Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
X
-
Voisko tuo starttiongelma johtua huonosta akusta? Itellä kävi ainaki että täysin varottamatta lämpimässä hallissa tunnissa akku kaput. Startatessa naksutti vaan. Jos ei jaksa heittää ratasta vauhtipyörälle, niin syynä voi olla voitelun puute ja lika.Last edited by sLedge; 02-12-2016, 02:50.E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
Ex E39 540i -97
-
-
M62 käynnistys ongelma.
Ajattelin kysyä tälltä apua tällaiseen ongelmaan. Googlaamalla ei vaan löydy
Pojalla on 1997 E39 540 eli tällä pikku kasikoneella M62-B44. Osti sen syksyllä ja myyjä sanoi että ketju on koneeseen juuri vaihdettu. Kaikki on pelannut virheettä. Perjantaina ja lauantai välisenä yönä kun pojat oli ajelemassa syttyi Aibac valo. Se ei nyt varmaan liity vikaan, joka on seuraava.
Pojat tankkasi Bemua ja sen jälkeen se ei käynnistynyt. Piti startatessa outoa ääntä. Sunnuntaina hinurilla Korjaamon pihaan ja saatiin Bemu heti lämpimään. Tänään korjaaja soitti aamupäivällä pojalle, että Bemu käynnistyi ihan normaalisti
Ei saanut konehuoneessa pistokkeesta mitään tietoa ulos.
Poika ajoi bemun firman talliin, kun huomenna tulee joku Lahtelainen bemarien asiantuntija tutkimaan läppärillä jossa on vaan bemun ja minin ohjelmat sydeemillä, että näkyisi vikaa.
Onneksi ajoi talliin koska heti talliin ajettuna kokeili niin ei käynnistynyt, piti taas sitä outoa ääntä kun starttasi. Kun ajoi Korjaamolta talliin niin toimi aivan normaalisti.
Voisiko tällä olla syy yhteys. Pojat hitsasivat Pakaria perjantaina päivällä ehkä minuutin verran. Oli yx kiinnike poikki. Eivätkä irroittaneet akun - kaapelia. Pakarihan on kumien varassa mutta koneen päästä saa maata. Hitsauksen jälkeen ei mitään ongelmia autossa. Tuo vika, että ei lähtenyt käyntiin tuli siis myöhemmin yöllä. Jos läppärillä ei löydy mitään, niin mitä ihmettä tossa lähtee uusimaan. Nokka akselin tunnistin tai ( missähän se on tossa 8 koneessa ) ei muuten taida olla tuo 1997 vielä vanos kone ? Polttoaine pumppu, rele...
Se tuli vielä mieleeni, että lämpötilan mittari seilaa edestakaisin, oli kone sitten kylmä tai lämmin. Voiko viallinen anturi aiheuttaa tähän käyntiinlähtö häiriön.
Kiitos jo etukäteen jos jollain aavistus / tieto.
Comment
-
-
Originally posted by Bemu Z3 View PostM62 käynnistys ongelma.
Ajattelin kysyä tälltä apua tällaiseen ongelmaan. Googlaamalla ei vaan löydy
Pojalla on 1997 E39 540 eli tällä pikku kasikoneella M62-B44. Osti sen syksyllä ja myyjä sanoi että ketju on koneeseen juuri vaihdettu. Kaikki on pelannut virheettä. Perjantaina ja lauantai välisenä yönä kun pojat oli ajelemassa syttyi Aibac valo. Se ei nyt varmaan liity vikaan, joka on seuraava.
Pojat tankkasi Bemua ja sen jälkeen se ei käynnistynyt. Piti startatessa outoa ääntä. Sunnuntaina hinurilla Korjaamon pihaan ja saatiin Bemu heti lämpimään. Tänään korjaaja soitti aamupäivällä pojalle, että Bemu käynnistyi ihan normaalisti
Ei saanut konehuoneessa pistokkeesta mitään tietoa ulos.
Poika ajoi bemun firman talliin, kun huomenna tulee joku Lahtelainen bemarien asiantuntija tutkimaan läppärillä jossa on vaan bemun ja minin ohjelmat sydeemillä, että näkyisi vikaa.
Onneksi ajoi talliin koska heti talliin ajettuna kokeili niin ei käynnistynyt, piti taas sitä outoa ääntä kun starttasi. Kun ajoi Korjaamolta talliin niin toimi aivan normaalisti.
