Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by DreE30 View Post
    Mitähän mahtaa tuo betonin näkönen kikkare olla venttilleissä ? :think aikalailla kaikki pakopuolen venttiilit kauttaaltaan tuollaisessa mutta ohuemmassa kerroksessa. Ja samaa löytyy melkeimpä kaikkialta vesitilan seinämiltä
    Vesitilasta löytyvä on kattilakiveä mutta tuo venttiileistä löytyvä taitaa olla vain palanutta karstaa.

    Comment

    • Nordman
      Newbiemmer
      • Apr 2016
      • 29
      • Oulu

      Originally posted by Golde View Post
      "jakopään remontti" tuli tehtyä missä vaihtui, kaikki nostajat, laahaimet, ketju ja nokkienväliset kiristimet. remontti meni muuten ihan hyvin mutta naputushan ei loppunut...
      ja tosiaan kun kone lämpiää niin alkaa tuo naputus. ketjun kiristin tuli vaihettua jo muutama kk takaperin..

      https://youtu.be/VqfAmixi9WQ mäntäkö siellä naputtaa ?
      Seleviskö tuo koskaan mikä se oli äänen aiheuttaja? Itellä oli samanlaista ääntä ja yllättäen se syyllinen oli ilmastoinnin kompura joka äänsi. Kuulosti aluksi kuuluvan siitä ihan vänkärin puolen jakopään kotelosta.
      Rakkaan avovaimon kaupparatsu e91 320d
      Sökö e38 740
      Lievästi kaunis e39 523

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Kampuran pultin momentti 100Nm, +30° +60° +60°. Pitääkö sitä pulttia öljytä vai kuivana runttaa? Aika kuivan oloinen oli kun vanhan aukaisi. Uusi pultti kyseessä luonnollisesti.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • mrrk
          BTCF Member
          • Sep 2007
          • 515
          • Satakunta.

          Originally posted by bemmeri View Post
          Kampuran pultin momentti 100Nm, +30° +60° +60°. Pitääkö sitä pulttia öljytä vai kuivana runttaa? Aika kuivan oloinen oli kun vanhan aukaisi. Uusi pultti kyseessä luonnollisesti.
          Kuivana. Onko asteet oikeassa järjestyksessä?
          Juuri mittailin uuden ja käytettyjen pituuksia kun laitoin taas yhtä konetta kuntoon. Niitäkin näytti olevan kahta erilaista.

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            Originally posted by mrrk View Post
            Kuivana. Onko asteet oikeassa järjestyksessä?
            Juuri mittailin uuden ja käytettyjen pituuksia kun laitoin taas yhtä konetta kuntoon. Niitäkin näytti olevan kahta erilaista.
            En muista miten päin nuo oli. Mikä syy on ilmoittaa noin nuo asteet? Vaikka sama olisi 70° +80°. Kun yhtä paljon se pultti kuitenkin kääntyy, eli 150°?
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • mrrk
              BTCF Member
              • Sep 2007
              • 515
              • Satakunta.

              100 Nm, +60° +60° +30° Noin olen laitellut ja hyvin on pysynyt.

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5273
                • Pirkkala

                Kiristys on noin johtuen teräksen materiaaliteknisistä ominaisuuksista. Jos muodonmuutos on ns. Jatkuva, eli kiristettäisiin kerralla nuo asteet, se on hiukan eri asia kuin että osissa kiristetään. Bmw on laadukas auto.. kaikkea on mietitty.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Ok.
                  Ite järkeilin että sen takia on noin asteet ilmoitettu, että harvemmin saa väännettyä 150° kerralla, etenkin jos kone autossa kiinni.


                  Tein "kiinnipitotyökaluun" asteen merkit joka pykälälle ja pulttiin viivan sen jälkeeb kun oli 100Nm vedetty. Viimeinen 30° oli aika tiukka kääntää. Nyt ymmärtää miten tiukassa tuo pultti on, kun syksyllä oli vaikeuksia avata sitä.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Patriot
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 274

                    Mitä tuon laturin kannattaisi tehdä kun valot vähän himmenee tyhjäkäynnillä. Ameriikassa olisi korjaussarjaa noin 150EUR, missä tulee laakerit ja jännitteensäädin. Jos jännitteensäädin olisi mennyt niin lataus olisi varmaan huono kierroksillakin.

                    Täysin uusi? Korjattu? Käytetty? Joku muu, mikä? Korjautus?

