Originally posted by DreE30
View Post
M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
X
-
Vesitilasta löytyvä on kattilakiveä mutta tuo venttiileistä löytyvä taitaa olla vain palanutta karstaa.
-
Seleviskö tuo koskaan mikä se oli äänen aiheuttaja? Itellä oli samanlaista ääntä ja yllättäen se syyllinen oli ilmastoinnin kompura joka äänsi. Kuulosti aluksi kuuluvan siitä ihan vänkärin puolen jakopään kotelosta.Originally posted by Golde View Post"jakopään remontti" tuli tehtyä missä vaihtui, kaikki nostajat, laahaimet, ketju ja nokkienväliset kiristimet. remontti meni muuten ihan hyvin mutta naputushan ei loppunut...
ja tosiaan kun kone lämpiää niin alkaa tuo naputus. ketjun kiristin tuli vaihettua jo muutama kk takaperin..
https://youtu.be/VqfAmixi9WQ mäntäkö siellä naputtaa ?Rakkaan avovaimon kaupparatsu e91 320d
Sökö e38 740
Lievästi kaunis e39 523
Comment
-
Kuivana. Onko asteet oikeassa järjestyksessä?Originally posted by bemmeri View PostKampuran pultin momentti 100Nm, +30° +60° +60°. Pitääkö sitä pulttia öljytä vai kuivana runttaa? Aika kuivan oloinen oli kun vanhan aukaisi. Uusi pultti kyseessä luonnollisesti.
Juuri mittailin uuden ja käytettyjen pituuksia kun laitoin taas yhtä konetta kuntoon. Niitäkin näytti olevan kahta erilaista.
Comment
-
En muista miten päin nuo oli. Mikä syy on ilmoittaa noin nuo asteet? Vaikka sama olisi 70° +80°. Kun yhtä paljon se pultti kuitenkin kääntyy, eli 150°?Originally posted by mrrk View PostKuivana. Onko asteet oikeassa järjestyksessä?
Juuri mittailin uuden ja käytettyjen pituuksia kun laitoin taas yhtä konetta kuntoon. Niitäkin näytti olevan kahta erilaista.
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Kiristys on noin johtuen teräksen materiaaliteknisistä ominaisuuksista. Jos muodonmuutos on ns. Jatkuva, eli kiristettäisiin kerralla nuo asteet, se on hiukan eri asia kuin että osissa kiristetään. Bmw on laadukas auto.. kaikkea on mietitty.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Ok.
Ite järkeilin että sen takia on noin asteet ilmoitettu, että harvemmin saa väännettyä 150° kerralla, etenkin jos kone autossa kiinni.
Tein "kiinnipitotyökaluun" asteen merkit joka pykälälle ja pulttiin viivan sen jälkeeb kun oli 100Nm vedetty. Viimeinen 30° oli aika tiukka kääntää. Nyt ymmärtää miten tiukassa tuo pultti on, kun syksyllä oli vaikeuksia avata sitä.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Mitä tuon laturin kannattaisi tehdä kun valot vähän himmenee tyhjäkäynnillä. Ameriikassa olisi korjaussarjaa noin 150EUR, missä tulee laakerit ja jännitteensäädin. Jos jännitteensäädin olisi mennyt niin lataus olisi varmaan huono kierroksillakin.
Täysin uusi? Korjattu? Käytetty? Joku muu, mikä? Korjautus?
Korjausohjeita Rangeforumilta: http://www.fullfatrr.com/forum/post352881.htmlE39 540iA M62TUB44
Comment
-
Bosch kunnostama laturi on varma valinta, tosin melko arvokas. Näihin saa osia kyllä halvalla, mutta laatu ainakin itseäni arveluttaa näissä. Jollakin jos on kokemuksia hyvistä tai huonoista osista, niin kiinnostaa itseänikin.Originally posted by Patriot View PostMitä tuon laturin kannattaisi tehdä kun valot vähän himmenee tyhjäkäynnillä. Ameriikassa olisi korjaussarjaa noin 150EUR, missä tulee laakerit ja jännitteensäädin. Jos jännitteensäädin olisi mennyt niin lataus olisi varmaan huono kierroksillakin.
