Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ike24
    BTCF Member
    • Mar 2011
    • 957
    • haapavesi

    #46
    No eiköhän tuo aukia ihan ilman pulttipyssäkin ku riittävän jatkon laittaa ja vääntää. Kerran koitin muuten isolla milwaukenin akkupulttipyssyllä ja ei auvenny.

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3197
      • Saarijärvi

      #47
      Joo, 1/4" räikän jatko starttikehän ykk-reikään ja jatkolla auki.
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • jaskap
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 528
        • Finland Rovaniemi

        #48
        Mitenkäs akselin saa lukittua. Aika tiukassa tuo keskipultti, oliko 300 Nm vai vielä enemmän. Siis tuo starttikehälukitus toimii ?
        Last edited by jaskap; 31-12-2016, 15:01.
        e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
        e32 750 iA -88 DoubleSex.
        Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

        Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
        e32 735 1/18
        e34 M5 1/18
        e24 635 Csi 1/18
        e9 3.0 CSi 1/18
        e31 850 Csi

        Comment

        • jankko
          BTCF Member
          • Aug 2009
          • 101
          • Sievi/Kouvola

          #49
          Onhan ne välillä kunnolla jumissa/kiinni , jos haluaa värkätä niin rakentaa työkalun kampuran siivapyörän kiinnitys reijistä ja vääntää sitä vasten auki.

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            #50
            Originally posted by jaskap View Post
            Mitenkäs akselin saa lukittua. Aika tiukassa tuo keskipultti, oliko 300 Nm vai vielä enemmän. Siis tuo starttikehälukitus toimii ?

            Se tappi työnnetään öljypohjassa olevaan reikään ja käännetään vetolevyn/vp:n reikä kohilleen ja tökätään tappi ineen.

            Sitten vain jämäkät työkalut kampuran pulttiin ja esim 1.5m jatkolla pultti ei oo ees kiinni.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • turbopuusti
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 826
              • Helsinki

              #51
              Jep, pitkä jatko niin ei oo edes tiukassa.
              e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                #52
                Originally posted by Morkai View Post
                Joo, 1/4" räikän jatko starttikehän ykk-reikään ja jatkolla auki.
                Tätähän ei kannata suositella kenellekkään, pahimmassa tapauksessa vääntää kampiakselin paskaksi kun lukittaa toisesta päästä ja vääntää pitkällä jatkolla toisesta päästä.

                Originally posted by jankko View Post
                Onhan ne välillä kunnolla jumissa/kiinni , jos haluaa värkätä niin rakentaa työkalun kampuran siivapyörän kiinnitys reijistä ja vääntää sitä vasten auki.
                Tällainenhan on ihan virallinen Bmw:n työkalukin, tällä ei kampura rasitu vaikka kuin pitkä jatko olisi.
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • jankko
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 101
                  • Sievi/Kouvola

                  #53
                  Onkos porukka vääntänyt minkä kokoisesta putkesta pakosarjoja?

                  Comment

                  • jankko
                    BTCF Member
                    • Aug 2009
                    • 101
                    • Sievi/Kouvola

                    #54
                    Originally posted by jankko View Post
                    Onkos porukka vääntänyt minkä kokoisesta putkesta pakosarjoja?
                    tällä hetkellä on 38mmx1,5mm putkesta väännetyt 4-1 pakosarjat mut onkohan liian pientä putkea? tulee m60b44 koneelle

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5273
                      • Pirkkala

                      #55
                      Originally posted by jankko View Post
                      tällä hetkellä on 38mmx1,5mm putkesta väännetyt 4-1 pakosarjat mut onkohan liian pientä putkea? tulee m60b44 koneelle
                      En muista nyt ulkoa enkä ala hakemaan mutta netistä löytynee perus ohjeet hv lukeman mukaan.

                      Sanoisin että tuo on siellä alarajalla mutta minä laittaisin kiinni. Ellet ole tehnyt niitä ihan metsään niin tuskin on koneen tulppana pakosarjat.

                      olisko sulla kuvaa valmiista sarjoista? Ja ilman muuta koneen muutkin speksit kiinnostaa.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • jankko
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 101
                        • Sievi/Kouvola

                        #56
                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        En muista nyt ulkoa enkä ala hakemaan mutta netistä löytynee perus ohjeet hv lukeman mukaan.

                        Sanoisin että tuo on siellä alarajalla mutta minä laittaisin kiinni. Ellet ole tehnyt niitä ihan metsään niin tuskin on koneen tulppana pakosarjat.

                        olisko sulla kuvaa valmiista sarjoista? Ja ilman muuta koneen muutkin speksit kiinnostaa.

                        Tollaset
                        Attached Files

                        Comment

                        • jankko
                          BTCF Member
                          • Aug 2009
                          • 101
                          • Sievi/Kouvola

                          #57
                          Tuli leskeltua A. Grabham Bell viritys kirjaa, siellä on taulukko putkikoosta iskutilavuuden mukaan sen mukaan tarvis olla 41,275mm - 44,45mm ulkohalkaisia. Miten toi sitten pätee m60 ja mitä koitin googlettaa niin monen kokosia löyty valmiita sarjoja

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5273
                            • Pirkkala

                            #58
                            Originally posted by jankko View Post
                            Tuli leskeltua A. Grabham Bell viritys kirjaa, siellä on taulukko putkikoosta iskutilavuuden mukaan sen mukaan tarvis olla 41,275mm - 44,45mm ulkohalkaisia. Miten toi sitten pätee m60 ja mitä koitin googlettaa niin monen kokosia löyty valmiita sarjoja
                            Joo tuo opus löytyy itseltäkin. Olikos nuo suositukset sisämittoja? M60 pätee tietääkseni ihan normaalit yleiset mitoitukset. Sytytysjärjestys on mikä on mutta 4-1 sarja niin mikään ei ainakaan häiritse toista sylinteriä joskaan ei hyödytäkään.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • jankko
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 101
                              • Sievi/Kouvola

                              #59
                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Joo tuo opus löytyy itseltäkin. Olikos nuo suositukset sisämittoja? M60 pätee tietääkseni ihan normaalit yleiset mitoitukset. Sytytysjärjestys on mikä on mutta 4-1 sarja niin mikään ei ainakaan häiritse toista sylinteriä joskaan ei hyödytäkään.
                              Ulkomittoja

                              Comment

                              • jankko
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 101
                                • Sievi/Kouvola

                                #60
                                Tuossahan on m62b44 alakerta ja b40 kannet motti viel levällään, tiiviste sarjat sain koneeseen ja kannet pitäs hakee koneistajalta, hyvin tuli hintaa kun kaikissa venttiileissä ohjurit väljänä ja yks venttiili vaihtoon. Budjekti kone karkas lapasesta

                                Jos tulee jotai parannus ideoita m60 mottiin voi kertoa kun kone viel levällään. Tarviko jotain vesikanavaa avartaa, muistelen joskus lukeneeki jostai
                                Last edited by jankko; 06-01-2017, 19:18.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