                    Korjausohjeita Rangeforumilta: http://www.fullfatrr.com/forum/post352881.html
                    E39 540iA M62TUB44

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by Patriot View Post
                      Mitä tuon laturin kannattaisi tehdä kun valot vähän himmenee tyhjäkäynnillä. Ameriikassa olisi korjaussarjaa noin 150EUR, missä tulee laakerit ja jännitteensäädin. Jos jännitteensäädin olisi mennyt niin lataus olisi varmaan huono kierroksillakin.

                      Täysin uusi? Korjattu? Käytetty? Joku muu, mikä? Korjautus?

                      Korjausohjeita Rangeforumilta: http://www.fullfatrr.com/forum/post352881.html
                      Bosch kunnostama laturi on varma valinta, tosin melko arvokas. Näihin saa osia kyllä halvalla, mutta laatu ainakin itseäni arveluttaa näissä. Jollakin jos on kokemuksia hyvistä tai huonoista osista, niin kiinnostaa itseänikin.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Gemmi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 3355
                        • Espoo

                        jännitteensäätimestä lähtisin liikkeelle, samalla tarkistaa ettei akseli/ne mitä vasten hiilet tulee ole "sorvaantunu" pilalle. nimimerkillä yhdessä laturissa näin käyny

                        Edit: kannattaa herätejohdon kuntokin tarkistaa, aiheuttaa aika mielenkiintosia vikoja myös .
                        Last edited by Gemmi; 18-03-2017, 14:46.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by Gemmi View Post
                          jännitteensäätimestä lähtisin liikkeelle, samalla tarkistaa ettei akseli/ne mitä vasten hiilet tulee ole "sorvaantunu" pilalle. nimimerkillä yhdessä laturissa näin käyny

                          Edit: kannattaa herätejohdon kuntokin tarkistaa, aiheuttaa aika mielenkiintosia vikoja myös .
                          Tarkoitit varmaan liukurenkaita? Nekin voi halutessaan vaihtaa. Tosin tuossa Patriotin laturissa ei ole hiiliä eikä liukurenkaita.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Patriot
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 274

                            Tällainen korjaussarja tekisi mieli testata. Tämä on laajin paketti mitä olen nyt Ebaysta nähnyt. Vähän jo ihan harrastemielessä tekisi mieli kokeilla.

                            En oikein uskalla/jaksa lähteä mihinkään panttivaihtolaturihommaan. Edullisimmaallan korjattua laturia on saanut 200 euroon. Hieman häiritsee, että noita korjattuja ja uusia latureita myydään todella laajalla hintaskaalalla: 200-1200 euroa.

                            E39 540iA M62TUB44

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by Patriot View Post
                              Tällainen korjaussarja tekisi mieli testata. Tämä on laajin paketti mitä olen nyt Ebaysta nähnyt. Vähän jo ihan harrastemielessä tekisi mieli kokeilla.

                              En oikein uskalla/jaksa lähteä mihinkään panttivaihtolaturihommaan. Edullisimmaallan korjattua laturia on saanut 200 euroon. Hieman häiritsee, että noita korjattuja ja uusia latureita myydään todella laajalla hintaskaalalla: 200-1200 euroa.

                              Mitä itse olen näitä korjaussarjoja vilkaissut, niin yleensä niissä ei mainita esim. laakerien valmistajaa. Itse laittaisin laturiin vain laatuvalmistajien kuten SKF, FAG, INA, Koyo jne. laakerit. Mitään harakiri laakeria en laittaisi, kun tämän laturin vaihto on melko työläs. Jos ei euroista ole kiinni, niin harkitsisin Boschin kunnostaman laturin laittamista. Toki joutuu sen vanhan palauttamaan, mutta tietää laturin täyttävän tietyt laatuvaatimukset. Ne halvimmat laturit kun voi olla ihan miten tahansa kunnostettu ja millä tahansa osilla. Profiteilestä saa Boschin kunnostamaa laturia 300€:lla (+pantti), niin hinta ei mielestäni ole enää aivan mahdoton. Toki itsekin voisin oman kunnostaa, jos jostain löytäisi laadukkaat osat.
                              Last edited by HTK12; 18-03-2017, 23:39.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • jankko
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 101
                                • Sievi/Kouvola

                                Onko m60 ja m62 samat nokan ajotus työkalut? Mulla on tollanen ebaysta tilattu ajotus setti jossa toisen nokkan kolo on 90 asteen kulmalla ja toinen ei, en muista kummin päin oli. Setissä ei ainakaan passannu ketjun esijännityksen palikan pultinreijät kohilleen. Pitää varmistaa ennen kuin lyön tulille koneen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