Minkälaista sähköflektin anturia muilla on paikallaan? Omassa cabissä on vakion 91/99 astetta ja saisi lähteä aikaisemmin pyörimään kun ei ole viskoa paikoillaan. Äkkiseltään en realoemista löytänyt pienemmillä asteilla vaikka koitin Afrikan malleja tutkia
Jos mikä tahansa aftermarket-ecu niin ohjaisin sieltä normaalia relettä moottorinlämpötila-anturin mukaan niin voi heitellä ihan minkä lämpötilan haluaa. Mutta tässä taitaa nyt olla vakio-ohjaus kyseessä, niin joku muu saa ottaa kantaa releen suhteen, mistä löytyisi matalemmalla kytkentälämpötilalla.
Jos mikä tahansa aftermarket-ecu niin ohjaisin sieltä normaalia relettä moottorinlämpötila-anturin mukaan niin voi heitellä ihan minkä lämpötilan haluaa. Mutta tässä taitaa nyt olla vakio-ohjaus kyseessä, niin joku muu saa ottaa kantaa releen suhteen, mistä löytyisi matalemmalla kytkentälämpötilalla.
Tämähän tieto auttoi, Kdfi mulla moottoria ohjaa Täytyy opiskella viikolla kuinka sillä käskytetään relettä.
Tämähän tieto auttoi, Kdfi mulla moottoria ohjaa Täytyy opiskella viikolla kuinka sillä käskytetään relettä.
Ei välttämättä tarvi edes tehdä ihmeitä. Ainakin m52 kdfi purkissa on ign d/js11 valmiiksi kytketty ohjaamaan flektin relettä pinnin 19 kautta (tais olla joku ilmastointi päällä linja joka käytännössä tarkoittaa, et flektin menisi päälle ilmastoiduissa autoissa). Ainoa vaan, et tuo js11 ei vaan taida löytyä ohjelmoitavista outputeista sillä firmisversiollla ja Olikohan edes uudemmassakaan. Se ois pelkästään käytettävissä ahtopainesolenoidille :think
Ohjelmoitavista outputeista m52 boksissa IAC1 on sit kiekkasignaali ja IAC2 vanos, et jääkö sinne mitään jäljelle..
Itsekin haluaisin pikkasen kylmemmän termostaattikytkimen flektille. Mulla seilaa vähän keskiviivasta ylöspäin lämmöt ennenkun flekti alkaa pyörimään. Saahan noita aftermarkettina, mut oem liittimellä ois jees.
Ei välttämättä tarvi edes tehdä ihmeitä. Ainakin m52 kdfi purkissa on ign d/js11 valmiiksi kytketty ohjaamaan flektin relettä pinnin 19 kautta (tais olla joku ilmastointi päällä linja joka käytännössä tarkoittaa, et flektin menisi päälle ilmastoiduissa autoissa). Ainoa vaan, et tuo js11 ei vaan taida löytyä ohjelmoitavista outputeista sillä firmisversiollla ja Olikohan edes uudemmassakaan. Se ois pelkästään käytettävissä ahtopainesolenoidille :think
Ohjelmoitavista outputeista m52 boksissa IAC1 on sit kiekkasignaali ja IAC2 vanos, et jääkö sinne mitään jäljelle..
Itsekin haluaisin pikkasen kylmemmän termostaattikytkimen flektille. Mulla seilaa vähän keskiviivasta ylöspäin lämmöt ennenkun flekti alkaa pyörimään. Saahan noita aftermarkettina, mut oem liittimellä ois jees.
Tuollainen tuli Ebayssä vastaan, taidan ottaa kokeeksi itelle.
1996-1997 Z3 1.9 07/96 thru 02/97 Z3. 1995 318ti M42 E36. BMW 61 31 8 361 787 CALORSTAT BY VERNET 2706. USE FOR BELOW CAR original parts is. our picture compare with your old part number,surface ,size.
