Originally posted by bemmeri
View Post
Tässä moottorissa ns. Lämpöshokki on mahdollinen jossa kuumaan koneeseen pääsee syyläristä kylmä vesi yhtäkkiä. Sen olen pari kertaa mittareista todistanut.
Suosittelen esim ennen kuminpolttoa huolehtimaan että termari on varmasti auki ennenkuin konetta rääkätään, samaten kovan rasituksen jälkeen ei kannata heti heittää tyhjäkäynnille. Kannentiivistevaurioita on näissä sen verran että ajotyylissä huomioimalla voi säästää ison remontin.
Minulla on vakio syyläri ja 16" ja 10" flektit syylärin takana asennettuna peltikoteloon jota kyllä suosittelen. Kaikki ilmanohjaimet syylärin etupuolella on alkuperäiset. Autossa on myös käytössä oleva ilmastointi. Ei kesähelteelläkään nouse lämmöt tosin en oo tuntikausia missään jonossa joutunu koskaan ryömimään. Olen myös pessyt syylärin huolella aina kun se on ollut irti.
katse ilmanohjaimiin jotta sama kuuma ilma ei pyöri moneen kertaan syylärin läpi. Tämä on esim. Työkoneissa aivan olemassa oleva ongelma. Lisäksi auton alkuperäiset pohjamuovit yms kannattaa olla paikallaan. Bmw ingenjööri on käyttänyt jonkun hetken miettiäkseen miten ilma liikkuu keulalta taaksepäin.
Edit. Olin kirjoittanut ajotilanteesta riippuen. Korjasin ajotilanteesta riippumatta.
Comment