Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomba87
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 4029
    • Imatra

    Originally posted by Matuh View Post
    Jaetulle pesälle sit se jaetulla laipalla oleva pakosarja. Hyvähä tuo on hinta laatu-suhteeltaan tuskin parempaa löydät

    Tosin jos rahaa on niin ottaisin SX-E hypercoren ja tälle omavalintaisen pakopesän. Tulikohan pakettina 750€ luokkaa.
    Edellisellä sivulla juurikin kyselin voiko käyttää twin scrollia jakamattomassa sarjalla ja ainakin yksi mielipide oli että voi, ja onhan noita tosiaan paljon käytetty. Kyllä taidan mennä tuolla spa sarjalla ainakin tällä ensimmäisellä kokoonpanolla. Toki jos tiedossa on samassa hintaluokassa parempi pakosarja niin saa vinkata. Haluan nimenomaan tuonne alas sen ahtimen jo ihan painopisteen kannalta.
    Luukku auki ja risut kyytiin

    Comment

    • Tomba87
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 4029
      • Imatra

      Originally posted by Matuh View Post
      Jaetulle pesälle sit se jaetulla laipalla oleva pakosarja. Hyvähä tuo on hinta laatu-suhteeltaan tuskin parempaa löydät

      Tosin jos rahaa on niin ottaisin SX-E hypercoren ja tälle omavalintaisen pakopesän. Tulikohan pakettina 750€ luokkaa.
      Niin voisikin olla että ottaisi tuon 52mm hypercoren ja sille saisi jenkeistä tilattua single T3 pakopesän. :think Toki hintaa tulee vähän n. 300e enemmän mutta olisi varmaankin toimivampi setuppi.
      Luukku auki ja risut kyytiin

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        Originally posted by Tomba87 View Post
        Niin voisikin olla että ottaisi tuon 52mm hypercoren ja sille saisi jenkeistä tilattua single T3 pakopesän. :think Toki hintaa tulee vähän n. 300e enemmän mutta olisi varmaankin toimivampi setuppi.
        Siis voit käyttää jaetun pakopesän turboa jakamattomassa pakosarjassa ja setuppi toimii kuten yksipesäinen pakopesäkin. Jaetun pakosarjan kanssa tuo jaettu pakopesä tarjoaisi etuja mutta jaetun pakopesän vaihtaminen jakamatttomaan tuskin tuo merkittäviä etuja mihinkään tilanteeseen, ei siitä ainakaan ylimääräistä kannata maksaa.

        Comment

        • Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

          Originally posted by naukkis View Post
          Siis voit käyttää jaetun pakopesän turboa jakamattomassa pakosarjassa ja setuppi toimii kuten yksipesäinen pakopesäkin. Jaetun pakosarjan kanssa tuo jaettu pakopesä tarjoaisi etuja mutta jaetun pakopesän vaihtaminen jakamatttomaan tuskin tuo merkittäviä etuja mihinkään tilanteeseen, ei siitä ainakaan ylimääräistä kannata maksaa.
          OK. Erehdyin vaan etsimään tietoa vielä googlella ja ulkolaisilla foorumeilla jotkut tuntui olevan eri mieltä. Täytyy vissiin vaan klikata sofort kaufenia niin loppuu tämä jahkailu..
          Luukku auki ja risut kyytiin

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1742
            • vihti

            spa:n pakosarjalla joudut todennäköisesti tekemään moottorinkiinnikkeen uusiks että saat ahtimen sopimaan ellei jostain saa ostettua valmiina sellaista jota voi käyttää tuon sarjan kanssa.
            E39 523i Turbo

            Comment

            • Tomba87
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 4029
              • Imatra

              Originally posted by naikou View Post
              spa:n pakosarjalla joudut todennäköisesti tekemään moottorinkiinnikkeen uusiks että saat ahtimen sopimaan ellei jostain saa ostettua valmiina sellaista jota voi käyttää tuon sarjan kanssa.
              Löytyy siihen valmis osa ebaysta.

              Last edited by Tomba87; 26-12-2016, 14:08.
              Luukku auki ja risut kyytiin

              Comment

              • TeemuM
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 233
                • Turku

                Mielipiteitä S50B30 pakosarjan riittävyydestä remmiahdetussa kolmelitraisessa M50:ssä? Toi sarja oli paikallaan jo viime kesänä, mut nyt on tarkoitus nostaa ahtoja, niin mahtaako alkaa ahdistamaan.