Täysin uusi? Korjattu? Käytetty? Joku muu, mikä? Korjautus?
Korjausohjeita Rangeforumilta: http://www.fullfatrr.com/forum/post352881.htmle39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
jännitteensäätimestä lähtisin liikkeelle, samalla tarkistaa ettei akseli/ne mitä vasten hiilet tulee ole "sorvaantunu" pilalle. nimimerkillä yhdessä laturissa näin käyny
Edit: kannattaa herätejohdon kuntokin tarkistaa, aiheuttaa aika mielenkiintosia vikoja myös
.
Last edited by Gemmi; 18-03-2017, 14:46.
Comment
-
Tarkoitit varmaan liukurenkaita? Nekin voi halutessaan vaihtaa. Tosin tuossa Patriotin laturissa ei ole hiiliä eikä liukurenkaita.Originally posted by Gemmi View Postjännitteensäätimestä lähtisin liikkeelle, samalla tarkistaa ettei akseli/ne mitä vasten hiilet tulee ole "sorvaantunu" pilalle. nimimerkillä yhdessä laturissa näin käyny
Edit: kannattaa herätejohdon kuntokin tarkistaa, aiheuttaa aika mielenkiintosia vikoja myös
.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tällainen korjaussarja tekisi mieli testata. Tämä on laajin paketti mitä olen nyt Ebaysta nähnyt. Vähän jo ihan harrastemielessä tekisi mieli kokeilla.
En oikein uskalla/jaksa lähteä mihinkään panttivaihtolaturihommaan. Edullisimmaallan korjattua laturia on saanut 200 euroon. Hieman häiritsee, että noita korjattuja ja uusia latureita myydään todella laajalla hintaskaalalla: 200-1200 euroa.
E39 540iA M62TUB44
Comment
-
Mitä itse olen näitä korjaussarjoja vilkaissut, niin yleensä niissä ei mainita esim. laakerien valmistajaa. Itse laittaisin laturiin vain laatuvalmistajien kuten SKF, FAG, INA, Koyo jne. laakerit. Mitään harakiri laakeria en laittaisi, kun tämän laturin vaihto on melko työläs. Jos ei euroista ole kiinni, niin harkitsisin Boschin kunnostaman laturin laittamista. Toki joutuu sen vanhan palauttamaan, mutta tietää laturin täyttävän tietyt laatuvaatimukset. Ne halvimmat laturit kun voi olla ihan miten tahansa kunnostettu ja millä tahansa osilla. Profiteilestä saa Boschin kunnostamaa laturia 300€:lla (+pantti), niin hinta ei mielestäni ole enää aivan mahdoton. Toki itsekin voisin oman kunnostaa, jos jostain löytäisi laadukkaat osat.Originally posted by Patriot View PostTällainen korjaussarja tekisi mieli testata. Tämä on laajin paketti mitä olen nyt Ebaysta nähnyt. Vähän jo ihan harrastemielessä tekisi mieli kokeilla.
En oikein uskalla/jaksa lähteä mihinkään panttivaihtolaturihommaan. Edullisimmaallan korjattua laturia on saanut 200 euroon. Hieman häiritsee, että noita korjattuja ja uusia latureita myydään todella laajalla hintaskaalalla: 200-1200 euroa.
Last edited by HTK12; 18-03-2017, 23:39.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Onko m60 ja m62 samat nokan ajotus työkalut? Mulla on tollanen ebaysta tilattu ajotus setti jossa toisen nokkan kolo on 90 asteen kulmalla ja toinen ei, en muista kummin päin oli. Setissä ei ainakaan passannu ketjun esijännityksen palikan pultinreijät kohilleen. Pitää varmistaa ennen kuin lyön tulille koneen
Comment
Comment