Voisiko tällä olla syy yhteys. Pojat hitsasivat Pakaria perjantaina päivällä ehkä minuutin verran. Oli yx kiinnike poikki. Eivätkä irroittaneet akun - kaapelia. Pakarihan on kumien varassa mutta koneen päästä saa maata. Hitsauksen jälkeen ei mitään ongelmia autossa. Tuo vika, että ei lähtenyt käyntiin tuli siis myöhemmin yöllä. Jos läppärillä ei löydy mitään, niin mitä ihmettä tossa lähtee uusimaan. Nokka akselin tunnistin tai ( missähän se on tossa 8 koneessa ) ei muuten taida olla tuo 1997 vielä vanos kone ? Polttoaine pumppu, rele...
Se tuli vielä mieleeni, että lämpötilan mittari seilaa edestakaisin, oli kone sitten kylmä tai lämmin. Voiko viallinen anturi aiheuttaa tähän käyntiinlähtö häiriön.
Kiitos jo etukäteen jos jollain aavistus / tieto.
Jos jättää starttaamatta voi vika olla huonossa akkukaapelin kiinnityksessä? ews?
Vaihtoehtoja on monia, lähde liikkeelle vikakoodin luvusta ja pistä tänne näkymään mitä tuli koodiksi, täällä varmasti osataan auttaa
Comment
-
-
Nyt täytyy koputtaa päätä. Kop, Kop... VIKA LÖYTYI
Lämpötilan anturin, kun vaihtoi, niin Bemu käynnistyy normaalisti. Mittari ei seilaa, näyttää normaalisti lämmön. Kokeiltiin about 20 kertaa. Käyntiin ja sammutettiin. TOIMII...
Oisiko tuossa joku esto. Jos haistelee, että kone liian kuuma, kun anturi paskana, niin ei käynnisty. Muuta selitystä en keksi.
Ja läppärillä, kun katsottiin vikakoodit, niin antoi vaan tiedon viallisesta lämpötila anturista.Last edited by Bemu Z3; 02-12-2016, 14:45.
Comment
-
-
Veikkaan akkukaapelien liitoksia, kaapelin räjähdyspanosta tai vaan huonoa akkua. Abs vikavalokin voi selittyä virran puutteesta.
Kasi tarvii oikeasti jämäkästi virtaa käynnistykseen. Jos kaapeli lähtee irti, auto sammuu.
Ja hitsatessa akkukaapelit irti.
Lämpöanturin en usko olevan syy outoon ääneen ja käynnistymättömyyteen, varsinkaan mittarin anturin.Last edited by jaskap; 02-12-2016, 12:03.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
-
Googlea tullut selailtua tuon takia jonkin verran. Koneen takana oleva kalvo ( Separaattorin kalvo ) on saanut öljyä. Kun öljytikun ottaa pois niin kuuluu, kuin perunat kiehuisi koneessa. Ei vielä vihellä. Eli se kalvo sydeemi seuraavaksi vaihtoon
.Last edited by Bemu Z3; 02-12-2016, 12:15.
Comment
-
-
Originally posted by jaskap View PostLämpöanturin en usko olevan syy outoon ääneen ja käynnistymättömyyteen, varsinkaan mittarin anturin.
Itse kun sen kuulin, niin tiesin mistä se tulee ja selitin pojalle. Omat V8 koneet ei tuollaista ääntä pidä, mutta vauhtipyörät onkin JÄMERÄMPÄÄ TEKOA mun Malibussa esim. Tässä varsin ohutta rautaa mikä teki sen kilahduksen ja kaikuvan äänen.
Aina oppii... Ja Bemu on pelannut hyvin nyt. Kop, kop... aivan normaalisti anturin vaihdon jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by Bemu Z3 View PostTuosta oudosta äänestä vielä. Ääni kuulosti pojan korvaan oudolta, kun starttasi ja loppuvaiheessa, kun lopettaa yrittämisen kun huomaa ettei käynnisty, niin vauhtipyörä piti metallisen kilahduksen ( kaikuva ääni ), kun startin ratas lähti kehältä pois. Bemu siis tomaatti ja vauhtipyörä erilainen kun manuaalissa.
