Originally posted by Scitso
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TT-Thermo moottorilämmitin
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Mihis letkuun F31 335d:ssä kannattaisi lämmitin asentaa ja miten päin virtaus?
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=64_1884
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=17_0687
Onkohan näiden laatu parantunut tuon KLD2 version myötä? Ajattelin että laittasin vain 1000W, jotta saa sisälämppärin myös ilman sulakkeiden paukkumista.
Comment
-
-
Originally posted by Heikkiher View PostMihis letkuun F31 335d:ssä kannattaisi lämmitin asentaa ja miten päin virtaus?
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=64_1884
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=17_0687
Onkohan näiden laatu parantunut tuon KLD2 version myötä? Ajattelin että laittasin vain 1000W, jotta saa sisälämppärin myös ilman sulakkeiden paukkumista.
Ite laittaisin tuohon ylemmän linkin letkuun nr. 2 niin että työntäs kennon läpi öljyn jäähdyttimelle veden. Itellä vastaavasti e92 335d:ssä ainoana poikkeuksena että letkut on hiukan erilain.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=372365E36 ///M3 evolution cabriolet
E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
E91 330D Käyttis
Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
Koodit/koodaukset PORI
___________________________
EX E92 335D LCI 405hp/801nm
EX E46 330D Touring
EX 4x E36, 1x E34, 1x E30
Comment
-
-
Originally posted by 330Driver View PostIte laittaisin tuohon ylemmän linkin letkuun nr. 2 niin että työntäs kennon läpi öljyn jäähdyttimelle veden. Itellä vastaavasti e92 335d:ssä ainoana poikkeuksena että letkut on hiukan erilain.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=372365
Kiitokset vinkeistä! Tuota ketjuasi en aiemmin huomannutkaan kun etsiskelin tietoa Thermosta
Comment
-
-
Onko kukaan asennellut m57 näitä? Riittääkö tonninen vai pitäskö olla 1500? Mihin letkuihin kannattais laitella, onko mitään fiksua kiinnityspaikkaa?
E: löytyki toi letku mihi tökätään, mutta tosiaan riittänee vissiin tuo tonninenkin?Last edited by amisqo; 03-09-2018, 09:09.G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Originally posted by amisqo View PostOnko kukaan asennellut m57 näitä? Riittääkö tonninen vai pitäskö olla 1500? Mihin letkuihin kannattais laitella, onko mitään fiksua kiinnityspaikkaa? ��
E: löytyki toi letku mihi tökätään, mutta tosiaan riittänee vissiin tuo tonninenkin?
Itse toteutin kiinnityksen E61:een ao. kuvanmukaisella telineellä. 2kW lämmittimellä nesteet on noin 50c tunnin lämmittelyllä -20c pakkasilla. Eli varmasti 1kW lämmitinkin riittää!
Edit: E61:ssä lämppärin sai nätisti laitettua moottorin ja lisävesipumpum väliin. Kyseinen letku on lisävesipumpussa kiinni irroitettavalla liittimellä, joten alkuperäisiä letkuja ei edes tarvinnus katkoa. Osa nro7.
Last edited by Sto; 03-09-2018, 11:09.EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.
Comment
-
-
Originally posted by Sto View PostItse toteutin kiinnityksen E61:een ao. kuvanmukaisella telineellä. 2kW lämmittimellä nesteet on noin 50c tunnin lämmittelyllä -20c pakkasilla. Eli varmasti 1kW lämmitinkin riittää!
Edit: E61:ssä lämppärin sai nätisti laitettua moottorin ja lisävesipumpum väliin. Kyseinen letku on lisävesipumpussa kiinni irroitettavalla liittimellä, joten alkuperäisiä letkuja ei edes tarvinnus katkoa. Osa nro7.
Itsellä samanlainen konehuone ja taidan apinoida sinuaBMW e91 325d -07
V70 MK3 2,4d -09
ex Transit -09 raksapaku
ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
ex volvo s60 -04
ex BMW e46 320d -02
Comment
-
-
Originally posted by Sto View PostItse toteutin kiinnityksen E61:een ao. kuvanmukaisella telineellä. 2kW lämmittimellä nesteet on noin 50c tunnin lämmittelyllä -20c pakkasilla. Eli varmasti 1kW lämmitinkin riittää!
Edit: E61:ssä lämppärin sai nätisti laitettua moottorin ja lisävesipumpum väliin. Kyseinen letku on lisävesipumpussa kiinni irroitettavalla liittimellä, joten alkuperäisiä letkuja ei edes tarvinnus katkoa. Osa nro7.
Tuon enempää väärin ei voi enään lämmitintä asentaa.
Kannattaisi lukea asennusohjeet läpi ja miettiä asia vielä uudelleen.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostTuon enempää väärin ei voi enään lämmitintä asentaa.
Kannattaisi lukea asennusohjeet läpi ja miettiä asia vielä uudelleen.
No ohjeista kun lueskelee niin liian korkealla taitaa olla.
Niin ja ylösalaisin, kuten alempana todettu.
HUOM! Älä asenna lämmitintä alle 20 cm etäisyydelle polttoaineputkesta
tai suodattimista. Mikäli jäähdytysjärjestelmässä on ilmaa, esimerkiksi
viallisen sylinterinkannen tai puutteellisen ilmanpoiston vuoksi, voi lämmitin
ylikuumeta.
Tarkista jäähdytysjärjestelmä ennen lämmittimen asennusta. Varmista että
Jäähdytysjärjestelmä on puhdas epäpuhtauksista eikä se vuoda.