                Comment

                • Daa Daa
                  BTCF Member
                  • Aug 2004
                  • 910
                  • Jyväskylä

                  Ei varmasti "ahdista", mutta muuten toimivuudesta voi olla montaa mieltä.

                  Comment

                  • hirvonen
                    BTCF Member
                    • Nov 2011
                    • 248
                    • hämeenlinna

                    Eihän se s50 sarja kovin isoa putkea ole.. tiedän yhden remmiahdetun m50 moottorin, jossa pakosarja on 50mm putkea..

                    Comment

                    • TeemuM
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 233
                      • Turku

                      Aika pientä putkea se tosiaan on. Sisähalkaisija on n. 34-35mm.

                      Ei varmasti "ahdista", mutta muuten toimivuudesta voi olla montaa mieltä.
                      Mikä tossa muuten on vikana?

                      Comment

                      • jankonen
                        BTCF Member
                        • Jun 2017
                        • 9
                        • Espoo

                        Onkos jengillä kuinkapaljon kokemusta jäykemmistä venajousista?

                        Setuppina m50b25 vanoksella vakio kampura, H-profiilit, wisecot, lohkon vahvikelevy, veiveissä kannessa ja runkopukeissa arpit ja kaikki laakerit tms uutta alakerrassa. Kansipahvina athena, kantta vähän siistitään/avarretaan ja nokkina m50 imu pakonokkana, m54b30 imu imunokkana. Ahtimena precission 5862 CEA ja pakosatsiksi suunniteltu ppf sarja. Moottorinohjaus maxxecu.

                        Elikkä tehotavotteet 550-600 pyöriltä ja oon pohtinu, että tilais noi ppf jäykemmät venajouset ja niihin kaveriks m50 nv pikkujouset. Niillä sais kiekkoja ppf mukaan sen 7,5-8k, mutta onko näillä tavotteilla tarvetta tommosille kiekoille? Ja kestääkö gylcot vakio välyksillä tollasia kiekkoja edes?
                        Last edited by jankonen; 08-02-2018, 12:51.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11120
                          • Oulu

                          Ei tuolla nokalla kannata kiertää juurikaan yli 7000, niin mitäpä niiden jousien kanssa turhaan rupeaa pelaamaan.
                          Last edited by Pazi88; 08-02-2018, 12:53.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • jankonen
                            BTCF Member
                            • Jun 2017
                            • 9
                            • Espoo

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Ei tuolla nokalla kannata kiertää juurikaan yli 7000, niin mitäpä niiden jousien kanssa turhaan rupeaa pelaamaan.
                            No tätä pohdinkin, että loppuu nokista paukut kesken! Ja enemin tms nokilla tarvii sit jo kiinteitä nostajia tms niin alkaa kustannukset nousemaan vähän liikaa noille tehotavotteille! Toinen kyssäri heräs tässä, että saanko tolla kansi settupilla alu imusarjastakaan merkittävää etua?

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Originally posted by jankonen View Post
                              No tätä pohdinkin, että loppuu nokista paukut kesken! Ja enemin tms nokilla tarvii sit jo kiinteitä nostajia tms niin alkaa kustannukset nousemaan vähän liikaa noille tehotavotteille! Toinen kyssäri heräs tässä, että saanko tolla kansi settupilla alu imusarjastakaan merkittävää etua?
                              http://www.ahtoja.com/product/640/bm...usarja--musta-
                              Samoilla linjoilla pasin kanssa, nuo nokat ei hengitä enää 6000rpm jälkeen.
                              Catcams/enem-linjalta löytyy nokkia sinne 280asteen pintaan jotka ei vaadi muuta kuin nuo mainitsemasi jouset. Se olis aika hyvä kombo noihin tehotavoitteisiin.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11120
                                • Oulu

                                Originally posted by jankonen View Post
                                Toinen kyssäri heräs tässä, että saanko tolla kansi settupilla alu imusarjastakaan merkittävää etua?
                                http://www.ahtoja.com/product/640/bm...usarja--musta-
                                Etuja varmaankin on ulkonäön parantuminen? Kestänee muovi-imusarjaa paremmin painetta, mikä nyt ei kyllä muutenkaan ole mikään ongelma ollu m5x imusarjoissa. Ja oletettavasti tasaisempi täytös pyttyjen välillä, mutta tämä vain arvaus.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