Itse kun sen kuulin, niin tiesin mistä se tulee ja selitin pojalle. Omat V8 koneet ei tuollaista ääntä pidä, mutta vauhtipyörät onkin JÄMERÄMPÄÄ TEKOA mun Malibussa esim. Tässä varsin ohutta rautaa mikä teki sen kilahduksen ja kaikuvan äänen.
Aina oppii... Ja Bemu on pelannut hyvin nyt. Kop, kop... aivan normaalisti anturin vaihdon jälkeen.
Ei varmaankaan ole tuolla vetolevyn jämeryydellä tuossa tapauksessa paljon tekoa. Näyttää nimittäin aika lailla samanlaiselta Chevyn V8 ja BMW V8 flexplatet. Melkein väittäisin että chevyn vetolevy on huterampi.
Se sitten on taas aivan eri juttu jos malibusi on manuaali.
Comment
-
-
Summa summarum. Laitetaan tää ongelma nippuun, jos auttaa jotakin.
Eli yllättäen Bemu E39 540 E62 koneella ( pikku V8 ) ei käynnisty, moottori on käyntilämpöinen. Mitään vikaa autossa ei ole ollut, PAITSI SE VELTAVA LÄMPÖMITTARI kylmästä kuumaan. Oli kone sitten kylmä tai lämmin.
Yritettäessä käynnistää kuuluu "outo" ääni joka osoittautuu vauhtipyörä kilahduksen ääneksi, joka kuuluu kaikuvan metallin kolahduksena. Ei käynnisty usean yrityksen jälkeenkään.
Bemu hinurilla Korjaamoon jossa sitä alettiin tutkia vuorokausi tuomisen jälkeen, kun lumet oli sulanut auton päältä. Konehuoneessa pistokkeesta Korjaamolla EI SAADA MITÄÄN TIETOA ULOS. Korjaaja kokeilee ja Bemu käynnistyy aivan normaalisti ja tekee sen muutaman kerran. Toteaa, että ei löydä syytä, mutta auto pelaa ihan OK.
Poika hakee Bemunsa pois ja ajaa sen firman talliin, kun sanoin että joku vika siinä on, ei sillä voi ajaa ennen kuin se selvitetty. Kun auto ajettu talliin ja se lämmin, niin EI KÄYNNISTY.
Kaveri käy läppärillä katsomassa vikakoodit ja ilmoittaa vaan Cooling Temperature, eli anturi vikaa. Bemu viilentyy ja kokeillaan, käynnistyy. Käytetään kuumaksi ja kokeillaan, ei käynnisty. Kertitty ostaa jo uusi anturi, polttoainepumppu ja suodatin.
Ryhdytään pojan kanssa polttoaine pumpun vaihtoon, kun kuulen sen normaalisti surahtavan sen kolme kertaa kun virrat laittaa päälle kolmasti ja Surina kuuluu kun kone käynnissä. Käytetään kone kuumaksi ja kokeilen seuraavaa juttua, ennen pumpun vaihtoa.
Kone nyt kuuma ja ei käynnisty. Otan pistokkeen irti risasta anturista ja laitan kiinni uuteen anturiin ja uusi anturi koneeseen maihin ja kas kummaa kone käynnistyy ja lämpötila näyttää mittarissa oikein. Ei vaihetta pumppua. Vaan 20e anturi ja nyt kolmatta päivää Bemulla ajeltu ilman mitään vikoja. Kop, kop...
Eli RISA LÄMPÖTILAN ANTURI siinä ylävesiletkun luona / jälkeen missä letku loppuu ja alkaa vesipumppu.
Tuo osa 9. Ei ollut alavesiletkussa, vaan vesipumpun kotelossa tuo anturi.
Joskus vaikeata, mutta onneksi halpaa...
.Last edited by Bemu Z3; 03-12-2016, 15:36.
Comment
-
-
Originally posted by Bemu Z3 View PostSumma summarum. Laitetaan tää ongelma nippuun, jos auttaa jotakin.
Eli yllättäen Bemu E39 540 E62 koneella ( pikku V8 ) ei käynnisty, moottori on käyntilämpöinen. Mitään vikaa autossa ei ole ollut, PAITSI SE VELTAVA LÄMPÖMITTARI kylmästä kuumaan. Oli kone sitten kylmä tai lämmin.
Yritettäessä käynnistää kuuluu "outo" ääni joka osoittautuu vauhtipyörä kilahduksen ääneksi, joka kuuluu kaikuvan metallin kolahduksena. Ei käynnisty usean yrityksen jälkeenkään.
