Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Originally posted by Gemmi View Post
    Kiinnostais kanssa toi huohotin homma :think . Ittel ajatuksena tehdä letkuille lähdöt venttiilikopista ja säiliö repsikanpuolelle valojen taakse, luonnollisesti orkkis separaattori systeemi samaan säiliöön :think . nimimerkillä pikkuvelii on kyllä fiksusti toteutettu ja hyvään paikkaan, mutta itte oon sen verran allerginen sähköhommille nii ei oikeen johtosarjan jatkaminen houkuttele .

    Öljyn jäähdytystäkin tullu mietittyä ja mielessä pyöriny jos jonkinmoista viritelmää. Lähinnä se että miten toimis tommonen öljynsuodattimen siirtosarja?, yks mikä miettimistä aiheuttanu on se kolmas kovaputki alkuperäsessä suodatin kotelossa, onko se pelkkä vapaa paluu vai takaiskuventtiilin takana?, real oem kun merkkaa sen paluu linjaksi, saako siitä otettu jäähdytin kennolle suoraan vai miten? :think . Jokkut voi pitää kysymyksiä tyhminä, mutta ei viittis oma tyhmyyttä rikkoo koneita
    Helpoimmalla pääset kun ostat sen troopisen mallin öljynsyodatin pytyn. Maksaa noin. 250€ marmorilla. Sillon on termostaatit yms paskat mukana. Se kolmas putki on suodatin patruunan vaihtoa varten. Eli kun kannen avaa, öljy valuu sitä pitkin öljypohjaan.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5273
      • Pirkkala

      Originally posted by Gemmi View Post
      Kiinnostais kanssa toi huohotin homma :think . Ittel ajatuksena tehdä letkuille lähdöt venttiilikopista ja säiliö repsikanpuolelle valojen taakse, luonnollisesti orkkis separaattori systeemi samaan säiliöön :think . nimimerkillä pikkuvelii on kyllä fiksusti toteutettu ja hyvään paikkaan, mutta itte oon sen verran allerginen sähköhommille nii ei oikeen johtosarjan jatkaminen houkuttele .

      Öljyn jäähdytystäkin tullu mietittyä ja mielessä pyöriny jos jonkinmoista viritelmää. Lähinnä se että miten toimis tommonen öljynsuodattimen siirtosarja?, yks mikä miettimistä aiheuttanu on se kolmas kovaputki alkuperäsessä suodatin kotelossa, onko se pelkkä vapaa paluu vai takaiskuventtiilin takana?, real oem kun merkkaa sen paluu linjaksi, saako siitä otettu jäähdytin kennolle suoraan vai miten? :think . Jokkut voi pitää kysymyksiä tyhminä, mutta ei viittis oma tyhmyyttä rikkoo koneita
      Se yks on tyhjennysputki. Tyhjentää kotelon kun suodatinpatruuna poistetaan. Sillä ei ole mitään tekoa öljynkierron kanssa.

      Siirtosarjassa ei ole mitään vikaa, paitsi että ne on monet kiinalaista kuraa. Jatkat vain vakioita linjoja esim hitsaamalla lähtöihin jic tai bsb tai muun painenipan ja LÄMMÖNKESTÄVÄ letku väliin. Alkuperäisen suodatinkotelon tilalle kuumien maiden mallin kotelo jossa jäähdytyslähdöt sekä termostaatti
      Last edited by Urpo_rotta; 31-03-2017, 12:31.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • MikkoÄr
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 170
        • Nokia

        Pitkä startti

        Onkohan kuinka ominaista/asiaankuulumatonta hiukan pitkä vieteri startissa? Kun tuossa omassa E39 (automaattikäynnistys) pyörittää omaan korvaan pitkähkösti välillä. Ainakin mitä kutoskoneisiin vertaa, mistä enemmän kokemusta. Moottorin lämpötilalla ei omien havaintojen mukaan ole ollut vaikutusta asiaan. Muuten auto toimii normaalisti.
        2ZR-FXE

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5273
          • Pirkkala

          Kyllä kai ehjä kasi lähtee aika kivasti. Ei silti oo niitä koneita jotka käynnistyy ns. avainta näyttämällä.
          Oma m60 ehkä sekunnin startti??
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by MikkoÄr View Post
            Onkohan kuinka ominaista/asiaankuulumatonta hiukan pitkä vieteri startissa? Kun tuossa omassa E39 (automaattikäynnistys) pyörittää omaan korvaan pitkähkösti välillä. Ainakin mitä kutoskoneisiin vertaa, mistä enemmän kokemusta. Moottorin lämpötilalla ei omien havaintojen mukaan ole ollut vaikutusta asiaan. Muuten auto toimii normaalisti.
            Mahtaisko bensapumpun takaisku vuotaa?
            Onko vikakoodit luettu?
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by jannmann View Post
              Mahtaisko bensapumpun takaisku vuotaa?
              Onko vikakoodit luettu?
              Itsellä falskasi paineensäädin.
              Kylmänä lähti hyvin ja alle 15min sammutuksen jälkeen mutta muuten oli pitkä vieteri.