Aikanaan yksi etu integroitu vs intergroimaton hukkaportti ahtimilla oli nimenomaan se että erillisen hukkoportin saa vietyä putkella sinne missä on tilaa, yleensä nyt yhden tai jaetun pesän tapauksessa kahden putken veto onnistuu melkein mistä vain.
Sen sijaan sen hukkaportin käpistely ahtimeen ei varmaan myöskään ole mikään helpoimmin toteutettava proggis ja hyvin todennäköisesti ahtimen toiminta huononee samalla, onko väliä niin nähtävästi sitten ei.
Helpompi se siihen pakopesään on tehdä kun pakosarjaan
Ainaki E30 sovelluksissa.
Ei mulla menny kun yks 5 tuntia kun tein HX40 superin 16 twinscroll pesään 45mm turbosmartille paikan.. niin ja putki tulee jaettuna portille asti :think
Ei se ainakaan huonontanu ahtimen toimintaa,Opeksi tietää mitä tarkotan
1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Morgon. Minkälaisilla ajoituksilla olette kasailleet nuita koneita..? Itsellä tällä hetkellä vakio ajoitukset ja on erittäin ylävetoinen 5300--> alkaa ahtaa ja täydet paineet noin 6000rpm kohilla..
Moottori tosiaan on m50b25 vanos:
Holset hx50 18# 72/78 siivet muistaakseni
60mm hukkis
1000cc suuttimet
Re85 polttoaine
Vag-puolat
Maxxecu ohjaa moottoria
Yms....
M50B28 strokeri turbo
10.6 purkkareilla,wisecon "dome" männillä,vakio NV koneen venakoneisto ja kansi,kanavat muotoiltuna,vakionokilla 0.8mm ja 0.75mm ajotukset YKK:ssa
HX40 superi twinscroll 16 pesällä ja 45mm Turbosmart portilla pesässä.
Retkua polttoaineena.
2500rpm---> ylipaineelle..
1bar ahdoilla kerettiin vasta ajamaan dynossa.
3500rpm on vääntöä muikeat 400Nm ja 4700 rpm +670nm
huipputehoa koneesta 557hv
Tossa oli pahimmillaan 1.1-1.2 bar pakopainetta just ennenkun portti aukee mutta sillä portin avautumisellahan se sitten jo putoaakin
Kilo molemmilla puolilla kantta..
1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Kantsii tilata liitin kanssa tolle... on meinaan sellaset neulanpäät ne pinnit tossa anturissa (ainaki orkkiskamassa).
Saa niistäkin tietysti kolvailtua mut helpommalla pääsee kun hommaa orkkis liittimen kanssa.
Tolla samalla anturilla tein ohjauksen spallin flektille,Hi sidelta alsapäätynen E36 race syyläri ja E30 oma paisari ja ei oo ollut minkäänlaisia lämpöongelmia.
kannen lämpötila pysyy tasanen 92-93c kokoajan
1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
M50B28 strokeri turbo
10.6 purkkareilla,wisecon "dome" männillä,vakio NV koneen venakoneisto ja kansi,kanavat muotoiltuna,vakionokilla 0.8mm ja 0.75mm ajotukset YKK:ssa
HX40 superi twinscroll 16 pesällä ja 45mm Turbosmart portilla pesässä.
Retkua polttoaineena.
2500rpm---> ylipaineelle..
1bar ahdoilla kerettiin vasta ajamaan dynossa.
3500rpm on vääntöä muikeat 400Nm ja 4700 rpm +670nm
huipputehoa koneesta 557hv
Tossa oli pahimmillaan 1.1-1.2 bar pakopainetta just ennenkun portti aukee mutta sillä portin avautumisellahan se sitten jo putoaakin
Kilo molemmilla puolilla kantta..
ReWon pulssisarja,38mm putkilla T3 Twin laipalla kohdistin/Porttasin pakopesän ja sarjan ja hukkiksen natsan tein jouheasti 60-48mm kartiolla vinoon.. kuva selventäisi mut ei nyt satu olemaan missään ladattuna tällä hetkellä.