Bemu hinurilla Korjaamoon jossa sitä alettiin tutkia vuorokausi tuomisen jälkeen, kun lumet oli sulanut auton päältä. Konehuoneessa pistokkeesta Korjaamolla EI SAADA MITÄÄN TIETOA ULOS. Korjaaja kokeilee ja Bemu käynnistyy aivan normaalisti ja tekee sen muutaman kerran. Toteaa, että ei löydä syytä, mutta auto pelaa ihan OK.
Poika hakee Bemunsa pois ja ajaa sen firman talliin, kun sanoin että joku vika siinä on, ei sillä voi ajaa ennen kuin se selvitetty. Kun auto ajettu talliin ja se lämmin, niin EI KÄYNNISTY.
Kaveri käy läppärillä katsomassa vikakoodit ja ilmoittaa vaan Cooling Temperature, eli anturi vikaa. Bemu viilentyy ja kokeillaan, käynnistyy. Käytetään kuumaksi ja kokeillaan, ei käynnisty. Kertitty ostaa jo uusi anturi, polttoainepumppu ja suodatin.
Ryhdytään pojan kanssa polttoaine pumpun vaihtoon, kun kuulen sen normaalisti surahtavan sen kolme kertaa kun virrat laittaa päälle kolmasti ja Surina kuuluu kun kone käynnissä. Käytetään kone kuumaksi ja kokeilen seuraavaa juttua, ennen pumpun vaihtoa.
Kone nyt kuuma ja ei käynnisty. Otan pistokkeen irti risasta anturista ja laitan kiinni uuteen anturiin ja uusi anturi koneeseen maihin ja kas kummaa kone käynnistyy ja lämpötila näyttää mittarissa oikein. Ei vaihetta pumppua. Vaan 20e anturi ja nyt kolmatta päivää Bemulla ajeltu ilman mitään vikoja. Kop, kop...
Eli RISA LÄMPÖTILAN ANTURI siinä ylävesiletkun luona / jälkeen missä letku loppuu ja alkaa vesipumppu.
Tuo osa 9. Ei ollut alavesiletkussa, vaan vesipumpun kotelossa tuo anturi.
Joskus vaikeata, mutta onneksi halpaa...
.
Kysymyksenä tietäjille, montako erillistä lämpöanturia on M62 perheen koneissa? Eculle varmasti omansa, välittääkö se sitten tiedon kylmästöinnille ja mittaristolla? Flektille varmaankin omansa alavesiletkussa, jos jäähdytysjärjestelmä rupeaa saturoitumaan lämmön osalta?
C4 korisessa audissa (1991 myyty ekaa kertaa) on 5 anturia jäähdytysjärjestelmän mittaukseen, jokainen niistä tekee vain omaa juttuaan, ja jokainen täytyy debugata eri kautta, eri järjestelmissä kun ovatMost likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"
-01 E39 540iA touring
Ex -94 E34 540iA touring
Comment
-
-
Originally posted by gedu View PostTähän selvitykseen toteamus, että jos lämpöanturi ECU ohjatusta koneesta porsii, niin kyllähän se joko täydet kylmärikastukset vetää, tai sitten laihalle, kun kuvittelee koneen olevan kiehumispisteessä.
Kysymyksenä tietäjille, montako erillistä lämpöanturia on M62 perheen koneissa? Eculle varmasti omansa, välittääkö se sitten tiedon kylmästöinnille ja mittaristolla? Flektille varmaankin omansa alavesiletkussa, jos jäähdytysjärjestelmä rupeaa saturoitumaan lämmön osalta?
C4 korisessa audissa (1991 myyty ekaa kertaa) on 5 anturia jäähdytysjärjestelmän mittaukseen, jokainen niistä tekee vain omaa juttuaan, ja jokainen täytyy debugata eri kautta, eri järjestelmissä kun ovatLast edited by jakeluvesimies; 04-12-2016, 00:30.
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostNo täällä ainakin ilmanputsarikotelossa omansa intake-air-sensor, kylmänä - lämmetesä teki käyntiin oireita. mittari näytti kyllä oikein. Kyseessä e38 m62b35 non-vanos. Ja antoi koodia. Tajusi laitaa piuhaan, sen verran oireili...Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"
-01 E39 540iA touring
Ex -94 E34 540iA touring
Comment
-
Comment