitte viimeistää selvii. Kiitos näistä vinkeistä. 👍

            Comment

            • Keksa87
              BTCF Member
              • Feb 2008
              • 70
              • Hamina

              #96
              Sellanen viäl pyörii mielessä että onko paljo eroo m50b25 vanos imunokalla ja m52b28 imunokalla? :think

              Että meneekö huonompaa suuntaa jos laitta b28 nokan kun tuo b25 oma nokka on lähten karkuteille 😄

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11111
                • Oulu

                #97
                Ei mitään eroa.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • bmw89
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 565
                  • Ulvila

                  #98
                  Mistäköhän tarttis lähtee ettii vikaa, kun tänään käytin auton konttorilla ja kaikki meni ihan ok, mutta kun ajoin hallista pihalle, niin rupes käymään varmaan neljällä ja afr lukemat huiteli 18 luokkaa.

                  Lähin siitä sitte ajelemaan ja vedättäessä ahdoille, niin heräs kaikki pytyt mukaan ja sen jälkeen pelas hienosti.

                  Kdfi ecu, 870 dekat, iridium tulpat, vuoden vanhat motonetin puolat ja 85 tosiaan tankissa
                  -E30 "316i"

                  ex. e46 328i,

                  Comment

                  • FlowAmp
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 161
                    • Hyvinkää

                    #99
                    Originally posted by ^Tonix^ View Post
                    S52 eli jenkki M3 käyttää samaa kuin m52b28 joten luulis toimivan. Ittellä m50b25 nv dampperi jo kolmatta vuotta b30 akselilla, tuskin optimaalinen mutta on toiminut..
                    Paljoko meinaat ottaa kierroksia koneesta?
                    Jos ylimäärästä niin laita suoraan vac:in ATI dampperi, ei siitä ainakaan haittaa ole..
                    Joo kyllä tota mosaa pitäs se max 7500rpm kierrättää.
                    vituttaa vaan ton ati:n hinta ku maksaa pitkälle toista tonnia
                    -BMW E30 318i 2d
                    -BMW E36 325i 4d
                    -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
                    -Hiace
                    -VW Transporter
                    -BMW E46 330d M-Sport
                    -BMW F11 535d M-Sport

                    Comment

                    • reijo
                      BTCF Member
                      • Nov 2011
                      • 84
                      • St.river/Oulu

                      Varmaan kysytty monesti, mutta kytkenkö plx laajakaistan ohjaimelta lähtevän 0-5V johdon mikä menee eculle, niin moottorin johtosarjan alkuperäiseen lambdan signaali johtoon, vai aftermarket ecun ylimääräisiin 0-5V analog inputteihin? Ja sitten määrittelen ecusta sen laajakaistalambdaksi? Linkin 4g+ ecu kyseessä.


                      Edit. Eipä enää mitää, tulipa töhötettyä
                      Last edited by reijo; 11-08-2016, 22:12. Reason: Asd
                      -e36 sedan 330i turbo
                      -e36 touring 340i

                      Comment

                      • Fantic
                        BTCF Member
                        • Dec 2013
                        • 82
                        • Kortesjärvi

                        Potilas m50b25+325i ZF 310z. Vauhtipyöräksi tulee m20b25 lätty ja kaikki muu onkin auki.

                        Kalajoen suunnalta pitääs huomenna lähteä hakee kytkintä, eli 618 loppunen asetelma ja kova sintteri(600nm tarttis näin alkuun ainakin väännönkestoa). Minkä painelaakerin siihen jatkeeksi sitten laittaa ja mitä muita muutoksia vaatii haarukan asennon suhteen?

                        Searchia kyllä käytettiin ja ''tietoa'' löytyy paljonkin, mutta niin ristiriitaista ettei tiiä mitä uskoo.
                        e70 X5 35d
                        e36 325i- Purussa! Yv:llä halpaa osaa noutoperiaatteella
                        e36 cupee

                        ex. e90 318d -07 Crimson Red M-Sport

                        Comment

                        • jmp2002
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 5727
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by Fantic View Post
                          Potilas m50b25+325i ZF 310z. Vauhtipyöräksi tulee m20b25 lätty ja kaikki muu onkin auki.

                          Kalajoen suunnalta pitääs huomenna lähteä hakee kytkintä, eli 618 loppunen asetelma ja kova sintteri(600nm tarttis näin alkuun ainakin väännönkestoa). Minkä painelaakerin siihen jatkeeksi sitten laittaa ja mitä muita muutoksia vaatii haarukan asennon suhteen?

                          Searchia kyllä käytettiin ja ''tietoa'' löytyy paljonkin, mutta niin ristiriitaista ettei tiiä mitä uskoo.
                          328i mallin työsylinteri.. ei muuta (jotku on käyttänyt e21 323i mallin painelaakeria joka on 5mm paksumpi, mutta mielestäni ei pakollinen)... 600nm väännöt menee viellä normikytkin levylläkin..

                          startti e30 mallista tai sitten ainakin startin rattaan vaihto..
                          E30 325i Touring -89
                          E30 325i touring -88 m50tbo
                          G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • Fantic
                            BTCF Member
                            • Dec 2013
                            • 82
                            • Kortesjärvi

                            Originally posted by jmp2002 View Post
                            328i mallin työsylinteri.. ei muuta (jotku on käyttänyt e21 323i mallin painelaakeria joka on 5mm paksumpi, mutta mielestäni ei pakollinen)... 600nm väännöt menee viellä normikytkin levylläkin..

                            startti e30 mallista tai sitten ainakin startin rattaan vaihto..
                            Startti on hankinnassa ja laitan ton pidemmän painelaakerin kun uusia se pitää jokatapauksessa.. Mutta miksi tämä työsylinteri? Pidempi tappi vai? voiko -91 325 vakiota jatkaa?
                            e70 X5 35d
                            e36 325i- Purussa! Yv:llä halpaa osaa noutoperiaatteella
                            e36 cupee

                            ex. e90 318d -07 Crimson Red M-Sport

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Tulevaisuutta ajatellen voisi jo valmiiksi selvitellä samantyyppistä asiaa... Spekseinä M50 perässä kova VP, 4-lapainen jousittamaton sintteri ja SRE 765 asetelma. Millä saisi kytkinpoljinta kevyemmäksi? Nyt siis 328i vakio pää/työsylinterit.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11111
                                • Oulu

                                Originally posted by Fantic View Post
                                Startti on hankinnassa ja laitan ton pidemmän painelaakerin kun uusia se pitää jokatapauksessa.. Mutta miksi tämä työsylinteri? Pidempi tappi vai? voiko -91 325 vakiota jatkaa?
                                Siksi koska se 328 työsylkkä näyttää tältä:


                                Ja se jo olemassa oleva todennäköisesti tältä:


                                Mut jos sul on tommonen ylemmän mallinen, niin voit käyttää sitä.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