1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Jos sen hukkaportin tekee tuohon pakopesään kiinteäksi ja siitä putkesta tulee aika lyhyt, niin onko sillä enään mitään merkitystä tuossa kohti onko jaettu portille asti vai ei? Omaan pitäs tota porttia ihan näillä hetkillä ruveta katselemaan kiinni ja ainuttakaan järkevää ratkaisua en ole keksinyt miten saisi tehtyä sen putken jaetuksi portille asti ilman että olisi ihan älyttömän tökerön näköinen :think
Jos sen hukkaportin tekee tuohon pakopesään kiinteäksi ja siitä putkesta tulee aika lyhyt, niin onko sillä enään mitään merkitystä tuossa kohti onko jaettu portille asti vai ei? Omaan pitäs tota porttia ihan näillä hetkillä ruveta katselemaan kiinni ja ainuttakaan järkevää ratkaisua en ole keksinyt miten saisi tehtyä sen putken jaetuksi portille asti ilman että olisi ihan älyttömän tökerön näköinen :think
No siis mie tein jonku ehkä 8cm pitkän siitä pesän "kyljestä" tohon portin V-bandiin asti.
Istuttaa ensin koko paketin istumaan siihen pesän päälle ja pirraa reunat yms,merkkaa tussilla kohdan.
Sit vetää isol räysällä esmes 3mm kivellä kahtia ja 3mm lattaa väliin 90 käyrä on jo vähän haastavampi tehä mut onnistuu sekin.
Ite poltin puikolla ton natsan kiinni,esilämmitin pesää kosanilla.
Helpoin homma on se pakopesän puhkominen/kairaaminen.
Latasin pari kuvaa bucketiin niin selventää huomattavasti minkälaisella ratkaisulla rakensin ton.
Noista kuvista saa vähän suuntaa tosin toteutus oli lopunviimein vähän poikkeava noista sommittelukuvista,pirrasin jouheaksi noi liitoskohdat yms.
Ylimmässä kuvassa siis ihan perus supistuskartio joka puristettu soikeaksi että "istuu samal taval" molempiin scrolleihin.
Tossa viel yks kuva puoltekosesta konehuoneesta.. Ei oo tullu otettua kuvia nyt tän hetken tilanteesta.. mut eipä tuolta paljon näy noista portin saumoista tai muutenkaan kun laitettiin noi lämpösuojat päälle.
Tohon pyöräkoteloon on vielä tehty "lovi" että on vähän liikuntavaraakin.
Tietyst jos ei halua screamerpipeä tehdä niin sitten on heikosti paikkoja minne saa soviteltua,ei se huono ole tuolla pakosarjan allakaan.. aavistuksen ehkä hankala jos täytyy huoltaa/purkaa Esmes dynossa käydessä...
1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Hyviä vinkkejä kyllä. Mulla tosiaan olis tulossa melkein 90 kulmalla. Putki on sisältä 58mm ja portin laippa pirrattu saman kokoiseksi, portti on joku 60mm kiinan portti ja osimoilleen saman se on sekin tuolta laipaltaan. Ja 90 kulma sen takia että sen saisi mahollisimman lähelle tuota pakosarjan laippaa pakopesään, screameri tulee suoraan lokarista ulos kun ulkonäkö on toissijainen asia tässä vehkeessä kun talvet vaan ajellaan.
Olisin jättänytkin pakosarjaan hukkaportin lähdöt jos olisi mahtunut mutta tuossa korissa aivan mahdoton ajatus.
Mutta asiaan, putkelle ei kuitenkaan juuri tuota oskun näyttämää enemmän pituutta kaikkiaan tule, ja nehän on jo kuitenkin pois meneviä kaasuja niin onko tuolla siis mitään kunnollista merkitystä vaikkei olisi jaettu siihen portille asti :think
Ja oskullakin siis välilevy tuolla putkessa?
Comment