Jäähdytysjärjestelmässä ei saa olla vuotoja estäviä kemikaaleja, sillä ne voivat
tukkia pumpun.
Lämmitin asennetaan pystysuoraan asentoon niin että veden ulostulo on
ylöspäin. Mikäli pystysuoraan asentaminen ei ole mahdollista, lämmitin
10
toimii hyvin 45° asennuskulmaan saakka. HUOM! Lämmitintä ei saa asentaa
vaakasuoraan. Asenna lämmitin vähintään 20 cm jäähdytysnesteen
minimitason alapuolelle. Älä asenna lämmitintä moottorin korkeussuunnassa
puolen välin alapuolelle. Nostokorkeus on 0,6m, usein ylin kohta
nestepinnassa on lämmityslaitteen kennon yläpintaBMW e91 325d -07
V70 MK3 2,4d -09
ex Transit -09 raksapaku
ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
ex volvo s60 -04
ex BMW e46 320d -02
Comment
-
-
Originally posted by Laapander View PostHieman hyökkäävä kommentti. Mikä tässä on noin kauheasti väärin?
Mutta kyllä minä silti keksin vieläkin virheellisempiä tapoja asentaa kyseinen lämppäriNyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by Laapander View PostHieman hyökkäävä kommentti. Mikä tässä on noin kauheasti väärin?
No ohjeista kun lueskelee niin liian korkealla taitaa olla.
HUOM! Älä asenna lämmitintä alle 20 cm etäisyydelle polttoaineputkesta
tai suodattimista. Mikäli jäähdytysjärjestelmässä on ilmaa, esimerkiksi
viallisen sylinterinkannen tai puutteellisen ilmanpoiston vuoksi, voi lämmitin
ylikuumeta.
Tarkista jäähdytysjärjestelmä ennen lämmittimen asennusta. Varmista että
Jäähdytysjärjestelmä on puhdas epäpuhtauksista eikä se vuoda.
Jäähdytysjärjestelmässä ei saa olla vuotoja estäviä kemikaaleja, sillä ne voivat
tukkia pumpun.
Lämmitin asennetaan pystysuoraan asentoon niin että veden ulostulo on
ylöspäin. Mikäli pystysuoraan asentaminen ei ole mahdollista, lämmitin
10
toimii hyvin 45° asennuskulmaan saakka. HUOM! Lämmitintä ei saa asentaa
vaakasuoraan. Asenna lämmitin vähintään 20 cm jäähdytysnesteen
minimitason alapuolelle. Älä asenna lämmitintä moottorin korkeussuunnassa
puolen välin alapuolelle. Nostokorkeus on 0,6m, usein ylin kohta
nestepinnassa on lämmityslaitteen kennon yläpintaE28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostKyllä minun ohjeiden luku taidolla ja omaa asennusta katsoessa tuo sun lämmitin on 180 astetta väärässä asennossakkinBMW e91 325d -07
V70 MK3 2,4d -09
ex Transit -09 raksapaku
ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
ex volvo s60 -04
ex BMW e46 320d -02
Comment
-
-
Liian korkeallehan se on asennettu, muttei kuitenkaan väärin päin. Kyseessä on VVKB:n tuote eikä TT-thermo, joiden asennusohjeet hieman poikkeavat. Tänne liitetyt ohjeet eivät ole tälle tuotteelle! VVKB ei asennusohjeessaan määrittele pitääkö ulostulo olla alas- vai ylöspäin. Paikan valitsin sillä pääpainolla, että kuvassa näkyvät polttoainelinjat jäävät mahdollisimman kauas laitteesta.
Päältäpäin otettu kuva voi hieman hämätä, mutta laitteen yläreuna on noin paisarin alareunan kohdilla (eli about 5-10cm maksimipinnan alapuolella). Liian korkealla siis!
Aikasemmalle kysyjälle viitaten laite on VVKB:n tuote ja 2kW malli. Paperiset asennusohjeet ovat hukassa, mutta tässä osa ohjeista sähköisesti: https://www.vvkb.com/vvkb-block-heat...hooting-guide/
Edit: samalle kysyjälle vielä lisäten, että yhden talven se on jo pyörinyt ja nyt tämän syksyn ekoilla pakkasilla toimii vielä hienosti.Last edited by Sto; 10-10-2018, 13:52.EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.
Comment
-
-
Originally posted by Sto View PostLiian korkeallehan se on asennettu, muttei kuitenkaan väärin päin. Kyseessä on VVKB:n tuote eikä TT-thermo, joiden asennusohjeet hieman poikkeavat. Tänne liitetyt ohjeet eivät ole tälle tuotteelle! VVKB ei asennusohjeessaan määrittele pitääkö ulostulo olla alas- vai ylöspäin. Paikan valitsin sillä pääpainolla, että kuvassa näkyvät polttoainelinjat jäävät mahdollisimman kauas laitteesta.
On kyllä kieltämättä samannäköinen sen TT-thermon v.2:en kanssa jonka ohjeissa mainitaan asennus toisinpäin :think
Originally posted by Sto View PostAikasemmalle kysyjälle viitaten laite on VVKB:n tuote ja 2kW malli. Paperiset asennusohjeet ovat hukassa, mutta tässä osa ohjeista sähköisesti: https://www.vvkb.com/vvkb-block-heat...hooting-guide/
Edit: samalle kysyjälle vielä lisäten, että yhden talven se on jo pyörinyt ja nyt tämän syksyn ekoilla pakkasilla toimii vielä hienosti.BMW e91 325d -07
V70 MK3 2,4d -09
ex Transit -09 raksapaku
ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
ex volvo s60 -04
ex BMW e46 320d -02
Comment
-
Comment