              Comment

              • MikkoÄr
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 170
                • Nokia

                Vikakoodeja ei ole, joten taidan lähteä paineensäädin/suodatin-linjalta kokeilemaan. Näyttivät olevan samaa pakettia, niin ovatpa ainakin helppo huoltokohde.

                Kiitoksia vastauksista, raportoin kunhan saan aikaiseksi vaihtaa.
                2ZR-FXE

                Comment

                • jankko
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 101
                  • Sievi/Kouvola

                  Löytyykö jostain m60b40 suuttimien speksejä? Koko,dead time jne..?

                  Mikä aiheuttaa kun antaa runtua mosalle niin välillä menee jonkin sortin vikatilaan, kierrokset jää huutamaan 1500rpm, kuittaantuu kun käynnistää uudestaan?

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5273
                    • Pirkkala

                    Originally posted by jankko View Post
                    Löytyykö jostain m60b40 suuttimien speksejä? Koko,dead time jne..?

                    Mikä aiheuttaa kun antaa runtua mosalle niin välillä menee jonkin sortin vikatilaan, kierrokset jää huutamaan 1500rpm, kuittaantuu kun käynnistää uudestaan?
                    Olisko jossain 280 hujakoilla? Ellei muistini petä pahasti.

                    Kokeileppa kun jää huutaan ni vedä tyhjäkäyntisäätimen johto irti ni tiiät olisko vika siinä tai lähinnä sen ohjauksessa. Ellei auta niin eti onko imuvuotoja. Jostain se saa ilmaa jos huutaa. Pelkällä bensalla ei huuda.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • jankko
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 101
                      • Sievi/Kouvola

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Olisko jossain 280 hujakoilla? Ellei muistini petä pahasti.

                      Kokeileppa kun jää huutaan ni vedä tyhjäkäyntisäätimen johto irti ni tiiät olisko vika siinä tai lähinnä sen ohjauksessa. Ellei auta niin eti onko imuvuotoja. Jostain se saa ilmaa jos huutaa. Pelkällä bensalla ei huuda.
                      Onko toi 280 koko? Vai mikä?

                      Tuota vois testata. Tuota on tehnyt kahdella moottorilla m60b30 ja m60b40 ja tietty m60b44 joka on b40 sähköillä

                      Comment

                      • jankko
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 101
                        • Sievi/Kouvola

                        Originally posted by jankko View Post
                        Onko toi 280 koko? Vai mikä?

                        Tuota vois testata. Tuota on tehnyt kahdella moottorilla m60b30 ja m60b40 ja tietty m60b44 joka on b40 sähköillä
                        Tollasia speksejä löysi
                        Attached Files

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5273
                          • Pirkkala

                          Tais mulla nyt muisti pettää. Sori
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            Välillä askarruttanut kun vanhemmissa kaseissa, joissa bensanpaineensäädin ottaa alipaineen imusarjan takapäästä. Paineensäädin suutinkiskon päässä ja paluu suutintukista tankkiin.

                            Vanoskoneisissa on säädin on auton alla suodattimen päässä ja alipaineen ottaa kaasuläppää ennen olevasta mutkasta, paluu suodattimelta tankkiin. Tuolla puolen kaasuläppää alipaine on paljon pienempi. Mikä järki tässä ratkaisussa?
                            Johan tuohon vaikuttaa tukkoinen ilmansuodatin vs. uusi hyvin imevä. :think

                            Jossain vaiheessa vaihtuu tuo muovinen imuputki. Niin samalla voisi siirtää alipaineliitännän imusarjan takapäähän, mutta toimiiko säädin nyt oikein?
                            Last edited by bemmeri; 16-05-2017, 17:11.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5273
                              • Pirkkala

                              Hmmm. Onkohan päätelmä nyt ihan oikein? Läpän etupuolella ei kyllä ole mainittavaa alipainetta.

                              Kunhan ei sekin kanava menisi kuitenkik imusarjan puolelle läppää.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Hmmm. Onkohan päätelmä nyt ihan oikein? Läpän etupuolella ei kyllä ole mainittavaa alipainetta.

                                Kunhan ei sekin kanava menisi kuitenkik imusarjan puolelle läppää.
                                Kyllä siinä kulmassa ennen kaasuläppää näissä vanoskoneissa on kaksi yhdettä. Paksumpi letku menee jarrutehostajan venturihaaralle, josta menee imusarjan takapäähän ja toinen yhde on tämä bensanpaineensäätimelle menevä (ohut letku)




                                Kaasuläpän takana on yhde letkulle joka menee tankin tuuletuksen venttiilille.
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